Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nyt loppui minun hevosten pito

Lähettäjä: Ravien alasajo 
Päivämäärä:   3.1.26 12:23:07

Ensi viikolle kyyti tilattu toiselle hevoselle, toisen myin tuttavalle maastopolleksi. En vain näe enää syytä jatkaa tätä raviurheilua. Koen esimerkiksi, että on aivan täysi mahdottomuus pärjätä harrastelijana suurille nimivalmentajille, se oma varsakin pitäisi olla ihan absoluuttista huipputasoa, että tästä jäisi edes jotain käteen. Ennen riitti se hyvä meininki ja tuttujen näkeminen raveissa, nyt se kaikki vanha hyvä on pyyhkiytynyt pois ja moni muukin tuttava lopettanut, kun ei vain enää jaksa.

Re: Nyt loppui minun hevosten pito

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.1.26 12:27:14

Kiitos alasajosta kuluu eniten Hippokselle, Ruokavirastolle ja näille viisaille johtaville valvontaeläinlääkäreille joiden kalliit lisenssit, luvat, säännöt, uudistukset ja vaatimukset lamaa nopeasti koko lajin.

Lähettäjä: Ratamestari 
Päivämäärä:   3.1.26 12:31:26

Ihme kiukuttelee lopettaa no lopeta hyvä niin😂

Lähettäjä: XOXO 
Päivämäärä:   3.1.26 12:49:59

Säälittävää periksiantamista....

Lähettäjä: Muutama pointti 
Päivämäärä:   3.1.26 13:13:07

Vielä tälle vuodelle lisenssi mutta jo harkinnassa oli. Lajissa pitää vain ja ainoastaan omat hevoset. Laji on muuttunut rahantekolajiksi - hevonen ei ole tärkeä muuta kuin tienaamismielessä. Piiri pieni pyörii niin hippoksessa, ravimediassa ja myös itse ravitoiminnassa. Harrastajien mahdollisuutta vähennetään kokoajan vähentämällä ravipäiviä ja vähentämällä pikkuraveja, harjoitusraveista puhumattakaan. Käyttömaksut nousee kokoajan: samat maksut harrastajalle joka ajaa hiittiä pari kertaa kk kuin ammattilaiselle joka päätyökseen ajaa rataa ympäri. Ravimediassa pyörii aina vaan samat naamat ja perseennuolenta on silmiinpistävää.

Kun päätän lopettaa, jää sitten muuhun. Sikäli harmi kun hevonen on upea eläin ja valmentaminen on mukavaa hommaa.

Päivämäärä:   3.1.26 13:14:47

...jää sitten 40k€ muuhun. Ehkä käyn vielä isoissa raveissa ja sekoittelen vähän pakkaa iltajuhlissa ;)

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   3.1.26 13:22:31

Samaa mieltä kyllä Hippos saa syyttää itseään näistä jotka lopettaa samoin minä.

Päivämäärä:   3.1.26 13:23:14

Totta ap, kiitti vaan ihan v|tusti Hippos ja kumppanit tästäKIN

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   3.1.26 13:23:20

Tilanne on päinvastainen kuin aloittaja sanoo. Ravien palkintotaso on pysynyt suunnilleen samana vaikka hevosten määrä on laskenut jo monta vuotta. Pärjääminen ei ole koskaan ollut yhtä helppoa kuin nyt.

Päivämäärä:   3.1.26 13:40:35

Sepä se onkin kun ajettiin pienimmillä palkinnoilla niin harrastajilla oli mahdollisuuksia saada siellä pisteitä ja hevonen kehittymistä.

Lähettäjä: Janni 
Päivämäärä:   3.1.26 13:54:47

Taitaa ratamestari kirjoitella suoraan raviurheilun sydämestä? Pääradalta? Ykkös- vai kakkosratamestari?

Päivämäärä:   3.1.26 13:59:36

Palkintotaso pysyy samana kulut nousevat

Päivämäärä:   3.1.26 14:02:36

Samaa harkinnut, ehkä kesän yli vielä harrastan. Heinää ei tehdä, laajennetaan kaikki tarhat ja laitumet heinäpelloille.
Kaurat ja kuivikkeetkin riittää syksyyn.
Kaikki alkaa olla liian kallista ja työlästä.

Lähettäjä: Conny 
Päivämäärä:   3.1.26 14:11:30

Aloittaja puhuu täyttä asiaa. Täysin on menty etelän ammattivalmentajien ja muutaman ison kasvattajan pillin mukaan. Kokonaisuus näyttää nyt kyllä tosi pahalta.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   3.1.26 14:39:43

ikävää, mutta totta, hippos nuolee ammattilaisia ja tekee sääntöjä , jotka ei palvelle oikeasti hevosen hyvinvointia vaan ammattilaisten ja eläinlääkäreiden

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   3.1.26 14:45:36

Nyt loppuu niiltä jotka ei tee tätä aidosta rakkaudesta lajiin vaan tavoittelevat vain rahaa. Minulle tämä on kiva harrastus työn oheen jota aion jatkaa kuten ennenkin. Välillä pärjätään, ei tietysti aina, urheilu vaan on sellaista. Eläimistä pidetään huolta vaikka ei rahaa tulisikaan.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   3.1.26 14:58:44

Onhan laji ihan täysin hyväveli-kerho. Naurettavaa pikkupiiriä.

Lähettäjä: kaikkipois 
Päivämäärä:   3.1.26 15:05:12

Eräs harrastajavalmentaja sanoi 2024 että säkki erästä herkkua hevoselle maksoi 21e ja syksyllä 2024 sama säkki 32e,siitä voi laskea kustannusten nousun.
Henkilöllä 4 hevosta,2 ravihevosta ja 2 pitohevosta.Lopetti 2025 kokonaan.
Kiitteli hipposta.

Päivämäärä:   3.1.26 15:18:34

Hienoa, että päästään kaiken maailman puuhastelijoista eroon.

Lähettäjä: Voi Voi 
Päivämäärä:   3.1.26 15:18:40

Pakotettuna lopettamaan on mopon kohtalo.

Lähettäjä: aasiantuntija 
Päivämäärä:   3.1.26 15:22:08

Kaljupään kehittelemä kuumat kylmät saattaa nostaa raviurheiluun
uusia harrastajia ja pelaajia kun systeemi jo jääkiekosta tuttu

Lähettäjä: joopajoo 
Päivämäärä:   3.1.26 15:24:42

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 3.1.26 15:18:34

Hienoa, että päästään kaiken maailman puuhastelijoista eroon.

Ilmoita häirikköviestistä
Lähettäjä: Voi Voi
Päivämäärä: 3.1.26 15:18:40

Pakotettuna lopettamaan on mopon kohtalo
NÄMÄ HEVOSETTOMAT APINAT KIRJOITTELEVAT YMMÄRTÄMÄTTÄ,ETTÄ RAVIHARRASTAJIEN LOPPUESSA, LOPPUU MYÖS RAVIT

Lähettäjä: Pirkko 
Päivämäärä:   3.1.26 17:04:11

Hipposko sen rehusäkin hintaa nosti?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   3.1.26 17:04:26

12 hevosta, kesään asti vielä mennään ja sit ajetaan toiminta alas. Hepat laitumeen ja sitä kautta uusiin koteihin, muutama monttuun.

Lähettäjä: Totta 
Päivämäärä:   3.1.26 17:13:48

Alaspäin on menty ja vauhti on huimaa!! Kaikenmaailman säännöillä ei saa pitää yhtä hevosta se jo karsii paljon harrastelijoita. Kun harrastajat lopettaa eipä ole näillä ammatikseen tekevilläkään kohta mitä valmentaa?! Kaikki kallistuu huimaa vauhtia, eihän tässä järkeä ole!!

Lähettäjä: Ratamestari 
Päivämäärä:   3.1.26 17:16:47

Mestari on kuningas 👑

Lähettäjä: Hrt 
Päivämäärä:   3.1.26 17:19:25

Oikea päätös, ruotsiin muutto vaihtoehto

Lähettäjä: Ravien alasajo 
Päivämäärä:   3.1.26 17:35:01

Kommentteja lukiessa käy selväksi, että en ole selvästikään asiani kanssa yksin. Paljon on hevosia myynnissä eri alustoilla, kertoo jotain raviurheilun nykytilasta.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   3.1.26 18:07:06

Bisnes toiminnaksi ravit menossa lujaa vauhtia. Harrastajat halutaan sivuun. Pieni sisäpiiri pyörittää kaikkea vaikka kuknharradtaja menestyisi ei sitä juuri esilke nosteta. Kaikki ei ehkä edes haluaisi. Lainakuskien ehdoilla mennään, palkkio provikat +penkkirahat amstölreiltä/harrastajilta. Yleisöä ei raveissa paljon käy,

Lähettäjä: Sokea(ko?) 
Päivämäärä:   3.1.26 18:12:51

Missä niitä starttareita on myynnissä? Minä haluan ostaa pari, kolme tai neljä toimivaa ruunaa, ikä 3-5v, ajettu 10-30 starttia, mutta ennenkaikkea niiden PITÄÄ olla toimivia, OIKEASTI, eikä silleen kun kaikki kaupan olevat joilta puuttuu ratti ja ehkä muutama jalkakin. Että viat saa kaupan päälle, niitä voi etsiä jos selviää hengissä ensimmäiseltä lenkiltä...

Lähettäjä: Arbo 
Päivämäärä:   3.1.26 18:15:15

Ratamestari on kakara joka on just oppinut piirtämään keltasia kuvia.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   3.1.26 18:37:02

Sokea(ko?) niin, jos budjetti on tonni tai kaksi niin tuota sillä sitten saa.

Lähettäjä: Sokea(ko?) 
Päivämäärä:   3.1.26 18:43:31

Hmmm, se olisi ymmärrettävä syy, jos näin olisi.

Päivämäärä:   3.1.26 19:41:18

paljon on asiaa ketjussa ja olen tätä jo monta vuotta toitottanut. hippoksen pitäisi ottaa amatööri yhtä lailla huomioon mitä ammatti. nyt ammatit on kuokkimassa pieni palkintoisissa iltaraveissa kun ego ei kestä pärjäämättömyyttä kunnon lähdöissä jotka on niitä varten tehty ylisuurine palkintoineen. siis kisat jotka on näille tehty ja varsat on talleissa kalliita kimppa varsoja. sitten nämä muina mäkitulokkaina ajelee passkaravit ja harjaa niiden muutaman satasen ykköset. amatöörillä ei ole mitään saumaa kun nämä huippu sukuiset ja treenatut varsat vie kärkisijat edestä. siis nämä sama joiden pitäisi olla nuorten ja tamma sarjoissa jos ei ihan maksukilpailuiden finaaliin riitä. kaikki raha on noihin ohjattu. ja nämä edellä mainitut isopalkintoiset lähdöt ajetaan hiton vajaina kun ammatit on ajamassa pikkurahaa helpoista lähdöistä. tämä yhtälö ei toimi näin ja siitä hippos maksaa kokoajan hintaa. pölvästi evvvk ei sitä vaan haluakaan ymmärtää kun on itse saamapuolella kasvattajana.

Lähettäjä: Conny 
Päivämäärä:   3.1.26 19:58:50

Just näin kyllä ois monen ammattitallin voittoprosentit lähellä nollaa ilman Jyväskylän ja Kuopion iltoja. Sieltä vievät paikallisten harrastajien sataset ja sitten vielä pullistellaan ja studiossa hehkutetaan

Lähettäjä: Valitus ja 
Päivämäärä:   3.1.26 20:07:03

maalittamista enemmän Kanssasisarilta niin että kaikki uskovat raviurheilun olevan ohi. Päätäntä valta niille jotka ovat hyviä korottamaan omaa osaamistaan ilman kokemusta hevosten pidosta.

Lähettäjä: Höh 
Päivämäärä:   3.1.26 21:09:20

Muutama pointti puki sanoiksi ajatukseni. Kyllä Teivonkin nykyinen tyyli on puhdasta harrastajien poistoa.

Lähettäjä: Keiju 
Päivämäärä:   3.1.26 21:28:29

Pitäisikö vielä yrittää sinnitellä? Katsokaa vaikka Korven hevosten nykytilaa ja muistakaa, että kimppajutut pettää kun muutama maksaja katkeaa.Useat sisäpiiriläiset ovat jo tosi vanhoja, joten maltetaan odottaa!

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   3.1.26 21:49:36

Nämä kimppajutut on nyt keksitty, että saataisiin tiegyille valmentajille hevosia valmennukseen. 2vuotiaita jotta on takeita ainakin vuodeksi valmennusmaksuista. Kimpanvetäjä kun on vslmentajan kaveri ei vslmentajaa hevillä vaihdeta.

Päivämäärä:   3.1.26 22:02:32

Alkaa hieman houkuttamaan tuo 40k€ sijoittaminen johonkin muuhun ja raviurheilla vain turistiksi isoihin raveihin ja etenkin iltajuhliin sekoittamaan pakkaa :D :D Voisi sitten täällä vielä juoruta ;)
Mutta omat hevoset on rakkaita - kynnys on niistä luopua.

Lähettäjä: Ööö 
Päivämäärä:   3.1.26 22:28:43

Oletteko ymmärtäneet ravikilpailuiden tarkoituksen? Siellä juostaan kilpaa ja huonolla hevosella ei ole pärjätty milloinkaan.
Ymmärrän, että se turhauttaa jos jatkuvasti jää ilman rahaa. Silloin on tehtävä jotain, jos haluaa muutosta.
Lopettaminen on yksi vaihtoehto. Toinen on vaihtaa hevosta. Kolmas muuttaa valmennusta jne... Kaikesta huolimatta: Hyvää alkanutta vuotta!

.

Lähettäjä: cee 
Päivämäärä:   3.1.26 23:01:10

Niin, vaikka tässä itseäkin vithuttaa jatkuvat vastoinkäymiset, niin ei ne Hippoksen vika ole. Amatöörilläkin voi olla hyvä hevonen, ja pääsee ajamaan isoista rahoista, ei sitä mikään estä. Jos olisikin joku sääntö että divisioonalähtöihin saa osallistua vain ammattimiesten hevoset niin ymmärtäisin kiukuttelun, mutta kun sellaista sääntöä ei ole.
Treenatkaa niitä hevosia, ja jos se kahdeksanvuotiaaksi kääntynyt ruuna ei vieläkään pääse koelähtövauhtia, niin vaihtakaa peliä. Kuten sanottu: Ei huonoilla hevosilla ole koskaan pärjätty.

Kyllä, kaikki maksaa ja kokoajan kallistuu, ja niin tekee kaikki muukin tässä elämässä. Jopa kuoleminen, juur oli juttua kuinka vainajan säilytys kallistuu, ja hautausmaksut nousee...

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   3.1.26 23:05:34

Niin ei niillä parin satkun tusina polleilla tee mitää useinkaan.

Lähettäjä: Pohjalta on hyvä 
Päivämäärä:   4.1.26 09:47:29

taas aloittaa. Radat ja tallit jää. Karsii ja opettaa päättäjiä ketä kerätä lähelleen asioita ratkaisemaan.

Lähettäjä: Ostelijalla täällä 
Päivämäärä:   4.1.26 09:50:35

ei sentään ollut vaatimusta kuinka montakymmentä tuhatta ruunien täytyy hänelle tienata. Toimivuus on jo kova vaatimus ja kertoo ostajan omasta toimivuudesta hevosten kanssa. Jalostettakoon uusi rotu.

Päivämäärä:   4.1.26 10:05:03

Ei se että vaihdan hevosta, tai treenaan maailman tappiin muuta nykyraviurheilua: sisäpiiriläisyyttä, ammattilaisten, varsinkin kuskien nostoa tärkeimmäksi tai näkyvää perseennuolentaa. Hevonen on nykyään toissijainen. Kyllä lajin maineelle olisi tervettä tunnistaa ravihevonen tärkeäksi harrastuskaveriksi, jolla pääsisi ajamaan kilpaa säännöllisesti. Nyt ihannoidaan sitä mikä tienaa, hevosesta yksilönä viis. Jopa keskusjärjestö itse on puhunut rupuhevosista.

Lähettäjä: (**) 
Päivämäärä:   4.1.26 10:08:31

Lähettäjä: Muutama pointti
Päivämäärä: 4.1.26 10:05:03

Ei se että vaihdan hevosta, tai treenaan maailman tappiin muuta nykyraviurheilua: sisäpiiriläisyyttä, ammattilaisten, varsinkin kuskien nostoa tärkeimmäksi tai näkyvää perseennuolentaa. Hevonen on nykyään toissijainen. Kyllä lajin maineelle olisi tervettä tunnistaa ravihevonen tärkeäksi harrastuskaveriksi, jolla pääsisi ajamaan kilpaa säännöllisesti. Nyt ihannoidaan sitä mikä tienaa, hevosesta yksilönä viis. Jopa keskusjärjestö itse on puhunut rupuhevosista.

.
.
.
Aamen.

Päivämäärä:   4.1.26 10:44:50

Edellinen täysin oikeassa...

Päivämäärä:   4.1.26 12:01:08

No mitä vitt.a hakkaa päätänsä seinään täällä pellemaassa.
Kaikki ajetaan alas. Kommariaate.

Ei ole periksiantamista.vaan ei tässä maassa voi tehdä mitään kun tyhmyys ja kateus ja " säännöt"valtaa tämän "ei kulttuuri" maan.
Kaikki kielletään.

Lähettäjä: konk 
Päivämäärä:   4.1.26 12:04:31

Suomi ajaa itse itsensä alas.

Lähettäjä: Juristi 
Päivämäärä:   4.1.26 13:47:05

Valitettavasti moni huomaa vasta sitten, kun rahat on loppu, että tämä on älyttömän rahat ja aikaa kuluttuva harrastus.

Lähettäjä: Ikävä kyllä 
Päivämäärä:   4.1.26 14:09:14

Ikävä kyllä kirjoituksen aloittaja on oikeassa. Se, mikä raviurheilussa on ihmisiä kiinnostanut on poissa. Pekka Korpi, Markku Nieminen yms. keräävät kerman päältä muutaman rikkaan ison asiakkaan hyväksi. Hevoset "syödään" nuorena loppuun, mutta mitäpä sillä on väliä. Raviurheilussa on merkitystä vain rahalla, joka pian tyystin loppuu. Tästä taas on pitänyt huolta Hippoksen tyhmä ja kasvattajavoittoinen hallitus ( Lehtisalo, Nivola, Voutilainen ) lisättynä valmentajien edustaja Korvenojalla.
Toivottavasti nämä päättäjät kantavat asiasta myös vastuun ja kun lisenssimarkkinoiden alkaessa raveja ei pystytä enää järjestämään, he kertovat miksi näin toimittiin.

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   4.1.26 15:19:51

Vähän ristiriitaista kun samaan aikaan ulvotaan sitä että kun Suomesta ei tule kv-tähtiä sekä ajetaan vain vanhoilla Ruotsin ruunilla ja nyt esim tässä ketjussa valitetaan siitä että jotkut on satsanneet vuosia ja nyt sitten ilkeästi pärjäävät. Koittakaa nyt päättää että onko ne hyvät hevoset jees vai ne "rupuhevoset" vaan kaikille!

Ilman edes toivoa siitä että rahaa tulee, lähtee moni omistaja. Se on nähkääs nykyaikaa se. Ennen oli lähes joka talossa hevonen ja niillä ajettiin kylätiellä huvikseen kilpaa. Siitä tähän päivään on tultu pitkä matka, ei kaupungeissa asuvilla toton pelaajilla ole siihen hevoseen mitään tunnesidettä.

Lähettäjä: joan 
Päivämäärä:   4.1.26 15:21:18

Tämä keskustelu on vuoden, menneen sekä alussa olevan, asiallisin ja ehkä tärkein keskustelu. Harrastajien kohtelu kaikkineen keskusjärjestön suunnalta vähentää näiden määrää ja tappaa kiinnostusta hevosten pitoon myös lopettaneiden lähipiirissäkin. Lisäksi ihmisten nostaminen valokiilaan hevosen sijaan, ohjastajien suoranainen palvominen jonain sankareina vieroittaa meitä vanhankansan ihmisiäkin alalta ja sen seuraamisestakin. Taloustilanne tietysti ajaa ne, jotka haluavat omistaa hevosia, suurkimppoihin, mutta meille, jotka haluamme sopia asioista itse valmentajan kanssa ne eivät sovi ja niinpä olemme pelistä pois.

Päivämäärä:   4.1.26 15:26:28

siis onhan se paheksuttavaa jos urheilussa yrittää olla parempi kuin muut

LähettäjäNo jaa 
Päivämäärä:   4.1.26 15:41:28

" Ravihevosen omistus on juopottelun jälkeen toiseksi huonoin harrastus " jos ei sitten satu olemaan ihminen joka perinyt tai muulla helpolla tavalla saanut ylim . rahaa jonka voi laittaa mihin vaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.1.26 16:51:50

hevosyhdistykset yhteisöt nyt kaivataan joukkovoimaa ja kulujen jäädyttämistä,mailma on yhden Idiootin takia aika huonosmallis sen Kuolemaa kaikki toivoo.

Lähettäjä: Mähönen 
Päivämäärä:   4.1.26 17:07:03

Kateus vie tuhkatkin pesästä ja kateus on ansaittava. Idiottia tämä ravipopulaatio. Hyi hitto.

Lähettäjä: Kuplajuoma 
Päivämäärä:   4.1.26 18:01:39

Se vaan on niin, että nelkytvuotta sitten oli se tekemisen vapaus raveissa. Ei ollut kalliita lisenssejä ja stanan paksua ohjekirjaa, vaan ihminen sai ihan itse ajatella omilla aivoillaan, sillä maalaisjärjellä.

Nyt on kaikki verenimijät kimpussa ja se todellakin MAKSAA!

Ellit vie sellaiset palkkiot, että täytyy olla kroisos tai vähintääkin yksikertainen että viitsii lajiin panostaa.

Sinänsä harmillista.

Katsojat on hävinneet raveista ja siellä se kenttäväki pyörii omassa pienessä kuplassaan.

Joskus vielä yrittänyt seurata netistä raveja ja eniten verkkokalvoille jää kuva pienestä urheasta hevosesta, joka sieraimet punaiseba pinkoo kuin viimestä päivää. Jotta omistaja saa mainetta ja mammonaa. Sitä pätäkkää, sehän se on aina mielessä...

Päivämäärä:   4.1.26 18:10:57

Komppaan:
Se vaan on niin, että nelkytvuotta sitten oli se tekemisen vapaus raveissa. Ei ollut kalliita lisenssejä ja stanan paksua ohjekirjaa, vaan ihminen sai ihan itse ajatella omilla aivoillaan, sillä maalaisjärjellä.
Nyt on kaikki verenimijät kimpussa ja se todellakin MAKSAA!
Ellit vie sellaiset palkkiot, että täytyy olla kroisos tai vähintääkin yksikertainen että viitsii lajiin panostaa.
Sinänsä harmillista.

Lähettäjä: Niinnonjoo 
Päivämäärä:   4.1.26 18:21:22

Mietin viimeisiä 10 vuotta kuinka paperihommia muuttunut. Hevoset on samanlaisia, jalostus osaltaan luonut parempia hevosia, mutta ei kestävämpiä.

Nyt olet huono treenarin jos ei ole vähintään sitä laseria tai solariumia. Huippukylmä vehje nyt ainakin. Ulos kun menee niin on kylmää. Pitää olla katosta, lämmitettävä juomasaavi, heinä automaatit, heinä säkissä tai verkossa. Joo, auttaa arjessa mutta saman voi hoitaa muutoinkin.
On oltava selonteko siitä ja tästä, kirjallisena, tallentaa rehusäkkien etiketit tehdä suunnitelmat mahdollisten ja mahdottomien yllätysten varalle.
Mitata säkäkorkeutta onko puol neliöö liian pieni karsina ja rakennettava isompaa.
Laskuja ja maksuja sinne ja tänne et edes hevosautolla saa viedä hevosta ennen kuin avin virkaintoiset antaa hyväksynnän ja se lupa maksaa. Hippoksesta tulee lisenssimaksua, kun pääset raveihin on naislauma hevosen kimpussa kurkkimassa suuta, kavioita, kärryjä ja valjaita. Kun joutuu doping kokeeseen on kohtelu tympeää ja jos on useampi hevonen startissa niin pakko olla siellä testikarsinassa heti eikä muu auta.

Ei oo pakko raveja harrastaa mutta jos kaikki maksut suoritat ja velvoitteet oisit kohdeltavan normaalisti eikä niin kuin rikollista.

Lähettäjä: (i) 
Päivämäärä:   4.1.26 18:29:04

Kyllähän palkinnot ovat riittävät. Hevosia on, mutta nekin ovat jo alusta-alken oleet heikkolaatuisia. Lämpösissä on pyöritty samojen ulospotkittujen jenkki oriiden tuotosta. Kansainvälistä tasoa ei edes hipaista. Mielestäni kasvattajien pitäisi varsinki pienkasvattajan käytää vahvasti FR veren osuutta mieluiten yli 55%. Sh puolella, hyvät varsat, suvun, rakenteen puolella ovat harvemmassa. Miköli isä ok, niin emäisät eivät tai toisinpäin. Mikäli sh hevosessa on isä, emänisät, ja emälinjan tuotanto kohdalaan ei semmoista saa myytyä. Mikäli tarpeeksi hyvä ei osteta.

Päivämäärä:   4.1.26 19:15:53

Miten oikeassa oletkaan Niinnonjoo.

Lähettäjä: No tuota 
Päivämäärä:   4.1.26 19:21:16

Nimimerkille Höh: ei Teivo ole kyllä enempää ammattivalmentajienkaan puolella vaikka harrastajiakin sorsivat.Tarkoituksella ajavat radan nurin nykyjohdon avulla.Ei hevosia radalle kaivata enää tämän kevään jälkeen

Lähettäjä: hyvä 
Päivämäärä:   4.1.26 19:21:34

niinnonjoo hyvä tämä pitäs laittaa hippokseen niin saisivat ajateltavaa

Lähettäjä: Janni 
Päivämäärä:   4.1.26 19:23:24

Niinnonjoo on tosiaan täysin oikeassa.

Lähettäjä: kaikkipois 
Päivämäärä:   4.1.26 20:10:41

Pirkko,jos ostat uuden auton ja 3 vuoden kuluttua siitä on kesärenkaat sippi ja joudut ostamaan uudet,onko autonmyyjä silloin tehnyt väärin kun on myynyt sinulle,Pirkko,huonot renkaat?
Pirkko,sinut otetaan mukaan jos ei ole muita.

Päivämäärä:   4.1.26 20:53:29

Voisiko olla aihetta tehdä hippokseen Madurot?

Lähettäjä: Pentti Hikka 
Päivämäärä:   4.1.26 21:46:46

Ette te mitään lopeta. Höpöhöpö. Heppailu on sairaus joka hallitsee kaikkea elämää eikä muuta oo. Sairasta. Maduroakaan eivät tiedä. Se muutti just.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   5.1.26 06:44:13

niinonjoo tämä itäs laittaa lehteen totta joka sana

Lähettäjä: Väiski 
Päivämäärä:   5.1.26 06:57:53

Minulla loppui vain raveissakäynti. Saavat nuo kaksi kaverusta olla ihan harrastuskavereina. Käydään enää huviajeluilla ja tytöt tykkää ratsastella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.