Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  voittoprosentti 100

Lähettäjä: vai 30 
Päivämäärä:   10.9.26 01:26:46

Daniel Wäjerstenin hevosia oli mukana tänään Bodenissa kolmessa lähdöss ja ne voittivat kolme lähtöä. Hevosia näissä kolmessa lähdössä oli tallistaan kuitenkin 10, joten oliko voittoprosentti 100, vai 30?

Re: voittoprosentti 100

Lähettäjä: Pentti 
Päivämäärä:   10.9.26 01:34:17

Aikamoista, voittaa joka löhdön mihin osallistuu ja silti vastaan 30.

Lähettäjä: Arvataan 
Päivämäärä:   10.9.26 07:43:41

Aloittajalta varmaan jäänyt kansakoulukin käymättä.

Päivämäärä:   10.9.26 17:02:40

Arvataan on tavallaan oikeassa, sillä en tosiaan käynyt kansakoulua kuin neljä ensimmäistä luokkaa. Kun nyt lähdit arvuuttelemaan, niin arvaappa vielä miksi kävin vain neljä luokkaa kansakoulua.
Pentti taas ymmärsi mitä aloituksellani hain ja tarkoitin.

Päivämäärä:   10.9.26 17:14:26

Olet ollut kouluikäinen siinä 70-luvulla, tuolloin kansakoulusta siirryttiin asteittain peruskouluun.

Olen kyllä itse ihan hyvä matematiikassa, eikä parempi kuin ( 1 / 5000 ) mutta sehän tarkoittaa sitä, että jo Suomesta löytyy tuhat parempaa.

Itsekin toki ymmärsin mitä hait. Tallille voittoprosentti niistä lähdöistä joihin osallistuttiin oli sata.

Päivämäärä:   10.9.26 17:55:04

Arvataan on ihan osuva nimimerkiksesi, sillä tietoa ei juurikaan ole. 70-luvulla olen suorittanut jo ylemmänkin asteen koulutuksia, ja jatko-opintoja vielä myöhemminkin.
Hallitset siis varmaan myös todennäköisyyden määrittämisen ja osaat laskea todennäköisyyksiä? Nyt kysynkin sinulta millä todennäköisyydellä uskoisit kansakouluja käymättömän tekemäksi tuon aloitukseni, kuten arvuuttelit?

Lähettäjä: ei aivan 
Päivämäärä:   10.9.26 18:13:42

Lähettäjä: Arvataan
Päivämäärä: 10.9.26 17:14:26

Olet ollut kouluikäinen siinä 70-luvulla, tuolloin kansakoulusta siirryttiin asteittain peruskouluun.

-Kansakoulusta 70 luvulla vielä siirryttiin joko oppikouluun tai kansalaiskouluun,nuo oli ne tiet kansakoulusta eteenpäin.

Päivämäärä:   11.9.26 08:21:25

Yleiskielesi on aika hyvää ja kirjakielikin sujuu, joten todennäköisyys siihen, että olet keskimääräistä enemmän kouluja käynyt on suhteellisen korkea, sanoisin, että yli 85%.

Sinänsä sillä ei ole nyt niin merkitystä, onko ihminen käynyt kouluja enemmän, tai vähemmän.

Se on paljon tärkeämpi asia, miten yksilö kohtaa lähimmäisen, siinä nähdään ihmisen arvo.

Itse sorruin tuossa yhtenä aamuna hieman halpamaiseen heittoon, mikä oli tietenkin tarpeetonta. Täällä kuitenkin keskustelu on lähes aina vähintään melko tasotonta, toista se oli vielä ravia palstan aikana, tuolloin mukana menossa oli monia fiksujakin ihmisiä.

Nyt kiistellään jostain täysin olemattomista asioista ja lähinnä vain negatiivisyyden kautta. Varmasti olisi parempi itsekin kokonaan lopettaa palstalla käyminen, sillä ei tästä oikein iloa saa.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   11.9.26 09:27:08

"-Kansakoulusta 70 luvulla vielä siirryttiin joko oppikouluun tai kansalaiskouluun,nuo oli ne tiet kansakoulusta eteenpäin."

Minä aloitin ihan peruskoulun vuonna 1972.

Lähettäjä: maisteri 
Päivämäärä:   11.9.26 10:09:20

Kummallinen kysymys. Voittoprosentti on voitot per startti.

Jos on kymmenen hevosta startissa ja kolme voittoa, lasketaan 3 / 10 *100 eli 30.

Vai ajattelitko että jos valmentajalla on useampi hevonen samassa lähdössä, se laskettaisiin vain yhdeksi startiksi. Jos näin, olet oikeassa paikassa, hevostalli.net.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.