Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Primus talli Espoo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.6.18 10:46:06

Millainen tallihenki? Saako apua hyvin? Onko totta, että kallista, vastaako hevoset ja opetus hyvin hintaan nähden? Millaset hevoset ja opet?

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Poks 
Päivämäärä:   12.6.18 12:07:40

Itse kävin kurssin muutamia vuosia sitten, ei ollut mielestäni hintansa arvoinen. Nyt en ole käynyt sen jälkeen kun muutti marketanpuistoon.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.6.18 15:35:52

Missä oli aiemmin? Millon muutti?

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Jelmi 
Päivämäärä:   12.6.18 16:17:40

No muutti ehkä 5-6 vuotta sitten...

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.6.18 16:42:11

Muutti 2010

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: KVG 
Päivämäärä:   12.6.18 17:25:42

Kaikkiin muihin löytyy vastaus netistä paitsi tallihenkeen. Ja se on ratsastajien kesken tosi hyvä. Ja apua saa aina kun pyytää - toisilta ratsastajilta.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: KVG 
Päivämäärä:   12.6.18 17:27:03

p.s. Laadukas paikka on myös!

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: röyh 
Päivämäärä:   12.6.18 17:57:53

Luin täältä(?) että tallilla olisi uusia andalusialaisia. Pitääkö paikkansa ja millasia ovat?

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   12.6.18 20:28:31

Primus hyvä, jos olet he A-tasoinen. Jos tavisrasastaja, saat niitä vähemmän laadukkaita heppoja.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Qäeö 
Päivämäärä:   12.6.18 20:43:50

Olen käynyt silloin tällöin irtotunneilla ja paikka on kiva, puitteet hyvät, mutta ne pari minusta negatiivista puolta saavat välttelemään sitä.

Ensimmäinen on hinta, 8hlö tunnit ovat ihan kohtuuhintaisia, mutta niitä taitaa olla todella vähän tai ainakaan en itse ole sellaiselle koskaan päässyt. 6hlö hinta on ihan liikaa. Toki tiedostan, että nykyisessä paikassa minulla on ihan älyttömän hyvä tuuri, kun voin käydä sellaiseen aikaan, että maksan 8hlö tunnista, mutta meitä on yleensä max. 4.

Hintaakin suurempi syy on suhtautuminen turvallisuuteen. Olen itse arka tätiratsastaja, mutta jopa minusta primuksella homma on viety yli ja kunnolla. Ymmärrän, että on ratsastajia, joita pelottaa ”mennä maastoon” (= kävelemään tallin ympäri), mutta en ymmärrä, että henkilökunta ruokkii tällaisia pelkoja ja kohtelee kaikkia pelkääjinä. Ei tarvitse mennä toiseen ääripäähän ja alkaa kilpaill sillä, kuka putoaa useiten tunnin aikana (kuten lähellä sijaitsevalla nimeltä mainitsemattomalla tallilla). Mutta ei toisaalta tarvitsisi pysäyttää koko tuntia siksi, että yksi hevonen pukittaa, tai puhua ”l-sanasta”, koska joku hevonen saattaa innoissaan ennakoida laukannostoa.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.6.18 21:03:18

Andalusialaisia suomalaisten tuntikäytössä..? Huh. Helmiä sioille.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.6.18 21:31:12

Missä oli aiemmin?

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   12.6.18 21:33:10

Eikös tuo ennen ollut Cypis-tallilla?

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Voi pyhä yrjö 
Päivämäärä:   12.6.18 21:53:05

Onko sillä vielä joku merkitys missä oli ennen kun siitä ”ennen” on pian 10v!

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   12.6.18 21:55:25

^^ Ai miten niin helmiä sioille? Pitäisikö sen olla ennemminkin niin, että sikoja helmille...

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.6.18 22:53:00

Onko cypis talli yksityinen talli?

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Lillis 
Päivämäärä:   12.6.18 23:53:33

On yksityinen.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Milou 
Päivämäärä:   13.6.18 00:16:41

Peikillä ja Kilossa hepat laadukkaimmat.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Örkki 
Päivämäärä:   13.6.18 15:12:40

Ja Milou pystyy sitten arvoimaan jonkun hepan ”laadukkuutta”. Lol.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Poks 
Päivämäärä:   13.6.18 15:40:29

Miksei Milou pystyisi määrittelemään hevosen laatua? Kyllä mulle ainakin on selvästi tunnistettavissa ero sekä satulassa että silmin matalaliikkeisen puksuttimen, suuren hyväliikkeisen ja jäykän, huonostiratsastetun välillä. Se että on reaktiivinenja herkkä liikeihme, ei välttämättä tee hevosesta laadukasta TUNTIHEVOSTA. Hyvä tuntsari voi olla isoliikkeinen mutta se on hyvin ratsastettu, ei ota kuskin virheistä nokkiinsa ja on hyvin ennakoitavissa sekä tarvittaessa myös auttaa ratsastajaa.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: oldtimers 
Päivämäärä:   13.6.18 16:41:14

Olin asiakkaana useita vuosia, mutta valmiiksi korkeiden hintojen jatkuva nouseminen, opettajien vaihtuvuus, tuntihevosten tason lasku sekä tuo yhden aiemman kirjoittajan mainitsema turvallisuushakuisuus saivat minut lopulta lopettamaan tallilla jonkin aikaa sitten.

Aikaisemmin tunnit olivat ehdottomasti korkean hintansa väärtejä, mutta myöhemmin mielestäni ei.

Pidän myös itseäni suht. arkana tätiratsastajana ja edellytän ratsastuskoululta että turvallisuusasiat on huomioitu. Mutta silloin kun viimeisiä aikoja ratsastin primuksella oli tuo turvallisuusasia viety ääripäähän tavalla joka omasta mielestäni todellisuudessa haittaa turvallisuutta.
On huolestuttavaa, jos tädeille tulee käsitys, että ihan normaalin hevosen tavalla johonkin asiaan reagoiva (esim. hyvin tiedossa että tietty hevonen saattaa pukittaa laukassa raipasta) on "vaarallinen hevonen". Välillä tuntui, ettei siellä saa tuntihevonen pieraistakaan ilman että osa tädeistä kokee ylitsepääsemätöntä vaaran tuntua! Ja samoin maneesin katsomossa ei suunnilleen saanut hengittää ettei kukaan hevonen vaan säikähdä.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: FR 
Päivämäärä:   13.6.18 17:05:16

Muuten voi olla samaa mieltä edellisen kanssa, mutta maneesin katsomon hiljaisuudesta taas en. Talli määritti sen että maneesissa ei saa puhua kovaan ääneen, ei tuoda mm koiria tms koska haittaa opetustakin. Katsomon puoleista sivua ratsastava kuulee katsomon muttei opea. Hengittämättömyys oli kai liioiteltua.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: oldtimers 
Päivämäärä:   13.6.18 17:16:42

Vain vähän liioiteltua. Ihan vakavaa keskustelua siellä käytiin tiettyjen ratsastajien keskuudessa, miten vaaratilanteita voi tulla jos joku yskii tai aivastaa katsomossa. :) Jännä, miten muualla kuulee kyllä opetuksen, vaikka katsomossa ihmiset puhuisivat normaalilla äänellä. Varsinkin kun korvanappia käytetään.

Hevonen on ratsastajan peili.. jos ratsastajat ovat ja annetaan olla hysteerisiä kaikelle äänelle ja liikkeelle, niin tarttuuhan se hevosiinkin.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: FR 
Päivämäärä:   13.6.18 17:26:49

No noinhan se toki onkin.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Åå 
Päivämäärä:   13.6.18 18:25:53

Primuksella ratsastavana vähän huvittaa välillä itseänikin se turvallisuushakuisuus. Toisaalta se ei ole pelkästään tallilähtöistä. Primuksen asiakaskunta on selkeästi vähän vanhempaa kuin esim. Peikillä tai muilla Espoon talleilla, joten se heijastuu opettajien reagointiin (ja jää päälle vaikka seuraava ratsastajaryhmä olisikin reippaita, pelottomia nuoria). Mielestäni on ihan ok opastaa "tätejä" hieman tarkemmin ja vaikkapa villimmässä pukittelutilanteessa rauhoittaa kaikki ratsukot ja ratkaista tilanne sitä kautta.

Mutta noista hevosten tasoista. Tallilla on useitakin hyviä ja pitkälle koulutettuja hevosia, jotka osaamattomalla näyttävät mitättömiltä, mutta osaavilla ovat tosi hienoja eikä niitä meinaa samoiksi tunnistaa. Vaikkapa Kamu, Eetu (nuorempana, nykyäänhän se ei mene enää kuin kevyitä tunteja), Forella, Lady. Ihmiset niin mielellääa haukkuvat hevosia, vaikka syyllinen löytyisi peilistä.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   13.6.18 19:06:22

Forellassa ei häiritse muu kuin se että tekee muuvit jos joku tulee toisessa päädyssä ”vastaan”.
Joskus nähnyt kun kuski erkanee hevosesta ja usein läheltä piti hetkiä.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.6.18 22:30:31

Primuksella todella häiritsee överi turvallisuushakuisuus, joka kääntyy itseään vastaan. Katsomossa ei esim. saa seistä. Ei siellä nyt tarvitse raketteja ampua, mutta hevoset myös tottuvat normaaliin elämään.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Tjaaa 
Päivämäärä:   13.6.18 22:41:27

Miten turvallisuushakuisuus voi olla ”ylikorostunut”?

Maneesissa liikkumista tunnin aikana on kohteliasta välttää koska jokainen maksaa tunnista kovaa hintaa olettaen että saa tunnista myös kaiken irti. Näin olen ihmisten kuullut sanovan kahviossa.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Qäeö 
Päivämäärä:   14.6.18 00:02:14

”Miten turvallisuushakuisuus voi olla ”ylikorostunut”?”
Esim. siten, että kaikkia häiriötilanteita pyritään välttelemään viimeiseen asti sen sijaan, että hevoset totutettaisiin edes niihin yleisimpiin. Sitten kun jotain tapahtuu, on reaktio monin kerroin pahempi kun hevoset tai ratsastajat eivät ole tottuneet. Maneesissa kuuluu joku kolahdus ja tunnillinen hevosia ottaa lähdöt ja tädit putoilevat tantereeseen. Sen sijaan, että hevoset tottuisivat muuhunkin kuin siihen ihannetilanteeseen niin, etteivät jaksa sellaisista välittää.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.6.18 00:32:23

Opettaako hevosia ollenkaa muita Kilossa kun Pirita? Kun kilosta oli puhe

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Uula 
Päivämäärä:   14.6.18 06:34:40

Ratsastan itse paljon mieluummin juurikin tallilla missä on panostettu laatuun ja turvallisuuteen kuten Primus tai vastaavat.
Jos halutaan tarjota palveluja kaikentasoisille ratsastajille on yrittäjän ajateltava turvallisuus asiat huolella.
Ikävämpää on katsella kaoottista menoa ja sitä että ambulanssi vierailee kohteessa viikottain. Ei niin hyvää mainetta kun jokainen tippuminen raportoidaan.
Huimapäät voi valita tallin missä nämä edellämainitut ei ole niin justiinsa.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Minnatje 
Päivämäärä:   14.6.18 08:28:48

Joo, ennen siellä oli sentäs vähän normaalimpi meno. Minäkin vaihdoin tallia kun en jaksanut tuota liiallisuuksiin menevää "turvallisuushakuisuutta". Hyvät oli kyllä hevoset, ei siinä mitään.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Jean 
Päivämäärä:   14.6.18 10:13:37

Olen itse entinen arka tuntiratsastaja, nykyään hieman reaktiivisen hevosen omistaja. Yllätyin siitä, miten tallillamme kaikki yksärit (suurin osa aktiivisesti kilpailevia) sietävät elämisen ääniä ja tapahtumia niin paljon paremmin kuin aikoinaan ratsastuskoulussa - missä kuitenkin hevoset olivat takuulla paljon paremmin siedättyneitä eri tasoisiin ratsastajiin. Toki maneesissa joskus kytätään kulmia (omani etunenässä), mutta kukaan ei koskaan sinkoile mihinkään, eikä valkku etukäteen lähde ennakoimaan mahdollisia vaaratilanteita.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Linnea 
Päivämäärä:   14.6.18 10:36:42

Primuksella maastot aika hurjia. Juuri kuulin että Leo vei ratsastajaa kilometrin kiitolaukassa kun Gidi oli heittänyt ratsastajansa alas ja lähtenyt menemään.

Maastoesteilläkin sattuu ja tapahtuu - Leo lähti kiitolaukkaan kun heinäpaaliesteen jälkeen olisi pitänyt siirtyä käyntiin ja vei ratsastajan marketanpuistoon.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Hippos 
Päivämäärä:   14.6.18 18:35:51

Lukekaapas Hippoksesta artikkeli haittaako pelko ratsastustasi! Ja moittikaa vasta sitten pelkääjiä. Ottaa pattiin kaikenlainen toisten mollaaminen ja tädittely.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.6.18 18:47:22

Ketään ei pakoteta ratsaille. Jos pelottaa, parempi vaihtaa lajia.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Qäeö 
Päivämäärä:   14.6.18 18:54:38

Kuka tässä on ratsastajista sanonut mitään negatiivista? Jos täti on haukkumasana niin sitten suurin osa tädittelijöistä haukkuu itseänsäkin.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Hippos 
Päivämäärä:   14.6.18 20:21:10

^ ”sitten kun hevoset vähänkin sinkoilee niin tädit lentää selästä” tms on kommentoitu.

Olen sitä mieltä että hevosen ei tarvitse olla sahapukki mutta ratsastajien pelkotilat ainakin osataan Primuksella hyvin huomioida.
Siitä kai tässä on kyse.
Nythän on moitittu sitä että riskejä turhan paljon minimoidaan. Mitä pahaa siinä on!?

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.6.18 23:42:05

Riskien minimoinnissa on just se paha, että se ei oikeasti yli mennessään minimoi riskiä. Kun katsomossa liikkumista pitää välttää, vähäinenkin liike alkaa pelottaa. Verrattuna siihen, että kaikki hevoset ovat tottuneet siihen, että katsomossa kävellään edes takaisin. Kun hevoset ovat tottuneet liikkeeseen, ei joku yllättäen maneesiin lehahtava lintu kammota niin paljon.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.6.18 00:28:27

Ei ihme, että tallilla ratsastajat pelkäävät, jos opettajat suorastaan kannustavat siihen.. Eli siis oppilaille opetetaan, että jokainen asia on HUI ja erikoinen, niin totta hemmetissä vähemmänkin arka ratsastaja rupeaa helposti pelkäämään...

Itse olen kerran käynyt tunnilla kokeilemassa. Tuntien välissä ei ole suuremmin aikaa ratsastajan vaihtoon, joten nauratti käytäntö, että piti taluttaa hevonen talliin vaihtamaan siltä kanget normikuolaimiin. Ihmettelin tuota jo silloin, mutta nyt tämän keskustelun myötä ymmärrän, että ihan normaalia kyseisellä tallilla, että kaikkea varotaan ihan liioitellusti. Itselläni ei pidemmän päälle pää kestäisi moista ilmapiiriä, että kaikki on niin hurjaa ja vaarallista.
Myöskään opetuksen taso ei päätä huimannut. Niin monta ratsastajaa tunnilla, ettei mitenkään voinut saada siitä irti niin paljoon mitä hinnan puolesta olisi pitänyt.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Lotte 
Päivämäärä:   15.6.18 06:04:16

Suitsituksen vaihto tallissa on todellakin sujuvampaa ja kätevämpää kun se että suitset vaihdetaan kaarrossa!
Eikö edellisellä yhtään leikkaa että miksi? Jos ei niin opettele enemmän hevosmiestaitoja ja palaa muutaman vuoden jälkeen asiaan.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: ahaa 
Päivämäärä:   15.6.18 09:08:44

^^ Mikä Taneli tossa taas kommentoi suitsien vaihtamista tallissa. Kun saat vähän järkeä päähäsi kasvattuasi isoksi ehkä ymmärrät miksi ainoa oikea ja turvallinen ja järkevä tapa vaihtaa suitset tapahtuu tallissa.

Minä olen itse nähnyt mitä voi tapahtua kun ei välitetä muiden ihmisten terveydestä. Mietipä ihan itse mitä kaikkea voi tapahtua kun suitsiton irti päässyt koni sinkoilee ympäri maneesia samalla kun kaksi ryhmää tuntilaisia joko ovat nousemassa selkään tai laskeutumassa selästä. Pieni ihme ettei kukaan kuollut siinä rytäkässä :( (ei tapahtunut Primuksella vaan toisella tallilla)

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   15.6.18 11:48:47

Tallihenki ei taida olla kovin kummoinen, jos näitä viimeisiä viestejä lukee.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Uula 
Päivämäärä:   15.6.18 12:24:00

Tallihenki on mitä erinomaisin.
Jos huomaa viimeisimmistä niin kuka on käynyt kokeilemassa esim vain kerran eikä ymmärrä kankien vaihtoa niveliin - tallissa - niin en sellaisen kommentin päälle paljon laskisi.
Itse kävin ko tallilla monta vuotta mutta sitten kävi kuten monelle muullekin, ostin oman :)

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.18 00:30:59

Outo juttu. Käyn Primuksella. Kävelen maneesin katsomossa useinkin ja jopa seison ja venyttelen tunnille odottaessa. Ei ongelmaa.. Eli ????

Mut joo on siellä tätejä, jotka aloittaneet aikuisena ja joilla ei tippumis- tai ees singahdustoleranssia lainkaan. Opettajat ihan karaistuneita kyllä mun mielestä. En tunnista pelon ja hissuttelun korostamista heidän taholtaan. Paitsi joskus kyllä lastenrattaat pöllytettiin kentän laidalta pois.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Miisu 
Päivämäärä:   21.6.18 18:34:08

Meillä kentän laidalla on lastenrattaita, pyöräilijöitä, myös maasto, lenkkeilijöitä, talvella hiihtäjiä, pesiksen, futiksen, baseballin ja kriketin pelaajia, pyörii helikoptereita ja traktoreita, treenaavia, hyppiviä ja ja huutavia urheilujengejä.
Kaikkeen tottuu.
Tämä siis Rusalla. Ja keskuspuistossa vielä jänikset ja peurat pomppii tiellä.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.6.18 20:16:48

Uulankin on syytä muistaa, että hevonen on reagoiva saaliseläin, se ei ole kone eikä 100% turvallisuutta voi taata kukaan. Hevoset tulee totuttaa ääniin yms., niin ne ovat turvallisempia.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Uula 
Päivämäärä:   23.6.18 22:56:12

Turvallisuuteen panostamisella tarkoitan tallia joka minimoi riskejä.
Niin toimitaan monilla talleilla primus mukaan lukien.
Se että hevonen on saaliseläin eikä siihen voi 100% koskaan luottaa on minullekin päivänselvää.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: dee 
Päivämäärä:   25.6.18 19:49:57

Qäeö voisitko vinkata millä tallilla pääsee ratsastamaan pienessä ryhmässä, ison ryhmän hinnalla?

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Qäeö 
Päivämäärä:   25.6.18 23:47:28

^ Peikillä käyn itse
Ja varmasti myös aika monessa muussa paikassa käy yhtä hyvä tuuri, jos pääsee tunnille jo klo 16 (tai aiemmin, jos aikaisempia tunteja on). Ainakin omien kokemusteni perusteella noin aikaisilla tunneilla on yleensä hyvin tilaa.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   26.6.18 00:16:38

Primuksella hepat aika isolla moottorilla varustettuja. Ei mitään tuntipuksuttimia monetkaan. Ehkä osin siksi on turvallisuuteen panostettu. Maneesi ihana, ei kuulu lumien tippumiset eikä tuulet!

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: 99 
Päivämäärä:   27.6.18 16:48:23

Tietysti hevoset flippaa maastossa, jos ei siellä maastossa ikinä käydä.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Erja 
Päivämäärä:   29.6.18 23:41:15

Miksi tallin sivuilta ei käy ilmi tuntihevosten nimet?
Onko ko tallilla niin kova vaihtuvuus hevoskalustossa ettei kukaan ehdi päivittämään? Vai hajoaako hevoset siihen tahtiin? Kiinnostaa kun muilla talleilla hevoset esitellään varsin avoimesti ja hienosti.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.6.18 02:26:57

Miksei enää kuvia ja nimiä, samanlainen hevosesittely kun ennen? Onko hevoskalusto ja opettajisto uudistunu? Miksi? Meneekö tallilla miten sit?

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   30.6.18 08:00:59

Kertokaas te jotka olette ratsastaneet yhden tai kaksi kautta ko tallilla miten te koette päässeenne sisään ”porukkaan”?

Minä kun en päässyt ollenkaan. Olen ihan tavallinen keskiverto ratsastaja ja mukavaksi tyypiksi kehuttu. Silti jäin aina tuntien jälkeen keskusteluringin ulkopuolelle. Ei ollut ketään joka olisi jatkanut kanssani keskustelua tunnin jälkeen.
Ja aika jäätävä tunnelma oli aika-ajoin ”käytävillä”.
Tämä on minun kokemus, kertokaa muut miten koette.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Katkera 
Päivämäärä:   1.7.18 12:04:48

Kun avaa itse suunsa löytyy juttuseuraa kyllä. Joka paikassa toimii sama mut Primuksella minusta erityisen avoin ilmapiiri ja ihmiset jakaa heppakokemuksia avoimesti.

Otsikon mukaisesti oon kuitenkin hieman katkera, syy toisten vakioratsuissa. Ehkä osalla "syynä' kisaaminen, osalla arkuus, osalla ties mikä mutta kun omat hepat vaihtuu 1-2 kerran jälkeen on se ihmeellistä että toisilla kymmeniä kertoja sama... joku etuajo-oikeus osalla selvästi on....

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.7.18 14:39:39

Ette kai puhu niistä tietyistä ex Kilolaisista?

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.7.18 14:42:36

Heillä samanlaista porukkatoimintaa ja hevosten omimista sillonkin. Mietin vaan onko kyse samasta. Se on kyllä kurjaa. Opettajan pitäisi huomioida jokasella vaihtuun hevonen ettei aina tarvitsisi mennä samalla tai toisaalta joku omii salan hepan aina ja ei saa tyyliin mennä ikinä sillä. Tietysti taitojen mukaan. Mutta kyllä mielestäni ratsastuskoulussa pitäisi olla useampi hevonen millä alottelijakin jopa pystyisi mennä, koska niitäki useampi

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.7.18 14:43:29

Salan siis saman

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Tiiu 
Päivämäärä:   2.7.18 21:18:48

Hevoset (osa niistä) on kyllä reaktiivisempia kuin monella muulla ratsastuskoululla ( harva yksäri ottaa sellaisia lähtöjä kuin joskus nähnyt muutamien Primuksen tuntsarien ottavan). Mutta tietysti turvallisuushakuisessa ympäristössä tämä korostuu. Kiva, että nykyään on kunnon maastoja niin ehkä se tallin ympäri kävelykin alkaa sujua kaikilta ;)

Hevoset on ihania, talliporukka mitä mainioin ja avoimempaa ja ystävällisempää kuin millään toisella ratsastuskoululla jolla olen käynyt. Muutama opettaja on aika nihkeitä, ja tiedostan että kaikki eivät saa ratsastaa parhaimmilla hevosilla. Ratsastuskouluksi kuitenkin omalla tasollaan laadukkuudesaan ( kouluratsastuksesta kiinnostuneena kävin kokeilemassa esim Peikillä, mutta estesatulassa poikittaisessa maneesissa isoon ryhmään hukkuessa tuli äkkiä Primusta ikävä).

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Katkera 
Päivämäärä:   4.7.18 17:52:16

Olen onnekkaasti saanut ratsastaa myös niillä parhaimmilla mutta jos vakiridaaja porhaltaa vaikka ostamalleen extratunnille on heppa hänellä ja minulla joku uusi.. Ja hänellä viikon kolmas rida samalla hevosella.. no tätä on kaikkialla varmaan.

  Re: Primus talli Espoo

Lähettäjä: Hyppyri 
Päivämäärä:   5.7.18 20:38:07

Katkera: no ei tuon kyllä noin pitäisi mennä (olettaen toki että tämä ratsastaja siis pärjäisi myös sillä kehen joudut vaihtamaan).

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.