Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rata

Lähettäjä: Ylivieska 
Päivämäärä:   2.11.25 14:32:32

Onpahan kuvien mukaan rata hienossa kunnossa ajankohtaan nähden. Onko uusi ratamestari vai mitä on tehty?

Re: Rata

Lähettäjä: Mä vaan 
Päivämäärä:   2.11.25 18:00:12

Hyvälle näyttää, mutta ei se vesisadetta taida kestää. Ei oo enää kunnon pitävyyttä siinä ja menee mössöksi sateella. Hyvää tuuria siellä, kun vesisateet väistyi.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   2.11.25 18:41:19

Ei kai siellä mitään ratamestaria ole, kuten aloittaja varmasti tietää. Harrastuspohjalta talkoo työnä siellä rataa hoidetaan.

Lähettäjä: Ylivieska 
Päivämäärä:   2.11.25 18:47:33

No enpä tiennyt. Hienoa työtä talkoilla.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   2.11.25 19:08:52

No, ei siellä ole. Talkoilla tekevät kovasti töitä. Rata on hyvä, kun kuivana pysyy. Tai no, eipä oikein mikään rata kovaa sadetta kestä tätä nykyä. Onni onneksi heidän puolellaan näissäkin raveissa. Ei olis kenenkään edunmukaista jos ei olis kilpaa päästy ajamaan. Eikös ne jonku uuden lananki just hommannut, aivan ku olis joku juttu ollu. Kehitystä tapahtuu kun talkooväen kokemus radanlaitossa karttuu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.11.25 20:47:59

Oli kyllä tänään liian kova, kivituhka menee betoniksi.

Lähettäjä: Alavieska 
Päivämäärä:   2.11.25 21:03:55

Näin ikämiehenä tulee katsottua vain telkkarista Ylivieskankin ravit. Meitä on jo useampi kun emme viihdy paikanpäällä katsomossa. On äänentoisto ja musiikki niin isolla. Tänäänkin kun katsoin raveja niin vaimo huuteli kyökin puolelta, että miksi kuuntelen noin kauheaa musiikkia, mitä lie heviä? Oli ravilähetys päällä, no panin ääntä pienemmälle. Koittaakohan ne tuolla nuorisomusiikilla saada uusia katsojia.Oma ikäluokkani ainakin jättää menemättä. Eli meitä hevosista kiinnostuneita seuraajia on häädetty tällä äänentoistolla pois tässä parin vuoden aikana tuttavapiiristäni jo useampi henkilö. Rata näytti kyllä hienolta.

Lähettäjä: 1234 
Päivämäärä:   2.11.25 21:14:30

Ei tää taida olla ainoa rata, jonne ei enää katsojat saavu entiseen malliin. Musiikkiin en osaa ottaa kantaa, kun en toto tvstä tänään mitään katsonut.

Lähettäjä: Antti 
Päivämäärä:   2.11.25 22:45:57

Siika-aho näytti olevan mestarina niin kuin aiemminkin monissa raviloissa.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   3.11.25 07:52:07

Ei se Siika-aho siellä töissä ole ku raveissa ja silloin tällöin hommissa.

Lähettäjä: Visala 
Päivämäärä:   3.11.25 08:19:49

Rata oli todella kova, ohuesti irtoainesta kovalla pohjallla lähinnä pitoa haitttaamassa. Kuivalla syyskelillä ilman sateen uhkaa olisi voinut tehdä hevosystävällisen radan, se toki olisi vaatinut jo osaamistakin ratamestarilta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.11.25 09:18:19

Eipä tarvii enää sinne ilmottaa.

Lähettäjä: mä taas 
Päivämäärä:   3.11.25 12:51:28

.. aika raju päätös, jos ajattelee miten vähän tällä alueella on raveja.

Lähettäjä: Heikki Karjula 
Päivämäärä:   3.11.25 14:14:23

Tervehdys

Ottamatta sen kummemmin kantaa radan kuntoon ja ratamestarin ammattitaitoon, olen sen vuosien varrella huomannut että se on kuin kokin ammatti ja laitetut ruuat, ei millään passaa kaikille.

Sama koskee myös soitettavaa musiikkia.

Radan äänentoisto on se asia mihin voin kyllä henkilökohtaisesti vaikuttaa ja olen yleisön toiveen mukaan sitä koittanut säädelläkin. Jos on äänenvoimakkuuteen liittyviä toiveita niin ne voi esittää suoraan minulle henkilökohtaisesti.

Tätä foorumia ja nimettömiä kirjoituksia en kyllä juurikaan arvosta🤔.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.11.25 16:27:49

Mä taas: hevosen terveys edellä mentävä.

Lähettäjä: Mä taas 
Päivämäärä:   3.11.25 18:53:18

Heikki, ei äänentoistossa ole mitään vikaa. Tää on taas tätä ravien jälkeistä juttua, joka kyllä unohtuu kun seuraava valituksen aihe tulee vastaan.

Lähettäjä: Alavieska 
Päivämäärä:   3.11.25 20:03:51

Henkilökohtaisesti Heikille: Mukavaa taustamussiikkia, ei hevirokkia kun särkee korvassa. Ja jos käyt ihan henkilökohtaisesti katsomon ylätasanteen pöydissä, niin äänentoisto on halavatun isolla. Joten vaikka kaiuttimien sijoittaminen kauemmas, tai napsu pienemmälle. Niin ei enää vähenis ne pöytäpaikkojen vakiokatsojat. Tosin meitä poistuu jo luontojaan muutenkin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.