Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä vaadit hevosen hoitajalta?

Lähettäjä: …… 
Päivämäärä:   31.8.21 11:18:52

Kysymys otsikossa

  Re: Mitä vaadit hevosen hoitajalta?

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   3.9.21 13:49:17

Rehellisyyttä, ahkeruutta ja tervejärkisyyttä. Hoitaja tulee kun on sovittu, ei vain kivalla kelillä ja tekee mitä on sovittu. Hän ymmärtää ettei tallille tulla kännykkää räpeltämään eikä tarvitse pelätä, että hän rikkoisi tallin somesääntöjä. Hän ei yliarvioi itseään hevosten käsittelijänä.

  Re: Mitä vaadit hevosen hoitajalta?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.12.21 17:17:58

Pärjää hevosen kanssa ja on sille reilu ja pitää lupauksensa

  Re: Mitä vaadit hevosen hoitajalta?

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   28.10.22 13:52:25

tulee eläinten kanssa toimeen yms.

  Re: Mitä vaadit hevosen hoitajalta?

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   7.12.22 16:29:46

ja myös ihmisten.

  Re: Mitä vaadit hevosen hoitajalta?

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   21.12.22 15:39:18

ei hauku muita..

  Re: Mitä vaadit hevosen hoitajalta?

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   28.12.22 17:28:44

Luotettava, käsittelee hevosta rohkeasti (mun heppa vähän säpsy, niin ei tule mitään, jos käsittelijä pelkää), osaa lukea hevosta ja ymmärtää mennä sen ehdoilla, kysyy rohkeasti, jos joku mietityttää, ja viimeisimpänä muttei vähäisimpänä: tykkää mun hevosesta. Saattaa kuulostaa hassulta, mutta kahdesta hoitajasta toinen pitää todella paljon mun hevosesta, kun taas toisesta tuli heti vaikutelma, ettei ole hänen lemppareitaan. Jälkimmäiselle sanoin heipat, koska mielipide hevosesta heijastui asenteeseen tallilla, ja juttuihin joita jauhoi sitten tallin ulkopuolella.

  Re: Mitä vaadit hevosen hoitajalta?

Lähettäjä: Vai mitä 
Päivämäärä:   30.12.22 16:47:32

Jos ei osaa jotain asiaa on osattava sanoa se rohkeasti
Eikä peitellä. Silloin se voidaan opettaa. Se on tie oppimiseen. Rehellisyyttä/ tunnollisuutta/ahkeruutta.

  Re: Mitä vaadit hevosen hoitajalta?

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   29.1.23 15:07:26

kohtelee hyvin hevosta.

  Re: Mitä vaadit hevosen hoitajalta?

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   5.2.23 17:24:31

fiksua käytöstä. ei kiroile.

  Re: Mitä vaadit hevosen hoitajalta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.2.23 20:59:14

Kemiat kohtaa niin omistajan, kuin hevosen kanssa, sekä on kiinnostunut oppimaan ja tekemään. Pieni arkuus ei haittaa, eikä osaamattomuus, koska olen itse oikeastaan aina mukana, eikä myöskään täysi-ikäisyyden puute ole ongelma.

Itselle hoitaja on enemmänkin luotettava tallikaveri, jonka kanssa on mukava puuhailla yhdessä, kuin mikään ilman palkkaa miljoonien vaatimusten perusteella hevosta hoitava tyyppi. Pääsee myös ratsastamaan mun valvonnassa tai tunneilla.

  Re: Mitä vaadit hevosen hoitajalta?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   4.3.23 17:23:32

Tulee kun on sovittu. Hoitaa tavarat paikalleen. Ilmoittaa havaisemistaan poikkeamista. Tekee sen mitä on sovittu. Järjen käyttö sallittu, mutta jos esim ruokia tai vesiä jää antamatta tai aikataulu heittää tunteja, ei tarvitse jatkaa.
Meillä pääsee ratsastamaan ja ajamaan vaikka joka kerta, jos on osaamista siihen. Mutta montaa vuotta en jaksa enää kädestä pitäen opettaa, jollei sille saa vastinetta. Ai niin, maksan myös rahalla tarvitsemastani talliavusta.
Silti ilman hyvää hoitajaa

  Re: Mitä vaadit hevosen hoitajalta?

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   5.3.23 12:51:53

hyvää käytöstä.

  Re: Mitä vaadit hevosen hoitajalta?

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   7.3.23 15:44:16

asiallisuutta.

  Re: Mitä vaadit hevosen hoitajalta?

Lähettäjä: Jee 
Päivämäärä:   17.3.23 11:21:36

Luotettavuutta. Huolellisuutta. Käytöstapoja. Tullaan, kun sovitaan. Ruokitaan, niin kuin on sovittu. Siisteyttä, käytävä lakaistaan kun on heinät viety karsinaan. Vesihana suljetaan, kun on vienyt veden. Ulko-ovi suljetaan (pakkasella) aina ovesta kuljettaessa ettei vesiputket rikkoudu jäätymisestä. Hevosen harjat puhdistetaan harjauksen jälkeen. Tarhan portti suljetaan tarhaan viennin jälkeen. Nameja ei kädestä syötetä vaikka olisi niin kiva antaa, näin kun on sovittu. Hoidetaan se hoitohevonen ilolla ja ajan kanssa, kännykän kanssa sometetaan sitten vasta kotona. Hoitaja hoitaa hevosen, ei legioona mukana olevia seuralaisia. Kysyy, jos on mielenpäällä jotain. Ei laita viestejä vaatien milloin mitäkin, omistaja kyllä ostaa/ hankkii tarpeelliseksi katsomansa välineet, ruuat ja eläinlääkärin käynnin itsenäisestikin. En mielestäni vaadi omistajana kuin perusjuttuja, jotka jokaisen tulisi osata jo kerta näytön jälkeen tai luontaisesti. Muut kyllä opastan mutta tressaavaa se kyllä on ollut, kun on kohdannut nuo kaikki tavat, joita hoitaja ei joka kerta muistakaan tehdä/ katsoa lähtiessään tuliko tehtyä eli käytävä tallissa heti hoitajan lähtiessä tarkistusreissulla. Nyt ei sitten ole enää hoitajaa. Vuosien varrella on muutama jonkun aikaa käynyt mutta helpompi kun tekee itse. Ikinä en ole kenellekään ilkeillyt siltikään mutta mutta parin huolimattomuuskerran jälkeen yhteistyö on sitten loppunut, oma talli, oma lupa ja vesiputken paukahtaessa minun rahanikin.

  Re: Mitä vaadit hevosen hoitajalta?

Lähettäjä: Ilona 
Päivämäärä:   18.3.23 12:58:40

Luotettavuus, säänkestävyys suurin kun kotitallilla ollaan, rehellisyys ja se että osaa katsoa sillä silmällä jos jotakin epätavallista hevosissa tai jotakin rikkoutuu/puuttuu mitä tarvitsisi. Kädestä pitäen opastan mielelläni ja olen apuna niin kauan kuin tarvitaan, mutta hoitajan tehtävänä saada itselle lisäkäsiä lopulta tallintekoon ja hoitamiseen etenkin sennuheppojen osalta päästä puuhailemaan. Tallivuoroista maksan myös mielelläni ja hyvin on halukkaita puuhaan riittänyt.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.