Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Haussa pihatto- tai karsinapaikka Turku

LähettäjäMari K 
Päivämäärä:   29.7.20 11:22:46

Laitan nyt oman kyselyn kun en viitsi tunkea toisten aloittamiin.

Haussa ensisijaisesti pihattopaikka, mutta myös karsinapaikat kiinnostavat. Myös pienet kotitallit, joita ei juurikaan kukaan ilmoittele...

Eli haen talveksi paikkaa 3 v. sh-ruunalle. Ruuna tulee toimeen kaikkien kanssa ja on kiltti, rauhallinen nuori.

On asunut sekä karsinassa, että pihatossa. Tällä hetkellä laiduntaa orien kanssa, pärjää sielläkin.

Toivoisin löytäväni paikan näillä kriteereillä
- 25km säteellä Raisiosta (tästä en voi tinkiä)
- kokopäivätarhaus kaverin kanssa tai laumassa (meillä ei kenkiä)
- kohtuullinen vuokra (tai mahdollisuus tehdä tallitöillä tai tuntien pidolla osa vuokrasta)
- maastot jotka soveltuvat nuorelle hevoselle
- mielellään oma kenttä tai kävelymatkan päässä oleva jota saa lainata esim. maksua vastaan

Hevosta aletaan ratsastamaan säännöllisesti vasta ensi keväänä, joten kenttä ei pakollinen vielä ensi talveksi. Voin pitää hevosen talven yli kentättömässäkin paikassa, mutta tämä vaihtoehto tarkoittaa sitä, että jossain vaiheessa kevättä hevonen muuttaisi sitten pois.

Teen vuorotyötä, joten pääsen tallille arkipäivisin myös päiväsaikaan.

Tunnen aika hyvin Turun alueen tallit, mutta toivon uusia paikkoja löytyvän tätä kautta. Muutamaa paikkaa olen käynyt jo katsomassa, mutta koska paikan löytymisellä ei kiire niin haluan miettiä rauhassa vaihtoehtoja.

  Re: Haussa pihatto- tai karsinapaikka Turku

Lähettäjä: Laviata 
Päivämäärä:   29.7.20 15:43:16

Tarun ja Kimin talli Liedossa sopii hyvin nuorille, koska tallilla on paljon kaikenlaista tohinaa, johon nuoren on hyvä tottua (lapsia, kukkoja vapaana pihalla, pyykkejä liehuu ym.). Pihatto on, mutta se on kyllä kivikkoinen. On myös iso maapohjainen yhteistarha pikkutarhojen lisäksi. Hyvät maastot ja juuri valmistumassa tekemällä tehty oma maastoreitti. Omistajapariskunta on mukava ja avulias ja Tarun tytär Jenna Yrjövuori käy usein tallilla esim. asiakkaiden hevosia ratsastamassa, joten ratsutusapuakin on helppo saada.

  Re: Haussa pihatto- tai karsinapaikka Turku

Lähettäjä: FWB 
Päivämäärä:   29.7.20 16:13:31

Omani asui Montosilla, muutettiin maneesin perässä. Muuten en olisi lähtenyt, nuori sai olla kavereiden kanssa ja hoito + rehut kunnossa.

  Re: Haussa pihatto- tai karsinapaikka Turku

Lähettäjä: Oho 
Päivämäärä:   31.7.20 05:18:53

Montosille valitettavasti taitaa tulla Raisiosta enemmän matkaa kuin 25km. Mutta kuulemma hyvä talli on.

Oletko miettinyt Tanhuanpään tallia Raisiossa? Löytyy kenttä ja hyvät maastot ainakin.

  Re: Haussa pihatto- tai karsinapaikka Turku

Lähettäjä: FWB 
Päivämäärä:   31.7.20 11:31:17

Matkan pituudesta en tiedä, mutta Raision Myllyyn ajaa n. 20min, sitä tuli ajettua kun meni tallilta töihin.

  Re: Haussa pihatto- tai karsinapaikka Turku

Lähettäjä: Erja 
Päivämäärä:   3.8.20 17:11:15

Lemussa kotitallilla olisi tilaa yhdelle. Omia hevosia on viisi, joiden lisäksi on kaksi asiakkaan hevosta. Kyseessä on kahdeksan hevosen talli. Meillä on hyvin tavalliset ja jopa hieman vaatimattomat puitteet. Vaatimattomuudesta huolimatta meillä on aina siistiä ja turvallista. Talvellakaan täällä ei tarvitse touhuta pimeässä, meillä on hyvä valaistus.

Meiltä löytyy 25x50m ratsastuskenttä. Kenttä ei ole priima, mutta ihan asiallinen ja sopii sekä sileäntyöskentelyyn, että esteille. Läheltä löytyy myös asiallisia maastoja nuorellekin.

Heinä meillä on hyvää ja sitä saa paljon. Tarhaus tapahtuu yksin, kaverin kanssa tai laumassa.

Olen itse +40v (ei kukkahattu)täti. Hevosten kanssa on tullut touhuttua koko ikä. Olen nykyään enemmän harrastelija, nuorempana tuli kilpailtuakin jonkin verran. Itsellä pihassa myös pari nuorta projektia, eli sellaisen kanssa saa meillä myös apukäsiä.

Hoidan asiakkaiden hevoset kuin omani. Olen jämäkkä, mutta oikeudenmukainen käsittelijä. Otan talliini vain järkeviä aikuisia ihmisiä, sillä minusta on mielekkäämpää harrastella samanhenkisten ihmisten kanssa.

Hintana olen pitänyt 400e/kk.

  Re: Haussa pihatto- tai karsinapaikka Turku

LähettäjäMari K 
Päivämäärä:   5.8.20 22:42:49

Erja, yhteystiedot ois hyvä näkyä tai jos laitat minulle meiliä...

  Re: Haussa pihatto- tai karsinapaikka Turku

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   8.8.20 14:41:10

Tais olla Erjan talli provo. Kukaan ei meinaaan tiedä hänen kuvailemansa tallia Lemussa.

Vähän sama kun joku vuosi takaperin oli Ilmo ja keskustelu Raisio-Masku rajalla olevasta kotitallista missä piti olla kasvivuoneesta tehty maneesi :D :D
Ei semmosta ollut olemassakaan....

  Re: Haussa pihatto- tai karsinapaikka Turku

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   9.8.20 13:07:38

Onhan lemussa noita kotitalleja, itsekin vieraillut joskus kuvauksen kaltaisella tallilla.

  Re: Haussa pihatto- tai karsinapaikka Turku

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   10.8.20 13:18:52

Vuorenrinteen talli vastaa kuvausta, mutta sitä pitää kyllä Terhi eikä Erja.

  Re: Haussa pihatto- tai karsinapaikka Turku

Lähettäjä: Sanos muuta 
Päivämäärä:   10.8.20 19:56:23

Muuten hyvä mutta taitaa olla liian kallis, käsittääkseni haussa todella halpa paikka!

  Re: Haussa pihatto- tai karsinapaikka Turku

Lähettäjä: Tku 
Päivämäärä:   11.8.20 19:31:51

Halpoja ei ole.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.