Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  vastenmielistä vollottamista

Lähettäjä: nää pitää tietää 
Päivämäärä:   1.8.26 22:30:57

Joskus tänne kirjoittaneena ajattelin, että antaa olla, mutta nyt tuntuu siltä, että jospa vielä kerran.
Asia 1:
Olen käynyt ensimmäisen kerran raveissa 1964 ja luulen subjektiivisesti, että olen jotain niistä oppinutkin. Vastenmielisempään lapselliseen vollottamiseen en ole törmännyt kuin Suven Sametin valitsematta jättämisen ympärillä. Saakeli soikoon, raveja ja SS:lle sopivia lähtöjä on ollut jatkuvasti keväästä kesään, joten tammalla ja sen valmentajalla on ollut vaikka kuinka monta tilaisuutta käydä näyttämässä kelpoisuutensa, mutta ei ole sitä tehnyt. Mitä siinä on itkemistä, että jää valitsematta. Kieltämättä Lähdekorpi masinoi taitavasti asetelman: me hevosihmiset täällä ja te hevosista mitään ymmärtämättömät byrokraatit kirjoituspöytien takana.

Asia 2:
Raviväki puhuu kynnyksen madaltamisesta ensikertalaisille tulla raveihin. Siitä huolimatta kaikissa raviselostuksissa ja tv-lähetyksissä puhutaan vain, että avauspuolikas mentiin 25:ttä ja toinen puolikas 28:aa. Ensikertalainen kysyy mielessään, mitä kahtaviittä eikä kehtaa kysyä sitä keltään ollakseen paljastamatta "omaa tyhmyyttään". Mielestäni kaikissa raveissa pitäisi kertoa, mitä kilometriajat käytännössä tarkoittavat. Se madaltaisi ravien ymmärtämistä.

Asia 3:
Kaikkeenhan pitää ympätä positiivistakin, ja se on helppo tehdä. On tämä Sara Perttunen vain niin valloittava persoona kaikissa lähetyksissä, että hänet pitäisi palkita ravigaalassa.
Kiitos ja pahoittelut siitä, että olen olemassa, niin kuin Jaakko Teppo -vainaa sanoisi.

Re: vastenmielistä vollottamista

Lähettäjä: jätte fin 
Päivämäärä:   1.8.26 22:34:08

et sä saa sanoa noin

Lähettäjä: Jaappan 
Päivämäärä:   1.8.26 23:15:02

Aloittaja taitaa olla hinttari väljällä peräaukolla kun työntää tuollaista sontaa

Lähettäjä: Dille 
Päivämäärä:   1.8.26 23:21:46

Sieltähän ne vakio vajakit taas ilmestyi jakamaan parasta osaamistaan.

Lähettäjä: Hitsaaja-Pentti 
Päivämäärä:   1.8.26 23:22:21

Aloittaja sä oot urpo. Jos on loukkaantuneena niin kuin voi startata? Miks Perttunen ei ilmoittanut starttiin..voi pyhä Sylvi...jos nyt on toipunut kiin juuri siksi villi kortti on tai oli olemassa.

Lähettäjä: Savosta 
Päivämäärä:   1.8.26 23:37:31

"Asia 2:
Raviväki puhuu kynnyksen madaltamisesta ensikertalaisille tulla raveihin. Siitä huolimatta kaikissa raviselostuksissa ja tv-lähetyksissä puhutaan vain, että avauspuolikas mentiin 25:ttä ja toinen puolikas 28:aa. Ensikertalainen kysyy mielessään, mitä kahtaviittä eikä kehtaa kysyä sitä keltään ollakseen paljastamatta "omaa tyhmyyttään". Mielestäni kaikissa raveissa pitäisi kertoa, mitä kilometriajat käytännössä tarkoittavat. Se madaltaisi ravien ymmärtämistä."

Kirjoitinpa joutessani "ravihevosen aika" Googleen ja sieltä tuli oikea vastaus. Jos ihminen kiinnostuu jostain asiasta, niin kyllähän se silloin hankkii lisätietoa ihan itse. Eipä muissakaan lajeissa paljoa mahdollisten uusien katsojien takia selvennetä perusjuttuja. Toki, miksei jossain käsiohjelmassa voisi olla samalla sivulla missä käsiohjelman lukemista neuvotaan, niin kerrottuna muutamia asioita.

Lähettäjä: Löps 
Päivämäärä:   1.8.26 23:42:47

eepee itse on jurpo, ei juossut kun ei pystynyt, eikä oisi pystynyt kunkkareissakaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.