Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Maarit 
Päivämäärä:   12.9.19 19:53:24

Onko niin että tämä uusi ratsastuskoulu on etupäässä lapsille vai onko vain lasten ratsastuskoulu??

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.9.19 20:05:14

Kyllä se on ihan aikuisillekin suunnattu paikkam mistä aattelit että vain lapsille?

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.9.19 22:49:22

Lapsille ja aikuisille. (Oma valmennusryhmä käsittääkseni sitä haluaville aikuisille.)

Erittäin osaava henkilökunta paikkaa pitää.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Maarit 
Päivämäärä:   13.9.19 16:16:28

Yks tuttu näytti heidän fasesivuja, ja oli kyllä lapsipainotteisia!!!

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Blg 
Päivämäärä:   15.9.19 08:04:29

Ehkä vanhemmat ei halua kuviansa laitettavan fb. Tutustu tuntilukkariin ja bongaa sieltä aikuisten tunnit ja käy katsomassa.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Valtti 
Päivämäärä:   2.10.19 15:25:36

Kiva talli

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: seuraan 
Päivämäärä:   3.10.19 10:04:03

Härötettiin pois, hepat yöllä ulkona ilman loimea :)

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.10.19 11:27:05

Hepat yöllä ulkona ilman loimea tällä viikolla, syysmyrskyssä, muutaman asteen lämpötilassa.

Kesällä olkoot vapaasti mutta ei enää, ilman sääsuojaa.

Härötys tarkoittanee, että silminnäkijän kertomus piti paikkaansa. Sääliksi käy.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   3.10.19 11:35:54

En tiedä mimmoisesta tarhasta kyse, mutta eikös hevosen lämmönsäätely pelaa - 10asteeseen normaalisti ja sitten vasta suositellaan loimittamista? Ellei tieten ole klipattu..

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Daa 
Päivämäärä:   3.10.19 15:24:57

Huonolla säällä hevoset ovat kyllä tallissa yöt. Jos yöllä on plussaa liki 10 astetta, kuten varsin pitkään oli, niin hyvin pärjäävät myös ulkona. Normikarvassa näyttävät olevan, ja ovat olleet yöt ulkona kesästä saakka, joten ovat varmasti sopeutuneet vallitseviin olosuhteisiin.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: No joo 
Päivämäärä:   4.10.19 11:49:47

Omalla tallilla menin kertan yöllä myrskyn aikaan katsomaan kun hepat oli ulkona. Seisoivat tyyneesti peppu tuuleen päin. Loimet oli osalla huonosti tuulen riepottelemina mutta olivat silti rauhallisia. hevonen ei ole sylikoira tai vauva vaan iso eläin. Pärjää kyllä syysmyrskyssä.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Aikuisratsastaja 
Päivämäärä:   4.10.19 11:53:45

Ihana talli.Hepat hyvin ratsastettavia eikä ikäviä tallitapoja. Ja ihanat ihmiset löytäneet tiensä sinne. Toivottavasti pysyykin näin.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Yrittäjä 
Päivämäärä:   11.10.19 20:53:15

Miksi vikisette ei hevoset ole ihmisiä

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Ja 
Päivämäärä:   12.10.19 10:49:55

Paikanpäälle

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   12.10.19 21:16:23

Hyvä talli

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Abc 
Päivämäärä:   12.10.19 22:19:54

Tallille

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   15.10.19 07:05:59

Jos ei ole kylmä miksi pitäisi olla loimet?

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   22.10.19 18:32:01

Onko herkkiä ja osaavia heppoja? Millanen opetus? Jos uskaltautuisi kokeilemaan joskus...

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Mmmm 
Päivämäärä:   22.10.19 20:48:42

Oli hyvät hevoset! Herkät ja energiset, mut ei säpsyjä. Kolmesta hevosesta minulla on käsitys. Eikä opetuksessa moittimista, tosin emme olleet vakiopen tunnilla.

Ehdottomasti kannattaa mennä kokeilemaan!

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Kaksi 
Päivämäärä:   20.11.19 19:24:54

Vaikuttaa ainakin laadukkaammalta, kuin muut seudun tunteja tarjoavat tallit. Pitää melkein käydä kokeilemassa.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   20.11.19 23:22:02

Kannattaa käydä tutustumassa, itse sennu ja tykkään kovasti. 😊

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Bpg 
Päivämäärä:   23.11.19 18:50:07

Ja huomenna harkataan ratojaM

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Pois 
Päivämäärä:   24.11.19 01:33:25

Mistä näkee lähtölistat?

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.11.19 09:52:44

Somesta mitä nähnyt niin en kuunaan sinne rahojani veis, ratsiope ihan kamala suustaan...

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Selvennys 
Päivämäärä:   24.11.19 10:59:01

^ Nimimerkille ?

Somessa olevat (este)videot ovat treeniteamin valmennuksista. Muilla tunneilla on eri ope. Halusin vain korjata väärän oletuksesi, ettei mene vakiopen "piikkiin".

(Tiedän, mihin somessa näkemääsi viittaat, ja mielestäni kyseisen pätkän olisi voinut jättää julkaisematta.. Lapsetkin katsovat.)

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.11.19 22:19:27

Kuka pitää normaalisti ratsastustunnit?

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: utelias.. 
Päivämäärä:   25.11.19 04:30:40

utelias liisa iskee mikä pätkä täällä nyt puhuttaa ? Onko jottakin erikoisen jännää , kun täällä mainitan ?

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Hn 
Päivämäärä:   25.11.19 08:22:50

Ihan oli ratsastuskeskuksen omille instagram-sivuilla tämä video julkisena niin varmaan saa asian täällä mainita.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Tuntematon 
Päivämäärä:   25.11.19 18:24:24

” et saa tulla vatsalaukussa tai mä ammun sut saata**” ja seuraavaksikin tunniksi vähän ukaasia... en kantais rahojani opettajan taskuun jonka kielenkäyttö on tuo luokkaa. Vaikka olisi kuinka aikuisten tunti, samassa maneesissa istuu lapsia ja nuoria katsomassa, ratsastamassa ja imemässä vaikutteita. Surullista.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Tuntematon 
Päivämäärä:   25.11.19 18:25:02

Vastalaukassa, ei vatsalaukussa...

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   25.11.19 22:14:49

Kyseessä on Päivi ja ratsastaja on aikuinen vakioratsastaja mies joka ei taatusti ottanut asiaa yhtään pahalla vaan huumorilla.

Pätkän olisi toki voinut jättää julkaisemattakin.

Päivi on sydämellinen ja mukava ihminen.

Vakiotunneilla opettaa Heli.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Olga 
Päivämäärä:   26.11.19 12:25:08

No hupsista. Melkoinen rimanalitus. Uskon että tämä päivi on ok tyyppi vaikka en tunnekaan, mutta Kuka asiakaspalvelija ikinä sanoo kenellekään noin edes huumorimielessä??? Eikö tuossa kuitenkin ollut kyse maksavasta asiakkaasta. Nyt kannattaa pitää pikku palaveri tallilla miten hyvää mainetta ylläpidetään. Ja siis tallilla on aina joku joka kuulee vaikka ei kuvaisikaan.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Juueijatkoon 
Päivämäärä:   26.11.19 13:01:23

Välttäisin kyseisen paikan kaukaa. Jos ratsastuksen opetus menee pelkästään perseilyn puolelle niin ei ole kuin ajan kysymys millon sattuu vakava onnettomuus. Kuka tahansa tunteja tai kisoja seuranneena voi varmasti allekirjoittaa, että ammattimaisuus ei oo tän tallin slogan. Lasten paikka, varsinkin jos toivoo herran haltuun lapsosensa.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Huhhuh 
Päivämäärä:   26.11.19 14:56:26

Juueijatkoon: etpä taida olla tallin vakio asiakas missään muotoa, vaan bensaa tuleen lietsova katteenpaska..?

Itse en ole heidän asiakas mutta kyllä on tuli ja LEIMAUS kun korotetaan ääntä ja yksi kirosana lipsahtaa jota pyydetään heti perään anteeksi. MISSÄ KAIKKI KEHUT JOITA KYSEINEN TUNNINPITÄJÄ ANTAA MUILLA VIDEOILLA OIKEIN TEHDYSTÄ TYÖSTÄ? Ei missään.

Ja vielä kysymys Juueijatkoon? mitä kisoja seuranneena? Eihän koko Virpiniemessä ollut kuin kesällä koulukisat? Ei näkynyt siellä kuin tiukkapipoisia niuhoja jotka eivät voineet edes vessaa etsiessäni antaa ohjeita.

Ihme kivitystä kerrankin rohkeille uskaltajille teidän valittajien keskellä.
Ne jotka ei pidä, ei pidä ja ne jotka pitää, varmasti siellä käyvät ilman tätä(kään) huutelua.

Eikö täälläkin olevat haaskalinnut voisi vaan yrittää tulla toimeen sillä mitä Teille on annettu ja jättäkää muut rauhaan.

Onnellista joulun odotusta kaikille koko Virpiniemen alueen talleille !

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   26.11.19 15:30:52

Välilyönti ennen huutomerkkiä on kyllä kovin tuttu kirjoitustapa ko. tallin instagramista.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: XX 
Päivämäärä:   26.11.19 15:55:42

Huhhuh vei niiiiiin sanat suustani.

Jos joku paikka ei tunnu omalta, menkää sinne mikä tuntuu siltä ja antakaa toisten touhuta omillaan. Miksi pitää mollata ja nostaa täällä yksittäinen video ja ohjeistus ihan irti asiayhteydestä?!?!
Btw, olisipa kiva kuulla miten ratsastaja reagoi tuohon ohjeistukseen... mahtoiko tulla jopa naurun tyrskäys.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Juueijatkoon 
Päivämäärä:   26.11.19 16:20:12

Se koira älähtää johon kalikka kolahtaa. Nimimerkin huhhuhn takana ei totta tosiaan taida olla asiakas. Kirjoitustyyli suoraan kuin kyseisen tallin sosiaalisesta mediasta. Mitä itseeni tulee, niin ei en ole asiakas enkä tule ikinä olemaan. Toimintaa seuranneena en näe miksi kenenkään tarvisi kyseisiä henkilöitä kehua saati olla kateellinen piittaamattomalle ratsastuksen harrastamiselle. Oulun alueella on todella paljon laadukkaampia ratsastuskouluja, jos hakusessa on laadukasta valmennusta ja hevosenpitoa.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   26.11.19 16:40:11

Huhhuh viestiin sisältyy sanat; lietsova katteenpaska, tiukkapipoiset niuhot, valittajat ja haaskalinnut :D popparit esille!

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: joku 
Päivämäärä:   26.11.19 18:10:59

Toi Huhhuhin viimeinen lause piti vissiin laittaa instaan eikä tänne :)

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   26.11.19 19:15:00

Juueijatkoon kanssa samaa mieltä. Laadukkaampaa on myös muualla tarjolla tällä seudulla. Käy kuka tykkää, onneksi valinnanvaraa on.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: H.H. 
Päivämäärä:   26.11.19 20:34:00

Onko instasta poistunut se postaus, missä tää täälläkin keskustelua herättänyt videoklippi oli? Vai oonko niin puusilmä että en enää löydä?

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   26.11.19 22:29:27

On näköjään poistettu nyt kyseinen video.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.11.19 23:12:47

Nimimerkki Olgan kanssa samaa mieltä, ei mikään fiksuin veto opelta, mutta ei myöskään mielestäni maailman loppu. Onneksi (ilmeisesti) vakiope on parempi suustaan? Muuten olen kyllä tykännyt somepäivityksistä eikä muuten ole ollut mitään moittimista. Voisitteko avata hieman, että miksi ette ole tykänneet tunneista tai toiminnasta? Ja millä hevosilla olette menneet? Kiinnostaisi ehkä käydä kokeilemassa, jos ei tulee enempää sometörttöilyjä.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Kävijä 
Päivämäärä:   26.11.19 23:37:58

Vakio-opettaja Heli on erittäin mukava ja siivo myös suustaan.

Olen mennyt viidellä eri ratsulla ja
minkään kohdalla ei ole tullut oloa että olisi jotenkin liian kouluttamaton hevonen alla. Kaikkien kanssa olen saanut onnistumisen elämyksiä.

Toinen tallinomistaja on livenä vähän erikoisempi, jos en tietäisi niin saattaisin ottaa töykeytenä tai töksäyttelynä, kun tiedän ihmisen niin osaan ottaa ns. oikealla tavalla (ei ole pahantahtoinen mutta ehkä sanavalinnoilla, äänensävyillä tms voisi vielä vaikuttaa viestintään). :)

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: susikoiraroi 
Päivämäärä:   27.11.19 08:07:33

Mie olen niin onnellinen etten ole nykypäivänä yrittäjä millään alalla. Se kuran määrä mitä täällä netissä suolletaan on jotain ihan käsittämätöntä. Nämä nimettömät huutelijat jotka on niin kovin huolissaan lasten ja nuorten saamista malleista voisivat miettiä omaa nettikäyttäytymistään. Ihan loistavaa esimerkkiä on huudella herjoja yleisillä foorumeilla. Ensin yksi huutaa RUMA SANA BONGATTU ja toinen on jo tuomitsemassa koko paikan hevosia myöten. Tällaista samaa nimetöntä laumalynkkausta nuoretkin varmaan saavat netissä kokea, ei käy kateeksi. :(

Satun tuntemaan molemmat paikan omistajat ja päästäisin huoletta omat lapseni heidän valvonnan alla hevostelemaan. Oppisivat myös että maailmaan mahtuu muunlaisiakin persoonia kuin demi-glitteri-kopiot.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   27.11.19 09:19:50

Tuossa kyseisessä episodissakin oli kyse siitä mikä on hevoselle reilua, mitä on hyvä ratsastus.
Ratsastaja tuli esteeltä alas väärässä laukassa ja kaarteen jälkeen oli este, kehoitettiin korjaamaan laukka, ei onnistunut, kehoitettiin tekemään ympyrä että saa oikean laukan mutta tuli kuitenkin vastalaukassa kaarteen ja hyppäsi esteen mihin valkku kommentoi että jos tulet vielä vastalaukassa..jne. Ei millään tavalla aggressiivisesti, kuten videolta saattoi hyvin kuulla.

Totta on, että kielenkäyttö oli ronskia ja asia olisi voitu ilmaista toisinkin mutta sanottu mikä sanottu. Pyysi myös välittömästi anteeksi kielenkäyttöä videolla (mitä ei tietenkään täällä otettu esille)

Päivi on todella taitava siinä mitä tekee ja aina on treeneistä lähdetty iloisena ja uusia työkaluja taskussa.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Puttepossu 
Päivämäärä:   27.11.19 09:29:58

Susikoira roi: Minä olen niin onnellinen että nykypäivänä valmentajat ja opettajat ovat ammattitaitoisia asiakaspalvelijoita joiden ei tarvitse kiroilla ja huutaa eikä pyytää anteeksi tekemisiään. Meillä on tällä alueella useita valkkoja jotka ovat kuuluisia iloisesta hyvästä asenteestaan ja reilusta, rehdistä käytöksestään. Kenenkään ei tarvitse käyttää rumaa huumoria eikä kukaan pahoita mieltään heidän sanomisistaan tai kirjoittele siitä netissä. Itse en moista kielenkäyttöä nykypäivänä hyväksyisi. Tuolla jo aikaisemmin puhuttiin maksavista asiakkaista. Mitäpä olisitte mieltä jos pojan jalkapallovalmentaja huutaisi että potkaise palloa tai s-tana ammun sut tai kaupan kassa huumorilla kuittaisi että nyt rahaa tiskiin tai p-kele henki lähtee. Ei siinä anteeksipyyntö enää auta

Olen itse harrastanut jo 40-vuotta lajia ja luulin että tuollainen kielenkäyttö jäi viimeistään ysärille ja loppui kun netti yleistyi, mutta jotkut ei näköjään ole tässä päivässä

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: susikoiraroi 
Päivämäärä:   27.11.19 09:57:25

Puttepossu: Sattuipa somasti, miekin olen ratsastanut yli 40 vuotta, aloittanut kultaisella 70-luvulla. :D Itseäni kiinnostaa eniten ammattitaito hevosten ja ratsastuksen suhteen, ei niinkään tämä nykyään niin suosittu asiakaspalvelu-näkökulma. Se kun pakkaa äärimmilleen vietynä tässä lajissa viemään hakoteille. Toki itse asiakkaana kannan rahani sinne minne haluan, mutta siihen vaikuttaa eniten se miten hevosia pidetään ja kuinka paljon minulla on mahdollisuus oppia hevosista ja ratsastuksesta. Ei se kuinka kauniisti mulle hymyillään tai kuinka silkkihanskoin puhutellaan. Osaan myös tarvittaessa sanoa naamatusten jos joku asia hiertää. 

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Puttepossu 
Päivämäärä:   27.11.19 14:35:19

Ja silläkö sinä opit että sulle kiroillaan ja sit uhataan ampua? Nämä valmentajat joille minä kannan rahani neuvoisivat miten laukka saadaan seuraavalla yrityksellä alunperin oikeaksi. Siinä myös katsoja oppii samalla. Minulle jäi nyt epäselväksi miten virheen korjaaminen onnistui noilla neuvoilla ratsastajalta vai tuliko hän ammutuksi?

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Kävijä 
Päivämäärä:   27.11.19 14:42:07

Nyt ihan oikeasti käsi ylös se jolla ei ole ikinä päässyt suusta mitään harkitsematonta? :D

Tämä keissi on paisunut kuin pullataikina ja nimenomaan sellaisten ihmisten toimesta jotka eivät edes ko. tallilla käy. Täytyy ihan ihailla kuinka vähän oikeita ongelmia teidän elämässä täytyy olla, jos tämä on sellainen johon haluaa aikaansa käyttää.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Njooo 
Päivämäärä:   27.11.19 14:59:05

Su oli harkkakisat ja en kyllä nähny kenenkään ontuvan. Kiitos kivoista kisoista, toivottavasti saatas en kesälle udeammat kisat.
Päivi on varmasti pelottavan oloinen ihminen jos sitä ei tunne, mutta oikeasti mukava ja reilu ihminen.
Mun valmentaja huutaa myös välillä asiattomia, mutta silti joka kerta menen uudestaan ja maksan koska on ihan oikeassa siinä että välillä pitää sanoa kovemmin.
Ja hevos piireissä ihan normaalia.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.11.19 23:38:34

VMP täällä,Päivi on niin hyvä tyyppi!

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: oppilas 
Päivämäärä:   28.11.19 05:03:52

Päivi on ihana, osaava hevosihminen. Olin hänen oppilaansa monta vuotta silloin kuin oli Rovaniemellä Napapiirin ratsastuskeskuksessa opettajana. Kyllä silloin heti puututtiin, jos hevonen vaikkapa ontui. Päivihän on kilpaillut esteratsastuksessa itse pitkään. :) Hän on hyvin hevosta kunnioittavalla asenteella ollut aina, eikä itse turhia pelkää, tunneilla on turvallinen olo, sellainen että on osaavissa käsissä. Tsemppiä uudelle tallille! Päivi myös luo positiivisen oppimisilmapiirin, sanoo kyllä jos ratsastaja onnistuu ja iloitsee oppilaan kanssa yhdessä. :) Ei ole ollenkaan sellainen, että sanoisi vain virheistä, vaan tunneilla on myös hauskaa.

Rovaniemellä kävi aikoinaan hyviä valentajia niin esteissä kuin koulussa, mm. Marko Björskin kävi tallilla ja oli huippuhienoa saada hetki ratsastaa samassa maneesissa yhtäaikaa Markon kanssa. :)

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Kettu 
Päivämäärä:   28.11.19 08:33:45

Itsekin aikoinaan NaRkin aikaan Päivin tunneilla käyneenä voin sanoa, että vaikka välillä joku voimasana häneltä pääsisikin, niin en missään vaiheessa ole häntä pelännyt (joku tuolla ylempänä mainitsi hänen ehkä olevan pelottavan oloinen jos ei tunne) tai ottanut henkilökohtaisesti. Eikä varmasti kiroile esim. lapsioppilaille tai sellaisille jotka eivät sitä kestäisi. Ja muistaa tosiaan antaa positiivista palautetta heti kun menee hyvin.

Itse aikanaan lopetin ratsastuksen, kun opettaja vain huusi virheistä (ei kiroillut!), mutta koskaan ei kehunut kun meni hyvin. Se jos mikä syö motivaation.

Opetustyylejä on monia, ja niin on oppilaitakin. Onneksi Oulussa on talleja joista varmasti löytyy jokaiselle mieluinen.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   28.11.19 11:32:17

Vaikuttaa lapsiystävälliseltä paikalta :)

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Kävijä 
Päivämäärä:   28.11.19 12:18:50

Kettu: puhuin toisesta omistajasta, en Päivistä. :)

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Anonyymi 
Päivämäärä:   28.11.19 13:21:33

Kyllä on putkiaivot taas liikenteessä...

Positiivisempaa, kannustavampaa ja rehellisempää opettaja/valmentajaa saa etsiä kuin Päivi. Todella mahtavaa että jaksaa ja haluaa jakaa VUOSIEN kokemustaan muille. Karski kielenkäyttö ei tarkoita sitä että olisi ammattitaidoton tai ilkeä opettaja.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   28.11.19 13:30:38

Anonyymi: Ammattitaidon virallinen määritelmä on jo ensimmäisessä lauseessa että osaa oman ammattialansa ja käyttäytyy hyvin työpaikalla.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Kettu 
Päivämäärä:   28.11.19 14:27:17

Kävijä, viittasin Njooo:n viestiin "Päivi on varmasti pelottavan oloinen ihminen jos sitä ei tunne, mutta oikeasti mukava ja reilu ihminen."

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: oo 
Päivämäärä:   28.11.19 16:02:11

ok

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Gog 
Päivämäärä:   8.12.19 12:36:51

Muita en tunne mut Päivi antaa mielestäni reilua palautetta ja kehuu kun on tarvis. Se on jokaisesta itsestään kiinni ottaako palautteen rakentavasti vastaan ja kehittää itseään ratsastajana. Ei liene mikään muu niin turhauttavaa kun tunnusta toiseen oikaista samoja "virheitä" eikä mikään muutu. Mut asenne päivillä 10+

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.12.19 21:08:24

Päivi on just huippu kun on niin suorapuheinen!

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   11.12.19 09:30:02

se ei varmaan jäänyt epäselväksi kenellekään :D sen instan videon jälkeen..

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.12.19 12:48:47

Ainoa miinus mihin itse toivoisin muutosta on että opettajat sekä Artsi antaisivat henkilökohtaisen palautteen tunnin tai valmennuksen jälkeen. Mikä meni hyvin, mikä huonosti, mitä voisi tehdä paremmin ensi kerralla.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.12.19 19:10:37

Heli antaa palautteen tai ainakin kyselee, että mitkä fiilikset jäi! Jos käy muiden tunneilla, voisi laittaa kehitysideana opettajalle tai vaikka somessa? Onhan se kiva, että saa palautetta tunnista.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.12.19 22:56:12

Joo minusta fiilisten kysely ei ole ihan sama asia kuitenkaan, kun vastaus niihin fiiliksiin on monesti vaan "joo" :) muuten tosi kiva talli!

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.12.19 23:38:06

No tuo on kyllä totta, ettei aina saa yhtä laajaa palautetta, mutta itse juuri tykkään, että on edes jotain vuorovaikutusta. Pitääpä mainita asiasta, itse en Artsin tunneilla käy, mutta hänellekin voi varmaan ihan suoraa sanoa asiasta. :)

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: 234 
Päivämäärä:   16.12.19 14:33:23

Kun ratsastaja oppii vastaamaan siihen fiilisten kyselyyn muutakin kuin 'ihan kiva' niin saa opettajan kanssa rakentavan pienen keskustelun aikaiseksi.
Kun ratsastaja ajattelee fiilisten kyselyn tarkoittavan samaa kuin ' miten tunti meni omasta mielestäsi' ja vastaa siihen rehellisesti niin saa ehkä opettajalta rakentavampaa palautetta.
Olen nähnyt tämän ihan muualla, kuin abc:llä. Uusien tulokkaiden tunti oli aina mennyt 'ihan kivasti', mutta tunnilla kokeneet ratsastajat osasivat huomata omat kehityksensä, onnistumisensa ja kehityskohteensa. Ja saivat myös opettajalta oikeaa palautetta.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   17.12.19 15:30:50

Kertakäynti riitti tällä tallilla :D Odotuksissa oli oikeasti laadukas ratsastustunti, mutta odotukset ja todellisuus eivät nyt kohdanneet.

Maksavana asiakkaana odotan ratsastustunnilla hevosen opettavan minua, ei toisin päin. :)

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Ninnu 
Päivämäärä:   18.12.19 17:28:44

Joo yksi kerta riitti minullekki ja samasta syystä. Opettajan ja hevosten taidot on kovin vaatimattomat. Ei mitenkään saa vastinetta rahoille saati opi mitään. Ja aika likaista oli kans vähän joka puolella. En tykännyt yhtään.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.12.19 13:07:02

234 mistä sinä tiedät mitä minä vastaan niihin kyselyihin? :)

Mielestäni opettajan tehtävä olisi antaa ne neuvot ja palaute, vaikka asiakas olisi mykkä.

Mutta viitaten ensimmäiseen, kommentoin kyllä omaa tekemistäni ja hevosta muutoinkin kuin "ihan kiva".

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.12.19 13:10:13

Tyhjä ja Ninnu: Millä hevosilla menitte? Mielestäni siellä on hyvinkin osaaviakin hevosia. Olen ratsastanut kauan mutta oppinut jo nyt tuolla paljon asioita joita en muualla ole ikinä kuullutkaan.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: ihan oikeasti 
Päivämäärä:   22.12.19 03:09:00

Heli antaa palautteen tunnin jälkeen ja jos vastaat vain ”ihan kiva tunti” ei sillä saa mitään keskustelua aikaan, itse pitää myös osallistua eikä olettaa että opettaja koittaa vääntää kesustelun. Tallilla ei ole likaista, olen ollut paljon likaisenmilla talleilla ja Abcn talli on todella siisti. Missä siellä on likasta? ota luutu käteen ja siivoa jos niin häiritsee. Siellä on osaavia hevosia mutta kaikki lähtee itsestä, jos et yritä ja oletat että hevonen toimii maailman pienimmillä avuilla ja ajatuksen voimalla olet pahasti väärässä ja siinä on syy siihen miksi sinusta tuntui että opetat hevosta. Siellä on muutama vähän kokemattomampi mutta kehittyvät todella nopsaan.. Abcn hevoset ovat todella vaikeita ja siellä keskitytään siistiin perusratsastukseen ja esteillä mennään tekniikkaa kavaleteilla ja todella hankalia tehtäviä. kyllä siinä vaiheessa tulee äitiä ikävä kun kerrankin sut pistetään töihin OIKEASTI eikä höntsäillä ja toisteta samoja asioita monta vuotta kuten muilla talleilla! anna palaute suoraan henkilökunnale hyväluoja aikuinen ihminen

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: ihan oikeasti 
Päivämäärä:   22.12.19 03:09:52

Olen oppinut siellä 2kk aikana enemmän mitä 9vuoden aikana kolmella eri tallilla.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: tägi 
Päivämäärä:   22.12.19 03:13:42

Käykää katsomassa tägillä #ratsastuskeskusabc kuinka taitavia ratsastajia siellä on ja useampi heistä ovat todella taitavia ja lahjakkaita, heistä kuullaan vielä maailmalla! siellä koulutetaan maailmanluokan tähtiä — äiteenä ihana katsella oman lapsen menoja

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   22.12.19 13:48:59

Äiti? No just.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: ,?. 
Päivämäärä:   22.12.19 19:10:30

Joo kandee käyä katsoo tägillä ratsastuskeskusabc siellä näkee millasta reeniä siel veetää ja ratsastajien fiiliksiä!

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Jenna 
Päivämäärä:   25.12.19 18:26:15

Ihan oikeesti nimimerkille; Ethän voi olla tosissasi? En mä ala teboilillakaan kuuramaan vessoja, jos ne on paskaisia vaikka siellä asiakkaana käyn:) Erittäin mielenkiintoinen kannanotto hevosista, että ovat erittäin osaavia sekä erittäin vaikeita? Se on kyllä huomattu et kevyillä avuilla tai ajatuksenvoimalla siellä ei kukaan ratsasta ;-)

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: facepalm 
Päivämäärä:   26.12.19 05:31:38

Kyllä muuten ratsastaa. Ehkä et vain osaa ratsastaa tarpeeksi? jokainen hevonen on helppo jos tavoite on pitää se liikkeessä, muttakun oikeasti pitää ruveta hommiin alkaa hevoset olla vaikeita. Kuka siellä on helppo ja millä tavalla? kerro mulle XDD ja nukuitko vahingossa herne patjan alla kun otit itseesi kun HEVOSTALLIN vessa ei ole putipuhdas? älä naurata mua. On se sentään parempi kuin ulkohuussi?

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: facepalm 
Päivämäärä:   26.12.19 05:37:40

Ja itketkö sää täällä jos Teboilin vessat on likaiset? et varmaan kävis siellä jos se lika sua haittaa, Mutta sitten jos tallin vessa on likainen se määrittää koko rakennuksen likaiseksi ja siitä yökötellään ja mennään kumihanskat kädessä ettei vaan tuu bakteereja!!!!!!! haloo

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   26.12.19 14:16:25

Kyllä siellä muuallakin tallissa on myös sotkusta jos vertaa entisaikojen apsiin :D

Ja lahjakkuuksista ja tulevista maailmanluokan ratsastajista voidaan olla montaa mieltä. Ei taida Suomen taso riittää siihen että maailmalla tullaan kuuluisaksi. Ja hevosten vaikeudesta ja helppoudesta. Ja että kuinka siistiin perusratsastukseen keskitytään.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   26.12.19 15:38:03

missä siellä on likaista jos saan kysyä? se ei ole rk aino. Ja siellä todella keskitytään nimenomaan SIISTIIN perusratsastukseen, välillä on tunteja milloin heli kiinnittää entistä enemmän huomiota pieniin vikoihin ja ne korjataan pois, kaikilta se siisti ratsastus ei tule luonnostaan mutta sen takia opetellaan.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: £$€ 
Päivämäärä:   31.12.19 03:54:47

ABC:n tallilla on jo ikää ... yli 10 vuotta ainakin. Iän ja kovan käytön myötä tallit tahtovat kulua ja näyttävät sitten vähän epäsiistimmiltä, kuin uudet tallit. Kannattaa käydä useammalla tallilla niin näkee miten tallien ikä vaikuttaa siisteyteen.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.12.19 11:10:15

Yli 10v? Mikä kakara siellä kirjoittaa. Alkaa olla lähemmäs 30v kun se talli on rakennettu.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   31.12.19 12:29:52

Ei yleinen epäsiisteys liity kyllä aina välttämättä tallin ikään. Ja kyllä, useammalla tallilla olen vieraillut.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: XDDD 
Päivämäärä:   31.12.19 13:29:48

miten se tekee jostain kakaran jos sanoo vähän väärin jonku tallin rakennusajan :DDDDDDDDDDDDD

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.1.20 00:15:47

Siten että oikeasti aikuiset tietää että se on rakennettu monta kymmentä vuotta sitten koska ovat itse käyneet siellä ja tietävät siitä olevan roimasti enemmän kuin 10 vuotta. Eivät he erehdy tuommoisessa asiassa. Kakaroiden mielestä 10 vuottakin on jo elämän verran eikä sen pitemmälle edes muisteta.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: XZ 
Päivämäärä:   1.1.20 02:10:25

Tätä ja muita Oulun seudun keskusteluja seuratessa ei voi kuin todeta, että oululaiset on ilkeää, inhottavaa ja outoa porukkaa. Pelkästään negatiivista keskustelua, olipa aihe mikä hyvänsä.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: XDDD 
Päivämäärä:   1.1.20 03:08:37

voihan jokin ”kakara” olla perehtynyt tallin historiaan ja tietääkin milloin rakennettu, senkin vanhus

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: £$€ 
Päivämäärä:   1.1.20 13:03:34

Ei tarvitse olla kakara, jos ei ole käynyt juuri tuolla tallilla kymmeniä vuosia. Ei kaikki pyöri koko elämäänsä samoilla talleilla ja peräkylillä. Osa on käynyt jopa ulkomailla (Haaparannassa).

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   1.1.20 15:53:48

Nimimerkille XZ: Kirjoitin vastaavasta asiasta kuin sinäkin tuonne Äimäraution keskusteluun (tällä samalla nimimerkillä). Olen samaa mieltä kanssasi. Itse olen oululainen, mutta en kuulu tallien haukkujiin. Oulussa on ikävästi vallalla kateus ja minä-minä-asenne muuallakin kuin (joidenkin) ratsastusharrastajien piirissä. Voin mainita liikennekulttuurin. Oulussa ei vain välitetä huomioida toisia.

Oulun alueen tallien kokemaa mustamaalaamista en täällä ht-netissä ole havainnut mm. Tamperetta koskien. Kuitenkin sielläkin paljon talleja ja asukasluku suunnilleen sama. Harrastajien määristä en osaa sanoa. Pari näitä pienempää kaupunkia ovat Kuopio ja Lahti, joiden alueella myös paljon talleja - silti ei mitään sellaista haukkumista, mitä monet Oulun alueen tallit kohtaavat. Ei varmasti voi olla niin, että Oulun alueen talleissa asiat olisivat kerta kaikkiaan huonommalla tolalla. Kyse on siis ihmisistä - talleja ja yrittäjiä haukkuvat oululaiset saisivat ns. mennä itseensä.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   2.1.20 21:52:09

Oulussa on niin paljon pudasjärvisiä ja pulkkilalaisia, että puoletkaan paikallisista eivät ole Oululaisia. Liikennevaloissa näkyy, että kortti on ajettu jossain peräkylällä. Ehkä se ensimmäinen tallikin on ollut naapurin navetta. Ilkeää touhua ja paljon vihapuhetta. Mutta on sitä muuallakin, pohjoisen ratsastajia ei arvosteta etelämpänä.

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: Nora 
Päivämäärä:   2.1.20 23:12:16

Kävin kokeilemassa ja tykkäsin :)

  Re: Ratsastuskeskus ABC

Lähettäjä: vv 
Päivämäärä:   5.1.20 04:08:57

Muualta tänne tulleena olen todennut saman, Oululaiset on tosi pinnallisia ja itsekeskeisiä ihmisiä. Onneksi kohta pääsee pois.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.