|
Lähettäjä: Jonna
Päivämäärä: 22.8.26 00:05:58
ATG kun tulee Suomen markkinoille, se saattaa tarkastella tällaisia asetelmia eri silmälaseilla kuin Veikkaus, koska ATG on itse aikaisemmin käsitellyt asiaa nimenomaan vedonlyönnin luotettavuuden, ei osallistumisoikeuden, näkökulmasta.
ATG:n koko liiketoiminnan kannalta hevospelin asiakkaan täytyy voida luottaa siihen, että lähtö on reilu.
ATG:n suhtautuminen voi hyvinkin olla Veikkausta tiukempi. Ruotsissa on pitkään käsitelty totopelejä nimenomaan spelintegritet-näkökulmasta: sisäpiiritieto, kilpailujen manipulointi, epäilyttävät pelikuviot ja kilpailijoiden väliset sidokset ovat peliyhtiölle keskeisiä asioita.
Kun suomalainen hevospelaaminen avautuu kilpailulle, luottamus itse kilpailutuotteeseen on rahallisesti arvokasta.
ATG on lisäksi nimenomaan hevosalan omistama yhtiö, joka kertoo itse kaiken ylijäämän menevän hevoselinkeinolle.
Yhdellä henkilöllä on poikkeuksellisen paljon ei-julkista tietoa viidestä saman vedonlyöntikohteen osallistujasta.
Hän tietää niiden terveydentilan, viime harjoitukset, mahdolliset pienet ongelmat, varustemuutokset, tavoitellut ajotaktiikat jne. Ja jos kyseessä ovat vielä saman kilpailun osallistujat, myös hevosten taktiikat voivat vaikuttaa toistensa mahdollisuuksiin.
Se on jo sellaisenaan asia, jonka vedonlyöntiyhtiön riskienhallinnan pitäisi tunnistaa, vaikka kaikki toimisivat täysin rehellisesti.
Veikkauksen hyväksymä kilpailuasetelma ei automaattisesti tarkoita, että ATG arvioisi saman asetelman samalla tavalla.
|