Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Re: Turun seudun tallit vol. 13

Lähettäjä: Rapo 
Päivämäärä:   30.1.10 12:59:34

Tehdään uusi kun vanha meni poistoon.Joku ei kestänyt kritiikkiä ilmeisesti.Ne on nämä suulaimmat yleensä itse niitä,jotka ovat ensimmäisenä poistattamassa topikkeja.

Lähettäjä: tiina 
Päivämäärä:   30.1.10 15:53:11

ai mikä keskustelu siellä velloi?

Lähettäjäramalina 
Päivämäärä:   30.1.10 16:12:03

eli sinne jäi sitten kaikki päivityksetkin :/
Damn...

Lähettäjä: dääm 
Päivämäärä:   30.1.10 16:30:15

Just :( No, jonkunlaisen listan saa vol.11:sta. Sitä sitten taas korjailemaan...

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   30.1.10 17:35:17

Jospa vaikka ihan koetettaisiin nyt pysyä asiassa vai onko se ihan liian vaikeaa tälle porukalle????

Turun seudun tallit vol 12

Lähettäjä: Ei 
Päivämäärä:   30.1.10 20:08:31

Ei varmaan oo vaikeeta jos se eräs talli renki ei ala täällä taas avautua.:)

Päivämäärä:   31.1.10 16:07:39

No nyt mua häiritsee kun meni vonkulat ohi. Heittäkää nyt ihan vain asiallisesti vihjaten, viimeks´ luin, että marttila lähtee ulkomaille töihin ja treenaamaan.

Lähettäjä: :o 
Päivämäärä:   31.1.10 19:30:34

Tuolla aikasemmissa Turun seudun tallien keskusteluissa lukee, että Lindströmillä ei ole tarhausta tai sitten on joku erillinen tarhaaja ? Mutta siis voiko mennä takuuseen, että tarhaaja siis on aina vai miten tämä hevosten tarhaus toimii siellä ?

Lähettäjä: MinnanniM 
Päivämäärä:   1.2.10 01:50:40

^ Lindströmin omistajat on muutenkin hieman mielenkiintosia ..

Lähettäjä: Turkulainen 
Päivämäärä:   1.2.10 09:05:16

Ja tarhausta ei todellakaan ole. Ei ainakaan mun aikana ollut. Itse tulin kesken työpäivän laittamaan hevoset ulos. Siksi lähdettiin sitten sieltä.

Lähettäjä: nimetön 
Päivämäärä:   1.2.10 12:27:32

On todellakin hirveätä, että on olemassa talleja, joissa tarhausta ei ole. Jos omistaja ei hanki hevoselleen tarhaajaa, eikä muuten välitä hevosestaan pahimmassa tapauksessa hevonen seisoo sisällä kaiket päivät. Nähty on.

Lähettäjä: öäöö 
Päivämäärä:   1.2.10 15:19:25

Lindströmillä ei tosiaan tarhausta ole mikä on ainakin mun mielestä tosi ihmeellistä. Ei tietoa, onko siellä tällä hetkellä jotain tarhaajia, muiden tallilaisten kanssa voi toki yrittää sopia vuoroista tms.
MinnanniM:ia kompaten, omistajat välillä vähän outoja.
Kannattaa käydä varmaan itse katsomassa meininkiä, joillekin talli sopii ja joillekin (suurimmalle osalle) ei.

Turun seudun tallit vol 12

Lähettäjä: Ei 
Päivämäärä:   1.2.10 21:50:27

Sopisi minulle Lindström,mutta miten kukakin pystyy työnsä järjestämään.Minä toivon eniten juuri pitkää tarhausaikaa.

Lähettäjä: e.k 
Päivämäärä:   2.2.10 08:57:33

EI; "Sopisi minulle Lindström": Varmaan sopii monelle, kun on halpa!? Kun otat täydenpaketin mitä tallissa on mahdollista ottaa, hinta on kyllä ihan normaali!

Lähettäjä: Sor 
Päivämäärä:   2.2.10 14:27:00

Lindströmille olisin vienyt hevosen mutta juuri tuohon tarhaamattomuuteen se asia kaatui. Tällä hetkellä kuitenkin siellä on tarhaaja (tuttavani) jolle maksetaan erikseen kuukausittain tarhauksesta.

Lähettäjä: Tiiku 
Päivämäärä:   2.2.10 15:45:06

e.k.:
lause lienee kokonaisuudessan
'Ei sopisi minulle Lindström'.

Lähettäjä: tyhmeliini 
Päivämäärä:   2.2.10 21:13:26

Kertokaapas viisaammat, kun tarhauksesta nyt on kysymys...

Mikä hevonen nauttii siitä ettei pääse tarhaan ollenkaan ???? Jos ilmat on ok.

TAI

Nauttiiko hevonen aamukasista ilta yhteentoista seisomisesta pimeessä tarhassa talviaikaan?

Nämä molemmat on nähty Turun alueella, toinen vaan jo ymmärsi lopettaa tallinpidon....

LähettäjäPrankster 
Päivämäärä:   2.2.10 22:05:49

Kyllä meillä hevoset tykkää olla ulkona, aamukasista iltaan saakka, kasin aikoihin otetaan sisälle. :)

Lähettäjä: henu 
Päivämäärä:   2.2.10 22:49:34

Eipä tuota omaa ainakaan haittaa hyvässä säässä tarhata 12h. Aamulla menee pimeään aikaan ulos ja illalla tulee pimeässä sisälle.

LähettäjäPrankster 
Päivämäärä:   2.2.10 23:25:49

Ja tyhmeliini: Kait se on paljon tarhausolosuhteistakin kiinni, sekä siitä mihin hevonen on tottunut...

Lähettäjä: tiu 
Päivämäärä:   2.2.10 23:29:31

Ja vielä toisinpäin: nauttiiko hevonen seistessään karsinassaan esim. 18h putkeen??

Lähettäjä: Totuus on 
Päivämäärä:   3.2.10 08:28:23

Ja onko hevosen elämää seisottaa sitä pienessä kopissa 24/7. Sellaiselta hevoset pois ja pian vielä. Itkettää ajatuskin. Mun hepat tarhailee laumassa isossa metsätarhassa.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   3.2.10 16:10:43

Mikä sopii yhdelle,ei välttämättä toiselle.Hevosenomistajat ovat erilaisia ja haluavat erilaisia asioita.Hevoset(suurin osa)ovat ihan tyytyväisiä elämäänsä,kunhan saavat ruokaa ja vettä,sekä liikuntaa ja edes jonkin verran ulkoilua tarhassa.Tämä on sellainen ikuisuuskeskustelu johon ei löydy yhtä oikeaa vastausta.

Lähettäjä: himmu 
Päivämäärä:   4.2.10 23:44:50

Harvemmin ne pihattohevosetkaan pihatossa seisoo esim. sateella, ei se niin kamalaa sitten voi olla. Ja se pimeys tuskin haittaa kun ne näkee kuitenkin paremmin ku me pimeellä. Jos hevonen ulkoilee säännöllisesi, niin sekin on ihan sama onko talvi vai kesä, sillä on karvaa sen mukaan, -25 asteessakin pärjää viel hyvin ilman loimeakin jos ei tuule ja sada. Villieläinhän se hevonenkin on ollut... ei kökkinyt missään luolissa sillo. Ainakaan tietääkseni...

Päivämäärä:   5.2.10 10:30:58

Riippuu kelistä ja tarhoista!

Lähettäjä: mix 
Päivämäärä:   5.2.10 11:15:53

Tottakai hevonen nauttii ulkona olemisesta, se on selvää, mutta joku järki pitäisi hevosen hoitajalla olla!!! Ei tarvitse seisottaa toisten hevosia ulkona -20 asteen pakkasilla aamuvarhaisesta puoleenyöhön viimassa ilman tuulensuojaa ja loimea, kylmä siinä tulee vaikka olisi karvat "kasvaneet" lämppärilläkin.
Onkohan edes lisäruokaa annettu paukkupakkasilla ja vettä nyt ei tietenkään ole tarjolla kyseisessä tallissa Liedossa. Eläirääkkäystä sanon minä, enkä ainakaan omaa kopukkaani antaisi sinne enää ikinä, itkettää vaan muiden hevosien puolesta!

Lähettäjä: Guu 
Päivämäärä:   5.2.10 11:35:06

Hevonen tarvitsee toisen hevosen seuraa. Siksi on hevoselle tärkeää että se saa olla samassa tarhassa vähintään yhden lajitoverin kanssa. Ei riitä että sähkpaimenen takaa kurkkii lajitoveri, täytyy päästä kosketuksiin ja olla "lauma". Joten meidän hepo mieluummin aamusta iltaan laumansa kanssa ulkona kehnommassakin säässä kuin yksin karsinassaan. Kauheaa, että oikeesti on talleja jossa hevoset seisoo yksin tarhattuna ulkona vain aamusta johonkin kahteen asti iltapäivällä!!!! Sellaiseen paikkaan en ikinä hepoani laittaisi.

Lähettäjä: satunnainen 
Päivämäärä:   5.2.10 11:40:45

näin on muillakin talleilla, kritiikki ja nimien mainitseminen voi johtaa siihen että jollain vanne
alkaa kiristää liikaa, joten on puhuttava vain
mukavista asioista ja sellaisista mitkä ei loukkaa ketään

Lähettäjä: helloo 
Päivämäärä:   5.2.10 13:29:14

laittaisko joku sen tallien listan taas ? eikös sellanen näissä turun seudun tallit keskusteluissa oo aina ollut ?

Lähettäjä: helloo 
Päivämäärä:   6.2.10 12:01:18

up

Lähettäjä: pohtii 
Päivämäärä:   6.2.10 17:37:32

Missä päin on Karhukallion talli? Vai onko tällaista tallia enää olemassakaan?

Lähettäjä: ``´´ 
Päivämäärä:   6.2.10 19:33:06

pohtii: Littoisissa. Ja on olemassa edelleen.

Lähettäjä: Nonni 
Päivämäärä:   6.2.10 19:35:20

GUU: sitten on sellaisia hevosia joita ei voi tarhata muiden kanssa. Harvempi varmaan näin ehdoton, mutta on näitäkin. Meillä hevonen sairastuu parin tai lauman kanssa. Hyvin orileimainen ja vahtii niin paljon, stressaa. Yksin voi vallan loistavasti kun muut näköetäisyydellä.

Eli joskus myös hevosen omaksi parhaaksi.

Turun seudun tallit vol 13

Lähettäjä: Jepa 
Päivämäärä:   7.2.10 13:54:45

Meillä hevoset tarhataan kelien mukaan.Pääosin ovat ulkona 12h.Kovilla pakkasilla 5h.Olen kertonut tämän kaikille vuokralaisille ja ovat hyväksyneet asian.

Lähettäjä: Missään??? 
Päivämäärä:   7.2.10 16:35:02

Missään tallissa tilaa ainakin hetkeksi aikaa? Akselilta littoine, lieto, piikkiö, kaarina?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   7.2.10 17:39:41

^^samaa kyselen kun ylläolevakin

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   7.2.10 23:20:45

Millaisia Ruskolla olevat MJ-talli, Pikkukorven tila sekä Osalantiellä oleva talli,jossa myös pihatto mahdollisuus?

Päivämäärä:   8.2.10 16:03:46

Missään???/ Littoisissa Lindströmin tallilla on ainakin tilaa tallissa.

Päivämäärä:   8.2.10 16:05:20

En vie sinne hevostani! Tarhausta ei aina välttämättä saa ja siitäkin maksetaan lisähintaa, vaikkei kylläkään paljon. Porukkakin kuulemma vähän ilkeää eikä ota porukkaan mukaan uusia ihmisiä.

Päivämäärä:   9.2.10 18:39:30

Joo, sen takia siellä tilaa onkin... Kunhan ehdotin. :) Osa porukasta on kyllä vähän kummallista mutta mukaviakin löytyy. Itse siellä pyörineenä käyn yhä välillä moikkaamassa tuttuja.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   9.2.10 18:54:47

Kaikki hyvät tallit täynnä/jonoa... ;)

Päivämäärä:   9.2.10 19:56:42

Mä löysin jo tallipaikan. Kiitos niille jotka ovat ehdottaneet tallipaikkoja!!

:))

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.2.10 09:29:13

GUU: hei palikka, ihmiset omistaa myös vähän kalliimpia hevosia kun sinun 500€ ex-ravurisi. Oma hevoseni maksanut 50 000€ ja en TODELLAKAAN laita kenenkään muun hevosen kanssa samaan tarhaan!! Naurettava ajatuskin! Ja muutenkin hevoseni tarhailee vain 4 tuntia päivässä, tämän jälkeen alkaa juoksemaan hulluna ja vaarana se että rikkoo itsensä. Näin meillä, todella yleinen käytäntö tässä tallissa jossa olen. Jokainen taplaa tyylillään.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   10.2.10 10:46:52

Jos hevonen alkaa juoksemaan tarhassa 4 tunnin jälkeen hulluna, niin kannattaa ihan katsoa peiliin ja miettiä, että mikä on vikana tarhassa.
Joko tarha on liian pieni ja hevosella ei ole virikkeitä, tai se juoksee, koska jää yksin ulos tai heinä loppuu tarhasta yms.

Minulla on hevonen, jonka arvo on taatusti yli 50t euroa ja siltikin se tarhaa aamusta iltaan, koska haluan, että sen mieli pysyy virkeänä, hengityselimet puhtaina, jänteet, nivelet ja lihakset hyvässä kunnossa yms.

Lähettäjä: hah 
Päivämäärä:   10.2.10 13:58:43

Ja mun hevonen maksoi 100 000 e ja on pihatossa!

Päivämäärä:   10.2.10 14:50:20

Niin joo, mutta mun hevonenhan ei olekaan kilparatsu vaan ravuri, joten eihän se voi millään olla yhtä arvokas kuin ...:n hevonen. Anteeksi, että unohdin tämän seikan.

Lähettäjä: rate 
Päivämäärä:   10.2.10 15:41:54

Missään??? : Saako udella mistä löysit paikan ? :)

Lähettäjä: Redhead 
Päivämäärä:   11.2.10 11:57:34

Tehdäänkö yhdessä uusi lista talleista?
Löisin koneelta 1,5 vuotta vanha lista Turun Seudun Talleista.. olin jostain syystä tallentanut sen, en muista miksi.. no anyway..

Lista löytyy toistaiseksi täältä:
http://cl1p.net/turunseuduntallit/
Sivusto pitäisi olla pystyssä ainakin kuukauden, jokainen voi käydä muuttamassa tiedot kyseisellä sivulla ja sitten vaikka liittää päivitetyt tiedot aina jokaisen keskustelun alkuun. Tällä tavalla kukaan ei voi valittaa että tallien tiedot ovat vanhentuneet, koska niitä voi helposti muokata tuolla sivulla.. sekä jos keskustelu jostain syystä poistetaan, tallilista pitäisi olla tallessa..

Lähettäjä: Lalla 
Päivämäärä:   11.2.10 19:20:23

Voisko tuon listan järjestää selkeämmin, vaikka kunnan ja tallin nimen mukaan aakkosjärjestykseen? Eli ensinnä Auran tallit nimen mukaan aakkosjärjestyksessä jne.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.2.10 19:31:17

Joku teki aikanaan jo ison työn ja järjesti tallit kunnittain.
Jos haluat kirjoittamasi muutoksen, niin mitä jos vaikka tekisit sen ihan itse.

Ja tuossa nykyisessä listassa on se hyvä puoli, että lähekkäin olevat kunnat on listassa lähekkäin. Jos siis vaikka etsit paikkaa Piikkiö seudulta, saat nopealla vilkaisulla kaikki tallit tsekattua listasta.

Minä en siis kannata aakkostusta.

Lähettäjä: pöh 
Päivämäärä:   11.2.10 22:47:58

Joku kysyi Pikkukorve tallista. Kiva talli ja kohtuu edullinen. Kannattaa kysyä paikkaa pitäjiltä, vaikka mun mielestä talli täynnä, mutta voihan olla, että joku lähdössä.

Lähettäjä: Pikkukorvelta 
Päivämäärä:   12.2.10 07:43:05

ei ole kukaan kyllä lähdössä, mutta tulijoita on senkin edestä. :)

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   12.2.10 22:19:09

Ratun tallia en suosittele. Kalusto on hyvä mutta omistaja ei. Tuttuni hevonen sai hankosidevamman ratun tallin omistajan takia, koska oli laittanut sen väärän tarhakaverin kanssa. Tarhakaveri potkaisi tuttuni hevosta. No, hevonen alkoi parantumaan, mutta muutamaa kuukautta myöhemmin hevonen oli taas väärässä tarhassa. Naapuritarhan uusi hevonen juoksi lankojen läpi, ja tuttuni hevonen innostui tästä. Ratun tallien omistaja vei hevosen suoraan sisälle sitä yhtään kävelyttämättä. Menin tallille hoitamaan hevosta ja kun otan sen ulos karsinasta niin se hyppii kolmella jalalla. Hevonen vietiin heti klinikalle ja nyt reilun puolen vuoden jälkeen sillä voi taas ratsastaa. Mutta hypätä sillä ei voi enää ikinä.

Anteeksi kirjoitusvirheet + sekavuus

Lähettäjä: liina 
Päivämäärä:   12.2.10 23:19:05

Minna, en tiedä tapaustasi, itse olen käynyt Ratulla vain muutaman kerran. Taidat kuitenkin olla aika nuori? Hevosten kanssa sattuu onnettomuuksia, eikä mikään kirjoittamassasi viittaa siihen, että tallinpitäjä olisi toiminut väärin (tallinpitäjä ei voi vaikuttaa siihen, jos toinen hevonen sattuu toista potkaisemaan, tallinpitäjä ei myöskään voi vaikuttaa siihen, jos hevonen juoksee langoista läpi).

Päivittelin tallilistaa vähän, monen paikan kohdalla taitaa hinnat olla vanhentuneet?

Ja tässä vielä kerran linkki tallilistaan, jotta kaikki muutkin innokkaat kävisi lisäämässä sinne tietoja talleista (ja lisätkää myös uusia talleja, jos niitä tiedätte)
http://cl1p.net/turunseuduntallit/

Lähettäjä: Höh 
Päivämäärä:   13.2.10 08:42:49

Kuka muutti listan aakkosjärjestykseen? Nyt paikkakunnat ihan sekaisin listassa, ennen näin näppärästi Ruskon, Vahdon yms lähialueiden tallit kerralla.

Lähettäjä: Helli 
Päivämäärä:   13.2.10 11:00:28

Tietääkö kukaan kenen on, jos enää edes on olemassa, talli maneesilla Ruskolla Kaharintieltä "Kaharitallin" kohdilta vasemmalla käännyttäessä?
Joskus vuonna 2008 lainattiin heidän kenttää, kun ratsastin "Kaharitallin" silloisen omistajan hevosia.

Lähettäjä: wtf 
Päivämäärä:   13.2.10 12:16:31

Koska Artukaisiin tällainen palvelu on tullut: lauantaille ja sunnuntaille mahdollisuus ostaa ulosvienti ja haku.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.2.10 13:58:56

Tietääkö kukaan enempää tosta ''Sannan tallista'' Kaarinan Kuusistossa ? Onko nettisivuja tai yhteystietoja jossain ?

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   13.2.10 15:32:53

?: Tarkoitatko siis Jean-Marie Törnroth:in tallia? Kiva paikka!

Lähettäjäramalina 
Päivämäärä:   13.2.10 18:35:44

Eihän Kaharitallin kohtaa voi kääntyä mihinkään vasemmalle. Itse kävin myös Susannan ja muidenkin heppoja ratsastelemassa ja hoitelemassa.

Vai tarkoitatko sitä, että jos tulee Moisiosta päin ja sitten menee Kaharitallin ohi ja kääntyy oikealle ja menee pellon yli ja vähän rämpii metsässä niin siellähän oli joku maneesitalli. Eli paremminkin Ohjaluodontien varrella?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.2.10 20:02:27

Ilmeisesti kyllä juu :D

Lähettäjä: Helli 
Päivämäärä:   13.2.10 22:35:45

Ruskolta päin tultaessa kääntyy tie vasemmalle vähän Kaharitallin jälkeen.

Ja tosiaan vuosi oli 1998, ei 2008, meikäläinen edisti vähän asioita kymmenen vuotta...

Lähettäjä: &&& 
Päivämäärä:   13.2.10 23:36:12

Helli: Olisko ollut Heljä Laineen talli, oikea kulku Ohjaluodontien kautta?

Hanna: Törnrothin Sannan talli on kyllä Toivonlinnan Linnunpäässä, ei Kuusistossa. Kuusistossa Sanna on Öström?, talli kuitenkin Kuusiston koulun vieressä.

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   14.2.10 00:05:42

liina : Tallin omistaja oli laittanut hevosen 2 kertaa väärään tarhaan vaikka oli saanut selkeät toimintaohjeet.

Lähettäjä: öh 
Päivämäärä:   14.2.10 12:48:09

Minna: lienee tapahtunut vanhan tallinåitäjän aikana? Eihän tämä nykyinen ole pyörittänyt Ratun tallia kuin vasta puolitoista kuukautta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.2.10 13:21:16

Minna, satun olemaan Ratulta, ja todellakaan ei ollut hankkarivammasta ekassa tapauksessa kyse. Ja tällöin kyseisen suokin omistajat olivat suostuneet siihen, että ko. hevonen tarhataan tämän "pahis"-tarhakaverin kanssa, sillä oletettiin että se tarvitsee jonkun kaverikseen, mutta nähtävästi ei tullut toimeen kenenkään kanssa.
Ja jälkimmäisessä tapauksessa ei ollut kyse siitä, että viereisestä tarhasta olisi hevonen tullut lankojen läpi, vaan siitä, että tämä suokki juoksenteli sairastarhassa ihan itse, ehkä osittain siitä syystä, ettei nähnyt "naapureitaan" metsätarhassa. Se ei ollut mitenkään tallinpitäjän vika, että tämä suokki päätti juoksennella tarhassaan. Ja tallinpitäjä oletti, että jos pystyy juoksemaan, ei ole kovin kipeä.
Omallani oli hankkarivamma, ja silloin ei todellakaan juossut edes kipulääkityksellä, niin kipeä oli. Ja hankkarivammahan on rasitusvamma, tulee pidempiaikaisesta liikarasituksesta, ei vain yhdestä kerrasta.
Olisi kiva tietää, kuka oikeasti olet, sillä itse en muista ketään "Minnaa" ko. suokin omistajan kavereista, itsekin olin ko. aikana paljon tallilla, ja ko. suokin omistaja sattui olemaan kaverini silloin, joten äläpäs mollaa muita omien luulojesi takia. Onnettomuuksia ja vahinkoja sattuu, kaikkia ei voi ehkäistä.

Päivämäärä:   14.2.10 14:18:37

Tämä nyt oli vain oma mielipiteeni

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   14.2.10 17:18:41

Höpö höpö, hankkarivamma voi tulla ihan yhdestä kerrasta ja olla traumaperäinen... ei siihen itseasiassa tarvita kuin paha liukastuminen tarhassa.

Lähettäjä: katkis 
Päivämäärä:   14.2.10 17:32:03

Samaa mieltä viivan kanssa hankkarivammasta.

Ja Ex- Ratuntallin pitäjät tekivät hevosmaailmalle suuren suuren palveluksen kun siirtyivät tallinpidosta ja hevosen hoidosta muihin tehtäviin.

Vuoden alusta tallissa uusi pitäjä, ja hän saa hartia voimin tehdä töitä maineen saavuttamiseksi puitteiden vaatimalle tasolle. Onnea yritykselle.

Lähettäjä: mimmu 
Päivämäärä:   14.2.10 18:17:31

Mitä tapahtui tuolle Heljä Laineen (?) paikalle Ohjaluodontiellä, onko siellä vielä tallia? Ajattelin vaan jos siellä on kerta maneesi tehtynä niin ei kai sellaista jätetä noin vain tyhjilleen? Sijanniltaan aika lähellä Turkua vielä.

Päivämäärä:   14.2.10 18:38:01

Katkiksen kanssa samaa mieltä

Päivämäärä:   14.2.10 20:06:44

H.Laineella ainakin jokunen aika takaperin oli omat hevoset tallissaan. Ei varmaan vieraita sinne otakkaan.

Lähettäjä: höpöhöpö 
Päivämäärä:   14.2.10 21:27:14

Katkis voi mennä jatkamaan hoitoaan...

Ratun tallilla on aina ollut hyvä hoito ja vaihtuvuus pientä.

Jostain aina putkahtaa näitä katkeria ihmisiä, oletus ei ole sama kuin totuus, kysele tallilaisilta.

Minna ja sama väärinpäin; kuulin käytäväkeskustelussa suokin omistajien ja kengittäjän välillä, että ehkä tarhakaveri oli potkaissut ja ehkä oli hankkarivamma, eikä kyseistä hevosta koskaan saanut tarhata yksin.

Lähettäjä: Jopas 
Päivämäärä:   14.2.10 23:15:54

Aina hevosten kanssa sattuu ja tapahtuu.Omistaja ottaa riskin kun tarhaa hevosta kaverin kanssa tai laumassa.Vahingoille ei voi paraskaan tallinpitäjä yhtään mitään.Kannattaa miettiä kumpi parempi,hevonen yksin vai kaverin kanssa.

Päivämäärä:   14.2.10 23:50:58

En tosta suokista tiedä paljoakaan (: muuten vaan olen kuullut huonoja juttuja vanhoista omistajista

Lähettäjä: -,- 
Päivämäärä:   15.2.10 07:52:52

Jos vaan lopetettais nää huonot jutut. Mielestäni todella tyhmää tulla tänne haukkumaan toisia ja vielä nimeämään nimeltä! Hei haloo

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   15.2.10 14:24:19

samaa mieltä -,-:n kanssa! Kaikilla on omat mielipiteensä asioista, mutta täällä voitaisiin puhua kuitenkin nimeämättä ihmisiä, ehkä voisi olla puhumatta ollenkaan mitään huonoja/tyhmiä juttuja..

Lähettäjä: Trii 
Päivämäärä:   15.2.10 15:25:41

Kenestä täällä nyt on erikseen nimeltä puhuttu? Jos omistaa yrityksen tai on ihan omalla nimellään tiettävästi jossain yrityksessä töissä, niin tottakai kyseistä ihmisestä voi silloin myös yrityksen yhteydessä puhuakin.
Minä ainakin haluan tietää, jos jollain tallilla on tiedostettuja ongelmia. En halua jalatonta, laihaa, kuivunutta tai muuten huonosti hoidettu hevosestani.

Lähettäjäramalina 
Päivämäärä:   15.2.10 16:51:56

mimmu: Juu minä ainakin tarkoitin juuri Heljä ja... Jyrki Laineen tallia. Lyhyt matka ent. Kaharitallille, mutta sijaitsee Ohjaluodontien varrella.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.2.10 23:50:41

Tarun & Kimin talli, Lieto
* kenttä+estekalusto (+ 50e/kk laidunaikana)
* kokopvätarhaus
* laidunmahdollisuus
* turvekuivitus
* heinät+kaurat 3krt/pvä
* 370e (täysihoito; karsinanputsaus 7 pvä/vko) / 330e (karsina siivotaan itse)
* 280e pihatto / 230e laidunpaikka

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   17.2.10 00:50:04

ja santaset tekivät paljön ratsastuksen eteen kun rakensivat tallinsa.koskaan ei vaan osata olla mistään tyytyväisiä.

Lähettäjä: jepijep 
Päivämäärä:   17.2.10 00:54:44

Mun tietääkseni Karhukallion tallissa ei ole kokopäivätarhausta, ovat vain pari hassua tuntia päivässä ulkona.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   17.2.10 07:54:24

ei ehkä ihan noinkaan.. mun tietääkseni karhukalliossa tarhataan säiden mukaan! :)

Päivämäärä:   17.2.10 08:26:03

Ratun tallin mainetta ei ole pilannut huono hevosten hoito, vaan nämä ns. puskista huutelijat, jotka mustamaalaavat tallia, vaikka eivät oikeasti tiedä tallin toiminnasta mitään eivätkä koskaan ole ko. tallilla käyneet, ovat vain jostain syystä katkeria/kateellisia. He jotka Ratulta ovat lähteneet, ovat lähteneet muista syistä kuin hoidon tason vuoksi.

Lähettäjä: nooh 
Päivämäärä:   17.2.10 11:44:58

Kuules piste, asiat ei ole ihan noin, hevosen hoidon takia on porukkaa lähtenyt, vain ja ainoastaan....mutta jos pidät tallin puolta - hyvä, ja jos haluat heille tehdä palveluksen - ÄLÄ kirjoita täällä.
Antaisit asoiden olla, niin ne unohtuu näiltä palstoilta, muuten pysyvät tapetilla, ja aiheutat nykyiselle yrittäjälle vain negatiivista mainetta.....
Sillä hän yrittää ansaita leivän perheellensä.

Näissä jutuissa on aina puolensa, joku tyytyy vaatimattomanpaan hoitoon hepallensa, ja joku haluaa vähän enemmän....nämä on ikuisuuskysymyksiä, jotka sopivat joka talliin!
Nämä asiat eivät kuulu tänne, enää.

Annetaan uudelle yrittäjälle rauha nostaa talli siihen tasoon mihin se kuuluu!

Lähettäjä: Tätsy 
Päivämäärä:   17.2.10 11:50:46

Ratun tallia arvostelevat miettikääpä tätä: talli on uusi, siinä on hyvä ilma, koneellinen ilmanvaihto ja se on kuiva. Tallissa on valoa, korkeutta ja karsinoista saa päänsä ulos jotta voi katsella käytävän touhuja = virikkkeitä. Hevosilla on karsinoissa ruhtinaallisen paljon turvetta allansa ja isot tarhat, joissa saavat olla pitkään. Heinä on hyvää, missään ei pihistellä. Kenttä on iso ja hyvä, kuten myös maneesi. Molemmissa hyvä pohja hevosen jaloille. Kesällä ihanat laitumet kaikille, yksin tai kaverin kanssa, miten halutaan. Näin oli ainakin silloin, kun itse kävin Ratulla Santasten aikana. Hevosille paikka on varmasti parasta, mitä löytyy!

Lähettäjä: Yrjö 
Päivämäärä:   17.2.10 12:00:30

Ja tää palsta on pahinta kenelle tahansa, ketä löytyy.
Oi miksei tänne(kin) voi tulla rekisteröitymispakko. Kauanko tällaisen paskasaavin annetaan velloa.

Mä niin häpeän noiden huutomerkkien ja no niin kommentaattorien puolesta, ettei ole tosikaan. Miten kauhean ankeaa ja onnetonta heidän oma elämänsä onkaan? Mitä iloa voi saada jonkun mielen pahoittamisesta. Kateus on kamala tauti, se vie kalatkin vedestä.

Lähettäjä: hah 
Päivämäärä:   17.2.10 14:08:48

Ihan jees kun vaihtui Ratulla tallinpitäjä. Nyt saa paikka arvoisensa ammattilaisen hoitamaan hommia.

Päivämäärä:   17.2.10 17:35:45

Mun täytyy sanoo et ootte tosella säälittäviä! Miksi mustaatte Ratun tallin mainetta, vaikka se on mitä parhain ja ihanin talli. Hinnat on korkeat on, mutta laatu on myös korkea. Santaset panostivat talliinsa oikein olan takaa. He pyrkivät pitämään laadun korkealla, mikä ei ole mikään helppo tehtävä. Santaset myös ovat mukavia ja kilttejä ihmisiä.
Ehkä luulette puhuvanne totta, tai sitten tosissanne vain mustamaalaatte tallia. Tehkää kaikille palvelus ja lopettakaa se. Kokemuksesta tiedän ettei ole kovin mukavaa.

Lähettäjä: Heili 
Päivämäärä:   17.2.10 19:58:25

Antaa sen saamarin Ratun tallin jo olla. Ihan idioottimaista jankkaamista.

Lähettäjä: kauheaa 
Päivämäärä:   17.2.10 20:05:51

---, mikä trauma aiheuttaa hankkarivamman.

Olis kiva tietää niin vois olla tarkempana hevosen kanssa, ettei saa traumoja.

Lähettäjä: BE 
Päivämäärä:   17.2.10 20:08:59

Turvat tukkoon Ratun tallista tosiaankin. Ei ketään kiinnosta mitkään yhden hevosen hankkarivammat tai muut vastaavat tyhjänpäiväisyydet.

Ja edelliselle järjenjättiläiselle tiedoksi, mitä tarkoitetaan traumalla, sanavalinta ollut ihan oikea.

"Trauma on kreikan kielestä tuleva sana, jolla tarkoitetaan ulkoisten tekijöiden vaikutuksesta aiheutuvaa henkistä tai ruumiillista vammaa"

Lähettäjä: Kiinnostaa 
Päivämäärä:   17.2.10 20:16:40

Niin kuka Ratun tallin nykyisin omistaa? Vaikuttaa tasokkaalta paikalta!

Lähettäjä: kauheaa 
Päivämäärä:   17.2.10 20:27:32

ei se sananvalinta sitten nappiin ole mennyt, etenkään yhdistettynä lauseen alkuun.

Se tukee enemmän edellistä kirjoittajaa, ettei se tule kerralla, sori vaan.

Lähettäjä: nauraa 
Päivämäärä:   17.2.10 21:42:25

BE se on itse varsinainen järjen jätiiläinen. Reps XD

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   17.2.10 22:08:29

Onpas täällä sangen älykästä porukkaa.
"Traumaperäinen" on vallankin yleinen nimitys eläinlääketieteessä. Kysykää omalta puoskariltanne jos ei ole entuudestaan tuttu termi, jolla nimenomaan tarkoitetaan "ulkoisten tekijöiden" aiheuttamaa vammaa, kuten potku, isku, kaatuminen, liukastuminen jne. Ei siis pitkäkestoinen ylirasitus.

Sen sijaan henkisiä traumoja saa, kun lukee näitä turkutopiceja, onnea vaan seudun tallinpitäjille.

Lähettäjä: aiheesta toiseen! 
Päivämäärä:   17.2.10 22:11:43

Mitä pidätte kotimäen tallista? :)

Lähettäjä: ................ 
Päivämäärä:   17.2.10 23:28:11

trauma on ulkoisten tekijöiden aiheuttama vamma, johda siitä traumaperäinen, niin huomaat sen olevan seurausta.

Ei tainnut äidinkieli kuulua usean pisteen vahvuuksiin.

Lähettäjä: BE 
Päivämäärä:   18.2.10 08:42:38

nauraa: Voinet perustella väitteesi.
Selitin hyvin asiallisesti tälle eräälle ihmisellä, mitä traumalla tarkoitetaan.
Hän kun selvästi luuli, että trauma on aina henkinen, eikä voi olla fyysinen.
Tämän havaitsisit, jos lukisit koko topikin, etkä vain yksittäisiä kirjoituksia.

Lähettäjä: voitaisko 
Päivämäärä:   18.2.10 08:45:30

Siirtyä asiasta toiseen?

Lähettäjä: Hohhoh 
Päivämäärä:   18.2.10 08:45:41

Traumaperäisellä vammalla tarkoitetaan juurikin jonkun ulkoisen tekijän tuottamaa vammaa.

Hevonen potkaisee toista jalkaan, jolloin jalka turpoaa ja hevonen ontuu. Hevonen siis loukkaantunut ulkoisen tekijän vaikutuksesta, eli sillä on trauma. Jalka tutkitaan ja huomataan, että hankoside on vioittunut -> hevosella traumaperäinen hankkarivamma.

Ei taida tuo lääkätiede, järjenkäyttö ja äidinkieli olla myöskään vielä useamman pisteen vahvuuksiin.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.