|
Lähettäjä: JK
Päivämäärä: 27.9.26 12:22:21
En tiedä mutta pakko kertoa, kun minulla hevoset mitä treenannut ei kyllä ole olleet mitä aloittaja kuvailee. Aina treenannut hevosta seuraten, en kelloa tai treeniohjelmaa, vaan hevosta.
Yksi esimerkki... tuli hevonen (sh.) treeniin todella menestyneen miehen jälkeen, ja tietysti seurasin millaisen olin luvannut ottaa treeniin niin tuli hölkkien maaliin. Ja oli laiha eikä syönyt moneen päivään, no joskus viikon kuluttua ensimmäiselle lenkille ja voi sitä kauhistusta mutkitteli tien laidasta laitaan eikä millään meinannut mennä edes kävellen, ja oli startannut edellisellä hiljattain peräkkäisinäkin päivinä ??? . Siitä sitten hyvin lyhkäisten alkulenkkien (kävellen) jälkeen kokeilin jos jo alettaisiin vähän hölkkiäkin, no ensimmäisellä kerralla hölkkäsimme hyvin vähän, kun otin kiinni ja kotiin. Näin jatkoimme ja alkoi kulkea suorassa ja lenkkiä pikku hiljaa lisäten, ja koko ajan vaan hiittikärryillä ja JOKAINEN LENKKI INTERVALLI PERIAATTEELLA (ei kovaa) hevosta seuraten. Näin jatkoimme ja hevonen alkoi jo pyytelemään josko mentäisiin... 4-5 kk:n kuluttua pudotimme ennätyksestä muutaman sekunnin pois ja tuli maaliin ennätystään monta sekuntia kovempaa. Oli vaan vuoden minulla ja meni ammattitalliin sitten, missä taas hölkkien maaliin, ei ollut ison tallin hevonen.
|