Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hoitoponi alaikäiselle

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.6.20 16:19:46

Moi! Oisko kellään tietoa mistä löytää hoitoponia alaikäiselle? Ratsastuskokemusta ei hirveesti löydy (kiltillä ponilla käynti ja pikku pätkät ravia sujuu) mutta hoitamista oon harjotellu reilusti, eli siis osaan kaikki perus hoito toimenpiteet. Tuntuu siltä että täällä kaikki hoitoponia tarjoavat haluavat 15+ vuotiaan itse 08

  Re: Hoitoponi alaikäiselle

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   23.6.20 11:10:14

Se on vastuukysymys. On paljon helpompaa pitää tallilla kävijät täysi-ikäisinä jotka ovat oikeustoimikelpoisia, jos möhlivät. Lapsen kihdalla vastuu on huoltajalla, mikä tekee asioista helposti hankalia.

Toinen asia on, että nykylapset ovat huonoja tekemään töitä. Joukosta on raskasta etsiskellä hyvää hoitajaa, jos 9/10 on kännykkää räplääviä turhakkeita.

  Re: Hoitoponi alaikäiselle

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   23.6.20 11:50:52

Aa, en ollu tullu tota ajatelleeksi:) Itse en siis olisi ratsastuksen yms perässä vaan perus tallityöt ois kiva, boksien siivoaminen yms

  Re: Hoitoponi alaikäiselle

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   24.6.20 23:40:10

Hoitoponi löytyy varmimmin vanhanaikaisella metodilla. Kävele tallinpitäjän ovelle ja kysy. Tallinpitäjät useimmiten ignooraavat kaikki nettikyselyt, koska suurin osa "hoitajista" on oikeasti pelkän hauskanpidon perässä.

Haarukoi alue, johon pääset vaivatta ilman kyytejä. Esim fillarilla. Sitten kierrät sen alueen talleilla kyselemässä. Niin hoitohevoset on kautta aikain hankittu.

  Re: Hoitoponi alaikäiselle

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.7.20 23:45:33

Turre, muistan niin hyvin tuon kun fillaroin etsimässä sitä hoitohevosta yli 30 v sitten.
Sain vain tylyn vastaanoton kaikkialla. Eli samat ongelmat ne oli jo 80-luvulla kuin nyt.

Itse löysin silloin hoitohevoset ratsastuskoulun kautta. Siellä sattui olemaan ilmoitus tallinseinällä ja siinä etsittiin hoitajia yksityistallille.

Tuurista kiinni pitkälle...

  Re: Hoitoponi alaikäiselle

Lähettäjä: Moona 
Päivämäärä:   7.8.20 10:17:40

Minä sanoisin että sun ei kannattais ottaa hoitsuu vielä kun et osaa nii paljoo

  Re: Hoitoponi alaikäiselle

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   8.8.20 11:06:15

Hoitohevonen otetaan juuri siinä vaiheessa, kun halutaan oppia. Osaavat tallityöntekijät ovat sitten ihan eri asia.

  Re: Hoitoponi alaikäiselle

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   14.12.20 18:16:43

riippuu kokemuksesta.pelkkä ikä ei kerro.teini voi olla kokeneempi kuin aikuinen .
jos kyse on monta vuotta ratsastaneesta teinistä ja aloittelevasta aikuisesta.

  Re: Hoitoponi alaikäiselle

Lähettäjä: Jenni 
Päivämäärä:   15.12.20 19:10:26

Kävisin myös itse kyselemässä lähellä olevilta talleilta äidin tai isän kanssa, niin näkevät että vanhempi mukana hommassa. Jos ei heillä ole hoitoponia tarjolla, niin osaavat ehkä vinkata jonkun jolla olisi :) tsemppiä etsintään!

  Re: Hoitoponi alaikäiselle

Lähettäjä: rp 
Päivämäärä:   6.1.21 09:50:51

Ei nykyään voi antaa alaikäisille hoitohevosia / mitään vastuuta koska jos jotain tapahtuu, vanhemmat sekoaa ja vaatii hevosen lopettamista tai muuta vastaavaa

  Re: Hoitoponi alaikäiselle

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   5.8.21 15:54:14

Kannattaa mennä tallilta toiselle, ja kysellä.
Muista myös sanoa, ettei ratsastus ole tärkeää vaan olet tallitöiden ja harjauksen perässä!
Jos ei ole mitään hoidettavaa hevosta niin kysy pääsetkö tekeään tallitöitä. Niitä tekeässä tallin omistajat tutustuvat sinuun ja todennäköisemmin pääset pikkuhiljaa ”talliporukkaan”, jonka ohessa saat alkaa hoitamaan hevosia omistajan ollessa mukana. Ja sitten pikkuhiljaa saat varmaankin jonkun hoidettavan.

En voi kyllä luvata, että asiat menevät juuri tällä tavalla, mutta kannattaa yrittää!

Onnea!

  Re: Hoitoponi alaikäiselle

Lähettäjä: Spot 
Päivämäärä:   10.9.21 14:06:56

ei ikä kerro miten kokenut on. alaikäinen voi olla kokeneempi hevostelija kuin aikuinen. ja jos on aikuinen auttamassa niin kyllä käy.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.