Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuopion seudun tallit vol.4

Lähettäjä: mervi 
Päivämäärä:   15.7.10 12:20:20

tein uuden, ku kukaan muu ei oo tehny

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=5&i=1189941&t=1189941 vanha

Re: Kuopion seudun tallit vol.4

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.10 23:24:39

jooh upittelen

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   17.7.10 16:24:41

Siiliä paljon kehutaan ja menin sitten itse kokeilemaan sinne muutamalle tunnille ja olin pettyneempi kuin missään ikinä aikaisemmin! Lainkaan ei hevosvalinnoissa otettu huomioon sitä, minkä verran henkilö on aikaisemmin ratsastanut ja kuinka pitkä aika siitä mahtaa olla (vaikka asiasta mainitsin), vaan sain alleni joka kerta niin reippaan hevosen, että koko tunti meni siihen, että sain pysymään sen jotenkuten hallinnassa.

Ymmärrän, että paikka on varmasti ihanteellinen niille ketkä haluavat oppia, nimenomaan tuollaisilla ei-kalkkeutuneilla tuntihevosilla kyllä oppii, mutta itse olin suunnattoman pettynyt, ettei minua kuunneltu tippaakaan. Muutenkin sain sen käsityksen, ettei Siilissä ole kovinkaan monta ns. varmaksi luokiteltua ratsua, vaan joka toinen on joku "eteenpäin pyrkivä, reipas, kujeileva", jotka eivät todellakaan ole sellaisen henkilön ratsuja, jotka harrastusta aloittelevat uudelleen pitkän tauon jälkeen.

Siili on siis varmastikin oikea paikka tavoitteelliselle ratsastajalle, mutta ilmeisesti vähemmän tavoitteelliset ratsastajat eivät sitten kiinnostakaan.
Lisäksi 8 hevosta tunnilla on sellainen määrä, ettei opettajalta saa juuri minkäänlaista huomiota tai apua.
En tule menemään sinne kyllä enää koskaan uudelleen, vaan etsin jonkun tavallisemman tallin, jossa voi ratsastella hiukan rennommin ja varmemmilla hevosilla, eikä millään ylivirittäytyneillä.

Lähettäjä: Siru 
Päivämäärä:   21.7.10 20:11:39

Mitenkään Vuorelan tallia parjaamatta, miten tallin vakuutuksen puolesta asiaan suhtaudutaan jos opettaja on alaikäinen? Entäs jos talli on SRL:n hyväksymä, saako silloin alaikäinen opettaa ilman toisen täysi-ikäisen valvontaa?

Lähettäjä: ulkopuolinen 
Päivämäärä:   21.7.10 20:24:33

SRL:n hyväksymällä tallilla (oli sitten harraste tai ratsastuskoulu) ei saa missään tilanteessa opettaa alaikäinen. Täysi-ikäinen koulutuksen käymätön voi hätätilanteessa satunnaisesti pitää tunteja.

Vakuutushommista en tiedä. Sitä voi kiinnostuneet kysellä tallinomistajalta. Puhelimitse selvinee varmaan nopeiten.

Ja itse Vuorelan tallilla käyneenä omistaja on aina tuntien aikaan pyörinyt tallin pihassa auttelemassa. :)

Saaneen muuten kysyä, että eikö tän topicin ideana oo mikään muu kuin keskustella Vuorelantallista ja pohtia sen toimintaa ilman faktoja?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.7.10 21:48:39

Mikä talli Vuorelassa/Toivalassa etsii hoitajia täällä hevostallinetin markkinoilla?

Lähettäjä: hohhoo 
Päivämäärä:   22.7.10 02:09:28

ulkopuolinen: pieni korjaus, SRL:n hyväksymällä tallilla saa siis opettaa alaikäinenkin esim. opiskelija (työssäoppimiset, kesätyöt, oppisopimuksen ym.), mutta paikalla pitäisi olla koulutuksen saanut henkilö valvomassa tunnin kulkua.. Näin ei kylläkään monesti edes ole :(

Päivämäärä:   22.7.10 10:54:00

?//vuorelan talli

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   22.7.10 14:05:53

Edelleenkään: tallit eivät vakuuta ratsastajia eikä tähän ole velvoitettukaan.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   22.7.10 19:47:23

Vähän samanlaisia kokemuksia Siilistä kuin juu:lla.

Arka,ei niin pro-täti ei selvästikään kuulu heidän kohderyhmäänsä..

Lähettäjä: Terhi 
Päivämäärä:   22.7.10 23:29:31

Vuorelan tallin nuori opettajahan on vain sijainen ja käsittääkseni pitänyt tunteja vain muutaman kesän aikana. Opiskelee ratsastuksenohjaajaksi toista vuotta ja aloittaaa taas opiskelut kai elokuussa, joten aika outoa moinen haloo.
Olen itse käynyt hänen tunnillaan ja olin kyllä tyytyväinen, tarkkaa opetusta ja paljon semmoisia huomioita, jotka kokeneemmilta opettajilta on jäänyt huomaamatta.
Lisäksi tallilla on aina ollut täysi-ikäinen henkilö paikalla, kun tämä alaikäinen on pitänyt tuntia siellä käydessäni.
Ehkä on vähän kärpäsestä haluttu tehdä härkänen..

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   23.7.10 08:18:10

Kyllä ohjaajaopiskelijat saavat pitää tunteja,vaikka olisivat alaikäisiäkin.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   24.7.10 20:06:04

Itse taas koen, että Siilin hevoset liian lapasia ja yli rauhallisia. Tahtoisin tsäpäkämpää ja viriilimpää ratsua alleni. Tieto mistä???
Opetus muuten hyvää, mutta meno saisi olla kovempaa.

Lähettäjä: - - 
Päivämäärä:   25.7.10 11:40:32

täti; mitä tarkoitat kysymyksellä tieto mistä??? Omia kokemuksiahan tässä on kerrottu, eli tieto omasta kokemuksesta.

Lähettäjä: Aaa 
Päivämäärä:   25.7.10 16:48:11

Itse en siilissä käy, mutta ihmetyttää mitä pahaa siinä on, jos paikka profiloituu tavoitteelliseen ratsastukseen? Varmaan löytyy Kuopion alueelta monta muutakin tallia, joilla voi käydä:)

Lähettäjä: Mokkis 
Päivämäärä:   1.8.10 21:52:02

Kertokaaas kuopion yksityistalleja/ratsasatus kouluja minne otetaan yksäreitä... :)

Lähettäjä: Mokkis 
Päivämäärä:   1.8.10 21:52:22

^^ja tallivuokra hinnat:)

Lähettäjä: etelä kuopio 
Päivämäärä:   1.8.10 23:05:23

Onko kukaan käynyt Keskimäessä?
Nettisivuilla puhutaan edelleen täysihoidosta, ei tunneista.. vai enkö löytänyt?

Lähettäjä: hehehe 
Päivämäärä:   1.8.10 23:10:39

etelä kuopio

Keskimäen tallin / ratsastuskoulun sivut eivät ole vielä valmiita.

Olen käynyt monta kertaa tunneilla ja tykkään hirveästi, kaikki hevoset mukavia ja osaavia!

Lähettäjä: mahd. asiakas. 
Päivämäärä:   2.8.10 12:33:26

kannattas poistaa vanhat sivut ja laittaa vaikka vaan hyvin tiivis info sivu jossa paikan yhteystiedot, tuntien aikataulut, kuka pitää, montako hevosta tms. ihan perusasiat. on olleet 3 kk sivut odottamassa valmistusta ja vaikka uudet hienot sivut valmistuisivat hitaasti niin se info sivun teko kestäisi noin 15 min....

nyt saa sellasen kuvan että ei siellä mitään tapahdu.

Lähettäjä: Noon 
Päivämäärä:   10.8.10 17:04:54

up

Lähettäjä: == 
Päivämäärä:   10.8.10 19:13:46

http://www.keskimaenhevostila.fi/index.php

Lähettäjä: mahd. asiakas. 
Päivämäärä:   11.8.10 18:56:40

Hyvä hyvä! Nyt vaikuttaa jo ihan toimivalta tallilta!

Yksityishevosia ei tallille ilmeisesti enää mahdu?

Lähettäjä: hh 
Päivämäärä:   11.8.10 23:04:10

Millanen paikka on Heppahovi? Opetus, hevoset? Maneesia ei ilmeisesti ole, se on kyllä miinus. Mutta eipä tuo haittaisi jos opetus ja hevoset laadukkaita.

Päivämäärä:   12.8.10 08:26:55

Heppahovissa on ainakin todella hyvä opettaja! Hevosista en osaa sanoa paljon, kun en ole siellä montaa kertaa käynyt, mutta ne millä olen mennyt, ovat olleet tosi miellyttäviä, hyvin läpiratsastettuja :)

Päivämäärä:   12.8.10 10:04:35

Mä oon ollu heppahovissa kolme kertaa leirillä ja oon tykännyt tosi paljon. :) Opettaja osaa opettaa tosi hyvin,neuvoo vaikka käestä pitäen yms :)
Hevoset on kivoja,vaikka mulla ei oo niistä kovinkaan monesta kokemusta,Villestä enimmäkseen<3

Lähettäjä: Mörgö~ 
Päivämäärä:   12.8.10 10:34:35

Tietääkö kukaan millanen paikka Koivusaaren talli on? Löysin kerran sattumalta kun surffailin ja näytti ihan kivalta mutta onko kellään kokemuksia? Millaset hevoset, opetus, tilat?

Lähettäjä: Siru 
Päivämäärä:   12.8.10 12:51:58

Mua kanssa kiinnostaisi tuo Koivusaari. Joskus laittelin sähköpostia sinne ja kyselin tunneista, mutta kukaan ei koskaan mitään vastannut. Aika outoa kyllä, kerroin vielä että kaverini kanssa haluttaisi tulla, ratsastustasostamme jne, loppuun laitoin oman nimen ja puhelinnumeron. Mutta jos ei asiakkaita tarvii...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.8.10 20:53:22

Koivusaaren sivuilla ainakin kerrottiin, että heillä on uusi sähköpostiosoite. Jospa viesti on mennyt vanhaan osoitteeseen, eivätkä ole siis edes saaneet koko mailia?

Päivämäärä:   12.8.10 21:06:48

Varmaan kuten ''viiva'' sano on käyny noin kun mulle ainakin vastattiin ystävällisesti että millon näin kesä aikaan on tunteja jne. Mutta en ole nyt ehtinyt käydä...

Päivämäärä:   12.8.10 21:25:45

millainen paikka on Aron talli Tervossa? = )

Päivämäärä:   13.8.10 16:16:09

Itse en ole kummemmin Aron tallilla käynyt ku kerran kisareissulla kun olin hoitajana mutta paljon hevosia siellä ainaki näky olevan. Hieno ja iso maneesi myös.

Päivämäärä:   25.8.10 10:48:51

Lähettäjä: hep 
Päivämäärä:   25.8.10 13:58:07

arolla opettaa ainakin Salla Aario, kenttäratsastaja. Siellä voi suorittaa merkkejä yms. Yleensä tunneilla 3-5 ratsukkoa ja jokainen saa varmasti yksilöllistä opetusta. Hevoset kivoja ja jokaiselle käypiä. Kiva paikka, suosittelen.

Lähettäjä: Shiila 
Päivämäärä:   29.8.10 21:44:00

Eläinpuiston Ratsutalli on kokeilemisen arvoinen paikka. Viihtyisä ilmapiiri ja hevoset kivoja ja opettaja osaa neuvoa hyvin.

Lähettäjä: Sar44 
Päivämäärä:   30.8.10 11:26:06

Arolla olin leirillä, ja tykkäsin tosi paljon. Opettaja osaa asiansa :)

Lähettäjä: -II- 
Päivämäärä:   30.8.10 19:55:37

kukas siellä eläinpuistossa nyt opettaa?

Lähettäjä: Shiila 
Päivämäärä:   30.8.10 20:44:04

Merja opettaa.

Lähettäjä: -II- 
Päivämäärä:   1.9.10 20:29:18

^
Kysyin vaan, kun kesällä tais tällä palstalla olla juttua, että Merja on lopettanu/lopettaa. Ei ilmeisesti pitäny se(kään) juttu paikkaansa.

Lähettäjä: Suvi 
Päivämäärä:   3.9.10 08:59:52

Merjahan lopetti kesällä, mutta jatkaa nyt taas kun asiat on kunnossa.

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   5.9.10 18:25:18

Koivusaaressa näköjään havemmin vastataan edes puhelimeen, monesti tuntia oon yrittänyt varata, näköjään siellä on sitten jo tarpeeksi asiakkaita..

Päivämäärä:   5.9.10 19:24:46

Koivusaari on ihan kiva paikka aloittelijoille ja niille, joilla ei ole sen suurempia tavoitteita tai halua/tarvetta kehittyä ratsastajana. Tavoitteelliselle ratsastajalle paikka ei mielestäni sovi, eikä kokeneet ratsastajat saa tunneista kovin paljoa irti.

Lähettäjä: Terhi 
Päivämäärä:   6.9.10 10:57:44

Vuorelan tallilla on tosi hyvät ponit/hevoset ja tasokas opetus! Suosittelen!
Ja pienet ryhmät, joskus ollut vain 2 ratsukkoa, max. kai 5 ratsukkoa tunnilla.
Kisamahdollisuus on tasokkaille ja siellä on ihan alkeistuntejakin myös paljon ja aikuisharrastajia, eli käy kaikenlaisille.

Lähettäjä: Bomm 
Päivämäärä:   6.9.10 16:37:01

Mitä nyt tuota vuorelan tallin ratsastuskenttää olen katsellut, niin enpähän tiedä uskaltaisinko sinne lähteä. Samoin nuo hevoset, melko kouluttamattoman oloisia. Opettajasta kyllä plussaa, vaikuttaa todella hyvältä vaikka nuori onkin!

Lähettäjä: tipi 
Päivämäärä:   6.9.10 18:13:47

Missä kisoissa Vuorelasta on ollut ratsukkoja?

Lähettäjä: Tilda 
Päivämäärä:   7.9.10 11:20:23

Ei varmaan vielä missään kun on uus talli,mutta kuulin,että ainakin 3-4 hevosta menis viikon päästä sorsiksen kisoihin koulu ja estepuolelle.

Lähettäjä: Elle 
Päivämäärä:   8.9.10 11:37:29

Ei liene Ratsastajaliiton hyväksymä eikä omistajalla taida olla ratsastuksenopettajan koulutusta? Onkohan opettajalla? Tallin perustaja vähätteli haastattelussa (Uutis-jousi)että hevoset ei oo vaarallisia lapsille. Pitäs sanoo ainaski ettei koskaan saa mennä hevosen taa. hevonen voi potkasta kun ei nää taakse ja pelästyy.

Päivämäärä:   8.9.10 12:39:59

mulla meni kyllä kokonaan ohi Ellen edellinen viesti? Mistä kysymys?

Ja miksi jokaisen tallin täytyisi olla Ratsastajainliiton hyväksymiä? Jos haluaa sellaiselle tallille niin voi mennä. Jos taas ei koe tärkeänä jäsenyyttä niin kelpaa varmaan muunkinlainen talli. Vuorelantallilla ratsastajat on vakuutettu.
Minkä takia tallinomistajalla täytyis olla ratsastuksenopettajan ammattinimike? Kuinka moni tallinomistaja edes pitää tunnit itse? Ja ei sillä ammattinimikkeellä kukaan muukaan tunteja pidä.. Vain vahvalla ja vakaalla taidolla ja kokemuksella.. Jos jollekkin on tärkeää myös se, että sinun tuntiesipitäjällä on titteli hommaansa niin okei sellaisia talleja löytyy.. Kaikki ketkä ovat suorittaneet Suomessa ratsastuksenohjaajan ja opettajankoulutuksen tietävät, että opettamista ei sen kummemmin täällä opeteta.. Se joko on verissä tai ei.. Ja mistä haastattelusta on kyse? Minkä tallin? :D

Lähettäjä: Tilda 
Päivämäärä:   8.9.10 14:57:14

Joka kerta kun oon ollut paikalla, sekä omistaja että opettaja ovat sanoneet, että älä koskaan mene hevosen/ponin taakse vaikka kilttejä ovatkin.
Turvallisuuteen käsittelyssä panostetaan kyllä siellä..
Ja kuulin kun omistaja ja toinen opettaja juttelivat haastattelusta, ja nimenomaan olivat sanoneet haastattelijalle,että aina sanotaan asiakkaille - lapsille ja aikuisille - että hevosen taakse ei koskaan saa mennä eikä hevosta lähestyä huomaamattomasti (niin ettei hevonen huomaa..).
Se on sitten eriasia mitä toimittaja kirjoittelee..

Lähettäjä: Dille 
Päivämäärä:   8.9.10 20:36:22

Fiksu haastateltava lukee ja hyväksyy jutun ennen kuin se painetaan.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   8.9.10 21:39:26

Dille ei selvästikään ole ollut ikinä lehdessä töissä. Jutuilla on aina deadline, joskus tosi tiukka, ja juttu saatetaan kirjoittaa valmiiksi jopa saman päivän aikana ja laittaa illalla painoon, joten ei siinä ole mitenkään aikaa lähetellä kaikille haastateltaville juttuja hyväksyttäväksi ja odotella, jos sieltä vaikka joskus tulisi ihan vastauskin. Ja jos se vastaus tulee, niin lehden juuri ehtiessä painoon haastateltava vielä soittaa, että jospa korjattaisi sittenkin vielä yksi juttu.. Varsinkin paikallislehdissä yhdellä toimittajalla on todella monia juttuja yhtä aikaa kirjoitettavana, joten tuollainen ei ole mitenkään mahdollista.

En ole kyseistä juttua lehdestä lukenut, mutta virheitä sattuu toimittajillekin, varsinkin jos/kun kyseessä ei ole hevosihminen tässä tapauksessa. Ei siis yhden lehtijutun perusteella kannata juuta tai jaata minkään tallin toiminnasta sanoa.

Lähettäjä: Pinksu 
Päivämäärä:   9.9.10 09:33:52

Olen muutamassa Kuopioon talvella. Muutan hieman Kuopion pohjoispuolelle. Mitä talleja siellä olis mihin saisi hevosen täysihoitopaikalle? Maneesi on elinehto ;) Kiitos vastauksistanne. Plussaa, jos osaatte kertoa myös hinnoista ja mitä niihin kuuluu.

Päivämäärä:   9.9.10 10:34:35

<www.siilinratsastuskeskus.fi>
<www.vuorelantalli.fi>

Lähettäjä: Alpertti 
Päivämäärä:   9.9.10 10:40:35

Siilin Ratsastuskeskuksella on hyvät kotisivut, joilta löytyy hinnatkin. http://www.siilinratsastuskeskus.fi

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   9.9.10 11:58:11

Taasko on näitä "muuttajia". Vaihtakaa jo provoa, aina sama laulu!

Päivämäärä:   9.9.10 12:12:59

mervi, tuolla Vuorelan tallilla ei taida olla maneesia? Sijainti olis kyllä hyvä kun itse muutan Päivärantaan.

Päivämäärä:   9.9.10 12:16:34

++, onkä tämä kuopiolainen tapa toivottaa tervetulleeksi hevosharrastuksen pariin? Kiitti vaan... :( No joo, asiallisesti vastaajille kiitos. En katso itseäni velvolliseksi alkaa tilittämään Kuopioon muutostani tai sen syistä. Jos joku sitä provona pitää niin pitäköön. Onneksi täällä on sellaisiakin, joilta sitä apua saa.

Päivämäärä:   9.9.10 13:35:01

Pinksu, ei ole Vuorelan tallilla maneesia.

Vuorelan tallia täytyy kyllä muuten minunkin kehua. Todella kodikas, kaikki otetaan avosylin vastaan. Tasokas opetus, jokainen löytää varmasti tasoisensa tunnin ja tunteja järjestetään koko ajan kysynnän mukaan lisää.

Bomm, hevoset ovat kyllä koulutettuja. Eriasia, ovatko työhönsä leipääntyneitä kehänkiertäjiä vai elämäniloisia, persoonallisia yksilöitä jok'ikinen.

Lähettäjä: muumi 
Päivämäärä:   9.9.10 13:42:35

Pinksu: lähinnä Päivärantaa on Sorsasalo, jossa on kaksi ratsastustalli ja yksi iso ravitalli. Matkaa Päivärannasta noin 3 km.

Päivämäärä:   9.9.10 13:49:26

muumi, olis kyllä sijainniltaan todella loistava tuo Sorsasalo! Voisi käydä tallilla ihan pyörällä. Autoiluni on laina-autojen varassa, nimittäin. Olen luullut,että siellä on vain ravirata *punastus*. Onko tietoa, onko siellä maastoreittejä? Mielellään menisin sellaiselle tallille, jossa on mahdollisuus päästä myös maastoon. Ovatko tallit yksityisiä vai ratsastuskouluja?

Lähettäjä: muumi 
Päivämäärä:   9.9.10 13:58:57

Pinksu: Maastoja siellä on kivasti ja todella hyvä uittoranta myös hevosille. Tietääkseni molemmilla ratsastustalleilla on tuntitoimintaa sekä yksityisiä hevosia hoitopaikoilla. Kannattaa varmaan kysäistä.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   9.9.10 13:59:00

Sorsasalon tallit ovat ratsastuskouluja, mutta ne molemmat ottavat myös yksityisiä (tai en Ilmariasta itse asiassa tiedä?). Tosin hinnat taitavat olla seudun korkeimmat ja luultavasti aikalailla täyttäkin on..

Päivämäärä:   9.9.10 13:59:05

Eikun. Joo. Löysinkin i h a n i t s e netistä ;) Komean kokoinen maneesi tuolla Sorsasalon ratsastuskoululla. Maastoreiteistä en löytänyt mainintaa.

Olen asunut Kuopiossa vuonna kivi ja kirves, silloin Sorsasalossa oli vain ravirata ja ratsastuskouluja taisi olla tasan Savisaari, Peikkometsä ja Rauhalahti ja se siitä. Eikä maneesia niistä missään. Mutta edelleen maneesillisista yksityistalleista kaipailisin tietoja. Kun ei edes ketään hevostelevaa kaveriakaan asu Kuopiossa päinkään, että voisin kysyä.

Lähettäjä: Minka 
Päivämäärä:   9.9.10 14:11:58

No maneesillisia talleja pohjoispuolella on sitten tuon Sorsasalon ja Ilmarian lisäksi ainakin Kikan talli ja Tapsa.

Ne taas ovat molemmat täysin yksäritalleja, eivät ratsastuskouluja.

Kikalla on nettisivut, Tapsalla ei taida olla?

Lähettäjä: tietoja.. 
Päivämäärä:   9.9.10 14:32:22

Maneesillisiä yksityistalleja:
Korhola
Ohenharju
Pikkupiha
Kikan talli
Tapsan talli
Lapinjärven ratsastuskeskus
Kallioharju

googleta, kotisivut löytyy melkein kaikilta.

Lähettäjä: Minka 
Päivämäärä:   9.9.10 15:06:16

VINK!

Itse asiassa Kikka ilmottaa justiinsakin vapaasta tallipaikasta markkinoilla!

Lähettäjä: Dille 
Päivämäärä:   9.9.10 16:39:11

Kiireessä syntyy vaan @!#$ lapsia, sanoo mun ukki. Voisihan Vuorelan tallin haastatellut kirjoittaa Uutis-Jouseen oman jutun, jossa korjaisivat ja täsmentäisivät tuota viime sunnuntaina ilmestynyttä. Jos jutussa on toimittajan tekemiä virheitä, lehti kyllä julkaisee korjaukset. Esim. tuo ratsastajien vakuuttaminen, SRLään kuuluvilla talleillahan on oma vakuutusjärjestelmänsä.

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   9.9.10 17:32:55

Itse en paljon tuosta vuorelan tallin toiminnasta tykkää, ainakaan mitä olen kuullut. en menisi ite. ainakin sinne pitäs rakentaa kokonaan uusi talli kun se nykyinen sortuu varmaan kohta niitten hevosten päälle... opetuksesta en tiedä, kuullut vaan.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   9.9.10 18:02:01

Kirjoittakaa vain ja ainoastaan FAKTOJA ja OMAKOHTAISIA kokemuksia talleista, ei mitään "oon vaan kuullut.." -juttuja. Kiitos.

Lähettäjä: Elle 
Päivämäärä:   9.9.10 18:57:37

Kyllä koulutus on tärkeää. Ei se yksin ammattitaitosta tee, mutta kyllä minä mieluummin ratsastan tallilla jossa on opettajina koulutetut ammattitaitoiset opettajat. Se Uutis-Jousen juttu oli huono, tuli tunne ettei toimittajalla ollu hajuakaan ratsastuksesta vaan oli nielly kaiken sellaisenaan, ei siis tutkivaa journalismia ollenkaan. Eikä uusi talliyrittäjä kyllä vakuuttanut sellaista joka jotain tietää ratsastuksesta. Sääli.

Lähettäjä: Pertti 
Päivämäärä:   9.9.10 20:13:27

Minkähän takia Vuorelan tallin tunnit on lähes täysiä koko ajan jos se on niin huono paikka??

Ja kuulema uusia asiakkaita tulee toisilta talleilta jatkuvasti lisää - sekin mielestäni kertoo jotakin.
Ihmiset äänestävät jaloillaan ja viidakkorumpu on se tehokkain "markkinointikeino"..eli täytyy siellä jokunen tyytyväinenkin asiakas olla, kun on tallia vaihtanut. Ja sekös sitten toisia sapettaa..

"Olen kuullut" jutut voi unohtaa ja tutustua itse sekä paikkaan ja opetukseen sekä hevosiin ja valita sen jälkeen semmoisen paikan,joka itseä miellyttää.

Tuskin ne ovat koko maailman ratsastajia sinne Vuorelaan haalimassakaan, vaan niitä,jotka tuntevat paikan itselleen sopivaksi.
Ja siinä olen kyllä samaa mieltä,että mielummin ratsastan elämäniloisella, persoonallisella hevosella kuin elämäänsä kyllästyneellä kehänkiertäjällä..

Ratsastajat on vakuutettu, tarkistin sen omistajalta ja lukee myös nettisivuilta.

Päivämäärä:   9.9.10 21:33:47

Markkinapalstalla Vuorelan talli etsii hoitajaa hevosille:
"Etsin ahkeraa ja luotettavaa,vankkaa hevoskokemusta omaavaa apulaista hevosten hoitoon. Tallihommia laidasta laitaan, mm. tarhansiivous,hevosten harjaus,tunneilla avustaminen (hevosten satulointi,taluttaminen alkeistunneilla).
Myös hevosten liikutusta tarpeen mukaan.
Säännöllisille kävijöille mahdollisuus omaan hoitohevoseen.
Jos asut Vuorela-Toivala alueella, on se plussaa koska silloin matkat eivät käy rasitteeksi.
Kerro itsestäsi sähköpostilla!
www.vuorelantalli.fi"

Olisiko ilmoitus eksynyt vahingossa väärään osastoon ja tarkoitus oli ilmoittaa avoinna olevasta työpaikasta?

Päivämäärä:   10.9.10 01:16:37

Kikan talli on tosi kiva tykkään siitä kovasti :) Kikka on niin mukava,että vois höpötellä vaikka päivät pitkät sen kanssa :)

Lähettäjä: ee les 
Päivämäärä:   10.9.10 08:23:04

Tarvitaanko höpöttämiseen tallia ja ratsastuksenopettajaa? Tuntuu kamalalta. Talliyrittäjäparkojen kun pitää vastata tallin taloudellisesta kannattavuudesta.

Lähettäjä: --> 
Päivämäärä:   10.9.10 17:23:26

mee Tapsalle, yksityistalli jossa maneesi ja maastot. Ilmapiiristä en osaa sano, koska ei oma hepo siellä asu, mutta jos asuisin Pohjois-Kuopiossa, niin sinne veisin. Matkaa jonkin verran, koska paikka Toivalassa. Matkaa noin pyöreesti 10km ehkäpä?

Päivämäärä:   10.9.10 19:39:08

onko täällä kellään oma hevonen kikalla?

Päivämäärä:   13.9.10 20:23:49

Kiitos, "tietoja" :) Oli huomattavasti helpompaa etsiä tietoa netistä, kun oli paikkojen nimiä. Kikan talli ja Tapsan talli vaikuttavat sijainniltaan loistavilta. Kuopion eteläpuolella onkin sitten enemmän talleja, mutta olis kyllä mielettömän hyvä tuuri jos tallipaikan sattuisi saamaan lähempää omaa kotia.

Huomasin itsekin "vuokralle tarjotaan" -osiossa Kikan tallin mainoksen. Olen muuttamassa aikaisintaan vuodenvaihteessa, mutta viimeistään keväällä, riippuen täysin siitä, milloin tulevasta työpaikastani vapautuu minulle paikka. Sekin hankaloittaa tilannetta. Olis paljon helpompaa järjestellä asioita, kun olisi tiedossa tarkka päivämäärä, milloin muutan... :S

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   17.9.10 16:21:20

Heippa! Minulle on jäänyt vähän epäselväksi, että onko tuolla Kikan tallilla myös tuntitoimintaa yksityisten ohella? Kun siellä nettisivullakaan ei oikein suoraan kerrottu. Vai onko siellä vain valmennusta yksityisille?

Lähettäjä: Sar44 
Päivämäärä:   17.9.10 20:08:34

Tiina >> Kikalla on pelkkiä yksityishevosia, eli tunneilla mennään vain omilla/vuokra hevosilla.
Ei siis ratsastuskoulutoimintaa.

Lähettäjä: Annn 
Päivämäärä:   23.9.10 14:50:44

Paljonko Kikalla ja Tapsalla maksaa tallipaikat?

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   23.9.10 19:45:07

hinnat selviää parhaiten kysymällä suoraan talleilta.

Lähettäjä: Annn 
Päivämäärä:   24.9.10 13:39:28

Ajattelimpa vain kysyä täältä, jos jollain olisi siellä oma hevonen. Saisi edes jonkinmoista hintahaarukkaa tietoon.

Lähettäjä: tietävä 
Päivämäärä:   24.9.10 21:02:13

410e Kikalla

Lähettäjä: Tete 
Päivämäärä:   25.9.10 19:59:13

Huomasin,että Uimosen Sari aloittaa Vuorelan tallilla opettajana! Sari on huippuope - siirryn kyllä Vuorelaan Vuorelaan jos vaan saan Sarille vielä tuntia!

Lähettäjähölmö 
Päivämäärä:   26.9.10 12:43:43

Missä päin sijaitsevat Aron talli ja kallioharju ja onko nettisivuja? Onko kellään tietoa Karttulassa päin sijaitsevasta SINIHAKA nimisesta paikasta. Sivuja en löytänyt enkä mitään.

ja Vuorelassa puitteet ei ole ehkä parhaat mutta ilmapiiri, hevoset ja opetus korjaavat asian! (:

Lähettäjä: Teemu 
Päivämäärä:   26.9.10 22:45:33

Sinihaka on vissiin ihan kasvatustalli nykyään,ennenvanhaan oli tosi kiva ratsastustalli,mut nykyään siis kai vaan yksäri.
Aron tallilla pitäs ainakin olla nettisivut!

Lähettäjä: ympyrä 
Päivämäärä:   26.9.10 23:32:12

onko vuorelassa kunnon kenttä? kuvissa oleva näyttää tallatulta nurmikolta, millainen se sitten on syyssateissa?

Lähettäjä: Teemu 
Päivämäärä:   27.9.10 09:02:44

Hiekkakenttä on,tosin märkä sateiden aikana kuten muuallakin,mutta ovat laittamassa sitä kuntoon eli tulee salaojitukset ja uus pinta ihan lähiaikoina kun vaan saavat sinne kaivurin.

Lähettäjä: kuopiolainen 
Päivämäärä:   27.9.10 10:51:44

Montako tuntia Vuorelan tallilla hepat menevät päivässä? Sivuilla oli esitelty laskujeni mukaan 12 tuntsaria ja opettajia oli kuitenkin huimat 3 muistaakseni, korjatkaa jos olen väärässä. Entä montako varsinaist ratsastustuntia pidetään illassa?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.9.10 14:32:39

Pisti myös silmään, että Vuorelan tallissa taitaa olla vain poneja, oliko tuosta 12:sta vain 2 hevosta? Osa poneista tosi nuoria?

Lähettäjä: Terttu 
Päivämäärä:   27.9.10 21:09:27

Vuorelassa aloittaa ensi viikolla yksi täysipäiväinen ope, tällä hetkellä yksi äitiyslomalla,yksi opiskelee eli tuuraa vaan viikonloppuja ja yksi tekee pari tuntia viikossa.
Ensi viikolla kai aloittaa yksi täysipäiväinen ope (Sari Uimonen), joka tekee tunnit viikolla ja tuuraajat viikonloppuna.
Tallinsivuilla on mainittu kaikki,jotka tunteja pitävät, eikä se tarkoita sitä,että kaikki olisivat joka päivä töissä..

Tunteja on vissiin 3-4 päivässä, hevoset menevät 1-2h päivässä,joskus harvoin joku vanhempi max. 3h ja kaikilla vähintään 1 vapaapäivä, nuoremmilla useampikin vapaa.

Hevoskokoisia siellä on ainakin 4, taitaa olla 5, ja ihan hevoskoon rajalla on useampikin.
Mitä oon kuullut,niin enemmän siellä on tarvetta pikkuponille kun isoja on kuitenkin suurin osa..

Lähettäjä: vilja 
Päivämäärä:   27.9.10 21:59:21

vuorelassa hepat menee suunnilleen max. 2 h päivässä. suurin osa tunneista alkeistunteja, eli kevyitä.

Päivämäärä:   28.9.10 14:44:59

"Montako tuntia Vuorelan tallilla hepat menevät päivässä? Sivuilla oli esitelty laskujeni mukaan 12 tuntsaria ja opettajia oli kuitenkin huimat 3 muistaakseni, korjatkaa jos olen väärässä. Entä montako varsinaist ratsastustuntia pidetään illassa?"

no kuule 12 tuntia illassa.daa.

Päivämäärä:   28.9.10 16:39:08

Onko tämä Vuorelan tallilla aloittava Uimosen Sari sama Sari, joka on opettanut myös Heppahovissa? :-)

Lähettäjägirafffe 
Päivämäärä:   28.9.10 17:28:37

- >> ymmärtääkseni on. ja hyvä ope kyllä onkin! :)

Päivämäärä:   28.9.10 17:50:59

-//joo on sama :)

Lähettäjä: johanna 
Päivämäärä:   29.9.10 11:47:27

käydäänkö vuorelan tallilla tunneilla maastossa, millaiset maastot? kellään kokemuksia maastotunneista siellä, itseäni houkuttaisi mutta monen vuoden tauon jälkeen en mitään laukkamaastoa haluaisi heti kättelyssä... toki opettajan kanssa voi varmaan sopia?

Lähettäjä: Terttu 
Päivämäärä:   29.9.10 13:19:52

Vuorelassa pääsee maastoon, joko kahdestaan opettajan kanssa tai isommalla porukalla ja maastot on hyvät!

Pystyt sopimaan ihan semmoisen maaston kuin itse haluat - ottavat tosi hyvin asiakkaan toiveet huomioon.

Lähettäjä: tyttö 
Päivämäärä:   29.9.10 13:22:23

vuorelassa todella mukavat maastot, joista löytyy monenlaisia erilaisia reittejä eritasoisille ratsastajille! Ja kuten itse sanoit niin opettajan kanssa voi sopia paljon, nyt esimerkiksi on kaikenlaista puolen tunnin talutusmaastosta kahden tunnin maastovaellukseen, varmasti löytyisi sinullekin hyvä tunti ja reitti :)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.9.10 13:50:04

Hei, oisko täällä joku menny tuolla Siilin ratsastuskeskuksen Ekulla? Kuinka paljon pukittelee? Onko muuten mukava?

Päivämäärä:   30.9.10 16:02:27

Mun käsityksen mukaan se Ekku on ihan mukava, mutta jos ratsastajan mielenkiinto herpaantuu niin pukittaa. Et toimii ihan hyvin osaavalla ratsastajalla. Kannattaa soittaa ja kysellä enemmän.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.