|
Lähettäjä: o
Päivämäärä: 5.9.10 12:25:01
plätss, en ole aloittaja, mutta ei kyllä aina tarvitse antaa muiden tulla harjailemaan. Tietysti ratsastuskoulu on eriasia, mutta esimerkiksi yksityistalleilla voi hoitaja itsekin joutua lopettamaan jos päästää pikku tyttöjä lääppimään.
Itse hoidan neljää kilpahevosta ja jos niiden omistaja kuulisi, että olsin antanut pikkutyttöjen hoidella hevosia voisin sanoa, etten itsekään niitä enää hoitaisi. Syy siihen on se, että kyse on isosta ja arvaamattomasta eläimestä ja sekä minä, että hevosen omistaja otetaan tietoinen riski kun olemme hevosten kanssa. Jos kutienkin joku pikkutyttö tulee ja annan hänen touhuta hevosen kanssa joudun minä ottamaan vastuun tästä, koska minä olen antanut luvan harjata. Jos sitten tytölle sattuu jotain olen minä vastuussa ja samalla myös hevosten omistaja eli aloittaja ei ole ollenkaan itsekäs päin vastoin.
Entisenä hevosen omistajana voin myös sanoa, että itse en suostunut ottamaan edes hoitajaa hevoselleni juuri tuon takia, että jos jotain sattuu on hevonen minun. Tämän takia hoidin itse hevostani, tallityöntekijöiden lisäksi.
|