Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  KUINKA MONELLA ON HOITSU?

Lähettäjä: moikkelis 
Päivämäärä:   29.8.10 19:30:43

Keillä kaikilla on hoitsu ja mitä sen hoitsun kanssa saatte tehdä ja pitääkö maksaa? :) olen harkinnut läheiseltä tallilta hoitsua, mutta en tiedä, että saako ratsastaa, maksaako, kuinka usein pitää käydä yms. :)

Re: KUINKA MONELLA ON HOITSU?

Lähettäjäflanelli 
Päivämäärä:   29.8.10 19:37:51

Hoidan yksäriä yksäritallilla ja saan touhuta aikalailla kaikenlaista. Hommiin kuuluu harjaus, ruokien laitto ja päivämössön antaminen. Lisäksi jos vain ehtii/jaksaa niin tarhaa voin putsailla. Toivottavaa olisi lisäksi, että kävisin taluttelemassa tai touhuaisin maastakäsin muuten (kapsoni- tai maastakäsintyöskentelyä).

Hoitaminen ei maksa mitään.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   29.8.10 20:41:50

moikkelis// jos sulle ratsastus on tärkeintä niin hoitohevosta et luultavasti hirveen helpolla löydy!

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   29.8.10 20:44:13

löydä*

Lähettäjä: Epic_Fail 
Päivämäärä:   30.8.10 13:55:41

Mulla on hoitohevonen yksityistallilla. Ei tarvitse maksaa mitään, saan harjailla, liikuttaa maastakäsin ja tehdä kaikkea muutakin peruspuuhastelua hevosen kanssa. Käyn pari kertaa viikossa.

Lähettäjä: laama 
Päivämäärä:   30.8.10 15:11:36

mul on hoitsu yksityisel kans. ihan kokonaa yksityinen ei periaattees oo, et on tuntei kerran viikos kuitenki :) saan ilmatteeks hoitaa. pitää siivota tarha, karsina ja tallia, hoitaa heppa, liikuttaa ja mitä tallihommia nyt ylensäki tehään... :D

LähettäjäSarraa. 
Päivämäärä:   31.8.10 15:28:55

Minullakin on hoitsu yksityistallilla. Saan tehdä sen kanssa oikeastaan mitä vain, järjen kanssa tietysti. Ratsastaa saan tallitöitä vastaan.

Lähettäjä: question 
Päivämäärä:   1.9.10 09:11:49

mulla on oikeestaan kaks hoitsua, kummatki yksityistallilla. Hoidan ja liikutan, ei tarvi maksaa(:

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   1.9.10 13:53:16

mulla on 4 hoitsua + liikuteltavia :) mikään ei maksa mitää

Lähettäjä: ''' 
Päivämäärä:   1.9.10 15:04:03

Mulla on hoitohevonen ja hommiini kuuluu iltatallin teko (hevoset max. 4kpl sisälle, iltaruokien anto + mahdollinen teko) ja satunnaisesti karsinoiden siivous (max. 4kpl).
Lisäksi hommiini kuuluu ratsastus aina kun käyn tallilla ja itseasiassa hoidankin yhden kisahevosen liikutuksen lähes kokonaan. Omistaja käy selässä kerta viikkoon hyppäämässä, koska itse olen enemmänkin kouluratsastaja ja samalla omistaja saa taas tuntumaa hevoseen, koska kilpailee tällä kuitenkin ulkokaudella lähes joka viikonloppu.
Lisäksi satunnaisesti liikutan toista kisahevosta, joka on kuitenkin vielä nuori, eikä käyttäydy aina välttämättä kaikkein järkevimmin ja kahden muun kanssa saan touhuta maastakäsin jos huvittaa, koska ne ovat niin paljon pienempiä, ettei niillä kukaan ratsasta.

En maksa mitään ja käyn tallilla normaalisti vähintään kaksi kertaa viikossa koulujen aikaan. Lomilla useammin + omistajan ollessa matkoilla niin hoidan silloin hevoset kokonaan itse (aamu + iltatalli), paitsi kouluaikoina tässä voidana joustaa.

Lähettäjä: ''' 
Päivämäärä:   1.9.10 15:05:14

Niin ja jäi sanomatta, että satunnaisesti myös kyseisellä tallilla muut hevosten omistaja pyytävät minua ratsastamaan jos eivät itse kerkiä. Enkä luonnollisesti tällöinkään maksa mitään. :)

Lähettäjä: Pattipää 
Päivämäärä:   1.9.10 16:12:22

Mun pitää ratsastaa ja harjata hevonen =) Ei muuta. Ja hevonen on yksityisellä maneesitallilla =)

Lähettäjä: katÄsi 
Päivämäärä:   1.9.10 16:20:35

Mä käyn hoitamas kahella tallilla, kummallaki ilmaseks. Sanotaan nyt näin;
TALLI nro 1, hoidan yhtä shetlanninponia & saan ratsastaa sillä kun haluan, missä haluan. Siivoilen karsinoita & harjailen shetua, kaikkee mahollista saan tehä mitä keksin =) . Samaisella tallilla koulutan toista shetua, jolla saan tehä kaikkee sen koulutukseen liittyviä asioita.
TALLI nro 2, hoidan toista shettistä, & se on puoliksi koulutettu, eli koulutan sitä samalla. Sillä saan ratsastaa aina kun kerkeän, ilmaiseksi. Ei tarvi siivota karsinoita, riittää että iltaruuat aina annan. Eli siis sillä saan ratsastaa joko tarhassa ( kenttää ei ole ) tai maastossa satulan kanssa, tai ilman satulaa. Saan myös harjailla & talutella. =)
ELI SIIS KUMMALLAKAAN TALLILLA EN MAKSA MITÄÄN ! =)
Vielä sen sanon, että talli nro ykkösellä, tallin omistaja tulee pitämään minulle TUNTIA ( ilmaiseksi tietenkin ), jos hänelle ei ole muuta tekemistä, muutenkin hän tykkää katsoa kun ratsastan, & seurata edistymistäni =)

-kata

Lähettäjä: Madu 
Päivämäärä:   1.9.10 18:56:12

Hoidan Sammaliston tallilla siitostammaa, 1v oria, tuntaria.+ ratsastan satunnaisesti joitain tallin myytäviä ja yksitisiä + käyn tunneilla. Tietysti hoidan ja liikutan paljon muitakin hevosia kun tallillamme niitä riittää. Minulla on aika vapaat kädet tallitöiden ja liikuttamisen kanssa (: Enkä maksa.

Lähettäjä: adsu 
Päivämäärä:   2.9.10 11:53:19

Heip! Itse hoidan äkäistä ja pippurista risteytysponi tammaa ratsastuskoululla, jossa käyn tunneilla. Tehtäviini kuuluu tarhasta haku (ja sinne vienti), harjaus, kavioiden puhdistus, satulointi ja suitsiminen ennen tuntia, karsinan putsaus, käytävän siistiminen, varusteiden huolto, liikutus tarvittaessa, ruokinta tarvittaessa ja monia muita juttuja..

Kysyisin tässä, että te jotka hoidatte ratsikoulussa, onko hoitsuillanne hoitovihkot? Meillä on täällä ja homma toimis jos kaikki ei sotkis niitä vihkoja...

Lähettäjä: bLaH bLaH<3 
Päivämäärä:   3.9.10 16:04:45

Hoitsu on<3
Ihana sellainen...
Hoitsuni on Issikka ja sillä on kesäihottuma.
Hoitsun sain kun pyysin sitä<3
Hoitsua saan syötellä ja ratsastaa jos saan omistajalta siihen luvan. Hoitaa saan omatoimisesti. Joskus aina välillä pihattoa siivoilen. Tosiaan se on pihattoniin ei kuulu perus hommiin. heinää aina väliilä laitumelle kuletan. tallilla ollessani jos hoitsuni lähtee vaellukselle silloin laitan sen kuntoon ja otan varusteet sen palattaessa pois.
Harjojen puhdistus yms. yms.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.9.10 17:55:53

Mulla on kaksi hoidokkia, jotka asustavat omistajansa pihassa omistajan kisapollen kanssa.
Suokkitamman kanssa saan tehdä mitä tahansa, harjailla, ratsastaa, talutella, maastoilla, opettaa uusia asioita.. Nyt on kärryihin totuttelu menossa, tuo kun pelkää niitä ihan hirveästi. Lisäksi sitten hoidan tuon varusteet.

Shettistammaa taluttelen ja ajan, harjailen, totutan veteen, se kun pelkää sitä, teen erilaisia maastkäsinharjoituksia, ja tälläkin hoidan varusteita.

Lisäksi siivoilen tarhaa, pihattoa, satulahuonetta ja tallin ympäristöä, huolehdin välillä myös kisahevosen varusteista ja satunnaisesti liikutan senkin, käyn omistajan seurana maastossa ja auttelen pikkuhommissa, ja joskus isommissakin. Vuosi sitten rakennettiin yhdessä uusi kenttä, huomenna aloitetaan uuden tarhan teko. Myös puomeja yms olen maalaillut ja tehnyt. Välillä tulee sitten auteltua ihan muissakin kuin hevoshommissa, joskus avitan sikalassa, kannan puita sisälle, autan metsätöissä jne.

En maksa mitään, saan mennä tallille koska vain, teen mitä haluan ja jätän ne asiat tekemättä, joita en halua. Tämä siis oli omistajan ohje kun ensimmäistä kertaa kys. tallilla kävin.

Lähettäjä: Laku 
Päivämäärä:   3.9.10 18:11:31

Hoidan semmost pv kisapollea, harjailen, siivoan karsinaa ja tarhaa, loimitan ja ruokin.

Lähettäjä: morO 
Päivämäärä:   4.9.10 11:57:16

Mulla on kaks hoitsua (=
Toinen on yhellä yksityistallilla, jossa ei käy porukkaa paljoa, ja hoitsuni on ns " melkeen oma " , saan tehä mitä haluun, eikä maksa mitään.
Toinen on ratsastuskoulussa, jossa alko nyt tuntitoiminta, mut ennen me ratsastettii kympin hinnal, ja nyt me harjaillaa, talutellaa, laitetaa ponei kuntoo, haetaa tarhast, putsataa varusteet & paljo muuta :)

Lähettäjä: maura 
Päivämäärä:   4.9.10 20:17:07

hoidanhh yht tammaaa ratsiskoles ja vittuu halusiin vaan itse hoitaa sitähh mut vitttuku sitä lääppii aatana kaikki ku se on sellanen ihana yffi ja saaaatamna sillä menee kaikki pikuulikat eikä ne osaa ews ratsastaa toisin ku mä mä oon ratsastanu jo vuoden ! oon hypänny 3o cm !

Lähettäjä: -volvox 
Päivämäärä:   5.9.10 13:34:35

mulla on 2 hoitsua, saan touhuilla niiden kanssa kaikenlaista ja ratsastaakin ja sillä toisella kisatakin, eikä maksa mitään (==

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   5.9.10 17:38:30

Itsellä 1 hoitsu ratsastuskoululla. Saan harjailla, laittaa kuntoon, hakea laitsalta ja viedä, putsata kamoja, olla hoitsun kanssa, siivoilla tallia yms. Eikä maksa mitään (:

Lähettäjä: jassyca 
Päivämäärä:   5.9.10 18:52:04

No kaks omaa ponia on ja sit hoidan myös parhaan kaverin ponia :) et tosta kaverin ponista voisin kertoo mitä sen kans teen. Saan ratsastaa ilmaseks ja oon sillä muutamat kisatkin menny. Siivoon yleens karsinan ja pistän ruuat ja loimitan jos on tarve.

Päivämäärä:   6.9.10 21:37:29

mul on kaks hoitsuu jja hoidan n. 3kertaa viikos ja kävelen toisel välil ja juoksutan molempii taluttelen ym. harjaa saan vapaasti.

Lähettäjä: Flame sea! 
Päivämäärä:   8.9.10 13:10:57

Mul on sellanen lv ravuri ruuna ja lv kantava tamma :)

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.9.10 21:18:07

4 hoitsua

Päivämäärä:   9.9.10 16:40:31

2 hoitohevosta ridakoululla ja 2 yksityistä. Yksityisiä saan talutella ja laittaa ruuat yms, ridakoulussa ainoastaan perusharjailu, tunneille autto yms.
Vaikka vastuuta ei ridakoulussa niin paljoo saa, en lopeta, koska molemmat hevoset hyvin rakkaita ja haluan tarjota niille parasta mahdollista hoitoa :-)

Lähettäjä: laaama 
Päivämäärä:   10.9.10 14:56:38

Lähettäjä: maura
Päivämäärä: 4.9.10 20:17:07

hoidanhh yht tammaaa ratsiskoles ja vittuu halusiin vaan itse hoitaa sitähh mut vitttuku sitä lääppii aatana kaikki ku se on sellanen ihana yffi ja saaaatamna sillä menee kaikki pikuulikat eikä ne osaa ews ratsastaa toisin ku mä mä oon ratsastanu jo vuoden ! oon hypänny 3o cm !

vähä repesin :'''DDD

LähettäjäCisco 
Päivämäärä:   11.9.10 11:58:03

Mulla on ollu kamalasti hoitoponeja/vuokraponeja, kaikki samalta tallilta.

Aluks hoidin pari viikkoa yhtä nf-tammaa, sitte sain sen puoleks vuodeks ylläpitoon. Hoitaminen ei maksanu mitää, ylläpito 300€ kuussa. Sen jälkeen vuokrasin kaks viikkoa yhtä yksäriä, 15€ kerta. Sitten ratsastin yhtä suokkia kuukauden, 15€ kerta.

Mun vuokraponin piti tulla tässä 12. päivä muttei sitte tullukkaa, sen omistaja ei tahokkaa antaa sitä. Sitten tallinomistaja ehotti että tahtoisinko ottaa yhen 3v nyffineitosen ylläpitoon ja sanoin kyllä!

Se maksaa 200€ kuussa, saan omistajlta niin usein tunteja ku haluan, se opettaa mut ajamaan tms :)

LähettäjäCisco 
Päivämäärä:   11.9.10 11:59:38

+ mulla on etuosto-oikeus siihen poniin : )

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   11.9.10 17:24:06

Ite hoidan yksityistä ja siinähän on tullu opittua paljonkin.

Lähettäjä: blop 
Päivämäärä:   11.9.10 21:01:54

Ratsastuskoulussa hoidan yhtä tosi minia yli söpöä shettis pappaa ja sitte toista nuorta ruunaa (: molemmat erittäinihania hevosia ja vaikka niillä en ratsatsaa saakkaan paitsi tietenkin tällä isommalla tunneilla niin kiva niitä vapaajalla hoitaaa on<3

Lähettäjä: banaani 
Päivämäärä:   11.9.10 23:09:41

hoidan semmost kivaa pv ruunaa, en saa ratsastaa tai liikuttaa mutenkaan, mutta muuten saan puuhailla mitä vain ;DD

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.