Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paljonko maksat vuokrahevosesta/ponista?

Lähettäjä: vuokraaja 
Päivämäärä:   1.9.10 15:31:04

Minkä verran kuukaudessa maksat vuokraamastasi hevosesta ja paljonko saat sitä käyttää? Mitä kaikkea saat sen kanssa tehdä? Mulla olisi mahdollisuus saada vuokralle ihan mukava poni ja saisin sen kanssa touhuta kuin omani silloin kun siellä käyn.
Omistaja antaisi mun käydä 2-3 kertaa viikossa ratsastamassa ja tunneilla tai valmennuksessa myös mikäli itse maksan ne tunnit. Niin ja kisata saan jos haluan ja hoidan itse kuljetukset ynnä muut.
Mun mielestä toi olisi parasta mitä voi olla, kun ei ole omaa hevosta.
Äidin mielestä vuokra on liian kallis, jos haluan vielä käydä tunneilla lisäksi. Ponin omistaja haluaa satasen kuussa eikä siitä jousta alaspäin. Äidin mielestä se vaan on mun hyväksikäyttöä ja pitäisi ilmaiseksi päästä ratsastamaan.
Paljonko on sopiva vuokraussumma kuukaudessa jos joutuu itse maksamaan ratsastustunnit?

Re: Paljonko maksat vuokrahevosesta/ponista?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   1.9.10 15:35:16

Toihan on halpa kun mikä ! :o Ehottomasti kannattaa alottaa, itse maksan 12e/krt ja käyn kahdesti viikossa. Tosin silloin kun käyn tunneilla maksan vain 5e + tunnin, mutta kyseessä onkin nuori poni ja omistaja toivoo, että sillä käytäisiin mahdollisimman paljon tunneilla. Plussaa tässä on, että voin myös korvata ratsastukseni tekemällä iltatallin kys. päivänä. :>
Mutta tosiaan ehdottomasti kannattaa tuo diili. :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.9.10 18:48:47

riippuu missäpäin.
Täällä pk seudulla vuokraamisesta pyydetään lähemmäs 20-30e/krt joka on jo ihan naurettavaa.

Lähettäjä: Mister X 
Päivämäärä:   1.9.10 18:59:11

Lämppäritammasta maksoin maneesittomalla tallilla vitosen kerta, sen verran hankala otus ja Suomen talvikelit on mitä on että hankin nyt maneesitallilta puoliveriratsun (HeB/90cm) vuokralle 12€ kerta. Aika kaukana asuinpaikastani eli bensaan menee mukavasti rahaa ja tietysti aikaa kuluu.
Satanen kuussa koulutetusta(?) ponista kuussa ei kuulosta paljolta. Aika vähän tässä maailmassa enää saa ilmaiseksi, jollei sitten oikein tuuri käy ja löydy kiireistä hevosen/poninomistajaa jolle vaikka tallitöissä tai hevosenhoidossa kelpaa apu.
Lapsena itselläni oli hoitohevonen, jonka omistaja asui toisessa kaupungissa ja kävi vain pari kertaa viikossa ja muun ajan sain pitää kuin omaani. Kiitollisuudella muistelen niitä aikoja ja ihanaa puolalaistammaa, nykyään ei taideta ihan samalla tavalla ilmaiseksi antaa pikkutyttöjen ratsastaa.

Lähettäjä: Typy 
Päivämäärä:   2.9.10 12:01:04

Tallivuokrat vaihtelevat paljon, mutta voisit selvittää paljonko vuokra on tallissa jossa poni asustaa. Sen lisäksi kengitys kulut voi kohtuudella katsoa kuuluvaksi ylläpitokuluihin. Lisäksi omistajalla on maksettavana rokotukset, madotukset, raspaukset ja vakuutus (ja varusteiden hankinta), mutta jos haluat perustella äidille miksi hinta on 100 euoroa/kk niin tästä saat vähän pohjaa laskennalle. Meillä tallivuokra on 400 eur/kk ja kengitys 120 eur/kerta (eli 60 eur/kk)eli jos ne jakaa 30:llä saa päivähinnan (jossa ei edes kaikkia hepan kuluja huomoioitu)josta tulee 15,40 eur. Se kerrottuna 8 = 122,60 euroa ja kertaa 12 = 184 euroa, eli sanoisin että halpaa on.

Lähettäjä: meillä 
Päivämäärä:   2.9.10 16:33:25

ponivuokra on 20e/kerta ja opetuksessa tulee myös käydän. 2x/kk, (josta lisähintaa 20-35e kerta) ja kisakulutkin maksavat itse.
Halvemmalla ei pääsisi, vaikka itse omistaisi ponin. Puitteet ok ja läpiratsuttaja käy ponilla,jotta kisakunnossa pysyy.

Lähettäjäflanelli 
Päivämäärä:   2.9.10 17:14:00

Itse maksan 15e/kerta, nuori (6v) piekkaritamma, jonka kanssa maastoilen tai väännän koulua. Tunneilla saisin käydä, ne maksaisin itse. Käyn 1-2 kertaa viikossa, en siis maksaa kiinteää kk summaa. Vaihdellen 60-90e menee kuussa ponin vuokraan, noin satasen varaan aina kuukausittain ponin vuokrausmaksuun. Ja kyllä, poni asuu maneesitallilla, pk-seudulla. Vuokrauskerran hinta olisi suurempi, JOS en hoitaisi koko ponia vuokrauspäivänäni (poni puolihoidossa, osa vuokraussummasta siis on maksettu ruokien laitolla ja karsinan putsauksella)

^^ samanverran maksoin aikoinaan kun kävin muutaman kerran vuokraamassa OSAAMATONTA lv-ruunaa, tallilla, jossa ei ollut edes kenttää (kentälle, jota sai käyttää oli noin 500m matkaa ehkäpä). Ja hevonen todella osaamaton (kentän porteista kun pääsi sisälle ei enää kävellyt, ravasi vaan ja sai oikeasti pitää kiinni).

100e/kk on halpa vuokraushinta mielestäni.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.