|
Lähettäjä: nää pitää tietää
Päivämäärä: 8.11.25 18:17:13
Vastaan pyynnöstä.
Korpikoski puhuu huonoa suomen kieltä, tosin monet muutkin toto-teeveessä lähinnä Hyvöstä ja Hernesahoa lukuun ottamatta.
Korpikoski toistaa jatkuvasti liikenteeseen-sanaa. Eivät ne hevoset lähde kehätielle, kasitielle tai Porin keskustaan vaan liikkeelle tai matkaan.
Korpikosken kielenkäytössä ei ole possessiivisuffiksia. On minun hevonen, sinun hevonen, hänen hevonen, meidän hevonen, teidän hevonen ja heidän hevonen.
Korpikosken kielenkäytössä ihmiset ovat meikäläisiä ja teikäläisiä.
Nykyisin toimittajat, etenkin ravitoimittajat, ovat enimmäkseen hyvin itsekeskeisiä. Tuntuu kuin jatkuvasti olisi tärkeintä kertoa omat lomamatkat, mökit ja autot egon pönkittämiseksi. Korpikoski voittaa itsekeskeisyydessä kaikki muut.
Korpikoski sanoo: minun on ihan pakko kysyä. Ensinnäkään toimittajan ei tarvitse selittää, miksi hän kysyy jotain. Korpikoski tahtoo sanoa, että minä olen haastattelun tärkein henkilö, ei haastateltava tai vastaus.
Nelly sanoo: minulla on teille tulojärjestys. Toisin sanoen minä olen tärkeämpi kuin itse tulojärjestys.
Korpikoski: kuinka sattuikaan tulemaan puheeksi, kun minulla on tätä autourheilutaustaa... Kuinka sattuikaan tulemaan puheeksi, kun minä olen ajanut siellä Solvallan hornankattilassa monta kertaa.
Loputtomasti: minä, minä, minä...
|