Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olkipelletti tai puupelletti kuivikkeena?

Lähettäjä: hilppa 
Päivämäärä:   1.5.17 07:52:03

Itse olen käyttänyt olkipellettiä vuoden verran, mutta olen nyt huomannut että laatu on huonontunut ja pelletti pölisee sekä tulee omituisia homeen pölähdyksiä. Kotimaistahan tämä enään ei ole.
Olen ajatellut siirtyä kotimaiseen puupellettiin, ainakaan siihen ei ole lisätty mitään aineita. Tästä nyt ei varsinaisesti vissiinkään tule sellaista patjaa niinkuin olkipelletistä, mutta käyttäytynee kuitenkin erilailla kun kutteri tai purukuivike?
Miten mahtaa imeä hajut vai imeekö?

  Re: Olkipelletti tai puupelletti kuivikkeena?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.5.17 12:36:44

Minä vaihdoin vuosia sitten olkipelletistä puupellettiin. Kumpikin patjaantuu minusta suunnilleen yhtä hyvin, ainakin jos pellettiä kostuttaa vähän lisätessä. Puupelletti imee hajut ihan ok. Valoisaa ja helppoa siivota. Tarttuu loimiin vähemmän kuin kutteri.

  Re: Olkipelletti tai puupelletti kuivikkeena?

Lähettäjä: hilppa 
Päivämäärä:   3.5.17 19:32:46

* minkä määrän laitoit normi kokoiseen karsinaan kerralla alkuun?

  Re: Olkipelletti tai puupelletti kuivikkeena?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   3.5.17 19:44:17

Ostin samankokoisessa säkissä puupellettiä niin laitoin saman määrän kun olkipellettiäkin alkuun. Mun mielestä ei ime hajuja yhtä tehokkaasti.

  Re: Olkipelletti tai puupelletti kuivikkeena?

Lähettäjä: hilppa 
Päivämäärä:   3.5.17 19:58:22

Ei varmaan, mutta toisaaltaan meidän olkipelletti on ulkolaista ja meillä siihen tuli hometta, vaikka on erittäin kuiva talli ilma..luotto meni siihen tuotteeseen.

  Re: Olkipelletti tai puupelletti kuivikkeena?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.5.17 01:47:18

Omia kokemuksia: Olkipelletti paakkuuntuu, toisin kuin puupelletti, eli pissat on helpompi siivota. Puupelletti sitoo hajuja paremmin. Olkipelletti maatuu nopeammin.

  Re: Olkipelletti tai puupelletti kuivikkeena?

Lähettäjä: -tinku- 
Päivämäärä:   27.5.17 15:19:06

meillä puupelletti josta tehty hyvä patja vähän purua apuna käyttäen. helppo, hyvä ja riittoisa! meillä hepat pissaa yhteen paikkaan niin siitä ajoittain otettu märkää pois ja täytetty monttu pelletillä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.