Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsutila Wikner vol. 28

Lähettäjä: ellåå 
Päivämäärä:   7.1.10 15:58:02

Eli uus :) Sovitaan nyt että se on vol 28 ku en tarkkaan tiiä :) edelline tulee koht.

Re: Ratsutila Wikner vol. 28

Päivämäärä:   7.1.10 15:58:55

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=5&i=1169939&t=1169939<-- edelline (:

Lähettäjä: sussu 
Päivämäärä:   7.1.10 21:04:31

uppia, taas:)

Lähettäjä: blonde 
Päivämäärä:   7.1.10 21:39:12

jjee ! saatii topa täytettyy :D :D :D.

Lähettäjä: mumisia 
Päivämäärä:   7.1.10 21:59:45

uppia,taas:)

Lähettäjä: lol 
Päivämäärä:   8.1.10 18:04:48

hei tietääkö kukaan et onks wiknerillä jotain pakkasrajaa ratsastustunneille? onks viime päivinä ollu tunnit ihan normaalisti?

Lähettäjätarina 
Päivämäärä:   8.1.10 19:03:33

Ainakin alkuviikosta oli istuntakurssi maneesissa.

Lähettäjä: Oho 
Päivämäärä:   8.1.10 19:26:28

Ei ole pakkasrajaa siinä maneesissa;)

Lähettäjä: allu 
Päivämäärä:   8.1.10 19:53:18

Ei oo joo pakkasrajaa =)

Lähettäjä: hihaton 
Päivämäärä:   8.1.10 22:03:01

ex cjyys mii, mut miks eräät 'kakrut' kuvittelee voivansa olla yksärien karsinoissa ihan täysin ilman mitään syytä tai lupaa?! Louisen ja Nenjan ymmärrän, myös muutaman muun jolla on siihen aihetta, mutta tänäänkin sen jälkeen kun hevoset oli otettu sisään, oli yksi tyttönen yksärin karsinassa silittelemässä hepoa, eikä kyseinen hevonen edes ollut ollut ulkona että olisi ollut muka ottamassa loimea pois. eli kysymys oli miksi jotkut hoitajat kuvittelevat olevansa etuoikeutettuja olemaan yksärien karsinoissa??!

Päivämäärä:   8.1.10 22:06:06

no jos mä oon toi "tyttönen" ni mulla oli kyllä ihan lupa ja täysin hyvä syy olla siellä karsinassa. mut toivon et mä en oo se tyttönen, sillä hihaton on muuten täysin hakoteillä -.-. sitä paitsi vois kaikki pitää huolen omista asioistaan ni saatais säästettyy tää topa...

Lähettäjä: pömppis 
Päivämäärä:   8.1.10 22:12:00

miks tääl taas nostetaan haloo jstn noin turhasta? varmaan ellalla(jos se nyt ella ees oli..) oli ihan hyvä syy olla siel karsinas, uskoisin ainakin.

Lähettäjä: yö kukkuja 
Päivämäärä:   8.1.10 22:16:02

uppia. kaikki tänne yökukkumaan xD

Lähettäjä: noraah 
Päivämäärä:   8.1.10 22:26:31

Ellal oli varmaa tosi hyvä syy siihe et se oli jossai yksärin karsinas, jos sä nyt sitä tarkotit!

Sitä paitsi onko järkee tulla tänne haukkuu toisii puskanikeillä, tommoset asiat voi hoitaa ihan päin naamaa, jos häiritsee. Sitä paitsi, pidetään kaikki huoli omista asioista.

Päivämäärä:   8.1.10 22:35:20

Niimpä huolehdi ihan omista asioistan, mä ainaski oon ihan Ellan puolel ja muutenkin miks siitä pitää tehä noin kauhee haloo jos joku on yksärin karsinas, mist sä voit tietää ettei se saanu olla siellä, ehkä kumminki Ellal oli ihan syy olla siel.

(Jos sä tarkotat Ellaa)

Lähettäjä: lollu 
Päivämäärä:   8.1.10 22:44:01

siis eihän siel karsinois todellakaa saa hengailla mut eiköhä kyseisel henkilöl oo ollu iha syy siihen.. :-)

Lähettäjä: nökö 
Päivämäärä:   8.1.10 22:48:37

Ymmärrän kyl 'hihaton' pointin, ei oo yks eikä kaks kertaa kun niiden yksäreiden karsinoihin on tosiaan menty ilman lupaa vain silittelemään heppoja. tietysti koskaan ei voi tarkasti tietää kuka on siellä oikeasti luvan kanssa ja "oikealla" asialla, mutta on myös niitä jotka järjestelmällisesti menevät boksista toiseen.. ja jos nimiä rupeatte tivaamaan, niin sanon suoraan etten nimiä tiedä, en tiedä edes olivatko hoitajia vai jtn "peruskävijöitä".

mutta täytyy vain muistaa että tuntemattoman hevosen boksiin meneminen voi olla vaarallistakin... Ja sanon siis tämän kaiken hyvällä, en tarkoita lähteä ketään syyllistämään :)

Lähettäjä: lindea 
Päivämäärä:   9.1.10 08:06:44

joo,ymmärrän nökö (: mut hei annetaaks taas vaa olla..? ei oo nii hirveet ku ei oo ees meiän asia(: joo ei saa hengaa, mut jos siel karsinas on, ni luulen et useinmiten ainaki siihe on joku syy(;

Lähettäjä: saana 
Päivämäärä:   9.1.10 08:55:32

se ei tainnu eilen olla kukaan kuka käy tääl, vaan niit tais olla pari sellasta pikkusempaa. emmä sit tiiä et oliks ne hoitajiii vai ei :D

Päivämäärä:   9.1.10 10:00:06

aa okei ,no kuka tietää:D

Päivämäärä:   9.1.10 12:03:39

jep jep...

Lähettäjä: erika 
Päivämäärä:   9.1.10 14:06:07

voihan sitä aina mennä kysymään jos on jotain pikkusia et onks niil hyvä syy olla siellä, jos häiritsee :)ite voisin ainaki iha hyvin mennä, en ite haluis et mun hevosen boksissa kävis silittelemässä ihan asiattomia :D

Päivämäärä:   9.1.10 14:20:25

erika// oikees oot,mäki olisin valmis (; :D

Päivämäärä:   9.1.10 17:45:19

up

Lähettäjä: aa 
Päivämäärä:   9.1.10 19:22:44

huono talli, en suosittele menemään. Olin viimevuonna leirillä, ja sen jälkeen en oo ees harkinnut meneväni.

Lähettäjä: Ypäjälle 
Päivämäärä:   9.1.10 19:24:52

aa// siis wiknerin leirillä? no leirit ei välttämättä ole mukavia,mut mä oon ollu jo kolmesti tai kahesti :D mut talli on iha paras siit voit olla varma (:

Päivämäärä:   9.1.10 19:29:05

aa// Oma mielipitees enkä rupee sitä muuttamaan mut silti tää on kyl ihan paras paikka <3=)

Päivämäärä:   9.1.10 19:32:42

mm, saattaa olla, mut leiri oli kuitenki mun mielest huono, ja asun nii kaukana ettei mulla oo silleen mahdollisuutta tulla sinne kuin leireille.

Päivämäärä:   9.1.10 19:48:27

emmäkää tulis tänne leirille :D

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   9.1.10 21:27:25

aa, lollu// emmäkää :D

kuiteski iha best, talli ja hevoset<3

Lähettäjä: mymmeli 
Päivämäärä:   9.1.10 23:49:11

uppia (=

Päivämäärä:   10.1.10 10:56:53

oho! mu oli iha väärä nimimerkki x) Ypäjälle= lindea :D

Päivämäärä:   10.1.10 11:11:46

lindea// Mä arvasin =))

Päivämäärä:   10.1.10 13:08:32

heh :$ :D

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   10.1.10 13:17:36

aa:
mks se leiri oli sust huono? ajateltiin kaverin kaa et voitaiis mennä wiknerille leirille mut ehkä ei sittenkään jos on siis huono??

Päivämäärä:   10.1.10 15:36:07

no ei vaan jotenki vastannu mun odotuksia. ohjelmaki jotenki kökkö ja sit kuitenki aika kallis. njää en vaa pitäny, ei ollu mun makuun.
voiha sitä aina mennä kokeilee ite et onkse omast mielest hyvä mut mä en tykänny, eikä hirveesti ne muutkaan jotka siel oli samal leirillä.

Lähettäjä: mymmeli 
Päivämäärä:   10.1.10 18:51:39

ketkä oli sun leiritäteinä?

Lähettäjä: morjenstamoimoi 
Päivämäärä:   10.1.10 21:38:54

upppia(:

Lähettäjä: tsou 
Päivämäärä:   11.1.10 12:26:03

mitä oreja wiknerillä on tällä hetkellä ja millaisessa käytössä ne ovat? rodrigo on kuulemien mukaan myyty, mutta dusty on ilmeisesti vielä? millaisia nuoria tällä hetkellä on?

Päivämäärä:   11.1.10 18:56:43

joo mun mielest leirit on iha eri tasoo ku talli :D

Päivämäärä:   11.1.10 21:07:22

tsou// joo, dusty on vielä wiknerillä mutta rodrigo on myyty. Nuoria oreja on Pantteri ja Datura, kummatkin ihan vaan 'tarha käytössä' :D siis tarhailee päivät pitkät. Puh ja Gasebo ovat (kai?) virossa koulutettavana.
Miris sai ennen kesää orivarsan, joka myytiin syksyllä, mutta Meganin kesällä saama varsa, ori sekin, on vielä wiknerillä ja tarhailee mammansa kanssa.

Päivämäärä:   11.1.10 21:29:53

..ja dustyllakaan ei tehä oikee mtn :D

Päivämäärä:   11.1.10 21:38:33

lollu// Kylhän se kait oli niissä estevalmennuksissa ja oon joskus nähny et joku ridailis sil aina välil ? =)

Päivämäärä:   11.1.10 21:39:10

Ehkä =D

Päivämäärä:   11.1.10 21:42:46

jos meinaat sitä Monierin estevalmennust nii ei kyl ollu toi Dusty.. :D mä en ainakaa rekisteröiny et sil ois ratsastettu piiitkää aikaa .. :)

Päivämäärä:   11.1.10 21:56:39

ookei :D ihmettelinki vähäsen =)))

Lähettäjä: :O 
Päivämäärä:   12.1.10 00:16:22

mihin daffy on lähtenyt ja millon??

Päivämäärä:   12.1.10 07:08:56

lähti joku 2-3 vuot (?) sitte yhelle ratsastuksenopettajalle :)

Päivämäärä:   12.1.10 07:56:35

joo vissiin n.3 vuotta sitte lähti daffy lähti (:

Päivämäärä:   12.1.10 16:11:21

oliks duffy sit tuntsari vai mikä? :o

Lähettäjä: nökö 
Päivämäärä:   12.1.10 16:15:15

joo, duffy oli kans welshi, semmonen kimo :) aika villi tapaus nuoruusvuosinaan, volasen hannaki on duffylta tippunu muutamaan kertaan ;) sit sit sen jalka meni "rikki", eikä koskaa oikee parantunu nii et ois voinu tulla taas tuntikäyttöön, ni meni sit yhelle rats.opelle sen lapsille köpöttelykäyttöön :) Moondelight Daffodil oli koko nimi, muistaakseni, jos haluu sukupostista ettiä :)

Päivämäärä:   12.1.10 20:09:44

hahhah, mäki muistan miten lensin duffylt aika montaki kertaa :D

Päivämäärä:   12.1.10 20:18:36

heh :D mä en oo kai ees nähny koko ponii.. ;D

Päivämäärä:   12.1.10 22:03:03

duffy oli iha paras :)

Päivämäärä:   12.1.10 22:05:09

oon käyny kattoo sitä pari kertaa kattomas,vetelee vielki hirveet pukkilaukkaa pelloil :D mut nyt sil on jalat iha kunnos :)

Päivämäärä:   13.1.10 10:32:48

mäkää en oo ikin nähny koko otusta

Lähettäjä: :O 
Päivämäärä:   13.1.10 14:07:37

daffy oli ihan paras :(

Lähettäjä: rimpula 
Päivämäärä:   13.1.10 19:22:06

tyttö menee astutukseen ens viikol, vähäx siistii saadaa ehkä taas uus varsa, parhaimmassa tapauksessa kakskin ;D siis jos saa kaksoset...mut tuskimpa. miksiköhän just tyttö? eikö vaikka perla..? :O

Päivämäärä:   13.1.10 19:30:02

sorry mut vaikee uskoo..

Päivämäärä:   13.1.10 19:48:07

Kuule tuskinpa ruvetaan keskellä talvea astuttamaan...

Päivämäärä:   13.1.10 19:52:37

Joo mullakin on vähän epäilyksiä tän asian suhteen... =)

Päivämäärä:   13.1.10 20:27:28

hahah vähä samantyyppine juttu ku toi 'lavretta ja veera myydää apua!!!' :D

Päivämäärä:   13.1.10 20:54:46

lollu// jep, just niin ! =DD

Lähettäjä: Jen 
Päivämäärä:   13.1.10 23:17:00

Wikner ei todellakaan ole mielestäni "paras talli"! No, jokaisempahan on mielipide, mutta minun mielestäni tuossa koko paikassa on paljon parannettavaa: kaikessa suhteessa.
1) En älyä miten yksityishevosia riittää jonoksi asti? Tallivuokra on TODELLA korkea siihen nähden miten huonosti pääsee maneesiin ja kuinka esimerkiksi kentän remppakin on venynyt ja niin edelleen.. Lisäksi kuulemma paljon muutakin nahkeutta ollut toiminnassa.
2) Tunnit on ängetty liian täyteen. Hevoset tekee ihan hirveesti töitä ja esimerkiksi kokemattomia hevosia laitetaan tunneille ratsastajien koulutettavaksi vaikka tilanteen kuuluisi olla täysin päinvastainen. Lisäksi ei ole ollenkaan kummallista nähdä tunnilla epäpuhtaasti liikkuvia hevosia, olen myös jopa kuullut kun oppilas on sanonut hevosen ontuvan, ja opettaja vastannut tyyliin että no mitä sitten?
Lisäksi on inhottavaa ratsastaa, kun ei ole tilaa ja opettajankin on vaikea keskittyä kymmeneen ratsukkoon kunnolla. Siksi tunneista ei siis saa irti kamalasti, eikä oppiminen ole yhtä tehokasta, kuin se olisi pienemmissä ryhmissä.
3) Tallilla ei ole kamalan hyvä henki, johan sen huomaa näistä ht.netin keskusteluista. Paljon toisten haukkumista ja arvostelua ynnämuuta. Itse en kaipaisi tallille mennessäni sellaista tunnelmaa vastaani.
4) Maastot ovat todella vähäiset. Maastotunnilla joutuu menemään ristiin rastiin, edes ja takaisin samoja reittejä, koska yksinkertaisesti käytössä ei ole muuta kuin metsätie ja muutama pelto.
Unohdin varmasti jotakin, mitä vielä oli sydämelläni, mutta sanon ehkä myöhemmin jos muistan..

Toivottavasti jaksatte lukea ja ymmärrätte kaiken sisällä asiani pointin. Eli siis Wiknerillä olisi paljon parannettavaa, jota on varmaan myös monissa muissa paikoissa. Mutta mielummin käyn tallilla, joka on ehkä vanha ja maneesi saattaa uupua, mutta jossa on hyvä ilmapiiri ja terve meininki.

Kaiken painavan kritiikin jälkeen haluan sanoa, että aikoinani vietin paljon hyviä hetkiä Wiknerillä. Ponit ja hevoset olivat suurimmaksi osaksi mukavia, eikä tunneilla ollut miljoonaa henkeä samaan aikaan. Nykyään koko talli tuntuu todella kolkolta, suurelta hajanaiselta kokonaisuudelta.

Lisäksi haluaisin sanoa muutaman sanasen jo aiemmin esillä olleista asioista.
Muunmuassa tämä Nenja & Lollu asia. On aika kummallista ruveta netissä haukkumaan erinäisiä henkilöitä, jotka tekevät hyvin paljon Wiknerillä, ymmärtääkseni lähes joka ikinen päivä. Kysyisin vain, että missäköhän suhteessa juuri esimerkiksi Nenja ja Lollu ansaitsevat haukkunne? Menkääpä itseenne, ennen kuin rupeatte riehumaan. Nenja ja Lollu tekevät paljon ylimääräistä, hoitajille kuulumatonta hommaa. Mainittakoon esimerkiksi hevosten sisälle haku ja ulos vienti, ruokinta ynnä muu. Väittäkää vastaan vain, nämä eivät kuulu hoitajan hommiin, vaan tallityöntekijän, mutta jos he vain sattumat olemaan ahkeria ja haluavat auttaa, niin mikäs siinä! Lisäksi olen kummankin nähnyt hoitavan paljon yksityisiä hevosia. Kaikki haukkuminen lienee vain kateutta? Lohduttautukoot nämä kateelliset sillä, että ei se jokapäiväinen, säällä kuin säällä tallilla käynti mitään ruusuilla tanssimista ole. Nenja ja Lollu ovat paljolla vapaaehtoisella työllään saaneet osakseen varmasti luottamusta puolin ja toisin. Niin että olkaahan hiljaa kaikki vinkujat kiitos.

Sitten tämä iänikuinen Veera asia.. No, minun mielipiteeni asiasta on se, että kyseinen hevonen ei sovi tuntihevoseksi. Ei ole oikein ratsastajalle, joutua maksamaan hirveää summaa tunnista hevosella, joka ei osaa oikeastaan mitään. Lisäksi on väärin Veeraa kohtaan, että sen selkään laitetaan jos jonkinmoista menijää, eikä se ymmärrä pätkän vertaa kun sille annetaan ristiriitaisia apuja ja niin edelleen.. Ei ole kokemattomien tuntilaisten tehtävä kouluttaa hevosia. Ja tosiaan, niin kuin joku jossakin aiemmassa topicissa jo sanoi: osaava ja automaatti ei ole sama asia. Se ei selitä Veeran oloa tuntihevosena. Hevosessa saa olla haastetta, mutta sitten kun ratsastaja tekee oikein, pitäisi hevosen osata vastata tähän. Veera ei siihen pysty, koska ei yksinkertaisesti osaa. Mikään hevonen ei ole kone, niistä saa paljon haastetta, jos haluaa ne kuuliaisiksi ja toimiviksi. On täysin eri asia tietysti jolkottaa pitkin uraa ja käännellä muutama ympyrä ja todeta sitten että hevonen on automaatti. Toki on, kun siltä ei vaadita: jokainenhan hevonen menee mieluiten helpoimmalla tavalla. Jos se katsoo helpoksi tavaksi mennä pitkänä ja suorittaa vain kiltisti tehtävät niin mikäs siinä. Mutta koko paketin kunnolla toimiminen onkin sitten ehkä työn takana. (Anteeksi romaani ja kaiketi epäselvä teksti, toivottavasti ymmärrätte ideani.) Kuulin Annukan joskus sanoneen, että Veera pitäisi saada myytyä. En tosiaan muista kenelle tuosta puhui, mutta miettiessään jotakin laidunsysteemejä, tuli asia puheeksi. En ole varma, menkää toki Annukalta kysymään, jos haluatte tietää vastauksen.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   13.1.10 23:47:49

Jen puhuu asiaa, ihan ehdottomasti :) Wikner ei ole "maailman paras talli" mutta jos joku sellaisen paikan löytää, niin kertokoon ihmeessä! parannettavaa löytyy tietysti aina, kukaan ei ole täydellinen ;)

Tuossa hevosten tuntimäärä - asiassa olen vähän eri mieltä. Terve hevonen jaksaa kyllä tehdä töitä useamman tunnin päivässä. varsinkin kun ratsastuskouluissa nämä tunnit eivät ole niin rankkoja, kuin esimerkiksi treenit joita voi oman hevosen kanssa pitää. näin ollen siis voi olettaa, et jos yksityishevosen ratsastusaika (esim. yksityistunti valmentajan pitämänä) päivässä on yksitunti, se vastaa kahta ratsastuskouluhevosen tuntia, jossa vähän hölkytetään sinne päin, luultavasti kaula pitkänä ja pienellä askeleella (tietysti wikneriltäkin löytyy ratsastajia jotka osaavat ratsastaa hevoset oikein päin ja silloin hevosetkin tekevät ennemmän töitä, mutta tässä tarkoitan nyt lähinnä keskiverto tuntiratsastajaa)

mutta vähän kyllä ihmetytti tuo, ettei hevosta olisi otettu tunnilta pois sen ontumisen takia?? olen itse käynyt wiknerillä 15 vuotta (hoitanut aikoinaan 7 vuotta), enkä kertaakaan ole tuollaiseen törmännyt.

ja nämä mihin Jen otti enemmän kantaa; nenja&lollu ja veera: veit sanat suustani. paremmin en olisi itse voinut sanoa :)

Mutta siis, lisättäköön lopuksi ennen kuin tulee isot haukut, että olen tosiaan 15 vuotta wiknerillä käynyt ja ehdottoman tyytyväinen opetukseen (varsinkin Tippa ja Eeva ovat tehneet paljon hyvää!) ja muuhunkin, eikä ole aikomustakaan vaihtaa tallia :)

Lähettäjä: CAmo 
Päivämäärä:   14.1.10 12:52:29

Veera on mitä mainioin tuntsari. Oletteko nähneet kun joku kokeneempi ratsastaa sillä? Kulkee todella nätisti. Veeran luonnekin on 10+, äärimmäisen kiltti ja yritteliäs. Totta on sekin että kovis osaava se ei ole mutta kuinka moni tuntiratsastaja on niin osaava että hevosen tulisi osata vaativia koululiikkeitä taikka hypätä 100cm?

Päivämäärä:   14.1.10 14:53:06

Siis veerahan menee hyvin, osaavalla ridaajalla. Yritteliäisyyttä ja kiltteyttä on vaikka muille jakaa, vähän höpsö se on ja aika jyrä, innostuu joskus liikaa. Sen koulutus on jäänyt vähän puolitiehen, esim. peruuttamaan opetettu suunnilleen vaan suusta kiskomalla, ei niinkään pohkeesta. Ei se mikään estetykkikään ole, mutta tarviiko muka olla? Veerakin oppii tunneilla melkein siinä missä ratsastajakin, jos selässä kököttäjä on vain tarpeeksi hyvä. Sehän on oppinu jo tosi paljon, tasapainokin jo paljon parempi kun sillon wiknerille tullessa. Ja ennen wiknerille tuloa, sen ensimmäisessä kodissa sillä vain lähinnä maastoiltiin ja ajettiin. Ei pyöritty kentällä tai hypätty esteitä(tästä asiasta on sitte ihan varmuus et turha tulla vtuilee).

Päivämäärä:   14.1.10 16:10:55

Totta nimimerkki -.-, että tuntihevosten osa tunneista tosiaan on kevyitä, ja hevosetkin ovat taitavia säästelemään itseään menemällä sieltä mistä aita on matalin. Mutta kyllä ne esimerkiksi jos on kisat ja tunnit vielä perään, joutuvat aika paljon töitä tekemään.

Ja kyllä minäkin Wiknereillä olin paljoon tyytyväinen, juuri nuo mainitut opettajat Tippa ja Eeva ovat kumpikin hyvin asiantuntevia ja päteviä. En sano, etteivätkö muut olisi, en ole monen tunnilla (varsinkaan keitä siellä nykyään opettaa) käynyt, joten älkää pahastuko tai ihmetelkö. Olen kummankin, Tipan ja Eevan nähnyt pitävän myös tunteja yksityiselle, onhan se paljon intensiivisempää ja huomaa, kuinka paljon opettajalla on hyviä neuvoja ja taitoa. Ne vain eivät pääse esille kun pitää yrittää jakaa huomiota monelle monelle ratsukolle..

Juu ja siis en ole muuten kuullut, että opettaja olisi noin välinpitämätön hevosen ontumisen suhteen, mutta eräs oli. Hän ei opeta siellä enää, en haluaisi alkaa nimeltä mainitsemaan, mutta ehkä jokin kuuli silloin saman..

Ja kyllä tuntihevosen tulisi olla ratsastajaansa taitavampi. Sana opetushevonen kertoo aika paljon: hevosen tulisi opettaa ratsastajaansa nimenomaan esimerkiksi ratsastamaan oikeilla avuilla. Mikäli hevonen ei osaa reagoida oikeisiin apuihin oikealla tavalla, niin silloin se on vähän kurjaa. En sano, etteikö Veera olisi kiltti ja yritteliäs, varmasti. Mutta sen paikka ei ole tuntihevosena. Se olisi paljon onnellisempi jollakin ratsastajalla, joka olisi kyllin taitava viemään sitä tasaisesti eteenpäin.
Ja olen nähnyt jos jonkinmoista ratsastajaa Veeran selässä, mutta nätisti en ole nähnyt sen liikkuvan. Vaikka se silloin tällöin meneekin kaiketi kaula kaarella, sillä ei ole liikkumisessa tahtia eikä avut ole läpi niin että se työskentelisi tarpeeksi takapäällä ja selällä.

Ja kuulin että Arbaleesia on tullut takaisin Wiknerille. Paljon lämpimiä terveisiä sille, oli yksi ehdottomista suosikeistani kun vielä tuntiratsuna toimi.

Päivämäärä:   14.1.10 16:16:37

Ja en siis todellakaan halua talloa Wikneriä maahan, muilla talleilla on varmasti omat ongelmansa myös! Paljonhan Annukka ja Börje talliinsa panostavat ja tekevät paljon töitä, kuten tallityöntekijätkin. Pikku juttuja vain jäänyt hampaankoloon, toivon ettei kukaan ota liiaksi nokkiinsa. Jos viihdytte siellä, niin sehän on vain hyvä juttu!

Päivämäärä:   14.1.10 20:11:20

jen//Tuo, että Veeran paikka ei ole tuntsarina ja että se olisi onnellisempi jollakin hyvällä ratsastajalla joka vie sitä tasaisesti eteenpäin, on ihan totta, ainakin osittain. Kyllähän se paremmin varmaan viihtyisi jossain paikassa missä sitä ei kiskota suusta ja potkita pohkeilla, missä siltä ei vaadita liikaa ja missä se saa maastoilla, siitä se pitäisi. Ja mitä sen liikkeisiin tulee, en ole itsekkään nähnyt sen esim. ravaavan kuin roope, tasaiseen tahtiin ja pää paikallaan, mutta sellanen se vaan on, vähän jyrä. Enkä usko että se oppii koskaan liikkumaan sulavasti...Ja Veera menee hyvin, niin hyvin kuin pystyy. Kynnys on siinä että se ei osaa.

Sry jos ette ymmärtäny, tuli vähä sekava stoori..^^'

Päivämäärä:   14.1.10 21:11:59

Jen// kiitos!:)
Mut mä ainaki tykkään ihan sikana mennä Veeralla,se on niin sympaattinen ja se yrittää parhaansa :) ja eihän se sinänsä ratsastuskouluun sovi,mut niit on pari jotka sillä tykkää mennä!Ja luonteeltaki niiiin sulonen :)

Päivämäärä:   14.1.10 21:31:56

veera on tosi kiva ja ihana luonteinen, ei lemppari mut varmasti välillä ihan kiva, ite oon menny kerran :)

Päivämäärä:   14.1.10 21:40:30

Varmasti Veera tekee parhaansa, on kiva jne, mutta kysehän ei ollut siitä, että Veerassa sinänsä olisi mitään vikaa, vaan siitä, että sen on vähän väärä ihminen ostanut.

Päivämäärä:   14.1.10 21:47:51

mun mielest se kyl sopii iha hyvin tuntsariks :) mut saahan sitä erimieltäki olla :D

Päivämäärä:   14.1.10 22:06:42

jen: Ja kuulin että Arbaleesia on tullut takaisin Wiknerille. Paljon lämpimiä terveisiä sille, oli yksi ehdottomista suosikeistani kun vielä tuntiratsuna toimi.

Kiitos kiitos =)

Päivämäärä:   14.1.10 22:40:38

Varmasti on näitä, jotka Veerasta tykkäävät, eikä siinä suinkaan mitään väärää ole. Se vain, kun selkään välillä laitetaan niitäkin, jotka eivät edes itse osaa perusjuttuja, niin ei osaamaton hevonenkaan voi silloin toimia oikein (tietysti olisi eri asia, jos Veeran selkään pistettäisiin aina sellaisia ratsastajia, jotka ainakin tietävät mitä itse tekevät ja vielä haluavat mennä kyseisellä hevosella. Mutta useinkin näkee varsin kokemattomia ratsastajia myös Veeran selässä, jolloin aina taitavamman ratsastajan mahdollisesti saavuttama edistys nollaantuu taas kun hevosta ratsastetaankin "vähän miten sattuu" avuilla). Uskon, että Veera on kiva kaveri ja symppis, mutta edelleenkään ei sen paikka mielestäni ole tuntihevosena.

Ja toki myös saa olla eri mieltä kanssani, kaikella on aina kääntöpuolensa:)

Päivämäärä:   14.1.10 22:50:15

Haluaisin muuten kysyä, sattuisiko joku tietämään onko Tenoria koskaan mitenkään eläinlääkärin toimesta tutkittu? Olen vain ihmetellyt, kun se kaatuilee kovin usein, aivan yhtäkkiä. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen nähnyt sen menevän nurin..

Päivämäärä:   15.1.10 08:32:54

Jen// ei kai oo tutkittu mitenkää, mut must se on vaa kömpelö, ku oon nähny sen kaatuvan ni se on kompastunu...

Päivämäärä:   15.1.10 13:40:14

Ei se ennen ole samaan tyyliin kaatuillut, mutta viimeaikoina ja lyhyen ajan sisällä monta kertaa. Ja olen nähnyt tilanteita, jossa siltä on vain jalat pettänyt alta ja mennyt kyljelleen. Se ei kyllä ollut kompastuminen, vaikka Tenorilta semmoisiakin näkee välillä.

Päivämäärä:   15.1.10 16:10:35

Kyllä Tenor on aina kaatuillut säännöllisin väliajoin.

Lähettäjä: VA 
Päivämäärä:   15.1.10 16:16:48

On se terppa jo muuutama vuosi sitten menny nurin parikin kertaa. Ei ainakaan mun tietääksen ole mitenkään tutkittu. Kyllä se ainakin joissain tapuksissa on johtunu ihan vaan tasapainon menetyksestä ja siitä kun jalat sekoo vauhdikkaissa käännöksissä. Tuollaista syyttä kaatumista en kyllä oo koskaan nähny että siitä on paha sanoa...

Päivämäärä:   15.1.10 16:26:14

mä luulin et tenor on vaa nii etupainonen et se johtuu siitä, mut ei se sit varmaa ookkaa sillei ku jos se on kaatuillu enne vähemmä :O

Päivämäärä:   15.1.10 17:21:30

Ei ole ennen tuolla tavalla kaatuillut. Opettajatkin ovat ihmetelleet miksi se syyttä menee mukkelismakkelis todella usein. Ja ne eivät ole kompastumisia. VAIKKA olen myös nähnyt (ennenkin) Tenorin kompuroivan ja muunmuassa kaatuvan polvilleen, mutta nämä kaksi ovat nyt eri asioita.

Päivämäärä:   15.1.10 20:08:52

mun mielest tenor kompuroi enne paljo enemmä :o tai sillee niinku 'vakavemmin',pari vuot sitte se kaatu ratsastajan päälle sillee et ambulanssi tuli hakee..

Päivämäärä:   15.1.10 20:47:42

Niin kompuroi, mutta nyt on mukaan tullut myös kaatumisia, jossa jalat vain pettävät alta, ei kompastu :s vaikea selittää, monet ovat varmasti nähneet näitä tilanteita kyllä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.1.10 20:54:56

Jen //aloin miettii sitä, et sanot tuolla ettet ratsasta Wikneril, mut tunnut olevan jotenkin hirveen perillä/'perillä' asioista ....

miten mahdollista?

Päivämäärä:   15.1.10 20:56:53

tollast juttuu on tosi vaikee kenenkää tutkii, ehk etujalat vois kattoo, ku niistähän sen kaatuminen ylensä alkaa. Mut se voi olla pelkkä tasapainohäiriöki.

Päivämäärä:   15.1.10 21:43:38

erika// totta, oon samaa mieltä sun kaa(;

Lähettäjä: nasse 
Päivämäärä:   15.1.10 22:14:18

no kyllä on ihan totta, mä ainakin ymmärsin näin että lollu olisittte menny kysyy. ja eihän tenor ole ´pahasti kaatuillut, ei kukaan ole jäänyt koskaan alle tai mitään, ainakaan lähiaikoina..

Lähettäjä: nenja 
Päivämäärä:   15.1.10 22:20:18

juu moro, EI ole totta!

Päivämäärä:   15.1.10 22:21:25

hahah usko mitä haluut mut siis ne joil on enemmän tai vähemmän järkee kyl tajuu ettei me nyt oikeesti mitää noi lapsellist olla tehty :D:D:
ja siitä tenorista,oisko ollu 4-5 vuotta sitten nii kaatu aika pahasti ratsastajan päälle.

Päivämäärä:   15.1.10 22:30:19

lollu// Ette oo ainoita joista liikku ihan perättömiä huhuja.... :)

Ja onhan meillä Wiknerillä ihan hyvä tallihenki mut välil se vähä rakoilee =D

Päivämäärä:   15.1.10 22:33:41

no mut toi oli jo aika päätöntä et mentäis vaa muka kysyy tollee "moi saanks ridaa sun hepal?!" ei vitsiii :'D

Päivämäärä:   15.1.10 22:34:22

jepp :D

Päivämäärä:   15.1.10 23:32:11

...
Niin sitähän voi miettiä :)

Joo no oon kuullu että kaikennäkösiä huhuja tuolla liikkunu ennenkin kaikesta mahdollisesta.. Saakohan tyypit oikeesti jotain mielihyvää jotenkin toisten tallomisesta ja niin pois päin?

Niin, no TOIVON ettei Tenorin tilanne ole pahenemaan päin, mutta jotenkin pisti miettimään kun oon kolmesti nähnyt menevän nurin.. enkä suinkaan varmasti ole kaikkia kaatumisia edes ollut näkemässä, mutta juu asiasta en sitten sen tarkemmin tiedä.

Päivämäärä:   16.1.10 11:00:36

lollu&nenja// joo kivva! xc ei kannata välittää en ainakaa uskois ja se olis muutenki mulle iha sama ;D

Lähettäjä: nasse 
Päivämäärä:   16.1.10 12:53:58

no huoh mä ainaki tein sillo joululomalla tällasen johtopäätöksen, sanokaa mitä sanotte. ja ai niin siitä tenorista ni eikös se kaatunut myös joulujuhlassa..?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   16.1.10 13:25:33

eikös se joulujuhlan kaatuminen johtunut siitä kun ella tippui siihen tenorin eteen niin tenor kompastui ellaan ja kaatui sen takia? korjatkaa jos oon väärässä :)

Päivämäärä:   16.1.10 15:12:42

:) // Jepp. eli se ei mitenkää liittyny niihin muihin sen kaatumisiin (:

Päivämäärä:   16.1.10 16:23:47

kattokaa vitsi saatii tää täytee! :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.7.10 10:42:11

ööh mitä? mite tänne mahtuu viel kommenttei? :D

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.