Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Monten minimi painoraja nousee

Lähettäjä: Kirsi M. 
Päivämäärä:   21.11.25 17:35:11

Onpa typerä uudistus! Samaa sanonu jo useampi ammatti valmentaja jotka ajattaneet montea. Ovat aina halunneet kevyen kuskin säästäkseen hevosta. Niin paljon hevosia monteen hajonnut. Kun ei osata ratsastaa vaan maataan kaulalla ja rasitetaan etujalkoja. Aivan turha verrata Ranskaan on kuin yö ja päivä. Kuskien taso Suomessa surkea ja hevoset Suomessa pieniä. Lisäksi nyt jo 2 rataa Sanonu, että lopettavat tämän takia monte lähtöjen ajamisen. Eivät rupea tyttöjä punnitsemaan. Tämä on nyt monten alas ajo. Ei näin järjettömillä päätöksillä, muuta saada aikaan.

Re: Monten minimi painoraja nousee

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.11.25 17:37:46

Pakko nostaa takapuolet levinny liikaa

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   21.11.25 17:40:07

Yritetään saada myös miehiä satulaan ja koska muistuttavat valasta on pakko nostaa rajaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.11.25 17:52:25

Paljonko se sitten tulee olemaan? Minimi siis.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   21.11.25 17:55:24

ei ne ranskan hevoset mitään kolosseja ole jos siellä koskaan käynyt. ihan samaa kokovaihtelua kuin suomessa. kuskien taso kyllä alhaalla kuin lehmän häntä se on toki totta. mutta siinäpä kuskeilla motivaatioita alkaa reenamaan jotta saavat jatkossakin ajokkeja

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   21.11.25 18:14:28

60kg

Lähettäjä: hyvä uudistus 
Päivämäärä:   21.11.25 18:20:57

Ei Suomessa oikein ymmärretä näiden painojen merkitystä.
Laukkmaissa ne on todettu tärkeimmiksi tasoitus perusteiksi.

Hyvä uudistus, mykysäännoillä laji on Suomessa ihan keijukaiset harrastelaji. Jäänkin pidemmät naisetkin on heti kättelyssä ulkona lajista normikokoiseista miehestä puhumattakaan.

Erittäin hyvä uudistus, ei ole suotta otettu käyttöön muuallakaan!

Lähettäjä: Marjut 
Päivämäärä:   21.11.25 18:20:58

Todella ikävää että tälläinen sääntö tullut. Itse en kilpaile enkä aio korttia varmmaan hankkia. Minua on vaan paljon pyydetty hiittaamaan hevosia valmistelemaan monteen ja tykkään siintä. Ratsupuolen ihminen olen, kilpailen siellä. Olen pieni paino alta 50kg ja juurikin sanottu kun olet niin kevyt et rasita hevosta.

Lähettäjä: naturligtvis 
Päivämäärä:   21.11.25 18:24:12

Tietysti nämä olemattoman kokoiset hiitulaisetpitävät oman edun vuoksi nykyistä sääntöä hyvänä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.