Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jetan talli Karkkila, millainen paikka?

Lähettäjä: marita 
Päivämäärä:   27.7.10 10:10:11

Olen miettinyt tallin vaihtoa ja toi Jetan talli on kuulemma kiva maalaishenkinen paikka. Onko kukaan käynyt? Onkohan siellä tilaa?

Re: Jetan talli Karkkila, millainen paikka?

Lähettäjä: : ) 
Päivämäärä:   28.7.10 01:59:16

Maalaishenkinen = epämääräinen.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   2.8.10 14:29:24

Jetan talli on kyllä mukava paikka ja opettaja hyvin mukava... Mielestäni ei kyllä millään lailla epämääräinen paikka.

Suosittelen lämpimästi :))

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   1.9.10 12:28:38

Miksi myynnissä?

Lähettäjä: maija 
Päivämäärä:   1.9.10 17:16:26

Mistä olet kuullut, että myynnissä olisi?

Lähettäjä: Mimmu 
Päivämäärä:   1.9.10 22:17:28

Mikä on myynnissä??

Jetan talli tuskin! :D

Lähettäjä: MiuMau 
Päivämäärä:   1.9.10 22:19:25

Paikkana minun käsittääkseni ihan mukava, rauhallinen ja kiltit hevoset.

Pienenä miinuksena se, ettei "opettajalla" ole käsittääkseni minkäänlaista koulutusta ja tunnit tahtovat olla aika estepainotteisia (josta taas osa tykkää, osa ei). Jos tuntien pitäjä kävisi jonkin koulutuksen, nousisi taso varmasti vielä entisestään, ollen nytkin jo mielestäni keskivertoa parempi. :)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.9.10 22:26:48

suomi24 :sta löytyi keskustelu jossa mainittiin että tila myynnissä.

Lähettäjä: hah 
Päivämäärä:   1.9.10 22:27:14

Mistä tämä estepainotteinen tulee?? Jos välillä hypitään ja välillä ei niin ei se tee tallista mitenkään estepainotteista..

Lähettäjä: Mikko Vaan 
Päivämäärä:   1.9.10 22:32:10

Jaa nyt tuli myyntiin ??
löysivät sitten sen uuden paikan ?

Aiemmin jo oli puhetta että olisi tulossa myyntiin ..
Onkohan minun tarjoukseni vielä voimassa ??

Mistä näitte ilmoituksen ??

Paikka on just minun makuuni.

Ja aiempiin kommenteihin pakko todeta että eikös tuo maalaishenkinen ja epämääräinen tarkoita niinkuin rentoa ,mukavaa yms ,siis täysin Tärkeily ja juppi vapaata menoa ??

Mutta tosiaan mistä myynti ilmoituksen löytää ?

Kiitos .

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.9.10 22:35:23

Etuovessa on maa ja metsätilat karkkila haavisto, olisko sitten se?

Lähettäjä: Hyvä 
Päivämäärä:   1.9.10 22:36:04

Olen käynyt 2 vuotta ja ollut tosi tyytyväinen.

Rento meininki. Paitsi silloin kun nauraa maha kippurassa (vatsalihakset kipeenä).

Joskus hypätään ja joskus ei. Hyppytunnilla voi myös olla hyppäämättä ja tehdä muuta.

Tosi joustavasti on suhtauduttu tuntitoiveisiin.

Hepat täysjärkisiä.

Lähettäjä: Hyvä 
Päivämäärä:   1.9.10 22:39:27

Ei löytynyt Jetan tallia myynnistä.

Tämä siis ei ole Jetan talli:
http://www.etuovi.com/kohde/947337

Lähettäjä: Elli H 
Päivämäärä:   1.9.10 22:43:20

hehheh :D

Jetan tallihan on just parhaasta päästä. Ei oo mitään tiukkapipoilua niinku isoilla talleilla. Ja hevoset antaa haastetta, käytössä ei oo ainoastaan mitään automaattiponeja vaan hommiakin saa tehdä! Tosin täähän tuskin kermaperseille sopii, ponin kun pitää mennä automaattisesti peräänannossa ja jos luuska ei tottele niin siinä on vika eikä itessä ;)

Lähettäjä: Reija 
Päivämäärä:   1.9.10 23:02:50

Suosittelen, paikka on mukava ja kaukana epämääräisestä. Hevoset on erittäin hyvin pidettyjä ja tietävät säännöt. Harvassa paikassa löydät yhtä kilttejä hevosia, ei ole potkijoita eikä purijoita. Kaikki ovat myös erilaisia ratsastaa ja perusrehellisiä. Haastettakin löytyy! Itse olen aikuisena tällä tallilla aloittanut ja tykästynyt lajiin tosissani. Suuri ansio tallilta saamaani hyvään ja positiiviseen oppiin hevosten parissa.

Ilmapiiri on rento ja olen saanut paljon eri ikäisiä ystäviä ja henki ratsastajien kesken on hyvä. Koskaan en ole pahoilla mielin tunnilta lähtenyt. Jetta on reilu ja pitää asiallisia tunteja.

Totta on että tallilla hypätään paljon, mutta ketään ei pakoteta, samalla tunnilla voi hypätä ja mennä vaikka vaan puomejakin jos siltä tuntuu. Ratsastajan taso ja toiveet otetaan kyllä huomioon.

Lähettäjä: hah 
Päivämäärä:   1.9.10 23:14:07

No eiköhän toi hyppiminen ole ihan kausiluontoista ja "esteet" tyyliin maapuomeista 40 senttiin, harvoin, todella harvoin voi sanoa että hypätään ihan oikeita esteitä yli 80 senttiä ja eteenpäin. Tallilla myös maastoillaan mahdollisuuksien mukaan, ei ole hevosparat kokotalvea mitään maneesinkiertäjiä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.9.10 23:30:51

Eihän ne voi olla maneesinkiertäjiä jos ei ole maneesia! :D

..äh, oli pakko vähän kettuille edelliselle.. :P

Lähettäjä: olen käynyt joskus 
Päivämäärä:   2.9.10 07:36:21

Eiköhän jokainen voi itse mennä katsomaan onko epämääräinen paikka vai ei. Jokaisella oma mielipide. Omasta mielestäni paikka sopii hyvin eri tasoisille harrastajille. Jos kunnolla haluaa kehittyä ja treenata niin silloin suosittelisin ehkä jotain muuta paikkaa. Hevoset kuitenkin ihan kivoja ja persoonallisia.

Lähettäjä: Elli H 
Päivämäärä:   2.9.10 16:53:15

hah:n kommentti nyt ei ehkä ihan pidä paikkaansa, kyllä melko usein hypätään korkeampiakin mutta silloinkin vain noin yksi tunti per päivä. Eikä tota joka päivä kyllä harrasteta! :D ja onhan noi Jetan hevoset on paljon tyytyväisempiä elämäänsä kuin vaikka tuomarinkylän hevoset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.10 22:25:24

En nyt ehkä kuitenkaan lähtisi vertaamaan Jetan tallin ja tuomarinkylän rats.koulun hevosia keskenään....

Lähettäjä: jippo 
Päivämäärä:   2.9.10 23:40:23

En minäkään lähtisi vertaamaan koska säälin niin paljon niitä isojen ratsastuskoulujen ahdistuneita pakko-oireisia hevosia.

Lähettäjä: ratsastaja 
Päivämäärä:   3.9.10 20:54:58

En ole ikinä ennen törmännyt missään ratsastuspaikassa, missä käy enemmän ratsastajia, näin kilttejä hevosia.

Siitä iso plussa Jetalle, kun on osannut valita oikeita hevosia.

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   3.9.10 21:12:26

Siis onko tuolla Jetan tallilla mahdollista saada ihan estetunteja? Minkä tyylisiä jne? Kokemuksia.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   3.9.10 21:50:26

Tietääkseni ei ole estetunteja erikseen, vaan tason mukaan mennään tunneilla välillä esteitä. Tallilla todella hyvä estekalusto. Minäkään en sanoisi että on estepainotteinen talli, hypätään välillä kausiluontoisesti ja välillä on taukoa tietenkin. Hevosten ehdoilla siellä mennään. Hevoset on tuolla tallilla enemmän perheenjäseniä kuin rahatekokoneita, eivät mene montaa tuntia päivässä.

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   3.9.10 22:41:21

OK. Itse olen kuullut että hyppytunteja on mahdollista saada useinkin. Nettisivujen perusteella kuitenkin aika maasto-/puskatalli :)...

Lähettäjä: jippo 
Päivämäärä:   3.9.10 23:00:51

Ratsastaja: minä olen monillakin pikkutalleilla törmännyt hyvin käyttäytyviin hevosiin ja se johtuu ihan siitä että hevosten psyyke pysyy kunnossa kun ne saavat ulkoilla laumoissa, elää rauhallista elämää ja niitä kohdellaan johdonmukaisesti. Hevosten kiltteiys ei siis välttämättä johdu hyvistä hevosvalinnoista vaan hyvästä hevosten kohtelusta.

En edes tunne Jettaa tai hänen talliaan vaan tulin kommentoimaan siksi että ärsyttää kun pikkutallien hevosläheistä tyyliä mollataan usein ei-ammattimaiseksi, vaikka se usein onkin juuri sitä oikeaa ammattitaitoa ja hevosenlukutaitoa.

Lähettäjä: juupajuu 
Päivämäärä:   3.9.10 23:43:15

Ainahan voi kysyä estetuntia suoraan, luulen kuitenkin ettei ole tarjolla. Tuntuu olevan aika pitkäaikaiset asiakkaat mitkä tallilla pyörivät, ei taida kauheasti olla vaihtuvuutta.

Lähettäjä: mirja 
Päivämäärä:   5.9.10 17:24:29

Mihin sitä hyvästä tallista lähtis....

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   5.9.10 18:43:23

Tänään olivat käyneet sänkipellolla laukkaamassa, kauheeta ;)

Lähettäjä: Reija 
Päivämäärä:   5.9.10 23:12:34

Jippo, olet harvinaisen oikeassa!

Lähettäjä: nm 
Päivämäärä:   6.9.10 19:45:38

Jippo puhuu asiaa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.9.10 23:49:23

Vuosi sitten Jetan tallilla oli myytävänä torinhevonen.

Soittelin heposesta ja puhelimeen vastasi niiin reipas, mukava ja persoonallinen omistaja, että pelasti huonosti alkaneen työpäiväni ja teki hyvälle tuulelle:)

Jos hoitaa arkea samalla palolla kuin minkä kuvan ihmisestä sain pelkän puhelinkeskustelun perusteella, niin varmasti kiva, tutustumisen arvoinen paikka. Muilla tietoa, minulla vain siis tunne:)

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   10.9.10 14:50:32

Persoonallinen paikka. Toista samanlaista tuskin ihan heti vastaan Suomessa tulee. Hevosia arvostetaan ja ovat kuin perheenjäseniä. Olen kuullut paikasta negatiivisia kommentteja mutta itse kyllä ihan tykkään. Jokainen käy missä tykkää, onneksi on vapaus valita:)

Lähettäjä: joku vaan 
Päivämäärä:   17.9.10 09:32:55

Hevoset hoidetaan hyvin, ei tarvitse syödä paskaheinää ja kengitykset, raspaukset ym hoidetaan ajallaan. Jokainen hevonen on oma persoona, ei oli ylityöllistettyjä ja saavat olla paljon ulkona. Voiko perusputte muuta toivoa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   17.9.10 19:22:04

joku vaan: samaa mieltä olen sun kanssa. hevoset ei vois kyllä muuta toivoa :)))

Lähettäjä: munakas- 
Päivämäärä:   18.9.10 17:04:43

Ite käyn Jetalla, aivan paras paikka ! =)
Opettaja(+omistaja) on pätevä, itse harrastanut hevosia lähes koko elämänsä, ei kai siinä mitään koulutusta tarvitse? Kisojakin siellä pidetään välillä, niihin on kaikilla mahdollisuus osallistua, vuokraustuntejakin harkitaan. Kaikki hevoset ovat omia persooniansa, ja vaikka hevosia siis onkin vain kuusi, silti tuntuu aina kun menisi eri hevosilla, kun mikään niistä ei ole mikään tylsä kehänkiertäjä joka tekee kaiken automaattisesti.

Ja kun täällä on aikasemmin noista estetunneista kirjoiteltu, niin ei kyllä erikseen mitään estetunteja pidetä. Tunnit ovat normaaleja, yleensä tuntilaisten toiveet otetaan huomioon ja kaikkien ei ole pakko tehdä samaa, esim. jos ei halua/uskalla hypätä, niin ei ole pakko.

Itse kyllä suosittelen lämpimästi !

Tässä on pari omatekemää videotani Jetan Tallista:
http://www.youtube.com/watch?v=-kP_ptnyfsQ
http://www.youtube.com/watch?v=GRtXCyyuiG8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=qWQr2YALAuw&feature=related

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   24.9.10 11:34:39

Päivän paikallislehdessä oli juttua tallin hevosista, mutta ihmeekseni kyse olikin matkaratsastukseta?? Eikö tää pitänyt olla vaan estetalli? Nyt tuli mulle tunne että on aika monipuolisia hevosia jos niillä voi harrastaa eri lajeja :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.9.10 17:40:12

Matkaratsastukseenhan tallilla on alettu koko ajan panostaa enemmän. Omistaja ja omistajan poika käyneet ehkä pari kertaa matkaratsastuskisoissa. Asiakkailla tuskin siihen kuitenkaan mahdollisuutta mutta kyllä kai siellä jonkin verran maastoillaan ainakin kausittain...

Lähettäjä: kira 
Päivämäärä:   26.9.10 18:56:00

Tosi monet kehuu Jetan hevosia ja suurin syy kehumiseen on varmaan hevosten luonne. Eivät potki, eivät pure, ovat kilttejä ihmisiä kohtaan. Myös lapset ja kokemattomat voivat käsitellä.

Koulutukseltaan hevoset eivät kuitenkaan ole isojen ratsastuskoulujen opetusmestareiden tasolla...

Lähettäjä: upittaja 
Päivämäärä:   1.1.11 20:55:49

nostaa aiheen esille

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.