Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   16.1.18 23:07:21

Itselle täysin vieraita paikkoja, kiinnostaisi käydä jotain näistä testaamassa. 6v. harrastusta takana, taso he B. Hyppääminen kiinnostaisi säännöllisesti. Kertokaapa kokemuksia näistä:
-asiakaskunta aikuisia, lapsia, nuoria? Onko erillisiä tunteja vaiko sekatunteja tason mukaan?
-millaisia ratsuja?
-saako helposti peruutuspaikkoja? miten saa henkilökunnan kiinni esim. puhelimella?
-onko toimiva opetus, tilat?

Arvostaisin opetusta joka muutakin kuin liikenteen ohjausta, ei mammuttiryhmiä ja sitä että ratsut ovat siinä käytössä asiallisia, terveitä ja toimivia.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.1.18 20:37:14

Helppo B tasoiselle suosittelisin Equi Oulua. Siellä on erikseen ryhmät joissa myös hypätään, muissa vain koulua ja jaettu tason mukaan. Asiakkaat enimmäkseen aikuisia, mutta myös lapsia ja nuoria. Hevosilla on erikseen este ja koulusatulat ja kaikissa ryhmissä maks. 6 ratsastajaa.
Ratsuja monenlaisia, isoja poneja ja hevosia pääasiassa ja vain 1 pieni poni. Kaikki hyvin koulutettuja, ei yhtään patalaiskaa. Ainakin viestiä laittamalla saa hyvin yhteyttä. Joidenkin mielestä opettaja on liian tiukka, mutta itse koen, että kehityn paremmin kun virheisiin puututaan usein. Tallilla on vain maneesi.

Saaralla kaikkissa ryhmissä voi olla maks. 9 ratsastajaa ja Aaltokankaan ratsutalleilla ilmeisesti 1 estepienryhmä, muut maks 9 ratsastajaa. Saaralla ei kovin montaa estehevosta, Aaltokankaalla vaihtuu hevoset usein.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.1.18 23:08:35

Ei ne aaltokankaalla niin usein vaihdu. Nyt on ollu muutamia, jotka eivät kestä käyttöä niin myyty pois ennenko rikottu. Hyvä niin. Isot ryhmät kuiten. Equilla ei meidän tunnilla ole ollut ko max 5. Opetus on parasta siellä! Ratsut persoonia.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Futti 
Päivämäärä:   19.1.18 23:16:13

Turvallisin on saara

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   20.1.18 10:45:32

Suosittelen Saarantallia:
-monipuolisesti hevosia
-koulutetut opettajat
-iso kenttä ja maneesi
-hevoset hoidetaan hyvin ja saavat tarhata laumassa, eivät myöskään ole pelkkiä rahantekovälineitä eli ei laiteta heti pois jos ei voi töitä tehdä
Enkä kyllä ymmärrä tuota "saaralla ei oo estehevosia" kommenttia, kyllä siellä on useempia hyvin hyppääviä

Aaltokangasta en suosittele koska hevosten vaihtuvuus suuri, hevoset ostetsan kouluttamattomina ja näin ollen tuntilaiset niitä sitten "kouluttavat", hevosia ei rokoteta ja muutenkin hoito kyseenalaista, osa opettajista kouluttamattomia.

Equi oulu taas kouluratsastajille hyvä, mutta normitunneilla ei siis hypätä ollenkaan. Lisäksi maneesi melko pieni ja kenttää ei ole ollenkaan., maneesin pohja on myös huono. Kivoja hevosia kyllä ja hyvä kouluratsastuksen opettaja, estepuolta ei mielestäni niin hyvin osaa opettaa.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.1.18 10:46:08

Equilla ei ole hyviä opetushevosia.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.1.18 12:41:20

Edelliselle, minkälaisia ne hevoset on jos eivät hyviä opetushevosia?

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   20.1.18 13:06:29

Egui maneesi on kyllä iso, ratsastajassa vika jos sinne ei mahdu:D Isompi kuin aaltokankaalla ja Saaralla

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   20.1.18 13:24:43

Mitä hittoa, kaikista Oulun ratsastuskouluista Aaltokankaalla on suurin maneesi ja joku pokkana väittää että equilla isompi. :D

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.1.18 13:28:59

j ei ole varmaan käynyt aaltokankaan maneesissa :)
kyllä equin maneesi on näistä pienin, mutta hyvä maneesi ja sinne kyllä mahtuu ihan hyvin. Seinät ne tulee joka paikassa vastaan jossain vaiheessa.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.1.18 13:42:40

Equin maneesi 26x54, Aaltokankaan 26x76, että onhan tuossa aika reilu ero. ;)

Kaikilla talleilla olen käynyt ja kaikilla voin käydä jatkossakin, puolensa kussakin paikassa.
Kannattaa testata kaikki ja aloittaa käymään siellä mikä tuntui itselle sopivammalta.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   20.1.18 15:15:00

Minkäs kokoinen äimäraution maneesi on jos se ei ole suurin? :D

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.1.18 16:21:06

Eihän ratsastuskoulutunneilla käytössä ole äimällä kuin puolet. Ratsastusalue jää siis aaltokangasta pienemmäksi.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.1.18 16:27:57

Maneesin koko ei ole se tärkein, vastaavaa kokoa olevissa halleissa on menty, jos annetut mitat pitää paikkansa ja hyvin on 8 ratsukkoa mahtunut sinne. Tärkeintä että pitää silmät auki, noudattaa liikennesääntöjä ja kaikki ratsukot liikkuvat samassa rytmissä niin hyvin mahtuu. Eniten painoarvoa laitan opetukselle ja ratsujen toimivuudelle sekä sille että soveltuvat vehkeet hevosilla sekä ovat kunnossa hevoset ja kamppeet.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.1.18 11:36:54

Equin hevoset; säikkyy kesken tunnin, ratsastajia tippunut. Hevosten/ponien koulutustaso ja hevostenkunto ei ole riittävän hyvä tunnin hintaan nähden.
Tietty jos halut kävellä 30min tunnista niin sitten paikka on sinua varten.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   21.1.18 15:07:57

Myös Saaran maneesi on kyllä equita isompi: 72 x 22m.
Ja millä tallilla hevoset ei säiky joskus ja joku ei ole joskus tippunut tunnilla?

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.1.18 20:51:00

Kaikilla talleilla voi hevoset säikkyä ja ratsastajat tippua joskus, mutta toisilla talleilla huomattavasti useammin kuin toisilla. Esimerkiksi Saaralla on niitä säikkymisiä ja tippumisia murto-osa siitä mitä Aaltiksella, ja ihmekö tuo kun Saaralla ratsut on suurimmalta osalta kokeneita konkareita ja Aaltiksella on paljon nuoria ja aika raakojakin. Saaran hevosten tilava tarhaus varmasti auttaa myös asiaa, hevoset saavat riehua ylimääräiset energiat pois tuntien ulkopuolella. Equista ei ole omaa kokemusta. Pelkkä maneesissa pyöriminen vuoden ympäri ja pienet tarhat on tietysti vähän riskitekijä sen kannalta, että hevoset saattaa "pöllöillä", mutta jos hevoset on tarkasti valittu ja niiden kanssa työskennellään oikealla tavalla niin aivan varmasti on noissakin olosuhteissa mahdollista hevosten olla järkeviä ja ei jatkuvasti säikkyviä.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: b 
Päivämäärä:   24.1.18 08:25:38

Kyllä näistä eniten sattuu ja tapahtuu Aaltokankaalla. Alkaa oysin kirurgitkin tuntea paikan nimeltä...

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.1.18 08:46:20

Hakeeko asiakkaat Saaran tallilla oman ratsunsa itse laumasta vai hakeeko tallityöntekijä?

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ööö 
Päivämäärä:   24.1.18 10:50:23

Ennen ainakin tuntihevoset tulivat sisään ennen tuntien alkua, ei haettu laumasta.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   24.1.18 11:00:40

Toi on kyllä hyvä tietää. Just lopetin yhellä tallilla missä hevoset pitää ite hakea laumasta. Pelotti hakea kun hepot luimi toisilleen tai meni porukalla karkuun :/

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   24.1.18 11:56:35

Onko Saaran tallilla minkäkokoisia hevosia/poneja ja saako apua varustamisessa? Kysyn tätä siksi kun tyttö ikäistään pienikokoinen ja ison hevosen varustaminen ei niin vaan onnistu. Lisäksi kiinnostaa tietää että millaisia hevoset on ratsastaa ja ovatko kilttejä ja koulutettuja jotta lapsikin pystyy ne hallitsemaan?

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: :)) 
Päivämäärä:   24.1.18 11:57:45

Joo Saaralla tosiaan hevoset otetaan sisälle ennen tuntien alkua :) Tosin osa viedään ulos jos menevät vasta myöhemmillä tunneilla, mutta aina löytyy varmasti apua ja hevonen voidaan hakea sisälle jos sitä ei itse uskalla hakea :)
EquiOululla muuten näillä pakkaskeleillä se hyväpuoli, että maneesi on lämpöeristetty!

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   24.1.18 11:58:41

Lisään vielä että einyt mitään settiksiä tarvi olla, mutta et onko pienempikokoisia hevosia tai isompia poneja?

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.1.18 12:25:59

Eli sittenkin saattaa itse joutua hakemaan hevosen laumasta :(

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ööö 
Päivämäärä:   24.1.18 12:27:53

No ei joudu hakemaan kun kieltäytyy hakemasta. Eiköhän siellä Saarallakin jo kyetä asiakaspalveluun, nyt kun 2000-lukua eletään.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.1.18 18:39:16

Talvisin Saaran hepat on arki-iltaisin hepat sisällä tuntien aikaan eli ei joudu hakemaan tarhasta. Kesällä ja viikonloppuisin voi olla ulkona, mutta silloin tallilla pyörii nuorisoa sen verran että varmasti löytyy joku hakemaan hevonen tarhasta jos ei itse halua. Ja onhan siellä sitä henkilökuntaakin.

Saaralta löytyy kaiken kokosia ratsuja. Shettiksiä, pikkuponeja, isoja poneja, pieniä hevosia ja pari isoa hevosta.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.1.18 21:33:21

Saaralla on tosiaan turvallisia konkareita tuntiratsuina, mutta valitettavasti niillä oppii puksuttamaan kyydissä ja ratsastelemaan, eikä ratsastamaan. Hyvä siis aloittajalle.

Kukaan ei ole maininnut Equi Oulun loistavaa maneesinpohjaa, jolla hevoset liikkuvat kuin jousilla ja pysyvät terveempinä. Ulla on loistava opettaja ja pistää ratsastajan toimimaan osaamisensa ylärajoilla.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.1.18 22:40:12

Equin pohja epätasainen, kaviurat ja liian harvoin lanataan. Ei pidetä huolta pohjasta.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: :)) 
Päivämäärä:   25.1.18 13:19:25

Öö equin pohja on kaikkea muuta kuin hyvä :D En oo missään muualla nähny nin epätasaista pohjaa, ja tosiaan järkyttävät urat ja lanataan aivan liian harvoin. Pohjamateriaali sinäänsä hyvä, mutta tarvitsisi ensin kunnon tasoituksen ja sitten jatkuvaa huoltoa, varmaan tuolla käyttömäärällä päivittäistä lanausta.

+ Ihan millä tahansa hevosella kyllä oppii ratsastamaan, eiköhän tuo oo ihan ratsastajasta kiinni :)

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: lol 
Päivämäärä:   25.1.18 14:25:50

^^Hyvä esimerkki siitä, miten paljon kannattaa nettikirjoitteluihin luottaa. Yksi sanoo, että pohja on loistava ja toinen sanoo, että ihan paska :D

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.1.18 17:41:23

EquiOulussa on mielestäni hyvä pohja maneesissa. Kimmoisa ja hoidetaan hyvin. Toki urat tulee, niin kuin joka maneesiin, mutta pakkoko se on siellä uralla itse jurnuttaa :D

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Ellie 
Päivämäärä:   29.1.18 21:09:43

Equilla huonot hevoset? En tiedä kuinka hienoilla hevosilla olette tottuneet ratsastamaan, mutta kaikki millä minä olen equin tunneilla päässyt ratsastamaan ovat olleet todella miellyttäviä ja hyviä ratsastaa. Mukavaa myös kun hevoset ovat erilaisia, kaikki opettaa. Olen myös tykännyt Ullan opetuksesta, ei tyydy oppilaan ”hyvään perusratsastukseen” vaan vie taitoja myös eteenpäin pyytämällä enemmän.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.1.18 21:32:07

Equin hevoset ovat persoonia. Siksi ne tuntuvat kummallilta tai huonoilta. Jokainen on jotenkin omituinen.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   29.1.18 21:51:16

Pohja on equilla todella epätasainen, täynnä monttuja ja "mäkiä". Omalla hevosella en ainakaan hyppäisi sillä pohjalla.
Ja uria ei tule jos lanataan tarpeeksi usein, kuitenkin välillä on pakko ratsastaa myös reunallan:)

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   29.1.18 23:27:38

Maneesin pohja ei ole minulle suurin kiinnostuksen kohteeni kun ostan ratsastustunnin. oletan että ratsastuskoulu huolehtii käyttämänsä maneesin pohjasta parhaaksi katsomallaan tavalla. Siinä kohti jos ratsastusalueen pohja tai ympäristö on selvästi ratsastusturvallisuuteen vaikuttavassa kunnossa, kiinnitän siihen huomiota ja pyydän tarvittaessa tallinpitäjää asiaa korjaamaan jos tarpeen. Minua tosiaan kiinnostaa nämä yleiset seikat mitä mainitsin, joilla voi tehdä eroja eri paikkojen välille. Esim. hevoskalusto; paljon poneja jolloin ei niillä pituuden vuoksi voi mennä vai onko myös hevosia.

Toivoisin myös keskustelulta asialinjaa; ilmaistaan asiat niin että ne voisivat olla myös asiapalaute. On paljon kivempi seurata fiksua ajtuksenvaihtoa sen sijaan että huudellaan nimettömänä puskista.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Ellie 
Päivämäärä:   29.1.18 23:41:58

Aloittaja,

Voin suositella equin ratsastuskoulua lämpimästi, olen saanut siellä erittäin hyvää opetusta ja olen myös tykännyt jokaisesta hevosesta jolla olen päässyt ratsastamaan. Maneesin pohja on myös hyvä, urat toki on niinkuin on ollut kaikissa ratsastuskouluissa joissa olen käynyt. Equilla kuitenkaan ei pyöritä ”vain uralla”, ja jokainen aivan varmasti saa ratsastaa uran ulko tai sisäpuolella, ei siihen uralle ole pakko jäädä (

Muista kyselemistäsi ratsastuskouluista en voi ottaa kantaa, ei ole omaa kokemusta.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   30.1.18 10:09:19

Equilla on osa hevosista todella haastavia. Opettaja vaatii. Aaltokankaalla kävin satunnaisesti mutta en tykännyt. Saarantallilla varmat hevoset. Nykyinen ope hyvä. Teettää hyviä tehtäviä.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   30.1.18 11:36:41

Millä lailla Equin hevoset on haastavia?

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   30.1.18 15:42:52

Equin hevoset tosiaan kaikki erilaisia persoonia, osa hieman haastavampia. Ei missään nimessä kuitenkaan mitään hankalia. Ne kuitenkin opettavat enemmän kuin useimmat ratsastuskoulujen pystyynkuolleet peruspuksuttajat. Ymmärrän kyllä että ihmisiä varmaan hämää kun ei olekaan automaatti alla ja pitää jopa ratsastaa.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Ellie 
Päivämäärä:   30.1.18 17:27:48

Jep, Equin hevoset ei ole tyypillisiä ratskouluhevosia, vaan ovat herkkiä suusta ja vastaavat pohkeeseen, ehkä se on se miksi osan mielestä haastavia? Minusta on mukava että ne kaikki ovat niin erilaisia ratsastaa, jokainen hevonen opettaa omasta ratsastuksesta uutta.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: -P- 
Päivämäärä:   30.1.18 19:08:35

Minullakin vain hyviä kokemuksia EquiOulusta. Hevoset osaavia ja herkkiä, niitä pitää ratsastaa eikä vain kiertää uralla automaatilla. Tunnit enempi koulupainotteisia, mutta taitaapa lukkarissa jokunen hyppytuntikin olla. Ulla on osaava opettaja ja osaa kannustaa ratsastajaa tekemään parhaansa.
Tunnit ovat max.kuuden ratsukon ryhmissä, tasot ryhmien mukaan. Tuntien varaus/peruminen on helppoa ja viesteihin vastataan hyvin. Asiakaskunta taitaa koostua suurimmaksi osaksi aikuisista, "ponitunteja" on myös nuoremmille. Talli on rauhallinen, ei ole sitä tallityttöjen tuomaa levottomuutta kuten monessa paikassa. Lämpöeristetty maneesi talvellakin melkein aina plussan puolella :)

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   31.1.18 08:21:54

Kertokaapa millä tallilla on niitä kehää kiertäviä automaattihevosia?
En ole vielä törmännyt.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.1.18 11:48:23

Minun kokemukseni Equin maneesin pohjasta on ajalta ennen ratsastuskoulua, jolloin sitä hoidettiin hyvin ja sillä oli tosi miellyttävä ratsastaa. Harjaantumaton ratsastaja ei varmaankaan osaa kiinnittää asiaan huomiota. Mikä tahansa pohja vaatii päivittäistä huolenpitoa, jotta hevoset voivat liikkua turvallisesti. Valitettavasti monella ratsastuskoululla tähän ei kiinnitetä huomiota.

Epäilen, että Saaran tallin ratsuja ei ole ratsastettu läpi herran vuosiin ja varusteet ovat olleet monella todella vanhat, mitä itse olen tallilla vieraillut ponipoppoon aikoihin.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   31.1.18 18:18:44

...: Epäilen, että epäilet väärin. Vai mihin perustat väitteesi, että hevosia ei läpiratsasteta? Eikö ponipoppoolaiset saa hevosista tarpeeksi irti? :D

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.2.18 11:34:26

Harjaantunut hevosihminen tietää kyllä, ettei ponipoppoossa harjoitella hevosten kokoamista. Jos joskus katselee edistyneempien tunteja, niin hevoset eivät ole läpi, mikä kertoo siitä, että ne tekevät pääasiassa työnsä aloittelevien ratsastajien parissa.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   1.2.18 15:59:37

Niin varmasti Saaran tallilla onkin pääasiassa alottelevia ratsastajia, mutta se ei pois sulje sitä etteikö hevosia läpiratsasteta tai että läpiratsastettu hevonen kulkee edistyneempien tunnilla automaattisesti aina oikeinpäin. Mutta kerran tallilla käyt seuraamassa tunteja, niin siellähän voi samalla asian selvittää kysymällä. Ei tarvitse mutuja täällä huudella. :)

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   1.2.18 16:50:06

EquiOulusta olen kuullut positiivista palautetta, Saaralla olen itse käyny ja Aaltokankaasta ei mitään kokemusta. Saaran tallilla oli perustasasia puksuttajia.Mielipidekysymys tykkääkö vai ei. Suurin syy tallin vaihtoon Saaralta oli ilmapiiri. Jokainen voi kokea sen erilain, mutta minulle se alkoi tökkimään. Suosittelen käymään paikanpäällä tutustumassa ja löytämässä sopivan tallin! :)

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   3.2.18 10:23:20

Millaista equi oulun henkilökunta ja opettaja on?

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   3.2.18 12:00:37

Ei saa sanoa ainakaan mitää negatiivista ku menee heti poistoo...

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   3.2.18 12:01:09

"Suurin syy tallin vaihtoon Saaralta oli ilmapiiri."

Eli eivät vieläkään ymmärrä, että asiakas on asiakas? Muistan elävästi, millaista siellä oli kun itse siellä pikkutyttönä kävin, mutta olisin kuvitellut, että siellä olis vähän fiksattu sitä asennetta nykypäivään sopivaksi.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Em 
Päivämäärä:   3.2.18 14:14:22

Itse olen aina saanut hyvää asiakaspalvelua equioulussa ja aaltokankaalla. Ei mitään valittamista. Molemmissa kivoja hevosia, ja hyvä opetus. Equi oulussa pienemmät ryhmät

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Kylie 
Päivämäärä:   3.2.18 18:40:11

Itse olen myös saanut aina hyvää palvelua equi Oulussa, aina ystävällisiä ja jos jotain kysyttävää saa kyllä vastauksen.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.2.18 18:59:15

Jännää.
Jos on eriäviä mielipiteitä EquiOulusta ne poistetaan välittömästi.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Kylie 
Päivämäärä:   3.2.18 23:40:56

Mitkä on poistettu?

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Ernest 
Päivämäärä:   4.2.18 07:54:00

Keskustelu syytä pitää asialinjalla ja hyvän maun mukaisena. Tätä toivoi aloittajakin. Kritiikkiä saa esittää jokaisesta paikasta täällä, mutta ehkä se kannattaa tehdä kuten tekisit sen julkisesti omiin nimiisi. Silloin ei tuu ylilyöntejä.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.2.18 08:38:40

Equin väki

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.2.18 08:42:29

Karkasi.
Equin väki menee jollakin tunteisiin. Minullekin on oltu siellä aina ystävällisia ja neuvottu varusteista ja muuten. Aaltokankaalla kohtelu on vaihdellut. Nykyisiä opettajia en tunne. Laura, joka nyt on Saaralla on aina ollut ystävällinen ja kiva!

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Tiivi 
Päivämäärä:   4.2.18 12:09:12

Vääristää pahasti keskustelua, jos kaikki kritiikki Equioulusta poistetaan ja kehut jätetään näkyviin.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Ernest 
Päivämäärä:   4.2.18 13:10:22

Minä en käy koko equi oulussa, enkä tunne yrittäjiä. Silti tänne aiemmin nakellut kommentit oli ihan oikein poistaa. Asialinja myös kritiikin suhteen pitänyt nyt täälläkin, kiitos siitä ylläpidolle.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.2.18 13:21:55

Joku ei ollut tykännyt asiakaspalvelusta, toinen oli. Molemmat viestit asiallisia. Arvaa kumpi viesti poistettiin?

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Ernest 
Päivämäärä:   4.2.18 14:01:04

Ne mitä minä tarkoitin oli muuta. Jos asiakaspalvelussa on parannettavaa ja sen tänne kirjoittaa, niin siinä ei ole mitään ongelmaa minusta.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   4.2.18 16:18:29

Mun silmään oli edellen negatiivisia ja positiivisia kommentteja joka tallista. :)

Sitä vaan tulin sanomaan että omasta mielestäni hevosten vaihtuvuus aaltokankaalla on hyvä juttu, ei pääse leipääntymään kaverit, ja jos ei kestä ratsastuskoulukäyttöä niin mitä niitä sitten siellä turhanpanttina seisoskelemaan?

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: TT 
Päivämäärä:   6.2.18 17:31:10

Laura sai paikan saaralta ja vaikuttaa hänelle paremmalta ratkaisulta ja oli pidetty ope jo aaltokankaalla nuorten/lapsi ratsastajien joukossa, osa lähti mukaan...kaikilla talleilla varmaan omat puolensa..Equista oon kuullu laadukkaasta opetuksesta johon taitavatkin ratsastajat ollu tyytyväisiä.itse en oo käynyt siellä..

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   20.2.18 15:12:02

kokemuksia aaltokankaalta:
Iso maneesi ja pienet ryhmä koot eli ehkä noin 5 ratsukkoa aina tunnilla. Tykkään opettajien tyylistä antaa aina tunnin lopussa palautetta henkilökohtaisesti jokaiselle ratsastajalle.

Vaikeammat hevoset on myyty pois ja jäljelle on jäänyt semmoisia luotettavia ratsuja, jotka ei säiky mutta eivät ole ns. automaatteja. Putoamisia olen nähnyt yhden kerran vuoden aikana. ns. hyväluontoiset ratsut on olleet jo pidemmän aikaa tallilla.

Mukava henkilökunta ja hyvä yhteishenki ratsastajien kanssa. ja maksuksi käyvät eri liikunta ja kulttuuri setelit.

miinuksena se että ratsastajat joutuvat itse varustamaan hevosen, joka on joko pilttuussa tai kesällä yksin aituuksessa.

Muista talleista en pysty sanomaan kun en ole muualla käynyt

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   20.2.18 15:36:39

Seisooko Aaltokankaalla hevoset pilttuissa?

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.2.18 16:24:21

ei ko karsinoissa. Kiva että sattunut pienet ryhmät. voi olla myös 9 hlöä

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.2.18 17:16:12

usein on ollu isoja ryhmiä..

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   20.2.18 20:38:43

Aaltokankaalla taitaa kyllä suurimmassa osassa ryhmissä on 9 ratsukkoa, ainakin mitä itse olen nähnyt. Eikä ainakaan sillä tunnilla jolla lapseni käy anneta henklökohtaistapalautetta tunninjälkeen. Aaltokankaalahan on uudet opet ollu syksystä asti ja taitaa vain parinä päivänä viikossa olla samat opet, ja osa opettajista opettaa vain 1krt/viikko eli mielestäni ei voi yleistää että tunninjäkeen saisi henkilökohtaista palautetta koska opettajia on monta ja kaikillavarmasti oma tyylinsä opettaa.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   21.2.18 09:52:56

joo toi voi kyllä olla tosi että lasten/nuorten tunnilla voi olla isoja ryhmiä.. oon seurannut vaan aikuisten aloitus, jatko ja este ryhmiä.. niissä on ollut tommosia noin 5 ratsukon ryhmiä.. aika monesti pienempiäkin. Just uudet opettajat antavat tosi hyvin sitä henkilökohtaista palautetta.. Siru taitaa olla ainut joka ei tule viereen kävelemään ja kertomaan asioita vaan huutelee pitkin tuntia sitä.. Ja siis juurikin aikuisten ryhmissä

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   21.2.18 09:59:19

Aaltokankaalle ehoton plussa siitä että itse saa varustaa hevosen. Mutta tämähän on se että mitä kukin hevosharrastukselta haluaa. Itse en missään tapauksessa haluais mennä vaan ratsastaan, että hevonen oottas valmiina. Toki joskus on näin, jos heppa on just edellisellä tunnilla. Mut pääsääntösesti tosi kiva, et saa ite varustaa ja hoitaa :)

Henkilökunta on kyllä tosi kivaa ja yhteishenki kans. Ja tosiaan iso maneesi ja kenttä.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.2.18 10:07:40

Aaltokankaalla ainakin Milla ja Satu antaa tunnin lopussa henkilökohtaisen palautteen... Muista en tiijä..

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Asku 
Päivämäärä:   21.2.18 15:29:28

Equi Oulu on paras.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.2.18 16:26:03

Voi viddu, mitä pohjalaisia juorutätejä kymmenittäin.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.2.18 16:37:38

Että oikein pohjalaisia :D

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.2.18 20:38:35

Ite oon käyny kauan saaralla, mutta vaihdoin vuokraheppaan kun en päässyt enää kehittymään. Saaran talli onkin ehkä enemmän harrastelioiden paikka, ei niinkään niille jotka haluaa ratsastaa tavoitteellisesti. Ilmapiiri kyllä ollut tosi hyvä, ja kehuja kuullut muiltakin. Toki vaikea sanoa uuden asiakkaan näkökulmasta mutta ainakin kun on päässyt mukaan porukkaan niin ei mitään pahaa sanottavaa. Nykyään tallilla pyörii aika paljon pikkutyttöjä mun huomion mukaan, toki vanhempien tyttöjen porukoitakin löytyy pari ja sitten aikuisten tunnit.
Jos haluat päästä hyppäämään niin siinä tapauksessa joku toinen talli voi olla parempi koska ei hirveesti hypätä, riippuu toki tosi paljon tunnista.
Peruutuspaikkoja yleensä löytyy, hyvät tilat harrastaa ja tyytyväiset heposet. Opetus samaa tasoa kuin aaltokankaalla, equilla ehkä paras opetus.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Tiuku 
Päivämäärä:   22.2.18 09:45:15

Jos haluaa hypätä niin silloin suosittelen jotakin muuta tallia, kuin Equita. Equin hevoset eivät osaa hypätä tai on siihen hommaan liian vanhoja.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Ihmettelijä 
Päivämäärä:   24.2.18 10:10:32

Samaa mieltä Tiukun kanssa.
Ei siellä taida olla edes estetunteja tarjolla.
Ne jotka tallilta kisaa esteitä on varmaan joku toinen valmentaja kuin Ulla...

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

LähettäjäPeeHoo 
Päivämäärä:   3.3.18 16:38:03

Equi Oulu sopii varmaan sulle parhaiten.
Hyvä opetus (vaativa), loistavat puitteet, osaavat hevoset. Asenne hieman muuta kuin tavallisilla ratsastuskoululla. Pientä ratsastusluksusta. Täällä ei pääse vähällä...

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   4.3.18 03:04:18

Aaltokankaan normaali ryhmäkoko on 9. Se miksi suuri osa tunneista on vajaita kertoo sitten ehkä jostain. Näistä kolmesta Equi ehdottomasti laadukkain, varsinkin kouluratsastajalle. Hevoset, opetus jne.
Itse ajelen monipuolisten tuntien ja laadukkaitten hevosten perässä hieman kauemmaksi eli Äimärautiolle.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.3.18 07:26:55

Äimällä jyllää pääntauti jonka takia hevosia eristyksissä. Hevoset juoksee 4h päivässä joten ei kiitos.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Heppatyttö 
Päivämäärä:   4.3.18 09:12:10

Kaikissa on puolensa, eri talli sopiii toisille.täällä on mustamaalaus käynnissä taas..Äimän tauti on kyllä saatu kuriin eikä hepat tod mee 4, joskus ehkä 3h. Ei oo sairaita tuntiheppoja, vaan 1 yksäri. Hevosia hoidetaan ja tarkkaillaan koko ajan, kaikkien hevosten jalat kylmätään ja ruokitaan monipuolisesti sekä juotetaan tarvittaessa melassivettä tuntihepoille.

Aaltokankaalla on kiva porukka ja yrittäjä joustava tuntien suhteen, hepat on monenlaista eri makuihin. Maneesi ja kenttä tosi hyvät. Saa opetusta eri opettajilta, pyynnön mukaan :)

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.3.18 09:29:18

Käyhän heppatyttö lukemassa välillä tuntilistaa äimällä ja perusmatikka käyttöön.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.3.18 13:28:20

Heppatytöllä on tosiaan faktat hukassa. Neljä tuntihevosta on eristettynä, joku kyllä saanut terveen paperit, mutta ei tee tunteja vaan on eristettynä. Neljää tuntia voi tehdä joku, mutta ei montaa kertaa viikossa. Joka tapauksessa paljon juoksevat. Eikä nyt kylmätä jalkoja, koska kaikki ylimääräinen materiaali on poistettu ja jokaisella on muutama oma harja ja toisten karsinoihin nyt ei mennä jne.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: KK 
Päivämäärä:   4.3.18 16:38:23

Käyn Äimällä lähes päivittäin ja voin sanoa että hevoset ei juokse kun normaalia 2-3h päivässä. Ruuhkaisempana päivänä on tunneilla ollut joitain yksityshevosia apuna. Ja ruuhkaisempana päivänä tallilla on myös hevosille kevyitä alkeistunteja. Tämän koko alkuvuoden aikana vain muutama hevonen on muutamana päivänä tehnyt enemmän ja ovat sitten vastaavasti levänneet hiljaisempana päivänä.
Viimeisen sairastuneen hevosen oireet on loppuneet viime maanantaina, sen satun tietämään kun on oma hevonen. Kaikki muut sairastuneet on olleet oireettomia jo kuukauden tai pidempään ja niitä testaillaan lähipäivinä lisää että niiden osalta saadaan eristykset purkaa.
Ottakaa ihmiset selvää asioista (ja myös pääntaudista) ennenkuin täällä huutelette. Faktat kannattaa tarkistaa asianomaisilta itseltään. Ja jos ne hevosten tuntimäärät huolettaa niin niitä listoja voi käydä tallilla vilkaisemassa. Ei ne mitään salaisuuksia ole eikä niissä mitään salattavaa ole.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: toto 
Päivämäärä:   4.3.18 17:00:40

Nythän siellä on kuulemma taas uusi tapaus?

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: KK 
Päivämäärä:   4.3.18 18:09:54

Uusi tapaus on oma hevoseni jonka sairastumisesta on kohta 2 viikkoa. Siihenkin on järjellinen selitys miksi näin pääsi tapahtumaan.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.3.18 08:51:53

Mikä tämä järjellinen selitys KK on?

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Koulurats. täti 
Päivämäärä:   6.3.18 12:03:48

Pisteet equille monipuolista kurssia tarjolla. Selkeästi siellä yrittäjä miettii miten kehittää toimintaa :) on oma heppa muualla mutta tuommoisilla hengitys/fys.terapeutin istunta kursseilla voisi käydä kyllä. Profiloituu tuolla alueella ”paremmaksi” ratsastuskouluksi. Ja yrittäjä on ansioitunut kilpailija myös itse!

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   6.3.18 12:09:31

KK. Onko hevosesi kuitenkin eri tapaus kuin tuo ratsastuskoulun sivuilla 27.2. mainittu?

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: He A taso 
Päivämäärä:   6.3.18 12:12:03

Olen tulosssa pääsiäisen aikaan Ouluun 2 vuoksi Espoosta jossa ratsastan laadukkaassa paikassa kouluratsastusta siis minne minun kannattaa mennä?

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: 8O 
Päivämäärä:   6.3.18 13:07:33

He A taso. Ei Oulussa ole tarpeeksi laadukasta paikkaa sinulle.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: KK 
Päivämäärä:   6.3.18 14:18:18

Sama tapaus ja oli tuolloin jo oireeton. Kotisivupäivitys on tehty 27.pv ei hevosen sairastuminen.
En tähän ketjuun kirjoittele meidän asioita sen enempää. Henkilökohtaisesti voi kysellä lisää. Sen verran pienet piirit tässä kaupungissa on että ihan varmasti joku kaveri tietää keneltä kysellä.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: He A taso 
Päivämäärä:   6.3.18 14:19:04

No esim jos vois vaikka harjoitella taivutusväistöä / laukanvaihtoa tms kai nyt niitä jossain treenataan kuiten? Iso kaupunki on varmasti joku laadukkaampi paikka, kun tämä on ollut tunnettu hevoskaupunki ja sm tasolla kisannut yksi ratsastuksen opettajakin on yhdellä tallilla tietty tarvitaan osaavia hevosia myös :)

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.3.18 14:43:00

He A taso. Vain eteläsuomesa tehdään noin laadukkaita asioita.

Jopas sinulla on mainoskampanja menossa :D

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Kerttuli 
Päivämäärä:   6.3.18 17:59:38

Suosittaisin He A tasolle Äimänrautiota tai Eq

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Kerttuli 
Päivämäärä:   6.3.18 18:00:38

... Equi Oulua. :)

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: He A taso 
Päivämäärä:   6.3.18 19:54:37

Kiitos Kerttuli tuo Equi on kiinnostava!

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   6.3.18 20:01:05

On Äimärautio.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: Sen kuin näkisi. 
Päivämäärä:   6.3.18 20:47:58

...Equin hevosilla ei laukanvaihtoja tehdä, eikä taivutusväistöjä kuin käynnissä.
Äimärautiolla tai Oulunsalossa on osaavampia hevosia.

  Re: Kokemuksia Aaltokangas/EquiOulu/Saaran talli

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.3.18 07:21:11

Edelliselle, omalla tunnillani equissa on kyllä tehty taivutusväistöjä myös ravissa ja laukassa. Laukanvaihdot käynnin kautta ollut myös aiheena.

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.