Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vihdin ratsutalli vol. 38

Lähettäjä: Katri 
Päivämäärä:   14.4.10 22:00:04

Tein uuden ku vanha meni täyteen.

Re: Vihdin ratsutalli vol. 38

Päivämäärä:   14.4.10 22:00:49

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=5&i=1176864&t=1176864

vanha

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   15.4.10 14:40:07

No jos tuntuu, että nykysysteemillä ei toimihenkilöitä saada tarpeeksi, niin voisiko systeemiä muuttaa? Esim.

-toimihenkilöpassi, johon kerättyään x määrän merkintöjä saa vaikka ilmaisen ratsastustunnin tms.

- ne, jotka osallistuvat toimihenkilötehtäviin, maksavat pienempää jäsenmaksua kuin ne, jotka eivät tehtäviä tee

Varmaan muitakin vastaavia voisi kehitellä. Noihin nyt olen törmännyt joissain muissa urheiluseuroissa. Ikävä totuus kun taitaa olla se, että joku porkkana noihin hommiin pitäisi liittyä, muuten voi olla tosi vaikeata saada ketään mukaan.

Lähettäjä: TLR/Sari 
Päivämäärä:   15.4.10 16:37:26

H: noita porkkanoita on jo kokeiltu muina vuosina eikä juuri niilläkään saa porukkaa kasaan. Kumma kyllä - halutaan kilpailla, mutta mitään sen eteen että kilpailut järjestyisivät ei olla valmiita tekemään. Kuitenkin seura pyörii vapaaehtoisvoimin eikä kukaan siitä saa palkaa että järjestää jäsenille toimintaa. Tästä johtuen on kilpailujen määrääkin vähennetty tuntuvasti eli vain 2 kisaa keväällä ja 2 syksyllä (este ja koulu), mutta tuntuu että kohta jää nämäkin järjestämättä :( Kaikki pitäisi järjestää rahalla - toimihenkilötkin tänäpäivän eli pitäisi maksaa "palkkaa" että tulisi/saataisiin toimihenkilöksi. Kuitenkaan seura ei ole mikään työnantaja eikä ala työnantajaksi, johan siihen puuttuisi verottajakin - pitäisi maksaa kaikki sotu yms. maksut.

Jokainen kilpaileva jäsen voisi vähän katsoa peiliin - mikäli haluaa kilpailla, pitää olla myös valmis tekemään jotain kilpailujen hyväksi.

Onhan se tosi helppoa tulla vain tallille ja vielä mahdollisesti mennä radalle hevosella, joka on jo yhden radan menny. Oman radan jälkeen heppa talliin ja sitten voikin jo lähteä takaisin kotiin - ompahan kilpailtu.

... tässä vähän tuli purettua mieltä, mutta näin vuosia kisoja jo järjestäneenä, ihmettelen että vuosi vuodelta harvenee se porukka joka on valmis ns talkoisiin - aina pitäisi saada vastineeksi jotakin. Tällainen tämä yhteiskunta nykyään on?!

Päivämäärä:   15.4.10 17:54:55

Joo, ymmärrän kyllä hyvin pointin... Nuo esimerkit tuli tosiaan mieleen muista yhteyksistä, en siis tiedä mitä kaikkia keinoja tämä seura on kokeillut. Tuntuu kyllä, että seura kuin seura painii tämän saman ongelman kanssa - muutaman aktiivihenkilön niskaan kasaantuu kamalasti hommia. Ja sitten ne loput 95% vain odottaa, että järjestetään kamalasti kaikkea mutta eivät, ihan kuten sanoit, ole valmiita itse tekemään mitään asioiden eteen.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   15.4.10 18:17:35

Näin se yhteiskunta vaan nykyään menee, koittakaa sopeutua.

Päivämäärä:   15.4.10 18:42:12

... eipä tarvitse sopeutua sen kummemmin - ei vain järjestetä mitään niin kaikki on tyytyväisiä vai mitä? Ja ne jotka haluavat järjestää, saavat järjestää esim. sennutoimintaa pyörittävät jäsenet, jotka tänä vuonna ovat järjestämässä toimintaa sennuille - osallistuvat itse siis tilaisuuksien järjestämiseen ja suunnitteluun ja sitten myöhemmin itse myös osallistuvat tapahtumaan. Näin se vaan tulee varmaan jatkossa tapahtumaan.

Lähettäjä: :DDD 
Päivämäärä:   15.4.10 19:52:14

Eipä junnuilla ole kovin paljoa ollut mahdollisuuksia vaikuttaa esim. näiden retkien järjestämiseen, Kuitenkin seuran hallitus ja muut päättäjät ovat aikuisia jotka järjestävät retkiä itselleen. Miksi esim. retki suomenratsujen kuninkaallisiin on ainoastaan sennuille? Kukaan ei ole kysynyt halukkaita junnuja mukaan.

Kisojen järjestelyihin osallistumisesta olisi mukava saada selvennystä siihen että onko jotain rajoituksia sille pitääkö henkilön olla täysi-ikäinen? esim. puffetin hoitajan, tuomarin sihteerin, verryttelyn valvojan, pisteidenlaskijan jne. Kyse on kumminkin aikamoisista luottamustoimista ja mietin että onko esim. minusta junnuja niitä hoitamaan. Porttien avaajien paikat on jo täytetty, joten jäljelle jää vain se radan purkaminen/rakentaminen.

Päivämäärä:   15.4.10 20:28:08

:DDD eipä ole juuri junnuja näkynyt seuran syys- tai kevätkokouksissa, joissa on päätetty tulevan vuoden tapahtumista. Eikä myöskään ole tunkua ollut tilaisuuksiin, jotka on järjestetty kaikille. Myöskään ei mitään toiveita ole seuralle esitetty junnujen toimesta. Vaikea toteuttaa mitään kun ei mitään toiveita edes esitetä. Missään ei myöskään ole estettä sille että junnu ei voisi olla aktiivisesti seuran toiminnassa ja hallituksessa mukana - eipä kukaan ole sinne ilmoittautunut vaikka melkeimpä joka syksy kuulutetaan uusi jäseniä hallitukseen. Aiempina vuosina on järjestetty mm. yhteisiä retkiä avoimien ovien aikana Ypäjälle ja Bastioniin, mutta ei niihin ole tullut kuin muutama harva jäsen.

Tämän vuoden syksyllä voit vaikuttaa vuoden 2011 tapahtumiin kun syyskokouksessa käsitellään toimintasuunnitelmaa vuodelle 2011. Tervetuloa päättämään ja järjestämään !

Jos sennut järjestää omaa toimintaa siten että haluavat viettää aikaa yhdessä ko.tilaisuudessa (tai muualla) niin sallittakoon se heille. Mitään suurempia kustannuksia tästä ei synny seuralle.

Onko kaikken luokkien osalta toimihenkilölista jo täynnä - hienoa jos on, sillä näin ei ollut vielä tiistai-iltana. Mm. puffassa voi olla myymässä, jos osaa siis yhteenlaskun ja vähennyslasku (mielellään päässä, mutta laskinkin löytyy). On hyvä että puffassa olisi kaksi hlöä, sillä toinen varmaankin haluaa välillä käydä esim vessassa tai katsomassa kisoja, jolloin toinen voi olla paikalla. Kansliaan tarvitaan pisteiden laskijoita (pisteet pitää laskea kahteen kertaan), tuloslähettiä tarvitaan tuomaan pöytäkirjan tuomarilta kansliaan jne. Ei näissä hommissa mitään erityisosaamista tarvita, mutta esim. verkanvalvontaan tarvitaan tietysti sellainen henkilö, joka pystyy hallitsemaan tilanteen kentällä ja ohjeistamaan ratsukkoja.

Lähettäjä: tuota 
Päivämäärä:   15.4.10 22:29:11

Itse olen joskus ollut kisoissa toimihenkilönä,en kylläkään Vihdissä. Koko päivä meni kylmässä tihkusateessa sekunttikelloa tuijottaen. Ei ole vaivan arvoista jos pääsee siitä hyvästä sitten muutaman kerran vuodessa viideksi minuutiksi radalle hevosella mikä saattaa olla aivan kamala edellisen ratsastajan jäljiltä. Kyllä jotain muutakin kannustinta pitäisi olla.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   15.4.10 22:36:31

Miksi pitäisi? Kisathan järjestetään nimen omaan kilpailijoiden takia.

Ens kerralla kisat pitäisi järjestää niin, että lupa ilmoittautua kisoihin on vain niillä, jotka ovat laittaneet nimensä toimihenkilölistaan. Eli ensin nimi listaan ja sitten vasta lupa ilmoittautua kisoihin.

Mun mielestä myös koulukisojen radanpurkajiksi riittää 2-3 henkilöä. Nyt listassa on kahdeksan nimeä, vaikka työ on suhteellisen helppo ja nopea hoitaa. Eikö joku näistä radanpurkajaksi ilmoittautuneista voisi hoitaa jotain muutakin hommaa?

LähettäjäLaura&Takku 
Päivämäärä:   15.4.10 23:42:17

eräs // Toisinaan on paha kilpailla, jos on myös toimihenkilönä.

Itse osallistunut joka kerta 2 luokkaan omallani ja kyllä se on niin, että ei siinä kovin paljon aikaa luokkien välissä jää puffassa istumiseen tai pöytäkirjojen kirjoitteluun, kun katsotaan, että hevonenkin pitäisi lämmitellä ja pitää lämpimänä.

Toki radan rakentaminen/purkaminen sujuisivat, mutta kuten itsekin tavallaan sanoit, on melko hölmöä, jos siellä on 8 eri tyyppiä tekemässä 2-3 ihmisen hommaa.

Olisi mukava kuulla näiltä, jotka vain kilpailevat, että miten teidät saataisiin mukaan järjestämään yhteistä kivaa?
Omalla kohdalla se porkkana olisi luultavasti ollut esim. varma paikka seuran järjestämissä valmennuksissa (nehän arvottiin) tai vaikkapa se alempi osallistumismaksu...
Ilmaisia ratsastustunteja on mielestäni hölmöä pyytää, koska Marikalla/Noralla ei periaatteessa ole paljoakaan tekemistä seuran asioiden kanssa. Eivätkä toimihenkilöt lopulta tee mitään MARIKAN hyväksi, vaan seuran.

En kuulu enää seuraan, mutta tuntuu silti harmittavalta, että aikaisemmin niin tapahtumarikas seura on supistunut tällaiseen :/
Myönnetään toki, etten itsekään mitään seuran eteen tehnyt ja voin vain harmitella sitä näin jälkikäteen.

Iso kiitos niille ihanille ihmisille, jotka jaksoivat useana vuotena olla toimihenkilöinä, kun itse kisasin!

Päivämäärä:   16.4.10 08:12:37

tuota: tämän vuoksi toimihenkilöitä pitäisi olla paljon, jotta yksi ei joutuisi kokopäivää toimimaan ko. tehtävässä vain vaan esim. yhden luokan ajan. Toimihenkilölistatkin on luokittain eikä siis koske koko kilpailupäivää.

Päivämäärä:   16.4.10 12:45:41

Laura&Takku
Unohdin yksärit kokonaan kirjoittaessani tekstiäni. Varsinkin jos kahdessa luokassa kisaa, niin varmaan hankaloittaa tilannetta. Koskekoon aiempi kirjoitukseni siis vaan tallin hevosilla kisaavia.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   16.4.10 14:38:14

Harvemmat haluavat lupautua mihinkään etukäteen. Jos sattuukin jotai sellaista ettei vaikka pääse edes paikalle? tai jos kisapäivänä onkin muiden asioiden kanssa niin kiire ettei vaan pysty olemaan edes yhden luokan ajan samassa paikassa. Onko joku homma joskus jäänyt tekemättä? No eipä ole. Aina on tullut hommat hoidettua, vaikka toimihenkilölista ei ole pursuillut nimiä ennen kisoja. Jos muutama kappale 10v. likkoja tulis ja sanois hoitavansa puffan, kisakanslian, pisteiden laskemisen ja sihteerin hommat, antaisitteko? Ettepä tietenkään. Eli siis tarvitsisi vähän ikääkin näihin hommiin. Sitten onkin sellaisia tehtäviä kuin portin avaaja?! Come on! Onko joku joskus jäänyt radalle koska kukaan ei ole avannut porttia? Ainahan siinä joku seisoo joka voi portin avata. Kenelle vaan toimettoman näköiselle tyttöselle voi huikata, että voitko hakea papereita tuomarilta niin eiköhän ne sieltä tule. Sihteerin virkaan pitäisi olla joku hommattuna jo siinä vaiheessa kun on tuomari! Kisakanslian ja puffan ainakin voi hoitaa sama ihminen. Löysätkäähän vähän nutturaa hallituksessa.

Lähettäjä: hmm.. 
Päivämäärä:   16.4.10 15:58:05

Junnutkin ovat aina kisoissa auttaneet, vaikka eivät ole lupautuneet erikseen mihinkään tiettyyn hommaan. Kyllä se taitaa olla aikuisten homma järjestää asiat ja pyytää sitten apua pikkujuttuihin junnuiltakin. Kisaajien on vaikea lupautua mihinkään ja eipä ole missään muualla näkynyt ilmoitusta että toimihenkilöitä tarvittaisiin. Seuran jäsetkin auttavat jo omalla jäsenyydellään. Ja maksavat siitä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.4.10 17:14:43

Itse en edes ole tiennyt että alaikäiset voivat hoitaa puffaa ja muutenkaan en ole tiennyt mitä voisin kisoissa tehdä, kun kukaan ei ole tätä aikaisemmin kertonut tarvitsevansa apua.. kyllähän kisat ovat aina sujuneet hyvin ja junnutkin auttavat aina radan korjaamisessa pois ja tekevät sen mitä pyydetään!

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   16.4.10 17:19:54

Toisaalta seuran jäsenethän maksavat tuosta seurassa olemisesta, jotta pääsevät kisaamaan. Olisi ihan asiallallista jos ei sen lisäksi joutuisi palkattomiin pakkotöihin kisojen järjestämisessä, kun on jo kerta maksanut seuran jäsenmaksut ja kilpailun osallistumismaksun. Eikö olisi parempi, että niiden ketkä tulevat kilpailuihin toimihenkilöiksi niin ei tarvitsisi vaikkapa maksaa tuota osallistumismaksua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.4.10 18:16:51

Eräs näkökulma vielä tekijöiden puutteen pohdintaan: suuri osa (?) seuran aikuisratsastajista tulee tunnilleen aika kaukaa (Hki/Espoo). Näin myös itse teen, ajoaika suuntaansa on kolmen vartin-tunnin luokkaa. Periaatteessa haluisin auttaa toimihenkilöpulassa (vaikken itse juuri kilpailekaan), mutta olisi niin kovin paljon helpompi poiketa tallille muutamaksi tunniksi vähän lähempää - ja myönnän, ettei sitä vain tule lähdettyä.

Päivämäärä:   16.4.10 18:20:56

Nyt ollaan taas siinä linjalla tässä keskustelussa että hallituksen jäsenten pitäisi kaikki asiat tehdä. Me hallituksessa ollaan ihan samanlaisia jäseniä kuten kaikki muutkin ja maksamme ihan samalla tavalla jäsenmaksun, joten miksi meidän pitäisi tehdä enemmän kuin muiden jäsenten (jäsenistä muodostuu seura - ei hallituksesta) - kuten sanottua jo useamman kerran tässä ja vuosien aikana, tervetuloa hallitukseen, itse on valmis luovuttamaan paikkani hallituksessa vaikka heti ja sama on useamman muunkin hallituksen jäsenen kohdalla. Kilpailuja ei ole näin kilpailujenjohtajan näkökannalta katsottuna kiva järjestää, jos ei ole tiedossa riittävää toimihenkilömäärää ennen kilpailupäivää - ei todellakaan ole mieltäylentävää käydä kilpailujen aamuna kyselemässä tyttöjä erilaisiin hommiin, eikö olisi sujuvampaa että reilusti laittaa nimensä listaa ja tulee hoitamaan sen homman minkä on luvannut - eikö tämä ole myös opettelua vastuunotosta - tullaan ja hoidetaan homma, joka on luvattu. Sama pätee myös aikuisiin ... ja hmm ym joka kilpailujen alla on kilpailukutsun vieressä tallin seinällä ollut toimihenkilölista - jo vuosia.

Oletteko todella sitä mieltä että minä aamulla menen paikalle ennen klo 8.00 ja siitä vain kaikki sujuu niin että mitään ei etukäteen tai paikanpäällä tarvitse tehdä ja suunnitella. Itsekin olen tulossa kilpailemaan ja olisi todella kiva jos voisin "kerrankin" vain keskittyä kilpailemiseen, mutta kun pitää huolehtia että kilpailut muuten sujuu - minä kilpailujen johtajana (tällä kertaa)olen vastuussa siitä että jokaiseen homaan on joku henkilö olemassa ja jos ei ole niin se olen minä joka tällöin paikkaan. Näihinkin kilpailuihin on tulossa n. 35 henkilöä kilpailemaan, niin kumma että näistä ei riitä toimihenkilöiksi - eikä junnujen vanhempia ole kielletty osallistumasta myöskään.

Mielenkiintoista myös että kirjoitatte nimimerkeillä, ettekä edes uskalla laittaa omaa nimeänne esille. Jos uskallatte arvostella hallituksen toimintaa, niin laittakaa edes oma nimenne esille. Näiden kirjoitteluiden jälkeen aina vaan vähemmän on hallituksessa kiinnostusta järjestää yhtään mitään jäsenille - tulkaa itse järjestämään, tämä on kaikille jäsenille vapaata toimintaa! Olin jo viime vuonna ilmoittanut että eroan hallituksesta ja puheenjohtajan paikalta ja tämän vuoden jälkeen tulen sen tekemään. Mitkään näistä kirjoitteluista eivät ole kannustaneet jatkamaan (lukuunottamatta Laura&Takku). Voin minäkin sitten halutessani VAIN keskittyä harrastamaan ja nauttimaan SEURAN järjestämistä tapahtumista (kun tuota jäsenmaksuakin maksan), laittamatta itse tikkua ristiin.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   16.4.10 18:55:33

No pyydän anteeksi että yritin esittää jonkunlaisia ratkaisuja ongelmiin aikaisemmin, ja myös sitä että kirjoitusten perusteella innostuksesi tapahtumien järjestämiseen laski. Ja tuskimpa se nimen paljastaminen enää mitään muuttaisi. Hyviä kisoja.

Lähettäjä: Ellu 
Päivämäärä:   16.4.10 18:59:47

jännää ku kukaa ei viittis muka tehä mitää. noo mä en nyt muutenkaa oo hetkee tallil pyöriny en tiiä mikä meno siel on. ite voisin muute tehäkki jotai ja haluisin mut en tosiaan lähe heti sinne hevoseten sekaan pyörimää varsinkaan ku kepit on mukan. sit voi tulla sinne ku pystyy kävellä :D enne sitä en harkitsekkaan moisiin juttuihin osallistumista vaikka seuran jäsen olen. tärkein on vaa pitää ensin omasta kintusta huoli ja sit murehtii kaikesta muusta.

Päivämäärä:   16.4.10 19:55:10

Jännää että kilpailujen järjestämisessä tulisi harjoittaa; kiristystä (jos et tee, niin et myös pääse kilpailemaan), lahjontaa tms (alempi lähtömaksu) kun itse ajattelen että kaiken pitäisi lähteä siitä että on kivaa olla mukana järjestämässä kilpailuja ja oppimassa uutta - ehkä on tosiaan minun aikani siirtyä muihin hommiin ja antaa tilaa muiden toteuttaa erilaisia tapoja tilaisuuksien järjestämisessä.

Todella harmittaa vain että jäsenet saadaan osallistumaan tilaisuuksiin PAKOTTAMALLA. Esim. n. 2 vuotta sitten järjestettiin kilpailuun valmistava koulutusilta ja siihen tuli 2 jäsentä (kyllä nolotti seuran puolesta luennoitsijan edessä). Nyt kun laitettiin että pakko osallistua, jos aikoo kilpailla, niin tilaisuuteen tuli juuri ne jotka aikovat kilpailla (koska muuten ei olisi päässyt kilpailemaan), mutta muita tilaisuus ei juurikaan kiinnostanut, vaikka tilaisuus oli avoin kaikille (myös ratsastajien vanhemmille).

... ja nyt vain kaikki halukkaat ilmoittautumaan ensi vuoden hallitukseen! - viestiä halukkuudesta hallitukseen voi lähettää osoitteeseen tlr@tervalammenratsastajat.fi

Päivämäärä:   16.4.10 20:19:10

no mä en sano asiaan enään mitään. koska en oikeasti tiedä nyt asiasta.. koska en oo koko kevöään tallil käynyt.

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   16.4.10 21:48:45

miksi seuralle maksetaan jäsenmaksua? mihin rahat menevät? mitä "virkaa" seuralla yleensäkkään on?

Päivämäärä:   16.4.10 22:25:18

Seuran jäsenmaksulla maksetaan SRL:n maksuja eli mm. vakuutus, Hippos-lehti jne. vain pieni osa jäsenmaksusta palautuu seuralle ja sillä osalla on maksettu mm. seuran omistamat estetolpat ja puomit, kilpailupalkinnot/ruusukkeet ja tuomarinpalkkiot, seuran käyttöön hankittu kannettava tietokone, koulutukset, pikkujoulut, merkkisuoritusten merkit, ponikerhon vetäjän kilometrikorvaukset, kirjanpitäjän palkkio, nettisivujen käyttömaksu, osa valmennusmaksusista. puffamyytävät jne. Osa kilpailuihin menevistä kuluista voidaan onneksi kattaa lähtömaksuilla. Riippuen vähän mitä on minäkin vuonna tehty. Kannattaa lukea seuran sivuilta toimintakertomus, niin saa vähän käsitystä mihin rahoja on käytetty.

Lähettäjä: :DDD 
Päivämäärä:   16.4.10 23:18:01

jäsenmaksuilla maksetaan sennujen saunaillat.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.4.10 08:47:07

:DDD oliko vähän provo - mitkä saunaillat ? Ei sennut ole koskaa aiemmin mitään saunailtoja järjestänyt - en ole ainakaan koskaa kuullut tai lukenut ja nytkin jos olet kutsun lukenut, niin kaikki ottava "omat eväät" mukaan.

Lähettäjä: kyllästynyt 
Päivämäärä:   17.4.10 12:30:16

Itse olen sen takia vaihtanut tähän seuraan että voin kilpaillakin. Miksi seuraa sitten pidetään yllä jos kukaan ei ole innostunut huolehtimaan seuran asioista? Tilaisuuksista voisi enemmän informoida ja kertoa (muuallakin kun täällä foorumissa!) että junnutkin voivat osallistua ja vaikuttaa. Entisessä seurassa tuli kaikille jäsenille kirje kotiin kaikista kokouksista ym. ja seurassa oli paljon innostuneita mukana.

Suurin osa ei edes käy täällä sivustolla ja heille asiat ovat epäselviä. Itsekin olen huomannut tämän foorumin vasta äskettäin. Omasta kokemuksesta uskoisin että kukaan ei halua ilmoittautua toimitsijaksi koska ei tiedä mitä pitää tehdä ja keneltäkään ei voi kysyä apua kun kukaan muukaan ei tiedä mistään mitään.

Pystyykö junnut sitten itse järjestämään kilpailuja? Kun valitetaan ettei junnut tee mitään. Hallituksen tehtävänä on huolehtia asioista, koska he siitä kaikkein eniten tietävät.

Päivämäärä:   17.4.10 13:17:07

Kyllästynyt: tämä ei ole seuran mikään virallinen foorumi, vaan tämähän on jo otsikon mukaan Vihdin Ratsutallin palsta, mutta kun lähes kaikki Vihdin Ratsutallilla käyvät ovat myös TLR:n jäseniä, niin MYÖS tänne on informoitu asioista. Virallinen kanava TLR:n toiminnasta on seuran omat nettisivut - olettko käyneet niitä koskaan lukemassa - siellä kyllä on vaikka mitä tietoa. Ihan samaa tietoa, joka laitetaan tallin seinälle eli siitä ei seuraa voi syyttää että asioista ei informoida.

Missään eikä koskaan ole seura antanut sellaista tietoa, että junnut eivät saa osallistua seuran toimintaan. Nimenomaan seuran omilla sivuilla kehotetaan ottamaan yhteyttä ja tulemaan mukaan toimintaan - tämä koskee kaikkia jäseniä. Eipä näitä yhteydenottoja ole tullut tähän päivään mennessä junnujen osalta yhtään ? Kaikissa asioissa pyydetään kääntymään tlr@tervalammenratsastajat.fi puoleen, jos on jotain epäselvää, miksi ei tätä sitten käytetä ?

Kaikista virallisista kokouksista on yhdistyksen sääntöjen mukaan tiedotettu seuran jäseniä nettisivuilla ja tallin seinällä ajoissa. Koska seuralla on hyvät ja toimivat sivut (www.tervalammenratsastajat.fi) - niin toimikoon se edelleenkin virallisena tiedotuskanavana jäsenille.

"Hallituksen tehtävänä on huolehtia asioista, koska he siitä kaikkein eniten tietävät. " - no tätähän me ollaan kokoajan yritetty eli koska tiedetään että asioiden hoitamiseen tarvitaan apuja, olemme sitä pyytäneet eri foorumeissa, mutta mitä olemme saaneet - selityksiä että hallituksen pitää kaikki hoitaa tai eihän me voida sitoutua tulemaan ja tekemään kun voi olla jotain muuta ... miksi hallituksen pitää sitten sitoutua tulemaan ja olemaan paikalla ja järjestämään, jos jäsenet ei itse ole lainkaan kiinnostuneita asioista ? Jäseniä seurassa on kuitenkin yli 200 ja hallituksessa jäseniä 6.

Ja mikäli olet käynyt seuran sivuilla, niin siellä on kilpailut osiossa kyllä selitetty toimihenkilöiden tehtävät

ja tässä suora lainaus seuran sivuilta:

Uusi aktiivisia seuralaisia kaivataan lisää koko ajan kisojen järjestämiseen ja muuhun seuratoimintaan. Jos olet innokas tulemaan mukaan seuran aktiivitoimintaan tai vaan vaikka muutamiin kilpailuihin auttamaan niin ilmoita halukkuutesi sähköpostilla tlr@tervalammenratsastajat.fi.

Kisojen toimihenkilöksi ei tarvita mitään erityisosaamisia, kilpailujen johtaja ohjeistaa jokaiseen tehtävään tarpeen mukaan

... että kyllä seura yrittää, mutta ei näytä riittävän - vain arvostelua seuraa!

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   17.4.10 21:15:45

Eräässä keskisuuressa urheiluseurassa (ei ratsastusseura, n. 300 jäsentä) hallituksen jäsenenä ja vuosia aktiivisesti toimineena haluan tehdä ehdotuksen: sähköpostilista on havaittu huomattavasti tehokkaammaksi tavaksi aktivoida jäsenistöä kuin pelkät nettisivut tai harrastuspaikalla tiedottaminen.

Lista on helppo perustaa, kohtuullisen helppo ylläpitää ja se tavoittaa (lähes) kaikki jäsenet reaaliaikaisesti. Koska sähköpostista tulee tavallaan henkilökohtainen fiilis, ihmiset lähtevät helpommin mukaan pyyntöihin ja tekemisiin, eikä niitä ole niin helppo sivuuttaa olankohautuksella. Lisäksi jäsenistä tuntuu, että ovat aktiivisesti mukana toiminnassa, kun saavat tietoa tapahtumista ihan siihen omaan meililuukkuunsa - en minäkään tule lähteneeksi seuran sivuille lukemaan kokousten pöytäkirjoja huvin vuoksi, mutta kun ne tulevat suoraan omaan postiin, tulee vilkaistua pääkohdat. Koska TLR ei julkaise kotiinkannettavaa tiedotuslehtistä eikä muutenkaan ota yhteyttä jäseniinsä muuten kuin laskun osalta, jää jäsenistön tunne seurasta hyvin etäiseksi; näin omalla kohdallanikin. Ja siten osallistumiskynnys tapahtumiin ja toimintaan nousee...

LähettäjäLaura&Takku 
Päivämäärä:   17.4.10 22:34:19

Ymmärrän kannan täysin myös hallituksen kannalta.. tuntuu tosiaan, että vähintään 3 viimeisen vuoden aikana niitä toimihenkilöitä on joutunut tosiaan rukoilemaan auttamaan.

Ehdotukset tulisi lähettää seuran sähköpostiin, tiedän, mutta haluaisin myös kuulla hieman mielipiteitä seuraavista ideoista.

Sari itse sanoikin tuolla jo, että vanhempien on lupa auttaa.
Muistelen omilta vuosilta, että äiti istui kisojeni ajan nimen omaan puffassa kahvilla tai autossa. Äkkiäkös tuo olisi samaan syssyyn istunut siellä pöydän takana ja myynyt muutamat kahvit. Puff! Siinä meni yksi puffapaikka heti... ja useimmiten siellä puffassa istuu jouten useampi muukin vanhempi.

Samaten olen itse ollut vain katsomassa siskon kisaamista. Samaan syssyyn olisin minäkin voinut seistä siellä kentällä liputtamassa tai olla kellottamassa. Puff! Taas on yksi paikka pois (tätä kun olisi ajatellut aiemmin).

Verkkavalvojan tulee olla ratsastuksesta/hevosista ymmärtävä/tietävä henkilö, mutta muut hommat on kyllä aika simppeleitä kenelle tahansa.

Eli siinäpä ideaa jäsenille. Nappaatte ne vanhemmat ja sisarukset mukaan järjestämään yhteistä kivaa, kun kuitenkin ovat siellä paikalla!

Seuraava ehdotus on tässä:
Kerrankin tiukka linja. Aina uhkaillaan kyllä, että jos ei ole toimihenkilöitä, ei ole kisoja. Kuitenkin ne kisat aina järjestetään, vaikka sitten ilmeisesti alivoimalla. Ja porukka ajattelee joka kisojen kohdalla, että "joopa joo, ei ole kisoja, niin varmaan, on ennenkin järjestetty vaikka ensin sanottu toista".
Toimihenkilöille viimeinen ilmoittautumispäivä, samalla tavalla kuin kisaajille. Jos ei ole lista täynnä määräpäivään mennessä, ei ole kisoja, piste. Jätetäänhän kisaluokkiakin järjestämättä, jos ei ole kisaajia. Sääli toki niille, jotka olisivat valmiita jotakin tekemään.
Tässä on tietysti se vaara, että kisatoiminta kuolee siihen... tai sitten porukka herää ja tajuaa, että ne uhkaukset tosiaan toteutetaan.

Ymmärrän siis tosiaan, ettei Saristakaan varmasti ole kiva täällä joka kerta jäsenten perään huudella ja anella auttamaan. Lakataan siis tekemästä niin. Kun ei kerran kiinnosta, niin ei sitten.

Tässäpä vielä pieni "tietopaketti" jäsenille.
Kuulun täällä (Saksassa) urheiluseuran ratsastusjaostoon ja meilläkin järjestetään kisoja sekä tapahtumia.
Sen lisäksi, että maksan 50€ jäsenyydestä joudun myös tekemään n. 15h työtunteja (kisoissa auttamista jne.) tai maksamaan n. 75€, eli suunnilleen 5€/h. Mitä enemmän työtunteja tehtynä, sitä vähemmän maksat. Ylimääräiset lasketaan pois seuraavasta vuodesta. Kannustaa kyllä auttamaan, eikö?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   18.4.10 00:03:24

Voin kertoa että mun vanhempia ei mun hevosharrastus kiinnosta sitten yhtään, joten ei varmasti tulisi vapaaehtoiseksi joihinkin kisoihin yhdeksältä aamulla auttamaan. Muuten aivan loistava idea.

Päivämäärä:   18.4.10 07:55:47

M; hyvä idea tuo sähköpostilla tiedottaminen ja sitä on eräinä vuosina kokeiltukin, mutta kun jäsenet eivät ilmoita muuttuneita sähköpostiosoitteita (joka kuitenkin ilmoitetaan seuraan liityttäessä), niin puolet sähköpostiviesteistä tuli bumerangina takaisin, joten tästä tiedotustavasta luovuttiin.

Päivämäärä:   18.4.10 08:28:24

No mulle tuli mieleen, kun luki näitä viestejä, että voisiko siihen jäsenmaksulaskun yhteyteen liittää lyhyen kirjeen, jossa kerrottaisiin seuran suunnitelmista ko. vuodelle? Ja siinä samassa voisi olla näkyvillä ne yhteystiedot, mitkä seuralla on ja pyyntö ilmoittaa muuttuneista tiedoista, niin ehkä (?) ne s-postiosoitteetkin pysyisivät vähän paremmin ajan tasalla. Olen samaa mieltä kuin M, että nettisivut ja tallin seinä eivät riitä tiedotuskanavina, kun työkaluja on Facebookista lähtien vaikka kuinka. Ja juuri tuo, että tiedottaminen pitäisi hoitaa niin, että se tuntuisi henkilökohtaisemmalta, on minustakin tärkeää sen vaikuttavuuden kannalta.

Lähettäjä: -_- 
Päivämäärä:   18.4.10 11:43:58

Oisko mahollista saada jotai ulkopuolisia valmennus juttuja seuran puolelta? Niitäkin muistan että joskus olis ollut mutta nyt ei ole piiiiitkään aikaan ollut. Tai ainakaan niistä ei ole ilmoteltu. Mielelläni itse joskus sellaiseen osallistuisin. P.S Tuo sähköpostilla tai etanapostilla ilmottelu olis kätevin idea tässä foorumissa.

Lähettäjä: juu.. 
Päivämäärä:   18.4.10 14:42:04

Pyöriihän tälläkin hetkellä seuran tukemana centered riding valmennukset mutta niistä ei yleisesti ilmoitettu missään, kun oli varattu vain facebookin tätiryhmäläisille.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.4.10 15:05:13

vappuna tunteja?

Päivämäärä:   18.4.10 18:23:33

Jäsenmaksulaskut lähtee SRL:n kautta eikä niiden mukana pysty laittamaan mitään liitettä mukaan. Jos facebook on niin hyvä kanava tiedottamiseen, niin miksi ei seuran omat sivut ? Yhtälailla kun menet fb:een käyt katsomassa seuran sivuja, eihän tiedottaminen ole kenellekkään henkilökohtaista vaan koskevat kaikki seuran jäseniä... ja jos joku haluaa ryhtyä tiedottamaan jäseniä kirjeitse - vakanssi on auki - tervetuloa vaan laatimaan kirjettä ja hoitamaan postittaminen, tähänkin tarvitaan taas se "vapaaehtoinen" - H ja M varmaankin haluaa ryhtyä toimeen, emme vastusta työpanosta.

Seuran sivut ovat yhtälailla virallinen tiedotus ja yhteyskanava seuralla kuin minkä tahansa yrityksen nettisivut. Jo etusivulta löytyy seuran yhteystiedot. Seuran perustamissäännöissä lukee että virallinen tiedotuskanava on ilmoitustaulu, jota palvelee tällä hetkellä tallin seinä (Paten boxin seinä).

CR-valmennuksia on tulossa muillekin,kunhan valmentaja vain saa sovitettua kurssin omaan aikatauluunsa. Mikäli kurssiaikataulut menee Marikan aikataulujen kanssa yhteen, kurssit järjestetäänn kesällä.

Päivämäärä:   18.4.10 18:36:15

No anteeksi nyt sitten, kun yritän tänne heittää ideoita, jotka ovat muualla toimineet (en tiennyt tuota laskujen postitusbyrokratiaa). H vaikuttaa ja on aktiivinen nykyään ihan muualla kuin Vihdin ratsutallilla ja kyllä, osallistuu ahkerasti mm. kilpailujen järjestämiseen. Mielenkiinnosta seurailen tätä foorumia, kun olen joskus Vihdissäkin ratsastanut. Minusta tässä ketjussa on tullut paljon hyviä ehdotuksia ja ihan rakentavia kehitysideoita, miksi ihmeessä nykyinen hallitus ei voisi ottaa niitä edes keskusteluun ja vaikka kehitellä eteenpäin?

Päivämäärä:   18.4.10 19:03:18

Kyllä vain voidaan ottaa keskusteluun, mutta aina puuttuu ne toteuttajat - kuten todettua jo aiemminkin, vapaaehtoisia toteuttajia ideoille puuttuu. Olen aina ilmoittanut että apuja saa, jos vain itse myös lähtee mukaan toteuttamaan ideoita eikä jätä vastuuta pelkälle hallitukselle (joiden jäseniä edelleenkin on 6 henkilöä, joista yksi Vihdin Ratsutallin edustajana Marika, joka ei varmaankaan ajallisesti ehdi mukaan mihinkään ylimääräiseen).

Kaikilla on omat menonsa ja aika on rajallista. Tätä hommaa pyöritetään kaikkien muiden asioiden ohella, joten edelleenkin haluasin niitä toteuttajia ja innokkaita uusia jäseniä hallitukseen.

H: etkö haluaisi vaihtaa seuraa ja tulla aktivoimaan toimintaa tänne kun se meidän seurassa tuntuu olevan nykyään niin nihkeää - tuollaisia aktiivisia jäseniä tarvittaisiin myös meidän seuraan :)

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   18.4.10 20:22:21

kellään tietoa niistä vapun tunneista?

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   18.4.10 22:07:15

Tiedoksi Juu:lle se tätiryhmä on täysin seurasta riippumaton, perustettiin viime syksynä yksityisesti järkätyn reissun jälkeen ja jos meillä synkkaa hyvin keskenään niin liity mukaan siihen ryhmään (ketään ei ole tietojeni mukaan estetty).

Päivämäärä:   19.4.10 12:03:32

Seuran (en nyt puhu mistään tietystä seurasta) toimintaan mukaan lähtemiseen on aika iso kynnys. vaikka nettisivuilla olisikin "tule mukaan, ota yhteyttä" -teksti. Tekstin lukeneet jättävät ottamatta yhteyttä mm. seuraavista syistä: Osaanko minä? Mitä oikein voisin tehdä? Siellä on kuitenkin ne samat ihmiset jo kymmenettä vuotta, ne on niin sisäänpäinlämpiäviä, pääsenköhän porukkaan? Milloin? Missä?

Ihan oikeasti, tuollainen yleinen teksti ei vaan riitä ihmisten aktivoimiseksi ja osallistamiseksi. Henkilökohtainen tai siltä tuntuva sähköposti voi olla parempi, henkilökohtaiseen kysymykseen on paljon vaikeampi kieltäytyä (koska on pakko myöntää tai kieltää, ei ohittaa kuten nettisivuilla).

Seuran sivut ovat varmasti hyvä virallisena tiedotuskanavana, mutta kuka siellä viitsii käydä, jos esim. linkit päivityksistä voisi saada sähköpostiin, Facebookiin tai Twitteriin? Etenkin jos päivityksiä sivuille tulee noin kerran kuussa, unohtuu sivuilla vierailu äkkiä.

Tässä vaan yleisiä mieleen tulleita asioita tiedottamisesta ja osallisuudesta, ihan yleisellä tasolla mutta tämän ketjun kommenteista mieleen tulleina. Vihdin toimintaa seurailen silloin tällöin, vaikka en jäsen olekaan eikä asia varsinaisesti minua kosketa. Seuratyötä teen tällä hetkellä toisaalla.

Lähettäjä: äää 
Päivämäärä:   19.4.10 14:51:45

Ei ole ainakaan mitään ilmoitettu että vappuna ei olisi tunteja, mutta en tiedä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   19.4.10 16:35:44

Ymmärrän vallan hyvin hallituksen väsymyksen, kun tekijöitä ei vain ole eikä yritykset saada uusia aktiiveja tuota tulosta. Mutta sitä en ymmärrä, että kun täällä, varsin epävirallisella foorumilla keskustellessa, tulee hyviä ja/tai ainakin pohtimisenarvoisia ideoita selkeästi hallituksen ulkopuolisilta henkilöiltä, miksi ihmeessä Sari tyrmää ne järestään? Vähintääkin reaktio tuntuu olevan: on kokeiltu - ei toimi. Samoin hieman pisteliäät tai hyökkäävät kommentit puheenjohtajalta ("--tähänkin tarvitaan taas se "vapaaehtoinen" - H ja M varmaankin haluaa ryhtyä toimeen, emme vastusta työpanosta.") eivät ainakaan innosta lähtemään mukaan. Asiat voi sanoa monella tapaa, eikä mielestäni oma kommenttini eikä myöskään H:n teksti olisi vaatinut näinkään hyökkäävää vastausta (vaikka kuinka ketuttaisi ja väsyttäisi). Juuri tällaiset asiat luovat sitä sisäänpäin lämpiävää ilmapiiriä - kysymys on toki pienistä sävyistä, mutta mikäli itse pj kommentoi näin täällä, miksei hän tekisi niin muuallakin (esim hallituksessa toimiessa muille hallituksen jäsenille)? Miksi haluaisin sellaiseen toimintaan mukaan?

Olen pahoillani nimimerkin suojissa kirjoittelusta, mutta koska foorumi on täysin avoin, en halua täällä jutella omalla nimelläni.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   19.4.10 17:16:19

olen hieman huolestuneena aikuisena seurannut hallituksen kommentointia tällä epävirallisella foorumilla ja komppaan täysin M:n tekstiä. itse olen jäsenänä TRL:ssä, mutta pj:n toimintatapa ei tunnu kivalta - hieman avaruutta ajatteluun. Ymmärrän hallituksen turhautumisen, mutta en tällaista toimintatapaa, jossa tyrmätään suoralta kädeltä ehdotukset. säpo-listahan saattaisi virheellisistä osoitteista huolimatta tavoittaa 5-10 iloista aktiivista. ja saman säpon voi samalla rupeamalla sitten postata yhdistyksen sivuille.

Päivämäärä:   19.4.10 22:35:11

Nina// Niin senverran riippumaton tämä tätiryhmä on seurasta että käsitykseni mukaan seura kumminkin tukee teidän inside-valmennuksia (joista ei tehty yleistä kutsua) jäsenten yhteisistä varoista.

Lähettäjä: Aakkoset 
Päivämäärä:   20.4.10 00:15:35

Sähköposteissa ei varmasti ole vaikeinta ne osoitteet, vaan lähinnä se, että kuka laatii, lähettää ja hoitaa? Kuka alkaa uhraamaan vapaa-aikaansa, vai lisätäänkö tämäkin jonkun valmiiksi jo hallituksessa olevan niskaan?

Sen mailinkin kun täytyisi varmaan kuitenkin olla selkeä ja "virallinen", jotta ei tulisi sellaista "kukamitämissähäh?" ;)

Etanapostissa tulee sitten taas myös kustannukset eteen...
Tarvitaan kuoria, paperia, mustetta (tulostin), postimerkkejä... eihän se yksi tai kaksi vielä vararikkoon kaada, mutta seurassa taitaa olla "hieman" enemmän jäseniä? Joten kuka nämä sitten maksaa?

Seuran puheenjohtajaa luultavasti alkaa turhauttaa toistaa samaa virttä vuodesta toiseen. Onhan se kiva, että ideoita on, mutta kun pyydetään toteuttamaan tai edes auttamaan toteutuksessa, niin katoaa kaikki ideanikkarit kuin pierut Saharaan.

Lähettäjä: Sari/TLR 
Päivämäärä:   20.4.10 09:48:32

juu... cr-valmennukset perustui cr-luentoon, joka oli kaikille avoin tilaisuus tammikuussa. Tilaisuuteen tuli ne henkilöt, jotka olivat kiinnostuneet centered ridingistä ja näistä henkilöistä osa pääsi jatkamaan valmennuksiin (ei kaikki, koska valmentaja pystyy ottamaan vain max 8 henkilöä/valmennuskerta). Koska kiinnostusta cr:ään tuntuu kuitenkin olevan enemmän nyt(luennolla oli aika vähän ihmisiä - n.10 hlöä, kun sinne olisi kuitenkin voinut tulla/mahtunut 20 henkilöä), tullaan (mikäli valmentajalle ja Marikalle sopii) järjestämään lisäkursseja kesän aikana ja tällöin aloitetaan taas ensiksi teorialuennolla ja sitten ratsastusta/ valmennusta, jonka osuutta seura tukee, mikäli ratsastaja on TLR:n jäsen.

Päivämäärä:   20.4.10 10:00:11

Mä en ainakaan ole osallistunut mihinkään inside-valmennuksiin eikä sellaista mahdollisuutta ole seuran puolelta edes tarjottu.
Samoin on kaikki tätiryhmän reissut tehty yksityisesti ja jopa niihin ilmoittautumiset tehty ilman seuraa/facebookia, viimeksi meitä oli jopa muilta talleilta henkilöitä nauttimassa hevostelusta.
Ja matkan järkkärinä maksoin ihan saman hinnan kuin muutkin, eli ei tarvitse olla kenenkään kateellinen.

Päivämäärä:   20.4.10 11:10:06

Nina// Ei ole kyse näistä teidän matkoista vaan cr-valmennuksista joiden osallistujat valittiin facebook ryhmän sisällä.

Päivämäärä:   20.4.10 11:56:50

Eikös olisi ollut reilua arpoa halukkaiden kesken osallistujat valmennuksiin. Nyt siellä taitaa olla järjestäjät ja heidän kaverit. Ei kannusta ottamaan osaa mihinkään seuran toimintaan kun ei tunne itseään kovin toivotuksi hommiin mukaan.

Lähettäjä: ensimmäinen eräs 
Päivämäärä:   20.4.10 12:10:40

äsköinen nimim. eräs oli sitten ihan eri "eräs", kuin minä joka jo aiemmin tässä topiikissa kirjoittelin samalla nimimerkillä. Ihan vaan epäselvyyksien välttämiseksi. :)

Lähettäjä: Pähkinä 
Päivämäärä:   20.4.10 14:02:44

Yksi hyväksi havaittu tiedonkulun väline on facebookissa oleva oma suljettu ryhmä ratsastusseuran jäsenille. Ryhmällä on muutama ylläpitäjä, jotka hyväksyvät ryhmään jäsenet, kun he itse jäsenyyttä hakevat yhdellä klikkauksella.
Tämä toteutuu eräässä toisessa ratsastusseurassa. Ei maksa mitään ja on helppoa ja nopeaa tiedon välitystä!

Päivämäärä:   20.4.10 15:07:56

Oli kyllä ne paikat niille cr-tunneille jaettu jo ennen sitä luentoa. Edes kaikilta luennolta olleilta ei kysytty halukkuutta osallistua ratsatsusosuuteen, vaan se että ylipäätään ratsastusosuutta järjestetään selvisi vasta luennon aikana.

Lähettäjä: taateli 
Päivämäärä:   20.4.10 15:13:12

Ei seuran puheenjohtaja ilmeisesti kestä yhtään kritiikkiä ja hyvät ehdotukset tyrmätään heti, ei edes minkäänlaista harkitsemista.

Ja toihan on ihan naurettavaa, onko seuran tapahtumat sallittu vain niille, keillä synkkaa hallitusten jäsenten/sennujen kanssa hyvin, jotta voisi mahdollisesti päätä johonkin insideryhmään? jo on mielenkiintoista meininkiä..
jäsenet maksaa inside ryhmän valemnnukset ja reissut, vaikka ovat ihan yhtälailla samanvertaisia jäseniä. mitä reiluia seuratoimintaää tääkin on olevinaan?!

Ja toi inside facebook ryhmä voi olla joo tosi hyvä tiedotusväline niille sennuille keiden kesken kaikkea toimintaa järjestetään nimenomaan vain niille sennuille..

Päivämäärä:   20.4.10 15:25:11

Juurikin näin kun taateli sanoi, mutta retket on matkalaisten itsekustantamia, cr-valmennuksia tukee seura.

Päivämäärä:   20.4.10 16:01:55

Niin, tosiaan minäkin kuulen ensimmäistä kertaa cr-valmennuksista tai mahdollisuuksista niihin; luennot toki oli tiedossa. Enkä etsimälläkään etsinyt niistä tietoa tlr:n sivuilta. Ehkä tallin seinällä on...? Eihän nyt tuommoista kait pitäisi olla seuran varoilla (=jäsenmaksuilla) ilman tasavertaista mahdollisuutta kaikille TAI ainakin tiedotusta asiasta! Hyväksyn toki, jos hallituksella on etusija kursseille (kun työnkin tekevät!), mutta muut kai pitäisi valita tasapuolisesti tasoltaan sopivista ratsastajista esim. ilmoittautumisjärjestyksessä tms.

Päivämäärä:   20.4.10 16:18:30

eikun tietenkin etsimälläkään löytänyt...

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   20.4.10 16:51:18

Jos seuralle on kerta ihan läppärikin hankittu, niin luulisi että sillä voisi lähettää niitä sähköposteja seuran jäsenille.

Päivämäärä:   20.4.10 17:11:12

taatelille tiedoksi kuten yllä pariinkin kertaan mainitsin reissut on kaikki tehty yksityishenkilöinä ja ilman mitään seuran/tallin kytkentöjä ja hinta on ollut kaikille sama riippumatta millä tallilla ratsastaa. halukkaat ovat saanut ilmoittautumisjärjestyksessä tulla mukaan, ainoa kriteeri on ollut varattujen paikkojen määrä, jonka on puolestaan minusta riippumaton tekijä.
Mulle on ainoastaan työnantaja sponsoroinut ratsastusta ja siitäkin on 5-7 vuotta aikaa.

Päivämäärä:   20.4.10 21:50:42

Nina/ no joo, en nyt ehkä niitä reissujen kustantamisia pääasiassa ajatellut, mutta silti niitä on seuran toimesta pidetty, ilman tiedotusta kaikille,
että voisi muutkin osallistua..

Ja puheenjohtajaa lainaten jos pääsee kilpailuihin, pystyy myös järjestämään aikaa tuon pari tuntia kisakoulutukseen, niin jos itse puheenjohtajalla on aikaa oleilla ja kirjoitella ht.netissä, niin voi järjestää kyllä aikaa uutiskirjeiden lähettämiseenkin.

Sähköpostit olisi helppo ja nopea kerätä, vaikka täällä ht.netissä tai pyytää lähettämään seuralle sähköpostinsa, niin varmasti saataisiin monet ihmiset uutiskirjeiden kautta helpommin tietoisiksi asioista. Se ei edes ole mitään hirveän aikaavievää, siinä ajassa kun istuu koneella kirjoittamassa edes yhden jutun ht.nettiin, pystyy varmasti lähettämään uutiskirjeet kaikille moneen kertaan.

Vaikka ihan kaikkien sähköposteja ei saisikaan ylös, uutiskirjeillä saataisiin silti kontakti moniin ihmisiin, joka on jo paremmin kuin nykysellään, kun asialle ei tehdä mitään, kun mikään idea ei tunnu kelpaavan..
Tämä ei edelleenkään ole iso homma, siihen ei tarvita vapaaehtoista erillistä henkilöä hoitamaan näin pientä asiaa.
Jos aiot vedota sen uutiskirjeen tekemiseen, niin ei sen tarvitse olla mikään iso juttu. Jos tänne keksii kirjoittamista seuran toimminnasta ja sen puutteista, kykenee sen myös kirjoittamaan muuallekkin ja muiden kuin ht.netissä käyvien tietoisuteen..

Lähettäjä: ohoh 
Päivämäärä:   21.4.10 07:57:51

taateli, nyt alkoi muakin kiinnostamaan, mitä reissuja on seuran toimesta pidetty ilman yleistä tiedottamista?

Lähettäjä: minä myös 
Päivämäärä:   21.4.10 08:19:09

Taateli; myös minä haluan tietää mitä reissuja on tehty TLR:n nimissä ilman muille tiedottamista ?

Päivämäärä:   21.4.10 09:36:20

ohoh ja minä myös:
mitään reissuja ei ole tehty seuran puitteissa, olemme käyneet pariin kertaan YKSITYISHENKILÖINÄ Muhussa ratsastelemassa. Näitä reissuja olen minä järkännyt ja eka reissu suunniteltiin ja varattiin vuosi sitten (fb:n tätiryhmä perustettiin puoli vuotta sitten), lähtijöitä oli 7 henkilöä (kiinnostuneita ei ollut enempää, tilaa olisi ollut) ja näistä viime reissulle lähti 5 samaa henkilöä, uusia tuli paljon lisää: junnuja, fb-tätiryhmään kuulumattomia ja ei-vihdissä ratsastavia. Viime viikolla erä henkilö kehui katselleensa kuvia reissultamme ja pyysi päästä seuraavalle mukaan, mihin on kaikilla halukkailla mahdollisuus jos omalla nimellään ottaa minuun yhteyttä ja ilmoittautumisjärjestyksessä mahtuu.
Tiedoksi vielä että olen kuulunut seuraan vasta 2 vuotta vaikka aloitin ratsastuksen Vihdissä 2002, koskaan en ole tallilla kokenut olevani ulkopuolinen ja iloiset tervehdykset on lausuttu puolin ja toisin nähdessä.
Älkää ihmiset sekoittako seuraan, tallia tai yksityishenkilöiden järkkäämiä juttuja keskenään ja kysykää rohkeasti mutta ilman syyttelyitä tai nimettömästi.

Lähettäjä: ohoh 
Päivämäärä:   21.4.10 09:47:14

Nina, juu kertomasi on kyllä minun tiedossani, yritin tässä nyt vaan saada taatelin puhumaan itsensä pussiin, kun selvästi yrittää täällä vain provota ja saada perättömillä puheillaan ihmiset kääntymään seuraa ja hallitusta vastaan ;)

Päivämäärä:   21.4.10 09:47:33

Ja vielä lisäys edelliseen:
en kuulu seuran hallitukseen tai toimi mitenkään siinä aktiivisesti, olen ollut ko. jäsenyyden aikana seuran puolesta pidetyissä jutuissa mukana pikkujouluissa, viime vuonna merkkikokeissa ja nyt kilpailukoulutuksessa.
Muhun reissut ovat siis olleet kaikki yksityisiä ja omakustannus-periaatteella tehtyjä.

Päivämäärä:   21.4.10 10:14:14

...mutta ovatko Taatelin puheet todella perättömiä?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   21.4.10 12:02:20

Viron reissuista olen ollut tietoinen, olisin itsekin ilmoittautunut,mutta ei aikataulut antaneet myötä. Missään kohtaa en ole kuullut niiden olevan seuraan liittyviä matkoja, vaan tosiaan niinkuin Nina sanoi "yksityishenkilöinä" tehtyjä reissuja. Itse en kuulu seuraan.

Lähettäjä: asd 
Päivämäärä:   21.4.10 12:02:57

Joskus olen johonkin seuran kokoukseen eksynyt ja siellä on tullut puheeksi, että johonkin hevostapahtumiin seuran kanssa lähdettäisiin, mutta eipä siitäkään mitään ilmoitusta tullut. Ilmeisesti kuitenkin seuran tietyt jäsenet on niissä ollut. En sitten tiedä onko "yksityisenä" vai seuran toimesta, mutta ainakaan ei ole yleistä ilmoitusta tullut, vaikka puhetta on kyllä ollut. Esimerkkinä vaikka Hamina Bastion ja Tallinna Horse show. Miksi tulla siis kokouksiin ja ilmoittaa toiveistaan, jos seura ottaa ideat, mutta ei ota idoiden keksijöitä mukaan toimintaan?

Päivämäärä:   21.4.10 12:05:22

No siis en nyt edelleenkään tarkoittanut pääasiassa niitä reissuja, joten selvennän hieman. Tarkoitin ihan yleismielessä kaikkea tietylle sennuporukalle järjestettyä toimintaa, muunmuassa nämä cr ratsastukset, joista ei näemmä muille ollut annettu mitään tietoa, vain tietylle porukalle facebookin ryhmässä, mikäli oikein olen ymmärtänyt.

En yritä puhua itseäni pussiin, enkä mustamaalata seuraa, olen vain kummissani näin epäreilusta toimimisesta.

Pääasiani viimeviestissä koski lähinä tätä viestintäasiaa, yhdellä kommentilla vastasin Ninalle..

Seuran sivuilal on myös erikseen seuran toiminnan kohdalla sennutoiminta, missä on saunailtaa ja kuninkaalisten matkaa vain sennuille. Kyllä junnutoimintaakin varmaan on ehdotettu, mutta onko ehdotuksia valmiita kuuntelemaan tai toteuttamaan. Seuran toiminta alkaa näyttää aika sennupainoitteiselta.

Lähettäjä: junnuista 
Päivämäärä:   21.4.10 12:58:19

ihmettelen vain junnujen kommentteja ... miksi junnut eivät itse aktivoidu ja aloita järjestämään asioita itselleen ja muille kiinnostuneille ? Jo liiton sivuilla ohjeistetaan nuoria esim. hevoskerhojen pitämisestä. Muissa seuroissa junnut osallistuvat mm. kilpailujen järjestämiseen, esim. Husaariratsastajissa Sipoossa heidän Nuortenkerho järjestää seurakilpailut!

Liiton sivuilta lainattua ...
- Hevoskerhon ohjaajien on hyvä olla vähintään 14-vuotiaita, tätä nuoremmat voivat toimia apuohjaajina. Jos kerhoon on tarkoitus ottaa myös alle kouluikäisiä, ohjaajan täytyy olla täysi-ikäinen

... ja heillä myös pyörii sennukerho.

Lähettäjä: junnuista 
Päivämäärä:   21.4.10 13:17:16

SRL:n sivuilta lainattua lisää...
Nuorisoklubit
Nuorisoklubiin kuuluvat kaikki tallin nuoret ikään katsomatta. Klubilla on yleensä oma "johtokunta", jonka nuoret itse valitsevat. Klubi järjestää kaikkea kivaa eli sitä mitä nuoret itse haluavat tehdä. Klubi voi järjestää vaikkapa hevostaito- tai ratsastuskilpailuja, hevostaito-merkkisuorituksia, hevosen hoitokursseja, tallin pikkujoulut, pyytää asiantuntijoita kertomaan omasta alastaan jne.

Klubi voi kerätä erilaisilla tempauksilla, kilpailuilla ja puffetilla varoja vaikkapa yhteistä isompaa retkeä varten. Klubilla on hyvä olla täysi-ikäinen yhteyshenkilö, tutor, seuraan tai talliin päin.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   21.4.10 14:46:21

Onko todella näin, että tämän seuran toiminta on mennyt näin vääristyneeksi?
Sennut järjestävän itselleen kaikkea seuran rahoittamana ja junnut jätetään ulkopuolelle?

Lähettäjä: sennu 
Päivämäärä:   21.4.10 15:06:38

-- Mistä olen jäänyt paitsi, sillä en ole nähnyt mitään tapahtumaa, jossa olisi mainittu että sennut pääsevät ilmaiseksi ja muut joutuvat maksamaan ? tai että tapahtuma on järjestetty vain sennuille ja ilmaiseksi / seuran rahoittamana?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   21.4.10 15:15:52

Ehkä olen liian herkkäuskoinen, mutta ainakin siihen suuntaan antavaa kuvaa näistä kommenteista saa.
En sitten tiedä missä on perää, ja missä ei.
Mutta kävin itse ainakin seuran sivuilla katsomassa, niin pitää ihan paikkansa, että siellä on sennutoiminnalle oma osio, joka on vain sennuille suunnattua toimintaa, sitten on yleistä toimintaa, eli tällä hetkellä kisat, mutta ei mitään muuta mikä olisi kohdistettu junnuille tai kaikille yhteisesti.
Ja niitä tapahtumia luultavasti seura rahoittaa, ainakin antaa tukensa. Ja mitään en ole maininnut sellaisesta asiasta, että sennut pääsisivät ilmaiseksi ja muut maksavat..

Päivämäärä:   21.4.10 15:49:34

-- käsittääkseni esim. kilpailukoulutus oli kaikille suunnattua koulutusta/tapahtumaa ja kaikille ilmaista - itse ainakin osallistuin ja oli siellä myös junnuja eikä siitä mitään veloitettu keneltäkään.

Päivämäärä:   21.4.10 15:50:32

Aika hassua että seuran hallitus tuntuu olevan sitä mieltä että junnut eivät lainkaan ole yrittäneet vaikuttaa siihen, minkälaista toimintaa seura junnuille järjestää. On siellä kokouksissa joskus tullut istuttua ja ehdotettu junnuille järjestettäväksi toimintaa, mutta koska mitään tulosta ei kuitenkaan ole syntynyt niin lopulta ne kokouksetkin on tullut jätettyä väliin. Eihän siellä turhaan viitsi istua kuuntelemassa virallista höpinää.
Lisäksi on hassua, että kun aikaisemmin junnuille järjestettiin kunnon pikkujoulut joissa oli aikuisten suunnittelemaa ohjelmaa ja vuokrattiin tervapirtti tai työväentalo sitä varten, niin nyt junnut sullotaan puolikylmään kafeteeriaan ja sanotaan että keksikää itsellenne tekemistä. Eipä ne kummoisemmat kekkerit ole olleet, itselleen kun on hieman tylsää keksiä tekemistä. Esim. tällaisia pieniä asioita parantamalla seura voisi osoittaa että junnujäsenetkin otetaan huomioon. (Myös yhteiset retket hevostapahtumiin, kisoihin ja avoimien ovien päiviin voisivat olla mukava lisä.)
Toisaalta näitäkin järjestämään tarvittaisiin innokkaita vapaaehtoisia aikuisia, ja niitähän meidän seurassamme ei tunnetusti ole (tai on vain kourallinen?)

Päivämäärä:   21.4.10 16:14:03

Katri - satuitko lukemaan muutamaa kirjoitusta aiempaa, junnuillahan on mahdollista perustaan esim. tuollainen Nuorisoklubi ja vaikuttaa itse siihen mitä toimintaa tulee tapahtumaan, ei siihen tarvita aikuisia (suunnittelemaan ja) toteuttamaan?

Päivämäärä:   21.4.10 16:35:20

sennu: puolustan kyllä Katria ihan täysillä - kyllä mun mielestä seuran aikuisten tulisi antaa tukensa junnujen aktivoimiseksi; aika harvat teini-ikäiset perustavat tuollaisia täysin itsenäisesti! Siihen alkuun saattamiseen kyllä todellakin tarvitaan kiinnostuneita aikuisia ainakin ideoiden tueksi... Tuolla logiikallasi voisi kuvitella esimerkiksi koulujen oppilaskuntien pyörivän pelkästään oppilasvoimin ("kun on mahdollisuus perustaa ihan itse"). Kyllä siihen opettajien panostusta tarvitaan, vaikka nuoret itse toiminnan järjestävätkin.

Päivämäärä:   21.4.10 16:47:03

ei junnut voi kaikkeee yksin keksii.. kyl niil oikeesti aikuisii tarvii siin tuken olla. ei noit iha noin vaa perustella keskenään.

Lähettäjä: ?! 
Päivämäärä:   21.4.10 17:23:25

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö seuran sennutoimintaa ala vapaaehtoisesti omasta halustaan/ehdotuksestaan vetämään hallitukseen kuulumaton henkilö(t). Eli sennutoiminta ei siis ole hallituksen järjestämää. Vai?

Eli eikö tällä perusteella kuka tahansa seuraan kuuluva voisi alkaa vetämään junnutoimintaa. Ei kai se ole mikään hallituksen velvollisuus? Vai onko se silloin velvollisuus, kun joku on ollut halukas vetämään sennutoimintaa. Pitääkö sennujen nyt siis luopua omasta toiminnasta, jos junnuille ei löydy vastaavaa aktiivista vetäjää?

Täällä on ollut nyt niin paljon aktiivista keskustelua junnujen puolesta, eli eiköhän vapaaehtoinen järjestyisi tästä joukosta? Vai?

Päivämäärä:   21.4.10 17:25:06

Olisi mukava, jos aktiivisesti täällä kommentoinut pj kommentoisi myös tuota cr-asiaa - miksi tehtiin niinkuin tehtiin (ei tiedotettu edes kaikille cr-luennolla olleille mahdollisesta valmennustoiminnasta), ja millä perusteilla tällä hetkellä valmennuksessa olevat valittiin? Lisäksi olisi kiva tietää, kuinka suurella summalla jäsenet näitä valmennuksia tukevat (per henkilö). Ei sillä, että ei saisi tukea (tietystä saa ja pitääkin!), mutta kovasti puhutun avoimuusperiaatteen mukaisesti tällaisten tiedot pitäisi julkistaa esimerkiksi "kaiken tiedon sisältävillä" nettisivuilla. Koska sinne siis on tulossa jotakin tietoa näistä kevään pyörineistä cr-valmennuksista?

Päivämäärä:   21.4.10 17:46:40

no voiha se olla että siihe joku löytyy. mä ite pidän ponikerhoo mut eipä sielläkää kovi paljon porukkaa ole. nyt en vaa oo tänä vuonna pitäny terveydellisistä syistä.

Lähettäjä: junnu/sennu 
Päivämäärä:   21.4.10 21:01:55

Onhan se ihan kiva, junnut saavat itse järjestää ponikerhoja mistä ei juuri kustannuksia tule, mutta sennuille sitten on cr ratsastuksia ym. kalliimpia juttuja.

Yleensä aikuisilla on aina enemmän vaikutusvaltaa ja pitäisi olla myös vastuuta ja varsinkin kun on kyse koko seuran toiminnasta ei todellakaan ole reilua että junnuille sanotaan että keksikää omat tekemisenne ja me sennut sitten keksitään omat ja käytetään seuran rahat! Junnut kuitenkin auttavat todella paljon kisoissa, tallin siivoamisessa ennen kisoja, radan purkamisessa ja niin edelleen.

Olen kuullut kun monet junnut ovat sanoneet, että ei ole järkeä mennä kokouksiin kun ei siellä paljon vaikuttaa saa ja nimenomaan junnujen ideat jää vain ideoiksi.

Lähettäjä: random 
Päivämäärä:   21.4.10 21:18:43

junnu/sennu // olen täysin samaa meiltä kanssasi. Juuri näin tämä toiminta nykysellään menee..

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   21.4.10 21:23:50

miksei kukaan junnu menne hallitukseen mukaan vaikuttamaan asioihin? Vai onko siihen hallitukseen ikäraja, mä en tiiä.

Päivämäärä:   21.4.10 21:26:50

Sennu// Junnujen on yleisesti ottaen omin päin aivan mahdotonta järjestää itse oma toimintansa, mm. siksi että aikuisethan siellä päättävät esim. rahankäytöstä (mikä on ehkä ihan hyvä :D), mutta aiheuttaa sen että kyllä jonkun aikuisen junnutoiminnan vastuuhenkilön pitäisi olla auttamassa, organisoimassa ja hoitamassa hommia hallituksen kanssa.

Jos palataan siihen alkuperäiseen ongelmaan, niin pieni lisäpanostus myös junnutoimintaan voisi aktivoida junnuja mukaan myös kisajärjestelyihin. Eikös se mene niin että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan ;)

Lähettäjä: TRL 
Päivämäärä:   21.4.10 22:33:03

TRL:n sivuilla 9.1.2010 on ollut "mainos" cr-luennosta, ja siellä on kokouskutsu yhdistyksen kevätkokoukseen - huomioitava erityisesti kohta muut asiat... eli nyt olisi hyvä sauma lähteä vaikuttamaan ja lopettaa täällä huonon hengen luominen

Lähettäjä: ~ 
Päivämäärä:   21.4.10 22:42:22

TRL // lukisitko edelliset viestit niin tietäisit että missä mennään.
Ensinnäkään ei ollut kyse cr-luennoista, vaan niistä ratsastuksista ja toisekseen täällä on myös mainittu kokouksissa istumisen turhuus. toiveita esitetään, ja toiveiksi ne myös jää.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.4.10 23:40:17

Parannusehdotukset ja ideat = huonon hengen luominen?

Päivämäärä:   22.4.10 08:03:46

? osasi tiivistää asian...

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   22.4.10 08:20:45

samoilla linjoilla H:n ja ?:n kanssa.

Lähettäjä: ex-hallituslainen 
Päivämäärä:   22.4.10 13:11:53

Jos kerran tämänhetkinen hallitus järjestää niin huonosti kaiken, niin mikä estää teitä menemästä sinne ihan itse asioita parantamaan? Ihme valitusta täälläkin, hyvähän sinne kokouksiin on mennä ehdottelemaan että järkätkääpäs meille sitä ja tätä jos ei itse olla valmiita järjestämään. Voin kokemuksesta sanoa, että kilpailuiden, valmennuksien yms. järkkääminen vie yllättävän paljon aikaa jo ennen ko. tapahtumaa, eikä ole kovin kivaa sitten joutua vielä tekemään kaikki tapahtumapäivänäkin..

Lähettäjä: höh 
Päivämäärä:   22.4.10 14:51:10

samaa mieltä ex-hallituslaisen kanssa. Aina sitä voi vaatia milloin mitäkin, mutta itse ei viitsitä pistää tikkua ristiin, että jotain tapahtuisi. Odotetaan vaan, että joku muu keksii, järjestää ja tekee. Menkää nurisijat mukaan sinne hallitukseen, niin voitte olla mukana vaikuttamassa asioihin, sen sijaan että vaan valitatte täällä ja levitätte paskapuheitanne.

Päivämäärä:   22.4.10 16:12:12

No niin, jatkanpa nyt vielä vaikka tuntuu, että minun mielipiteitäni täällä ei ainakaan kaivata :)

Täällähän on useampikin junnu kommentoinut, miten heistä tuntuu siltä ettei junnujen ideoita oteta tosissaan. Ei kai kukaan aikuinen täällä ajattele tosissaan, että junnujen pitäisi itse, ilman kenenkään aikuisen kannustusta, opastusta ja valvontaa järjestää omat juttunsa? Tottakai he pystyvät ja osaavat tehdä vaikka mitä, mutta ehkä eivät ihan keskenään. Minusta täällä monet junnut ovat aika osuvasti kommentoineet aikuisten valtaa ja vastuuta... fiksuja nuoria tässä seurassa! Ja jos tuo pikkujoulujuttu on totta, niin minusta se on ollut aika törkeää toimintaa sennujen puolelta.

Toinen juttu on tämä cr-valmennusjupakka. Olikohan se piste tuolla aikaisemmin, joka kyseli minusta ihan asiallisia kysymyksiä siitä, miten tästä ratsastusosuudesta tiedottaminen ja valmennuksiin valinta oli järjestetty. Eikä kyllä saanut niihin minkäänlaista vastausta. Kaikesta tällaisesta "sähläyksestä" varmaan syntyy seuran monelle jäsenelle aika kummallinen ja sisäänpäinlämpiävä kuva seuran toiminnasta.

Lähettäjä: hmm.. 
Päivämäärä:   22.4.10 18:25:17

Voidaanhan se seura tietysti myös lakkauttaa kokonaan, jos se kerta aiheuttaa näin paljon pahaa mieltä monelle. Sittenpähän nähtäisiin kiinnostaako muita alkaa järkätä tuota junnutoimintaa yms. mitä täällä niin paljon halutaan.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   22.4.10 18:37:07

Tuskin seura kenellekkään pahaa mieltä aiheuttaa, asiat vaan voitaisiin järjestää paremminkin.

Lähettäjä: niimpä 
Päivämäärä:   22.4.10 20:13:52

ja eikun vaan hallitukseen järjestämään asiat paremmin!

Lähettäjä: Onnea 
Päivämäärä:   22.4.10 20:15:43

Onnea kaikille kisoihin!

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.