Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Torniosta tallipaikka

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   25.5.23 07:51:25

Miten vaikeaa löytää tallipaikkaa? Toiveena hyvä hoito ja jonkinlainen kenttä ja maastot.
Myös kiinnostaa millaista seutua muuten, kun miehen töiden takia olisi mahdollisesti muutto tulossa.

  Re: Torniosta tallipaikka

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.5.23 08:59:43

Keminmaassa olis tallipaikkoja vapaana! Torniosta ei olis pitkämatka.

  Re: Torniosta tallipaikka

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.5.23 11:35:54

Laita sposti esille, niin otan yhteyttä :)

  Re: Torniosta tallipaikka

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   26.5.23 11:03:51

Onko ruotsin puolella jotain? Siellä ainakin opetus halvempaa kun kunta tukee.

  Re: Torniosta tallipaikka

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   29.5.23 14:51:55

Ruotsin puolella Haparanda Ryttare

Torniossa
Wanhanpirkkiön Hevospalvelu, Meri-Lapin Hevospalvelu, Tuula Buckman

Keminmaa
Keminmaan Ratsastuskeskus

Maneesit löytyy Ryttarelta, Buckmannilta, Meri-Lapin Hevospalvelulta ja Keminmaan Ratsastuskeskukselta. Kenttä toki jokaiselta.

Yksityisiä pienempiä talleja on sitten siellä täällä. Näillä isommilla paikoilla ei taida kovin kummoisia maastoja olla, pikkutalleilla niitä paremmin.

  Re: Torniosta tallipaikka

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   31.5.23 15:48:14

Meri-Lapin hevospalvelulla kesäaikaan hyvät maastot. Talvella ei voi käyttää kun ovat latuja. Iso kenttä (ei talvikunnossapitoa) ja iso maneesi, mutta tunnit/leirit pyörii ympäri vuoden ja talvella maneesissa huonosti tilaa yksäreille. Valmennuksia kuukausittain, mutta valmennukset ovat hintavia (n. 100€/30 min yksäri). Meller, Tetri-Rantanen, Salkola.

Keminmaan ratsastuskeskuksessa maneesi ja kenttä, maastoon pääsee jos kärsii mennä vähän matkaa autotietä pitkin. Ihan hyvät puitteet, joskin jo aikaa nähneet. Tallinpitäjä mukava ja tolkun ihminen. Tämä on mielestäni täysihoitoa arvostavan, päivätöissä käyvän ihmisen kannalta maneesitalleista paras. Torniosta n. 30min ajomatka. Valmennuksia kuukausittain, mm. Mustonen, Kirjorinne, Aittola ja valmennukset kohtuuhintaisia.

Buckmannilla ei maastoja ja voimakkaasti mielipiteitä jakava ja voimakkaasti mielipiteensä ilmaiseva tallinpitäjä. Hevosia ei tarhata vaan ne päästetään yksi kerrallaan ulkoilemaan tallin pihapiiriin. Aiheuttaa jatkuvasti keskustelua ht.netissä. Valmentaa itse.

Haparanda ryttarella tosi hieno maneesi ja kaksi kenttää. Puitteet hyvät ja näkee, että kunta tukee :D Ratsastuskoulutoimintaa mikä vaikuttaa mahdollisuuksiin käyttää maneesia. Edullinen, mutta yksäreiden omistajilla on ymmärtääkseni tallivuoroja. Aktiivista pay&jump-toimintaa ja muuta pikkukisailua.

Wanhanpirkkiön hevospalvelulla hyvänkokoinen kenttä + purukenttä. Hieno, uudehko talli, mutta paikka on ollut pitkään myynnissä. Hevosenomistajat tekee tallivuoroja. Jonkin verran valmennuksia, mukana ainakin Kirjorinteessä.

Viitakosken tilalle on Torniosta jo aikalailla matkaa, mutta sielläkin on useammalla torniolaisella hevosia. Maneesi, kenttä, hyvät puitteet. Itselleni vieraampi paikka. Valmentajina käy ainakin Mustonen ja Aittola.

Lisäksi alueella on lukuisia pienempiä talleja. Kannattaa liittyä facebookissa ryhmään KEMI-TORNIO hevostallit ja tapahtumat, ja kysellä siellä jos pikkutallit kiinnostaa. Ainakin yksi yksityinen maneesitallikin löytyy (Tapojärven) mutta eivät taida ottaa ulkopuolisia.

  Re: Torniosta tallipaikka

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   1.6.23 00:13:02

Minkälainen Mustonen valmentajana?

  Re: Torniosta tallipaikka

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   2.6.23 11:42:19

Itse tykkään Tuulista valmentajana. On jämäkkä ja vaativa, mutta ei ilkeä. On kuitenkin suorasanainen ja huomauttaa napakasti esim. epäreilusta ratsastuksesta joten ei sovi kaikkein herkimmille ratsastajille. Kehuu ja kannustaa myös.

Osaa valmentaa eritasoisia ratsukoita ja itse olen saanut valmennuksista paljon irti sekä ex-ravurilla että koulutetummilla hevosilla. Osaa mukauttaa tehtävät ratsukon tasoa vastaaviksi ja itseäni auttoi paljon eteenpäin ensimmäisen nuoren hevoseni kanssa.

  Re: Torniosta tallipaikka

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.23 12:02:28

Meri-Lapin Hevospalvelulla ja Wanhanpirkkiön hevospalvelulla lähtökohtaisesti laadukkaimmat ja luotettavimmat palvelut sekä puitteet. Meri-Lapin hevospalvelulla täysihoito sekä maneesi. Wanhanpirkkiön hevospalvelulla ei maneesia ja toimii itsehoito- periaatteella. Ryttarelle pitkät jonot.

Muita ei kannata edes mainita.

  Re: Torniosta tallipaikka

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   2.6.23 12:24:04

Pirkkiössä tallirakennus on kyllä hieno ja uusi mutta itse en kutsu itsehoitoa/asiakkaiden kesken jaettuja iltatalleja juuri minkäänlaiseksi palveluksi... Hevosenomistajia on niin monenlaisia ja osalla hevosenkäsittelytaidot on melko onnettomat.

MLHP:lla koulutettua henkilökuntaa mutta ratsastuskoulutoiminnan vuoksi sopii vain vuorotyöläiselle/opiskelijalle/eläkeläiselle joka pääsee ratsastamaan päivällä. Hevosen saa nopeasti kipeäksi jos joka ilta ratsastaa pelkkää pääty-ympyrää.

  Re: Torniosta tallipaikka

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   2.6.23 12:46:49



"Lähettäjä: ---
Päivämäärä: 2.6.23 12:24:04

Pirkkiössä tallirakennus on kyllä hieno ja uusi mutta itse en kutsu itsehoitoa/asiakkaiden kesken jaettuja iltatalleja juuri minkäänlaiseksi palveluksi... Hevosenomistajia on niin monenlaisia ja osalla hevosenkäsittelytaidot on melko onnettomat."

Palvelut on melko laaja käsite. Itse ainakin miellän tähän liittyväksi paljon muutakin kuin pelkkä sisälle/ulos taluttaminen, johon ihmeisesti viittaat hevosenkäsittelytaidoilla. Jokainen tallinomistaja saa tarjota palveluja haluamassaan laajuudessa. Oli niitä sitten paljon tai vähän. Määrä ei korvaa laatua.

Sanottakoot, että jokainen käynee itse kokeilemassa valitsemansa tallin ja voi tallilla kuulemansa ja näkemänsä jälkeen tehdä omat johtopäätöksensä.

  Re: Torniosta tallipaikka

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   2.6.23 13:23:44

"itse en kutsu itsehoitoa/asiakkaiden kesken jaettuja iltatalleja juuri minkäänlaiseksi palveluksi"

Oleellistahan tässä on se, että mitä sopparissa lukee. Jos siihen ei kuulu vaikkapa iltatallit niin silloinhan sellaista palvelua ei edes ole tarjolla.

Nykypäivänä hyvin monessa paikassa viikonloppuisin ja pyhäpäivisin omistajat siivoavat karsinat ja huolehtivat itse hevosensa sisälle, vaikka hevonen olisikin täysihoidossa. Sopimuksen sisältö määrittää mitä palveluita ja missä laajuudessa niitä on.

  Re: Torniosta tallipaikka

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   2.6.23 15:34:34

Eihän se silloin ole täysihoitoa, jos omistajat joutuvat osallistumaan tallihommiin.

  Re: Torniosta tallipaikka

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   7.6.23 12:46:06

Meri-Lapin Hevospalvelu vaikuttanut mukavalta ja toimivalta tallilta.

Kertaalleen Keminmaan Ratsastuskeskuksessa vierailleena talli ja pihat/tarhat näyttivät hieman nuhjuisilta (aika rikkinäisen näköiset tarhat), tästä ei tullut kovin hyvää ensivaikutelmaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.