|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 22.8.26 07:13:47
Kyllä taas tymyys tiivistyy. Ihan jos vastuu kysymystä puidaa yleisesti ilman rajoja, niin jos kieroilulla, vilpillä tai rikoksella saadaan taloudellista hyötyä, niin maksava taho voi periä hyödyn takaisin kun se katteettomasti tai väärin perustein on hankittukin.
Eli tiivistetysti omistaja valitsee valmentajan ja tekee sopimuksen valmentajan kanssa. Valementaja tekee tuloksen johon on käytetty vilppiä, eli pettää maksavaa tahoa sekä omistajaa.Maksava taho maksaa ennalta määrätyn säännöstön puitteissa palkinnon suorittavan eli hevosen omistajan pussiin. Käy ilmi, että palkkio on saatu huijaamalla, Maksava taho perii katteetomasti maksetun palkkion takaisin, koska maksulle ei ole perusteita. Vahingon aiheuttaja eli siis vilpin tekijä olisi vastuussa korvata palkkion maksu omistajille, koska se on huijannut sekä maksajaa että omistajaa.Itse vahingon kohde on omistaja ja alkuperäinen sopimuskohde mihin vilppi kohdistuu, eli itse valitun valmentajan kanssa tehty sopimus.
Ostat uuden auton joka hajoaa heti ensimmäiseen risteykseen, niin sinähän vaadit rahat takaisin, joka itse asiassa on mennyt auton valmistajalle välikäden kautta. Sitten se välikäsi eli automyyja ja autotehdas sitten tappelee miten vahingon maksaa omasta pussistaan. Tapauksessa sinä olisit Hippos autotehdas omistaja ja myyjä olisi valmentaja.
|