Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saaran talli 66 (melkein peto)

Lähettäjä: Kepu 
Päivämäärä:   29.10.08 16:03:39

vanha:

>http://forum.hevostalli.net/read.php?f=5&i=1063794&t=1063794<

niin kertokees milloin seukki kisat?

Re: Saaran talli 66 (melkein peto)

Lähettäjä: Kepu 
Päivämäärä:   29.10.08 16:04:49

niin siis vanha...

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=5&i=1063794&t=1063794

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   29.10.08 16:47:43

Tallin vieraskirjasta:

"Viesti : Hei!
Milloinkas ovat seuraavat kisat tiedossa?

Vastaus : Marraskuulle koitetaan seuraavat kisat saada, riippuu siitä miten tuomari- yms. muut asiat saadaan järjestettyä.
-Milka"

Lähettäjä: Ficce 
Päivämäärä:   30.10.08 10:00:02

Olipas sopivan vauhdikas tunti eilen. Olin pitkästä aikaa kunnon poniratsastaja, kun polleksi sattui Eetu. Enkä edes pahasti näyttänyt jättiläiseltä sen selässä. Onhan Eetu reippaat 145 cm, minä vain 178. :D Mutta mainio polle se oli kerrassaan.

Lähettäjä: Muistoja? 
Päivämäärä:   30.10.08 10:42:51

Muistaako joku täällä mitkä vuodet "Katju" Katariina Kokko opetti Saaralla? Itse yritän kovasti muistella kuka opetti ennen Katjua ja yleensäkin yritän hieman ajoittaa omaa "ratsastusuraani"=)
Muistaako joku Katjun suuren Linella-tamman ja myöhemmin syntyneen "Rinssi"-orivarsan? Mikä Rinssin oikea nimi olikaan ja ovatko tamma ja "varsa" vielä hengissä?
Mukava olisi tietää=)
Niin ja sitten oli sielä yksäreitä Yasser ox, Sunny Side Up ja Hassankin tuli tallille jossain vaiheessa. Mites näiden hevosten & omistajien tarinat jatkuivat/päättyivät?

Lähettäjämartsi 
Päivämäärä:   30.10.08 14:29:44

Muista en tiedä mutta Hassan taidettiin lopettaa joku 3-4 vuotta sitten.

Onko seuraavat kisat koulu vai este?

Lähettäjä: sarvijaakko 
Päivämäärä:   30.10.08 16:01:49

katju taisi opettaa ainakin vuosina 94-96, muistelen että hän opetti vielä maneesin valmistumisen aikaan.
rinssin oikea nimi on julius l, ja se kai on hengissä. linella oli syntynyt 84, ja muistelen joskus kuulleeni huhua, että olisi jo autuaammilla laidunmailla. varmaksi en mene linellan kohtaloa sanomaan.

yasser lopetettiin saaran tallilla, kun se oli tarhassa loukannut jalkansa niin pahasti, ettei siitä enää olisi parantunut. tämä oli varmaan joskus yli kymmenen vuotta sitten. tanen loppuvaiheista en tiedä.
hasse lopetettiin vanhuuden tuomien vaivojen vuoksi, vuosi tais olla jotain 2002.

Lähettäjä: Muistoja? 
Päivämäärä:   30.10.08 21:09:06

Itselläni on muistikuvia Katjun tunneista vain kentällä/Mirrin maneesissa. Ainakin kisoja järjestettiin Mirrin maneesissa Katjun aikana.. joten epäilen vahvasti sitä opettiko Katju enää "Saaran maneesin aikaan". Kuka oli opettaja ennen Katjua? Itse en kuollaksenikaan muista vaikka silloin ratsastusta harrastelin.

Päivämäärä:   30.10.08 22:06:56

mää muistelen että jokunen katjun tunti ois ollu maneesissakin. aika pian maneesin valmistumisen jälkeen kyllä vaihtui sitten opettaja. silloin oli jonkun aikaa väliaikaisia, liukkosen tuija, muotkan mia, korpikarin rinna ja hyyrysen marianne ainakin pitivät tunteja ennenkuin alilan anna tuli kuvioihin. itse aloitin katjun aikaan, joten sitä aikaisempia opettajia en tiedä.

Lähettäjä: Olisiko 
Päivämäärä:   1.11.08 01:05:20

kenties Mia Muotka pitänyt tunteja ennen Katjua? Varma en ole sillä muistikuvat hataria. Hevosetkin olivat tuolloin vielä nuoria=) Pyry oli vasta tullut ja villihevonen. Karsinassa ja kentällä sinkoili ja hyppi pystyyn + minä penskana moista ihmettelin ja hoitajakin kysyi uskallanko tosiaan selkään. Tietty sinne piti kiivetä ihan vaan uhmasta ja eiku maastoon porukan viimeiseksi=) Hengissä takaisin tultiin.

Muistan myös erään "laukannostotunnin" kun ope juoksi raippa viuhuen minun ja Sisun perässä=) Nyt naurattaa, tuolloin meinas paniikki iskeä ja pakko oli päästä nopeasti pakoon.

Suurella Murukillakin tuli maastoreissu tehtyä vaikkei jalat yltäneet edes satulan siipien yli. Nyt jälkeenpäin meinaa hirvittää ne silloiset "laukkakisat".

Lisäksi muistan tunnin nuorella Tuiskulla ilman jalustimia... kyllä siellä melkein puolet tunnista tuli keikuttua ennen kuin maa kutsui=)

Oi noita aikoja. Paljon maastoiltiin tuolloin ja melko rohkeita oli kuviot=) Vuosiluvuista en voi mennä takuuseen olisiko jotain 80-luvun loppua - 90-luvun alkua.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.11.08 15:40:07

'Vuosien saatossa Saaran tallilla on ollut useita ratsastuksenopettajia. Pitkäaikaisimpina muistetaan Eija "Eikku" Pyykölä, Teija "Lillukka" Lindholm, nyk. Kropsu, Marja-Liisa "Lissu" Korhonen, nyk. Mähönen, Agne "Ankka" Malmström, nyk. Bogdanoff, Mia Muotka, Janna-Mari Puustjärvi, Tuija Liukkonen ja Katariina "Katju" Kokko. Kesästä 1997 alkaen kevääseen 2002 opetuksesta on vastannut Anna Alila. Anna jäi huhtikuussa 2002 äitiyslomalle ja Annan sijaisena toimi Anne-Mari Karjalainen. Keväästä 2003 opettajana on toiminut Anne-Mari "Ankki" Engman. Joulukuusta 2005 lähtien opetuksesta on vastaannut Riikka Lamberg ja Milka Tervasmäki.'

© Saaran tallin sivujen historia-osio

Lähettäjä: krista. 
Päivämäärä:   2.11.08 09:19:41

lähetin tänne muka et osku oli iha kiva ja talvi on kiva mut sei tullu;(((((

Lähettäjä: Milli 
Päivämäärä:   2.11.08 10:19:26

Ovatko hevoset reagoineet jotenkin lumentuloon?

Lähettäjä: netta^^ 
Päivämäärä:   2.11.08 16:58:10

mikä vitsin peto?? :D

Lähettäjä: ihailia 
Päivämäärä:   2.11.08 17:07:12

Tietääkö kukaan täällä että miksi perjantaina tuli Aaltiksella lanssi?

Päivämäärä:   2.11.08 18:17:12

Muistaako kukaan täällä Mia Muotkan aikoja? Olisi mukava kuulla muiden muisteluja mukavasta opettajasta :)

Lähettäjä: kepu 
Päivämäärä:   2.11.08 19:39:26

ihailia: Tiedätkö että hevosen selästä voi tippua ja joskus voi käydä sillain että joudutaan soittaan ambulanssi paikalle.
Ei ne nyt varmaan ihan hevosia auttamaan tullut. ;o)

Lähettäjä: å 
Päivämäärä:   2.11.08 21:35:20

aaltiksella oli pe siksi puupää auto ku ratsastaja tippui aika pahan näkösesti

Päivämäärä:   4.11.08 18:21:29

Lähettäjä: netta^^
Päivämäärä: 2.11.08 16:58:10

mikä vitsin peto?? :D

Pedon luku = 666

Lähettäjä: maria 
Päivämäärä:   6.11.08 15:04:42

nostan.. kelläs aijotte mennä seukki kisoihin?onko ne muuten este? :D ite varmaanki ossella :)

Päivämäärä:   6.11.08 16:35:11

aa-aa...mulla välähtää-.-PLING
en tiiä kellä meen /:

Päivämäärä:   6.11.08 17:55:47

todennäköisesti seuraavat kisat on 16.11., eli vajaan kahen viikon päästä, kutsu tulee seinään ja sivuille heti ko asia varmistuu. ja esteitä sillon luvassa.

Lähettäjä: koso 
Päivämäärä:   7.11.08 09:07:10

eli seuraavat kisat on 16.11 niinku sarvis tossa sano. sivuilla kutsu, luokkina ristikko ja 50 (jotka on avoimia o-ri:laisille) ja 70 cm

leikkaa liimaa: www.nic.fi/~o-ri/ori/kutsu16.11.html

Lähettäjä: Rinna 
Päivämäärä:   7.11.08 13:48:42

Huomasinpas tämän topiikin, ja verestän vähän vanhoja muistoja ;)

Eli Katjua ennen opetti Liukkosen Tuija, joka oli lähes 3 vuotta vakituisena, kunnes aloitti perheen perustamisen. (olikin muuten varsin tiukka ja kiva täti :) )

Katju tuli ensin sijaiseksi, kunnes kävi Ypäjän koulun ja siitä sitten vakuituiseksi.

Saaran omassa maneesissa Katju ei ehtinyt opettaa, vaan jäi hommista pois kesällä, kun halli otettiin käyttöön syksyllä/talvella.

Sitten opetimme Ankan ja Mian kanssa koko talven ja osan keväästä, kunnes Anna aloitteli kesän korvalla.

Ja sitten vielä Tanesta, Penttilän Venlan ratsuna Tane oli Piritan jälkeen, kunnes lähti viettämään eläkepäiviä muistaakseni Lumijoelle. Nyt toki laukkaa jo pilvilaitumilla.

Terkkuja kaikille tutuille ja entisille oppilaille :)

Lähettäjä: .anna 
Päivämäärä:   7.11.08 20:34:12

jukkiksella meen kisoiss 70. :) saa nyt nähä mite käy.

Päivämäärä:   8.11.08 15:31:52

Jes, kisat! Ei varmaan kantti riitä vielä 70 cm:n luokkaan, joten ehkäpä tuo 50 cm sitten. Tosin tyyli on varmasti taas hukassa. :) Polleksi varmaankin vanha tuttu hyppykaveri eli Pera.

Päivämäärä:   8.11.08 17:36:46

Itse taidan jäädä kisoista pooiiiss .. (:
Mutta tuun silti kattelemaan :P

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   8.11.08 17:45:38

en tiiä pääsenkö ku jossu vinkuu pudikselle

Lähettäjä: Kaisa. 
Päivämäärä:   9.11.08 18:21:29

pokulla 70cm

Lähettäjä: Hannami 
Päivämäärä:   10.11.08 11:43:53

jep, minä kävin joskus liikuttamassa Katjun *suurta vauvaa* sitä Prinssiä. Oli se kyllä isokokoinen ja asusteli silloin Katjan omistuksessa Äimäraution pienellä ravitallilla (siitä kun heti käännytään oikealla). Oli rauhallinen mutta ...hmmmm.melko omapäinen. Katjuhan taisi lähteä Kuopion suuntaan..

Päivämäärä:   10.11.08 14:46:09

kuvia seuran sivuilla eskon tuopista :)

Lähettäjä: Suffeli 
Päivämäärä:   10.11.08 20:54:18

Moi Rinna , kai sinä minut muistat?

Päivämäärä:   12.11.08 09:20:18

tuliko Rinnasta polliiisi ... jos oikein muistan...

Lähettäjä: bullaa 
Päivämäärä:   13.11.08 14:43:34

nostan

Lähettäjä: tipitii 
Päivämäärä:   13.11.08 15:33:26

Kertokaapas vähän Saaran tallin opettajista ja opetuksesta? Olen käynyt jo hieman seurailemassa tunteja, mutta olisi kiva kuulla ihan tuntilaisilta itseltään :) Kumman tunteja suosittelette ja miksi?(jos näin nyt voi kysyä.. :D) Itseä vaan hieman ihmetytti eräällä tunnilla paikallaan seisoskelu ihan useampien minuuttien ajan. Onko yleistä? Ja myös opettaja nousi kesken tunnin hevosen selkään?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.11.08 15:54:38

Opettajat voivat toki nousta selkään kesken tunnin, jos kyseinen polle tarvitsee hieman kurinpalautusta taikka sitten oppilaille menee asia paremmin perille, kun selkeästi näkee, mitä on tarkoitus tehdä.

Paikoillaan seisoskelua tapahtuu toisen opettajan tunneilla aikasta paljon. Tämä ilmeisesti siksi, että opettaja haluaa kertoa suoritettavan tehtävän näin, että jokainen on lähistöllä kuulemassa asiat.

Tunneilla suoritettavat tehtävät (molempien opettajien) ovat hyviä ja haastavia. Tietysti tunnin tason mukaisia.

Itse suosin Milkan tunteja.

Lähettäjä: toinen pisterivi 
Päivämäärä:   13.11.08 16:06:00

riikka tosiaan tykkää ottaa kaartoon useaankin otteeseen tunnin aikana kun kertoo seuraavan tehtävän ja korjausvinkkejä. suurin osa vinkeistä ja neuvoista tahtookun tulla usein kaarrossa olo aikana, tehtävää suorittaessa ne jääävät mielestäni vähemmälle.

itse käyn milkan tunneilla myös.

Päivämäärä:   13.11.08 18:29:14

Riikka aina selittää meille että kun se ei osaa selittää meille kun me kävellään (?!!?)
Joo,molemmilla opeilla on hyviä tehtäviä (:

Lähettäjä: Sophie 
Päivämäärä:   13.11.08 19:53:39

Riikka on perinpohjainen ja perusteleva - siitä kentän keskellä seisoskelukin. Ainakin kokeneempi ratsastaja saa näistä seisoskeluista paljon irti, kun pitää käyttää vähän päätäkin eikä aina vain pohkeita. ;) Milkalla puolestaan on hyvä virhesilmä ja mukava asenne hevosia kohtaan. Molemmat ovat erinomaisia opettajia. Melkeinpä voisi sanoa, että parhaimman hyödyn saa, kun käy kummankin tunneilla. ;)

Lähettäjä: tipitii 
Päivämäärä:   13.11.08 21:32:43

Okei, hienoa. Kiitos kommenteista :) Hyviltä opettajilta molemmat kuulostavat, pitää käydä kokeilemassa kumpi sopii itselle paremmin.

Mitä tunteja olen jonkin verran seuraillut, niin tykästyin kyllä ilmeisesti juuri Milkan (viikonloput?) tapaan loppukäyntien aikana käydä juttelemassa jokaisen ratsastajan kanssa tunnista :)

Muutkin saa kertoa vielä lisää omista kokemuksista ja muutenkin tallista yleensä, ilmapiiristä, hevosista ym. mitä mieleen tulee

Lähettäjä: ¤ 
Päivämäärä:   14.11.08 09:21:06

Kuulostaapa hyvältä tavalta tuo, että loppukäyntien aikana ope kävisi puhumassa kaikkien ratsastajien kanssa. Olis mukava saada palautetta niin tietäis missä mennään.

Päivämäärä:   14.11.08 14:02:43

ja se Saara -se Saara, tallin omistaja. Persoona isolla Peellä. Oikein * vanhan kansan hevosihminen * ja mukava ihminen muutenki.

Hevoset eivät ole hänelle pelkästään työkaluja, vaan työkavereita. Minusta tallin ilmapiiri on hyvä. Tervetuloa joukkoon vaan.

Päivämäärä:   14.11.08 16:37:46

Todellakin Saara asvostaa hevosiaan :))))))

Päivämäärä:   14.11.08 17:47:31

***arvostaa :D

Lähettäjä: Wanha Saara 
Päivämäärä:   14.11.08 21:11:25

Oi voi noita Saaran-tallin aikoja...Liikasentiellähän me kaikki wanhat tädit aloitettiin ja olipa se luksus-hienoo sillon kun Saara rakennutti sen tallin sinne "Mirrin"-tallin viereen...KUKA on käynyt Wanhalla-Saaralla???
Minä aloitin ratsastuksen Lohko-Poika nimisellä ihanalla tähtipää suokilla-siellä Liikasentiellä ja hoidin Belindaa,Shettis-tammaa,laukkasin Nero-ponilla "alakentältä" pelloille kun se karkasi ns."käsistä"-ja sitten UUDELLA tallilla olin TET:issä lantaa lappamassa yhdessä Saaran kanssa-liekkö tuo muistas jos kävis moikkaamassa??Kalleen oli KAIKKI tallitytöt salaa ihastunu-kuka lie sitten Kallen sai omakseen?

Päivämäärä:   15.11.08 11:34:07

heh,mää kävin joskus 4 vuotiaana kattomassa kun mun serkku ratsasti siellä vanhalla Saaralla :D Ja oli ihan kivan näkönen paikka . (((:

Lähettäjännoor 
Päivämäärä:   15.11.08 16:39:06

tapsa oli tänää kiva :::)

Lähettäjä: LoDish 
Päivämäärä:   15.11.08 17:27:10

Katos vaan,mä en ollu ikinä huomannu et Saarallaki on topikki (vissiin on aina tippunu...? O.o)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.11.08 18:23:11

ei sua netta ollu ees olemassa vanhan tallin aikaan. etkä sää muutenkaan muistais 4-vuotiaana ;)

Päivämäärä:   15.11.08 18:36:25

saattaa olla kyllä tottaki koska en tiedä että onko tota nykystä tallia rempattu tai sitten en todellakaa muista :D mutta ei kyllä yhtää näyttäny nykyseltä. :D

Päivämäärä:   15.11.08 21:51:12

mikä on sen kaapon oikee nimi :D?

Lähettäjä: Yngre 
Päivämäärä:   15.11.08 21:59:42

Vanha talli oli eri paikassa. Nykyisellä paikallaan talli on ollut noin 20 vuotta (ellei ylikin). Kerran kävin "vanhalla Saaralla", mutta siitä ei juuri muistikuvaa kun pikkupenska olin.

Lähettäjä: noora 
Päivämäärä:   16.11.08 11:34:18

Minä olen käynyt vain "uudella Saaralla" - ei taitaisi olla edes mahdollista, että olisin vanhalla kerennyt vierailla. Minusta on noin parivuotiaana kuva Roopen selässä ja se on kyllä nykyisen tallin kohdalla otettu.

Vielä tuohon opettaja-asiaan sitä, että minäkin arvostan niitä loppukäyntijutteluita. Ne ovat välillä tosi valaisevia, varsinkin, jos hevonen ei ole kovin tuttu.

Lähettäjä: Minnami 
Päivämäärä:   16.11.08 15:54:34

Ilmapiiri on näennäisesti hyvä, mutta seläntakana puhumista lienee jokaisella tallilla. Ikävää että Saaralla osa henkilökunnasta jauhaa schaissea ainakin muusta henkilökunnasta. Toivottavasti ei asiakkaista sentään.

Lähettäjä: möö 
Päivämäärä:   16.11.08 16:35:58

"Toivottavasti ei asiakkaista sentään."

voi kyllä ne asiakkaistakin puhuu sontaa.

Lähettäjä: Minnami 
Päivämäärä:   16.11.08 17:20:55

Ihanaa. En ole vielä itse kuullut, sen jälkeen vasta olisikin mukavaa kantaa sinne rahojaan! :D

Päivämäärä:   16.11.08 17:46:47

Miten kisat menivät? :)

Päivämäärä:   16.11.08 18:56:22

kisat menivät mukavasti kivoja suorituksia nähtiin kaikilta :)
tulokset yrittelen laittaa nettiin huomenissa

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.11.08 19:55:30

hii hyviä suorituksia se yks heppa vaa hyppi pystyyn se joku yksäri.. :D

Lähettäjä: ```` 
Päivämäärä:   18.11.08 20:23:12

Lainaus:
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=5&i=1077546&t=1077546

Re: Oulun talleja?
Lähettäjä: netta^^
Päivämäärä: 15.11.08 11:52:27

Jäälissä ei taida olla maneesia :)
Saaran tallilla on erilaisia hevosia,joista varmasti löytyy mieluisa (: Iso talli mutta rauhallinen,tallin omistaja Saara todella ystävällinen,uusia tulokkaita tietysti katsotaan aluksi kieroon mutta sittenkun pääsee mukaan porukkaan niin silloin kaikki on hyvin (:
Itse ratsastanut koko ratsastus-urani(TADAA 4 vuotta)Saaralla.
Suosittelen :) http://www.nic.fi/~o-ri/sivut/etusivu.html

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   19.11.08 16:24:43

Onko kellään kuvia estekisoista?

Lähettäjä: apuva 
Päivämäärä:   19.11.08 18:19:43

"uusia tulokkaita TIETYSTI katsotaan aluksi kieroon.."

mutta miksi :o? minä olen uusi, vanhempi (yli 20v.) tulokas. katsotaankohan minuakin kieroon kun monen vuoden hepostelu tauon jälkeen en välttämättä esimerkiksi muista miten päin joku suoja tulee ja rohkenen pyytää tallitytöiltä apua?

No onnekseni ainakin tähän asti tallille on ollut aina mukava mennä enkä ole kokenut minkäänlaisia alemmuuden tunteita ;>

Päivämäärä:   19.11.08 19:02:30

minusta ketään uusiakaan ei katsota kieroon. en tajua mikä pointti tuossa "uusia tulokkaita TIETYSTI katsotaan aluksi kieroon.." oikein on.

Päivämäärä:   20.11.08 11:24:51

ja tulokset netissä.
leikkaa liimaa
http://www.nic.fi/~o-ri/ori/tulokset16.11.08.html

Päivämäärä:   21.11.08 18:06:21

lol netta

Lähettäjä: :) :) :) 
Päivämäärä:   21.11.08 18:48:50

Lähettäjä -:

"lol netta"

Luulet sä tosiaan, että toi menee jakeluun?! "melkein peto" oli jo ihan liikaa... Saati muu kirjoittelu vanhasta tallista, katto ylempää huh huh ja hah hah

Lähettäjä: ninttu 
Päivämäärä:   22.11.08 21:03:55

muistakaa rapsuttaa mantaa paljonpaljonpaljon! :)

Päivämäärä:   26.11.08 12:47:24

ohhoh olipa topikki tipahtanut.

Tunti venähti eilen hieman yli, me * paukapäät* ku ei opita tarpeeksi vauhdikkaita ratoja...Riikkaa turhauttaa heh

Lähettäjä: mo 
Päivämäärä:   26.11.08 16:31:51

"uusia tulokkaita TIETYSTI katsotaan aluksi kieroon.."

^vielä tuohon netan ilmaisuun. totta kai jokainen katsoo uutta tuliaa "kukahan tuo on?" en minä oo ainakaan ennen nähnyt" hieman pitempään kuin normaalisti. netan käyttämä kieroon katsominen oli vain liian raju ilmaisu..

Lähettäjä: hejsan 
Päivämäärä:   26.11.08 21:52:39

Joo toi on kyll nähty, kun kukaan ei moikkaa. tuijotetaan vaan ku vierasta sikaa.

Lähettäjä: Riikka3 
Päivämäärä:   26.11.08 23:31:03

Ootteko muuten koskaan koittanu moikata itte ensin? Ehkä mä oon niin pelottava, ettei kukaan uskalla olla moikkaamatta takasin, mut aika hyvin on toiminu! :D

Mulla on tosi tärkeää asiaa, nimittäin että se Milkan Bamse on aivan ylisulonen!

Lähettäjä: kisakisa 
Päivämäärä:   27.11.08 11:07:21

Miten on, ehditäänköhän tälle vuodelle järjestää noita syyssarjan kisoja vai meneekö ensi vuoden puolelle tai jääkö pois kokonaan ? Onko joulun/uuden vuooden ajalta jo tiedossa miten talli on kiinni ?

Päivämäärä:   27.11.08 11:19:06

yhet estekisat pietään vielä.
lasketaan sitte sarjapisteet myös eskontuopista.

Lähettäjä: bumba 
Päivämäärä:   27.11.08 14:45:35

aijaa saako eskontuopistaki pisteet?oon kuullu että kevätmaljasta ei saa,niin miten tuopista saa?

Päivämäärä:   27.11.08 14:55:38

koska ei keretä järjestää koulukilpailua joka olisi syyssarjanosakilpailu. yleensä eskontuopistakaan ei pisteitä ole saanut, niinku ei kevätmaljastakaan

Päivämäärä:   28.11.08 21:17:05

montana oli tänään mukavana :))))))))))

Lähettäjä: karvamato 
Päivämäärä:   29.11.08 04:38:45

LOLLERO PUHUU ASIAAA

Päivämäärä:   2.12.08 18:25:52

olipa jossain sadannella sivulla..

muttamutta, yhdet estekisat vielä tulossa, 14.12., vajaan kahen viikon päästä siis. kutsu tulee nettiin piakkoin, ja tallin seinään viimeistään torstaina.

Lähettäjä: anne 
Päivämäärä:   2.12.08 19:00:32

Moi Rinna ja Suffeli!! Vieläkös Rinna etelässä asustaa? Mitäs teidän Hennalle nykyään kuuluu? Entä Suffeli missä päin? Vieläkö ootte hevosten kans tekemisissä? Ite en ainakaan vielä ole päässy eroon, kolme tuolla tallissa öllöttelee :)terv.Ganan ex hoitaja, joka täällä huutelee ;)

Lähettäjä: Suffeli 
Päivämäärä:   2.12.08 20:31:49

Mulle tuli shetun kaveriksi keväällä 17 v suomenhevonen. Aivan ihana tapaus.Haapavedellä asustelen.
Anne sun pesukone hyrskyttelee joka päivä tuolla meidän navetassa. Hyvä on ollut.
Ei ole nyt tullu käytyä Saaraa moikkaamassa ,pitäs kyllä käydä taas katsomassa myös pikku räpyköitä.

Lähettäjä: anne 
Päivämäärä:   2.12.08 21:28:27

eipä olis uskonu että pyykkäri edelleen pelittää ;) siitä on ainaki 10-12 vuotta ku se on sulle tullu ;)
olis iteki ihana käydä saaralla joskus ku oulussa käy mut harvemmin jää aikaa edes porukoilla piipahtaa vaikka asuvat saaran lähellä...

Lähettäjä: Hezzu 
Päivämäärä:   3.12.08 12:23:33

Aaltokankaalla on vissiin estekisat samana päivänä 14.12...riittääköhän osallistujia molempiin kisoihin?

Päivämäärä:   4.12.08 20:48:35

o-ri järjestää kisoja lähinnä omille (tunti)ratsukoille, aaltis/kentaurit omilleen.

Lähettäjä: heheheee 
Päivämäärä:   6.12.08 17:08:07

heheehee saaralaiset saavat jäädä nuolemaan näppejään sillä aaltokankaalle enemmän niitä kisaajia tulee mieluummin sinne meen kuin saaralle ku siellä ei osata kohteliaasti puhua ku kysytään kisajärjestelyistä ekoille kerroilla.. :P

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   6.12.08 17:20:12

kellä aiotte kisoihin

Päivämäärä:   6.12.08 20:59:26

hieman auki tämä hevoistilanne,kisoihin siis

Lähettäjä: Sophie 
Päivämäärä:   6.12.08 21:49:34

Eipä ole Saaralla ollut ongelmia, että olisi liian vähän kisaajia, pikemminkin päin vastoin...

Lähettäjä: elina 
Päivämäärä:   7.12.08 16:39:04

rapulla meen:)

Lähettäjä: Kaisa. 
Päivämäärä:   7.12.08 22:48:04

mikä on pokun vointi? voiko sillä lähtiä tuohon 80cm?

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   8.12.08 18:03:35

Kannataako vaihtaa aaltikselta saaralle? Mitä hyviä puolia on saaralla ? entä huonot puolet? Eroavaisuudet aaltiksen kans?

Lähettäjä: aitsu 
Päivämäärä:   8.12.08 18:40:29

Onko Selma Maikin omistuksessa? Ratsastaako Maikki itse juurikaan?

Päivämäärä:   8.12.08 19:49:56

poku on ihan täydessä käytössä ollut jo pari viikkoa, kisoihin vaan :)

selma on maikin hevonen, maikki ajaa/ratsastaa sillä jonkun verran.

Lähettäjä: Suopasieni 
Päivämäärä:   9.12.08 08:50:28

Saaralla on vähemmän pelottava maneesi kuin Aaltiksella;) :D

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   11.12.08 16:43:09

saaralla hevoset syö hyvää heinää (joskin melko paljon:D ) sen sijaan ku aaltiksen koput syö millon homeista ja milloin muuten vaan huonoa heinää

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.12.08 18:19:00

millon on pikkujoulut?

Päivämäärä:   11.12.08 18:31:09

21.12 klo 18.15 on pikkujoulut

Lähettäjä: bullaa 
Päivämäärä:   11.12.08 18:57:11

ketä on katrillissa?

Lähettäjä: ei mee hyvin 
Päivämäärä:   11.12.08 20:19:46

Antaapa taas tosi tosi talentin kuvan:

"Lähettäjä: !
Päivämäärä: 11.12.08 16:43:09

saaralla hevoset syö hyvää heinää (joskin melko paljon:D ) sen sijaan ku aaltiksen koput syö millon homeista ja milloin muuten vaan huonoa heinää"

Lähettäjä: :@ 
Päivämäärä:   12.12.08 14:30:45

ottakaa huomioon että kysessä on saaralla paali ja aaltiksella säilöheinä. Saaralla hevoset saa paljon heinää kun tekevät paljon töitä. Aaltiksella hevoset menee max kaks (mikä on myös saaralla) mutta joskus jonkun pitää mennä kolme tunti päivässä, mikä johtuu siitä että jotkut hevoset on sairastellu. Ja se johtuu siitä että kun heinässä on ollut liian paljon sokeria. Ja kyllä ne on elukat sairastellu aaltiksellakin ! Loka-syys kuussa, MELKEIN kaikki yksärit olivat kuumessa ja maha sekasin! Aaltiksen heinä vaihtelee niin laidasta laitaan, ihme että hevosilla mahat kestää..

Ja nyt on tarpeeksi vertailtu näitä kahta naapuri tallia, jos jotaki joku seikkaa enemmän tai vähemmän v*ituttaa menkööt vaikka ulos riehumaan EI TARTTE AINA NETISSÄ ITKEÄ!

Päivämäärä:   13.12.08 11:46:00

meninpä eilen manta-tammalla, se on kyllä kiva kaveri !

Lähettäjä: roosa 
Päivämäärä:   13.12.08 11:46:34

empäs tuukkaan kisoihin, ku epperillä on sairasloma :)

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.