Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokrapaikka tallissa

Lähettäjä: Tuulia 
Päivämäärä:   8.6.26 14:17:23

Paljonko otatte vuokraa tallipaikasta jos kyse ei liikutettavasta hevosesta (siis minä en ratsasta enkä aja) muuta kuin tallista tarhaan/laitumelle ja takas?
Esim siitostammat, lepohevoset?
Hirmu mielellään ei ylimäärästä porukkaa tallille ramppaamaan kun kyse omassa pihassa oleva talli.
Ihan uteliaisuutta kyselen et en tartte mitään saissemyrskyä oman elämän rahoitukseen tmv.
Oletko yrittäjä, toiminimellä, vieraalla töissä??? Suuntaa antavaa viestiä voi laittaa :D
Heinä, rehut ja purut tulevat tilan ulkopuolelta. Kiitos

Re: Vuokrapaikka tallissa

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   8.6.26 15:11:28

No itsehän tiedät paljonko ne heinät, rehut, purut maksaa. Näissä on niin iso hajonta ihan jo lähialueellakin, saati jos vertaa eri osia maasta keskenään.

Vuokrapaikalla yleensä tarkoitetaan tallipaikkaa eli omistaja käy mm siivoamassa karsinan. Et kuitenkaan halua ihmisiä pihaasi, eli tarkoittanet täysihoitopaikkaa. Sitten mietit, millä rahalla kuskaat hevosta tarhaan, siivoat karsinan ja tarhan, mahdollisesti loimitat. Ja tämän lasket sen pahimman sikapossun mukaan joka paskoessaan kävelee ympäri karsinaa etkä sen siisteimmän jonka karsinan siivoamisessa menee 2 minuuttia kun ne sievästi nurkassa olevat kikkareet heittää kärryyn.

Noihin lisäät vähän sähköstä ja vedestä. Näissäkin on iso hajonta mitä kellekin maksaa. Esim meillä on äärettömän halpa vesiosuuskunta niin lähtökohta on aivan eri kuin niillä joilla on kunnallinen vesi ja jätevesimaksut yms.

Sitten kannattaa myös miettiä, mitkä ne oman tallin puitteet on. Jos on vain lankatarhoja niin korjaaminen on helppoa mutta sitä saa tehdä paljon enemmän kuin lauta- tai putkiaidoille.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.6.26 15:22:06

Itse varmaan parhaiten tiedät kaikki kulut. Ja jos sitten tykkäät että päivisin ja/tai iltaisin siellä ramppaa ruokkija, liikuttaja, karsinansiivoja tai useampia. Riski siinäkin millaisia ovat käytökseltään ja tavoiltaan.

Mä en jaksaisi että päivittäin joku/jotkut hyppäisi pihassa kun tallin ja talon välissä on oma piha missä on kiva viettää rennosti aikaa.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   8.6.26 15:34:24

500,-

Päivämäärä:   8.6.26 16:24:47

Kiitos alustavista neuvoista. Ja joo, täysylläpitopaikat ajatuksena just että saa olla rauhassa omassa pihassaan kun on nähnyt ja kokenut mitä nämä levottomat tallit ovat. Ihmiset ja hevoset vaihtuu ym

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   8.6.26 19:18:43

Tuulia, ei sellainen talli menesty missä eivät omistajat voi käydä. Oli millainen tallipaikka tahansa, niin omistajien pitää voida käydä katsomassa hevostaan vaikka joka päivä.

Päivämäärä:   8.6.26 22:24:50

Mikä @!#$ järki tollasessa tallissa olis pitää hevosta jossa ei voi käydä omaa katsomassa tai liikuttamassa?

Päivämäärä:   10.6.26 11:54:09

Kyllä niitä on sellasiakin ihmisiä, varsinkin siitostammojen ja lepohevosten omistajia jotka käyvät hevostaan katsomassa harvoin. Se, että haluaa omaa rauhaa pihallaan on vaan ymmärrettävä. Ratsastuskouluja ym paikkoja on minne voi viedä ja käydä se joka päivä katsomassa

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   11.6.26 23:40:15

Vaikka omat hevoset melko kevyellä käytöllä ovatkin, niin ovat ne sen verran tärkeitä, että kyllä joka päivä (lähes) ne haluan nähdä, harjata, katsoa että kaikki kunnossa, myös tehdä muita hoitotoimenpiteitä yms.puuhastella niiden kanssa eli kotitallit parhaita, mutta kyllä niissäkin pitää sietää myös sitä omistajaa.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   12.6.26 00:17:45

"Ratsastuskouluja ym paikkoja on minne voi viedä ja käydä se joka päivä katsomassa"

Ratsastuskoulut harvemmin ottaa mitään joutohevosia nurkkiin seisomaan.

Siitostammaa ei kukaan anna hoitoon jollekin Tuulialle ilman että käy itse katsomassa usein.

Mikä on lepohevonen? Terve hevonen ei tarvitse niin pitkää lepoa että kannattaisi tallia vaihtaa. Jos taas vamma, niin sen levon jälkeen pitää kuntouttaa.

Kuulostat siltä, että haluat jonkun joka maksaa mutta ei ikinä käy etkä itse halua tehdä muuta kuin taluttaa hevosen tarhaan. Ei sellaisesta kukaan mitään maksa eikä sulle hevostaan tuo.

Päivämäärä:   12.6.26 08:47:50

En veisi tuollaiseen paikkaan missä ei saisi vierailla omaansa katsomassa ja varmistamassa että kaikki ok

Lähettäjä: tintti 
Päivämäärä:   12.6.26 11:06:59

Mitä sulla maksaa purut, heinät ym /hevonen kuussa. Siihen lisäät tilojen vuokran tarha + karsina. Sähkö.
Ja ennenkaikkea työ. Kauanko sulla kuluu aikaa päivittäin tän hevosen ylläpitämisessä. Taluttelut, karsinan siivous, loimitus, ruokinta, vedet.....
Pelkkä työ esim 10e/pvä tekee jo 300e/kk.
Kyllä en ihan ilmaseksi ottais nurkkiini

Päivämäärä:   12.6.26 12:14:18

Siinäpä se, ku ilmatteeks pitäis pitää ja koko suku ramppaa tiluksilla.
Ja tämän olen nähnyt muutamilla tallilla miten tilan omistajalla menee järki kun porukkaa lappaa mihkä aikaan tahansa eivätkä kunnioita yksityisyyttä.
Iso talli mutta pidän vain omat hevoseni siinä. Seiskööt karsinat vapaana

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.6.26 15:10:21

Kuluthan sun pitää laskea ja vaivanpalkka sinullekkin.
Tänäkeväänä pistin viimeisetkin vieraat tallistani pois.
Oli hyvä ratkaisu.

Päivämäärä:   13.6.26 06:19:34

Kyllä mulla on ollut hevosia monesti niin etten ole moneen kk käynyt katsomassa mutta en mä niistä paikoista ole maksanut kuin 150-250€ ja yleensä ton 150e. Kerran pari kk 250e.

Päivämäärä:   13.6.26 06:20:21

Ja tälläkin hetkellä yksi toisella tallilla ja 0e maksan.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   13.6.26 08:27:26

Tuulia, mikäli haluat pitää tuon pihapiirisi rauhallisena kuten mainitset eli et halua omalle pihalle ylimääräistä elämää niin älä edes harkitse vuokrakarsinan pitoa. Itselläni oli mutta säännöt tulemisista ja menemisistä oli sovittu ja niissä pysyttiin, tietenkin maksavalla oli oikeutensa mutta niitä oli rajattu mm.mihin ajankohtiin kävivät katsomassa ja oli mulla yksi asiakas mikä kävi hoitamassa itse hevosensa, karsinoiden siivoukset ym. Nämä tällaiset karsinan vuokraajat vaativat vain määrätynlaisen ihmistyypin mitä nykypäivänä löytyy enää vähän..

Päivämäärä:   13.6.26 12:37:04

No ihan en tuohon usko et pidetään vierasta hevosta tallissa 0-250 e kuussa!! Anteeks nyt vaan tai sitten on tositositosi taneli kyseessä.
Kuitenkin heinät maksaa osan x, oli sulla osto tai omat heinät, kuivikkeet, rehut, sähköt, vedet.
Kyllä mä olen laskelmia tehnyt mut tommosiin en ole päätynyt mitenkään

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   13.6.26 14:29:30

"Se, että haluaa omaa rauhaa pihallaan on vaan ymmärrettävä."

Juu on, sitten ei oteta vieraiden hevosia talliin. Hyvin yksinkertaista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.