Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen kuljetus myyjältä ostajalle?

Lähettäjä: Tuija 
Päivämäärä:   26.8.21 20:20:54

Miten olette hoitaneet kuljetuksen? Oma/tuttujen osaaminen ei riitä trailerin vetoon vaikka vuokralle sellaisen saisi.

  Re: Hevosen kuljetus myyjältä ostajalle?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.8.21 16:20:27

Meille toi myyjä. Halusi samalla nähdä tallin johon hevonen tuli hoitoon. Mutta jatkossa kyllä aloittajan pitäisi miettiä, miten järjestää tulevat reissut, esim jos pakko mennä klinikalle. Ts. opettele vetämään koppia, kysele valmiiksi mistä saat vuokralle kopin. Ja että sun auto riittää veturiksi.

Me lainattiin tuttujen ravi-ihmisten kautta auto, kun kuljetettiin varsaa ejat kerrat, pitkä matka, haluttiin mahd turvallinen kuljetus.

  Re: Hevosen kuljetus myyjältä ostajalle?

Lähettäjä: 1234 
Päivämäärä:   27.8.21 17:47:26

Siis joku on ostanut hevosen miettimättä miten sitä saa kuljetettua!!! Traikun saa vuokralle mutta kyllä pitää olla sellainen auto ja koukku että pystyy vetämään. Ja jos ei osaa niin opettelee! ENNEN kuin se hevonen tulee.

Kaiken maailman ihmiset ne hevosia ostaakin!

  Re: Hevosen kuljetus myyjältä ostajalle?

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   27.8.21 19:11:25

Hevosen lastaaminen ja kuljettaminen on yksi niitä perustaitoja, joita pitäisi harjoitella jo ennen oman hankintaa.

  Re: Hevosen kuljetus myyjältä ostajalle?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.8.21 19:45:29

Itsellä ollut omia hevosia 20 vuotta ja en ole vielä koskaan vetänyt trailerissa hevosta perässä. Auto ja traikku löytyy mutta ei ole ollut vain tarve koska aina on ollut kuski. Tänä kesänä vasta ekaa kertaa vedin tyhjää traileria ja opetellut, ihan vain siksi että jos joskus tulee tilanne eteen että minä vedän.

  Re: Hevosen kuljetus myyjältä ostajalle?

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   27.8.21 21:35:19

Minulla ei ole vetoautoja, traikkuja eikä edes niihin tarvittavaa korttia ja hyvin hevosen ostaminen ka omistaminen onnistuu. Yksi haettiin kavereitten kanssa, yhden toi myyjä ja yhden on tuonut ns. ammattikuski, joka työkseen tekee hevoskuljetuksia. Hyvin on aina kyyti löytynyt klinikkareissuillekin.

  Re: Hevosen kuljetus myyjältä ostajalle?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.8.21 14:46:01

Ostin vetoauton, ajoin BE-kortin, vuokrasin trailerin ja hain hevosen kotiin.

  Re: Hevosen kuljetus myyjältä ostajalle?

Lähettäjä: Sr 
Päivämäärä:   28.8.21 20:13:07

Myyjä toi hevosen tallin pihaan. Kuului kauppahintaan.

Hevonen on ollut mulla reilusti yli 10 vuotta, eikä edes suunnitelmissa ole hankkia vetoautoa, traileria, eikä BE-korttia. Kuljetuksen saa ostettua rahalla, kun sellaista tarvitaan. Mitä opettelemista on lastaamisessa?

  Re: Hevosen kuljetus myyjältä ostajalle?

Lähettäjä: plop 
Päivämäärä:   29.8.21 09:54:12

Hevostalli.net markkinoilla on ilmoituksia hevoskuljetusta tarjoavista.

  Re: Hevosen kuljetus myyjältä ostajalle?

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   29.8.21 10:34:47

Kuljetusfirma toi. Myyjä lastasi lähtöpäässä ja itse olin vastassa perillä.

  Re: Hevosen kuljetus myyjältä ostajalle?

Lähettäjä: '' 
Päivämäärä:   29.8.21 20:16:12

Tallinpitäjä tai tallikaverit maksua vastaan?

  Re: Hevosen kuljetus myyjältä ostajalle?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   2.9.21 12:06:52

Myyjä toi ja hevonen tuli kun ammus ulos kopista. Ekaa kertaa kun lähdin itse kuljettamaan niin selvisikin, että hevonen on kuljetuskammoinen.

Kannattaa hakea itse tai olla paikanpäällä lastauksessa niin näkee miten hevonen käyttäytyy kuljetuksessa :)

  Re: Hevosen kuljetus myyjältä ostajalle?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   3.9.21 12:32:31

Ammattikuljettaja hakemaan niin ei tartte stressata kuin korkeintaan lompakon avaamista. Joo, osta kuljetus ammattilaiselta.

  Re: Hevosen kuljetus myyjältä ostajalle?

Lähettäjä: mrs Smith 
Päivämäärä:   7.9.21 22:41:35

Ei hyvän tähen?!? o_O
Nyt mieki sanon että joku hevosenomistamiskurssi olis paikallaan. Sairastapaukset, kuljetukset, irtokengitykset, lihavuuskunto etc etc. Tämmöset opetettiin melkeinpä jo ponikerhoissa aikoinaan.

  Re: Hevosen kuljetus myyjältä ostajalle?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.9.21 11:18:07

Myyjä toi ostotarkastukseen klinikalle. Kaupan jälkeen siirrettiin omalle tallille omalla traikulla.

Pääsääntö jo vastuun takia, että myyjä kuljettaa kunnes siirtynyt ostajalle kaupan jälkeen.

  Re: Hevosen kuljetus myyjältä ostajalle?

Lähettäjä: omistaja 
Päivämäärä:   8.9.21 15:28:26

Olen omistanut hevosen yli kymmenen vuotta. Ei ole vetoautoa, traikkua eikä riittävää korttia. Monet kerrat ollaan käyty klinikalla ja kisoissa. Kun tarpeen tullen tarpeeksi aukaisee lompakkoa niin aina on kuski löytynyt. Reilulla kädellä olen aina maksanut, niin kuski haluaa hommiin toistekin.

  Re: Hevosen kuljetus myyjältä ostajalle?

Lähettäjä: Ester 
Päivämäärä:   9.9.21 12:47:36

Oma vetoauto löytyy ja kaverilta saa traikkua lainaan, myös kuski järjestyy tarvittaessa. On paljon sellaisiakin omistajia joilla ei ole omaa traikkua niin ovat sitten ostaneet joko kuljetuspalvelun tai maksaneet tutulle/tallilaiselle kuljetuksen. Tämän vuoksi omastakin lähipiiristä löytyy useampi sekä traikullinen että autollinen, jos joskus omaan jotain tulisi.

  Re: Hevosen kuljetus myyjältä ostajalle?

Lähettäjä: mimmi 
Päivämäärä:   10.9.21 13:42:54

Sopimus kysymyshän tuo on. Jos ei itsellä ole mahdollisuutta hevosta kuljettaa, olisi hyvä olla mietittynä/sovittuna jonkun tutun kanssa, että kuljettaa hevosta tarpeen sattuessa. Itse olen sopinut parin tallikaverin kanssa, että vievät hevosen jos hätä sattuu tai en itse jostain syystä pääse hevosta kuljettamaan. Toki tämä toimii myös toisinpäin ja yhden tallikaverin hevosen vietiin hoitoa saamaan kun omistaja itse oli lomalla.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.