Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevoselle hoitaja

Lähettäjä: Hoitaja? 
Päivämäärä:   29.7.23 20:26:43

Löytyykö vielä semmoisia vanhanajan hoitajia? Jotka tulevat tallille hoitamaan hevosia, tekemään kevyitä tallihommia, harjaamaan ja huolehtimaan hevosista pelkästään rakkaudesta lajiin? Säällä kuin säällä. Toisin sanoen palkkio ei ole ratsastus tai raha vaan hevosen kanssa yhdessä vietetty aika, hevosen luottamuksen ja ystävyyden ansaitseminen ja hienosta eläimestä ja sen hyvinvoinnista huolehtiminen. Jos tämmöinen aarre löytyy, ottaisin mielellään hänet hevoseni tiimiin. Liikaa on niitä, jotka heti ilmoittavat, kuinka haluavat valmentautua tai kisata hoitohevosella tai heti ensimmäisten syyssateiden jälkeen eivät enää kerkeä tallille ja lopulta lopettavat kokonaan yhteydenpidon. Molemmat sekä omistaja että hevonen ovat täyspäisiä, joten se ei käy selitykseksi.

  Re: Hevoselle hoitaja

Lähettäjä(( 
Päivämäärä:   6.8.23 23:10:04

Löytyy, itse olin sellainen vuosi sitten.
Nykyisen vuokrahevosen omistaja kysyi minulta normi ratsastuskoulu tytöltä, aloin hoitamaan hänen nuorta suokkia. Mutta sun pitää ymmärtää ja muistaa että et saa tällaista täysi-ikäistä kaiken osaavaa. Jos mitään yhteyksiä ratsastus kouluun niin sieltä saa helpoiten.
Itse alotin tämän varsan kanssa oikeasti kokemattomana suojatkin oli hankala laittaa kun kokemusta ei ollut, kärsivällisyyttä vain. Nykyään itse vuokraan saman omistajan toista hevosta kun varsa on lähtenyt jo takaisin kotiin, olisin jatkanut.

  Re: Hevoselle hoitaja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.23 15:11:57

Löytyy, mutta mistä löytyy hoitohevonen? En halua/osaa/pysty ratsastaa, mutta olisi ihanaa pyöriä tallilla auttamassa tallitöissä ja harjaamassa hevosia tai mitä vaan. Olen aikuinen ja autollinen, mutten mikään kokenut Eurooppaa kiertänyt kisagroomi. En vain ole keksinyt, mistä tällaisen paikan/diilin löytää, kun en tunne seudun hevosihmisiä.

  Re: Hevoselle hoitaja

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.9.23 03:13:08

Vaikka väitettäisiin muuta niin kyllä meitä on edelleen

Itse olen useitavuosia hoitanut yksityisiä hevosia, niitä kilpahevosia ja harrastusheposia.
Lähes aina on ollut niin ettei ratsastamaan ole päässyt.

Omat tehtävät on yleensä ollu hevosten normaali hoitaminen hevosen hyvinvoinnista huolehtiminen,ruokinta
Hevosen liikutus maastakäsin todella harvoin ratsastus
Kisoissa/ valmennuksissa hoitaminen.
Hevosen kuntoon laittaminen omistajalle
Hevosen hoitaminen kun omistaja ratsastanut.
Varusteidenpesu
Ja täällä pääkaupunkiseudulla ollaan

Löytyy, itse olin sellainen vuosi sitten.
Nykyisen vuokrahevosen omistaja kysyi minulta normi ratsastuskoulu tytöltä, aloin hoitamaan hänen nuorta suokkia. Mutta sun pitää ymmärtää ja muistaa että et saa tällaista täysi-ikäistä kaiken osaavaa. Jos mitään yhteyksiä ratsastus kouluun niin sieltä saa helpoiten.
Itse alotin tämän varsan kanssa oikeasti kokemattomana suojatkin oli hankala laittaa kun kokemusta ei ollut, kärsivällisyyttä vain. Nykyään itse vuokraan saman omistajan toista hevosta kun varsa on lähtenyt jo takaisin kotiin, olisin jatkanut.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.