|
Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 30.6.26 08:44:17
Toisen keskustelun vastapainoksi tällainen avaus!
Itse olen tullut lajin pariin oman hevosen kanssa vasta noin vuosi sitten. Tulen itse ratsupuolelta, mutta alettiin treenaamaan suomenhevosta kärrien edestä ja hevonen kulkikin yllättävän hyvin. Silti vielä ihan alasarjoissa mennään, mutta intoa on.
- Yhteisöllisyys ravitallilla. Heppa on täysihoitopaikassa ravitallilla. Ikinä ei ratsupuolelta ole tullut tallia vastaan, missä kaikkea saa lainata ja aina autetaan. Jos kenkä on tippunut jalasta, niin viimeistään puolen tunnin sisällä se on uudelleen jalassa - ilmaiseksi.
- Treenaaminen. En olisi ikinä uskonut, miten koukuttavaa on nähdä oman hevosen kehittyminen. Kaikki treeniin liittyvä mietiskely ja sen parantaminen on älyttömän mukavaa. Meidän tallilla pääsee ajamaan vielä porukassa ja siinäkin on oma tunnelmansa. Lisäksi kärryillä istuessa pääsee jotenkin vielä enemmän fiilistelemään, miten upea Suomen luonto on.
- Palkinnot. Ratsupuolella amatöörinä parhaimmat palkinnot ovat yleensä ruusuke ja 30€. Kyllä ihan ihmeissään on saanut olla, kun joitain satasia on tullut tilille! Tällä harrastukselle voi saada jotain rahoja!
- Uuden oppiminen. Olen oppinut ihan älyttömästi viimeisen vuoden aikana: ruokinta, liikutus, varusteet, hoitaminen..
- Monipuolinen tekeminen hevosten kanssa. Hevosellani ratsastetaan edelleen 2-3 krt/vko ja ajetaan 2-3krt/vko. Nyt ei voisi enää kuvitellakaan, että pelkästään ratsastaisin! On ihan parasta päästä tekemään kaikkea mahdollista oman hevosen kanssa.
Ja itse olen normi palkkatyössä käyvä ihminen. Kyllä kaiken aikansa ja rahat tähän saa kulumaan, mutta toistaiseksi tämä on ollut se tapa, millä tuntuu että oikeasti elää niinkuin haluaa.
|