|
Lähettäjä: Jonsuu
Päivämäärä: 10.11.09 22:38:28
Jaah mä en tiiä miten asiana muotoilisin tai mistä aloittaisin. Käytännössä ois sama olla hiljaa, noita nimettömiä valittajia jaksa ees ottaa tosissaa ja jos on tosiaa aikuine ihmine ja mielipiteitä ilmastaa netissä nimettömänä nii taitaa aivoje tilalla olla osittain sahanpurua (sori aini oli pakko lainata tota :D) nii viesti kumminkaa mee perille, mutta sanonpa nyt oman mielipiteeni.Mitä vastuutonta te näätte tossa meiä ja muitte alaikäste iltatallien tekemisessä ? Ei Koivikko sinne ihan ketä tahansa niitä pyyä tekemää, meki ollaa Emman kanssa monta vuotta oltu niitä tekemässä ensi henkilökunnan kanssa ja opettelemassa niitä juttuja ja sittenkun ne osattii jo nii hyvi että koivikon sen aikane henkilökunta katto meiä pystyvän tekemään niitä niin pyysi. Kävikö teiän mielessä, että ehkä myös me hyödytää siitä että koivikko pyytää meitä viikonloppusin tekemään sen yhden iltatallin ? Tai ehkä me tykätään siitä hommasta ja ilmottaudutaan vapaaehtoiseksi tekemään se ihan pyytämättä. Mekin opitaan siinä samalla ja sitä paitsi se on kivaa =). Ja niin, emmekö saisi jo tämänikäisinä pikkupentuina eli 15v ja saatas iha laillisesti tehä jo kuutta tuntia päivässä töitä esim. kesäsi jo pikkuhiljaa alkaa opetella tekemää työtä ja ite tienaamaa ratsitunteja, niihin kun ne iltatallipalkat menee. Vai pitäskö meiä vetää koko elämä läpi semmosella pappa betalar -asenteella, että joo tosiaa raha kasvaa puussa ja isi kyllä maksaa ne ratsitunnit et mitä sitä turhia ikinä tekemää mitää minkää etee, tai auttamaa vanhempia tuon meidänki perheen 384e kuukaudessa ratsastukseen laittaman rahaan eteen. Ja ei me niitä iltatalleja rahan takia tehä. Mun isi kyllä maksaa ne tunnit ja valkat ja kisat ja kaiken muunki(paitsi puhelinlaskut) ihan mielellään, hänhän ei tuosta iltatallien tuomasta muutamasta kympistä kuusta hyödy juuri mitenkään , vaan tässä on mun vanhempien puolesta kyse ihan periaatteesta, että 15-vuotias vois jo pikkuhiljaa alkaa ottamaan itelle hieman vastuuta ja etenki ko tallin puolesta tämmöne mahollisuus annettu että vois ite tienata tunteja niin why not ? Että jos joku sen takia vaihtaa tallia ettei alaikästen viikonloppusin tallin ulkopuolisilta ollessa kiinni (eli ei toisinsanoen olla teihin normituntiasiakkaisii mitenkää vaikuttamassa) iltatallientekoa ei kannateta, niin joko teillä on iso asenneongelma tai aivojen tilalla tosiaa sitä sahanpurua. Jos joku vaihtaa sitä tallia taas hevosten tai opetuksen takia niinku ylempänä joku kirjotti, niin asia on sillo niin erilainen. Mutta Koivikon opetus on kyllä äärimmäisen hyvää, vaikkei Mintti ja Anna enää kuvioissa ookkaan niin ollaan saatu tilalle Kaisa, Laura ja Satu jotka pitää älyttömän hyviä tunteja. Ite edelleenkin kuus vuotta ratsastaneena ja vahvasti B-tasolla olevana en oo huomannu opetuksen tasossa mitään vikaa, ollaan saatu tunteihi lisää tehoa ja opittu ihan hirveästi, niinkuin Mintin ja Annan aikoina. Ja henkilökuntaki on kyllä ihan asiansa osaavaa, ei heissäkään mitään pahaa sanottavaa mulla ole. Ainoa asia jossa ehkä sanomista on on minun mielestä hevostilanne, mutta sekin on ihan ok ottaen huomioon sen että koivikko on ratsastuskoulu. Miksi hakea jostain Saksasta tai Hollannista 130cm rataan hyppääviä puokkeja talli täyteen(niin kuin jotkut oulun alueen tallit tekee), kun ne kumminkin menisi tunneille pilalle, ei me tuntiratsastajat tarvita sen tasoisia hevosia. Toki jotkut Madonnan tasoset just vois jättää tuntiponeiks hommaamatta ja hommata tilalle jotain parempia poneja. Ja nythän tällä hetkellä niitä raakoja esim. Laura, Satu, Sarkka, Kaisa ja Aini ja Terhiki vissiin ? ja tietenki omistajat ratsastaa kokoajan eteenpäin. Ettei ne kokeneet tuntilaiset niitä ihan kokoajan oo eteenpäin tunneilla viemässä, vaan ainakin me B tasolaiset ollaan nyt lähiviikkoina saatu alle ihan tasoisiamme poneja, joilla ollaan päästy kunnolla töihi =)ja esim se Madonna kehittyy ihan kokoajan, tänään meni junnutytöllä ilman satulaa älyttömän hienosti ympyrällä laukassa täysin kuulolla, itse seurasin Brunen kanssa vierestä. Ja Veeti kanssa, tunti oli ehkä C tasonen ? Että ehkä joo muilla oulun alueen talleilla on osaavammat hevoset käytössä ja tunneilla hypätää isompia esteitä, mutta meilläkin ihan hyvin asiansa osaavat ponit pääasiassa alla ja äärimmäisen hyvä opetus, siitä mulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa, etenkään nytten kun Satun tultua on ollut estetunteja ainakin 1 kerta kahessa viikossa(käydään siis kahesti viikossa tunneilla) Ja vielä hevosten koulutustasosta niin suurin osahan menee sen HeB ja osa vielä sen HeA, ja osalla on sinne HeA:han kapasiteettia, rataesteitä 80cm menee kans aika moni, osa jopa isompaakin (esim.Venta,Jappe) aj monilla on kapasiteettia kunhan niitä sais treenattua, Mintti ainaki kerran sano, että esim Eepistä sais hyvän hyppyhevosen =) Että kyllä ne koivikon hevoset on ratsastuskouluun pääasiassa ihan kelpaavia.että joo tuli paljon aika suorasanasta tekstiä, mutta siinä oli mun mielipide ko asiaan. Ja hei te nimettömät aikuset ottakaaha toki huomioon se, että mähän olin se vastuuton penska ja mitäköhä muuta, että mulla on oikeus lapsena tämmöseen mielipiteesee =) Vaikka mä teidän mielestä vielä pikkulapsi olenkin, niin tarpeen tullen osaan asiat sanoa suoraan (vaikka sille koivikon henkilökunnalle)ja joskus liianki suoraan ja ihan omalla nimelläni ja seistä sanojeni takana, ei mun tarvi tulla nettiin nimettömänä itkemään kun saan estetunnilla madonnan ja kun meidän tunneilla kulki osaamattomia hevosia, mä sanoin sen opettajalle ja henkilökunnalle, ja tällä hetkellä meidän tunnilla kulkee asiansa osaavat hevoset jotka on vähintäänkin meidän tasosia. Jos mua joku asia koivikolla vaivaa mä sanon sen suoraan heille, niin sillä sanomisella on jotain painoarvoa ehkä. Ja taas jos mua kiinnosti esim. kisata koivikon poneilla niin suoraan Elisalta kävin kysymässä että onnistusko ja kappas onnistu, että suoraan puhuminen kannattaa aina, niin voi saada jotaki aikaan.
Kiitän ja kumarran
ja pahoittelen jos loukkasin jotakituli nii paljo tekstiä etten jaksa enää lukea että mitä oon alussa kirjottanu, että saatto tulla sekavasti, koitta ymmärtää mun pointti, joka on se että senku inisette netissä, se ei auta.
|