Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rauhotusaineet - kuolemat

Lähettäjä: Apuri 
Päivämäärä:   7.11.25 07:11:59

Hei kaikille. Voisiko rauhotusaineiden käytöllä olla tekemistä hevosten äkkikuolemien kanssa. Kuolemat tuntuu lisääntyneen mutta niin tuntuu myös rauhotusaineiden käyttö. Aiemmin hevosta rauhotettiin harvoin, ei edes raspaukseen. Nykyisin rsuhotetaan joka käänteessä, pieniinkin ell-toimenåiteisiin ja niitä voi olla useita vuodessa. Jotlut rauhottaa jopa varsaa ajo-ppetuksessa tai kenhityksessä. Varoaika on vain 4-6 päivää, joten kilpailla pustyy silti helposti. Hippos: koppia tästä

Re: Rauhotusaineet - kuolemat

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   7.11.25 07:21:03

Kyllä ihan aiheellinen aloitus?! Ja on kyllä käynyt mielessä että mitäköhän mahtaa aiheuttaa usein toistuvat rauhoitus aineet? Kaikki mikä ei ole "ravintoa" varastoituu no maksaan nyt tietty..muttamitä muuta ne aiheuttaa todellakin? Ja nää pakolliset rokotukset!!

Lähettäjä: papukaijamerkki 
Päivämäärä:   7.11.25 07:39:12

Hei, hyvä pointti!
Olen itse täällä noissa ratakuolemaketjuissa ihmetellyt ainakin rokotuksia mutta eipä tullut rauhoitteet mieleen.

Toisaalta, moni homma on turvallisempaa ja paremmin tehty jos hevonen ei osaa tai pysty muuten käyttäytymään.

Lähettäjä: Apuri 
Päivämäärä:   7.11.25 09:07:07

Kuinka monella on tapana rokotuksen yhteydessä raspata hampaat , eli molemmat aineet samalla?

Lähettäjä: Itse asiassa 
Päivämäärä:   7.11.25 09:18:00

Keski-euroopassa sai käyttää rauhoittavaa vielä 90- luvulla kilpailuissakin hevosilla kun se oli vain kerrottu ilmoittautumisen yhteydessä eikä hevosten kuolemat lisääntyneet.Oli kovinkin yleistä.Myöskään haittailmoituksia ei löydy rauhoittavien lääkeaineiden käytöstä.Lisäksi rauhoittavilla kuten kaikilla lääkkeillä on varoaika kuitenkin nykyään.Sydänperäinen äkkikuolema on todella vaikea ennakoida

Lähettäjä: Kyyj 
Päivämäärä:   7.11.25 09:28:02

Oikeasti pitää kysyä, että miksi eivät vaikuttaisi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.