Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  ÄRSYTTÄVÄÄ!!

Lähettäjä: bLaH bLaH<3 
Päivämäärä:   4.9.10 16:59:24

Päätin tulla purkaantumaan teille!
minulla on hoittohevonen ja rakastan sitä. Olen todella miten sen sanoisi omistuksen haluinen hoitsustani (en esim. halua että sitä tullaan lääppimään ja halailemaan ja muuta sellaista) No olin sitten hoitamassa hoitsuani joka on issikka ja harjailin sitä puomilla.
No siihen sitten tulee kaksi pikku likkaa. Nuorempi varmaan 6 ja vanhempi ehkä 9. No nuorempi sitten alkaa kiskoa vanhempaa hihasta ja supisevat vähän. Sitten isompi tyttö alkoi kikattaa. kysyin että mikä naurattaa. Tytöt eivät vastanneet vaan kävelivät pois päin.
Katsoin heitä vähän sille :O.
No tytöt sitten supisevat vähän ja tulevat muitta mutkitta harjaamaan hoitsuani. Kysyin että mitäs ihmettä he minun hoitsuani harjailevat? No vanhempi tyttö sanoi: No saadaan kai meki harjata!
Minä siihen: No oikeastaan ette saa.
Tytöt mulkaisevat vähän ja kävelevät kauemmas.
No lähden taluttamaan hoitsuani kentälle.
Tytöt seuraavat minua ja mulkoilevat.
Kentällä sitten tytöt mulkoilevat ja alkavat jotakin keräillä. en kiinnittänyt sen enempää huomiota. Kun laitoin hoitsuni ravaamaan jokin lentää ja osuu hoitsuani kylkeen. ja sitten toinen ja kolmas! Tytöt heittelivät sitä kivillä!! Ei siis millään isoilla mutta ei millään murusillakaan! No hoitsuni sitten rupeaa pukittelemaan ja riehumaan kun talutin sitä. Sain hoitsuni rauhoittumaan ja lähdin vihaisesti kävelemään tyttöjen luo. Mutta kas kumma1 Eivät he enää siinä ole! Kerroin tallin omistajalle joka ei tykännyt hyvää eikä myöskään tiennyt että tallille oli tullut sellaisia tyttöjä! Hän luuli että olen vain yksin siellä! Aivan ärsyttäviä tyttöjä!!

Re: ÄRSYTTÄVÄÄ!!

Lähettäjä: nice... 
Päivämäärä:   4.9.10 20:51:03

Tuo on todella törkeää!!
Tiedän myös paikan missä maastoon mentäessä jotkut tytöt heittelevät letkan viimeisiä kivillä ja sitten pakenevat paikalta...
On siinä muutaman kerran joku hevonen säikähtänyt niin että ratsastaja on tippunut.mutta ei ole onneksi mitään kamalampaa sattunut...

en tajua miten jotkut voivat olla niin hölmöjä että heittelevät hevosia kivillä siitä voi seurata vaikka mitä vakavia onnettomuuksia!!!!!

Lähettäjä: plätss 
Päivämäärä:   4.9.10 23:31:06

Hei, kai nyt muutkin saa harjailla ja halailla hoitoponiasi. Ajattele nyt miten onnellinen olet kun sulla on oma hoidokki, ajattele miten kiva ponin omistaja on kun antaa sulle mahdollisuuden hoitaa. Jos kaikki olis tollasia kun sä, ei kenelläkää olis hoitohevosia eitkä sä sais halia ja pussailla mitään hevosta.

Musta ainakin on kivaa jakaa iloa muiden kanssa ja antaa muillekkin mahdollisuus oppia hoitamaan hevsia ja olemaan niiden kanssa.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   5.9.10 09:25:41

Tallille tulleet tytöt toimivat "väärin", kun eivät kysyneet lupaa harjaamiseen ja varsinkin, kun heittelivät ponia kivillä.
Mutta sitten, jos minun hoitajani käyttäytyisi noin kuin sinä, hän joutuisi vähintään "puhutteluun" ja jos käytös ei parantuisi voisipa loppua se hoitaminenkin.
Minä haluan hyvän ilmapiirin tallille, kaikki ovat saman arvoisia taidoista riippumatta. Jos on saavuttanut oikeuksia, kuten ponin hoito, se sisältää myös velvollisuuksia, vähintään pitää olla kohtelias ja ystävällinen sekä auttaa muita.
Tässä tapauksessa ei vieraiden tyttöjen olisi tarvinnut antaa harjata, mutta heille olisi pitänyt olla ystävällinen ja vaikka kertoilla ponista ja jutella "mukavia".

Lähettäjä: hei. 
Päivämäärä:   5.9.10 10:36:19

Kiva, mutta aika epäuskottavan kuuloinen tarina.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   5.9.10 12:25:01

plätss, en ole aloittaja, mutta ei kyllä aina tarvitse antaa muiden tulla harjailemaan. Tietysti ratsastuskoulu on eriasia, mutta esimerkiksi yksityistalleilla voi hoitaja itsekin joutua lopettamaan jos päästää pikku tyttöjä lääppimään.
Itse hoidan neljää kilpahevosta ja jos niiden omistaja kuulisi, että olsin antanut pikkutyttöjen hoidella hevosia voisin sanoa, etten itsekään niitä enää hoitaisi. Syy siihen on se, että kyse on isosta ja arvaamattomasta eläimestä ja sekä minä, että hevosen omistaja otetaan tietoinen riski kun olemme hevosten kanssa. Jos kutienkin joku pikkutyttö tulee ja annan hänen touhuta hevosen kanssa joudun minä ottamaan vastuun tästä, koska minä olen antanut luvan harjata. Jos sitten tytölle sattuu jotain olen minä vastuussa ja samalla myös hevosten omistaja eli aloittaja ei ole ollenkaan itsekäs päin vastoin.
Entisenä hevosen omistajana voin myös sanoa, että itse en suostunut ottamaan edes hoitajaa hevoselleni juuri tuon takia, että jos jotain sattuu on hevonen minun. Tämän takia hoidin itse hevostani, tallityöntekijöiden lisäksi.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   7.9.10 10:41:57

Miten luulette näiden pienten ihmisten oppivan tapoja, jos ei heitä neuvo ja anna heidän tehdä? Ap olisi voinut tilanteessa sanoa, vaikka että "harjailu on ihan ok, mutta ensi kerralla kysykää lupa" tai sitten ohjannut heidät jonkun aikuisen luo jolta kysyä jotakin muuta opiskelukohdetta. Joku kaunis päivä nämä pikku ihmiset ovat hoitaja tyttöjä ja jos eivät osaa mitään (koska joku ap:n kaltainen besserwisser on ajanut heidät aina matkoihinsa), niin herran haltuun vaan heidänkin hoitoponinsa! Siksi 7-vuotias tyttäreni saa nyt opetella valvottuna hevosten hoitamista, että osaa sen homman kun on hoitohevosen aika.

Lähettäjä: Halloo 
Päivämäärä:   7.9.10 18:00:22

Komppaan o:ta. Ratsastuskouluilla hevosia voi opetella hoitamaan, mutta kyllä silloinkin on kysyttävä lupa, eikä vain rynnätä hevosen luo. Ne kun ovat eläimiä ja osa on vaikeampia, säikympiä, arempia... Yksityisellä kellään ulkopuolisella ei kyllä ole asiaa koskemaan toisen hevoseen tai tässä tapauksessa hoitsuun. Ei tykkäis munkaan hoitsun omistaja jos jotain rndom lapsia päästäisin harjaamaan. Ja lasten oppimisesta, oppivat tosi huomiolle tavoille jos annetaan käyttäytyä noin. Ei tartte kysyä lupaa jne. Ei tollasesta palkita ainakaan tartte...

Lähettäjä: bLaH bLaH<3 
Päivämäärä:   8.9.10 14:46:03

Niin siinä se! Unohdin mainita että hoitsuni on YKSITYINEN... Olisin minä muuten antanut niiden harjata mutta kun en omista hevosta ;( Ja tiedän että on TODELLA RASITTAVAA olla tälläinen kuin minä olen joka ei halua jakaa hoitsuaan .. Olen kyllä yrittänyt päästä tavasta irti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.