Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten löytää tallipaikka?

Lähettäjä: Harmiton 
Päivämäärä:   28.10.25 09:11:43

Millä ilveellä muut yhden hevosen kanssa harrastavat löytävät tallipaikkoja paikkakunnilta, joissa ei ole vielä päässyt ns. piireihin? Ratsupaikat ilmoittelevat ja pitävät nettisivuja, ravitalleista ihan jokunen joskus ja jouluna ja niistäkin pitää tietää, keneltä kannattaa kysyä pelkkää tallipaikkaa ja kuka ottaa vaan treeniin. Pitäisi päästä asiallisen treenipaikkojen ääreen kohtuullisen matkan päähän kotoa, mutta eihän noita löydä millään jos ei ole sataa vuotta ollut juuri sen alueen sisäpiirissä aktiivina.

Reenaileeko nykyään kaikki harrastelijat vain ratatalleilla tai kumminkaiman serkun nurkissa? Miten muut ovat päässeet alkuun ja saaneet hevosensa pikaisesti säällisille paikoille?

Re: Miten löytää tallipaikka?

Lähettäjä: Hevosmies 
Päivämäärä:   28.10.25 09:28:04

Voisit kokeilla kysyä alueen Hevosjalostuliitosta, sillä tunnistajat voivat
vihjata mahdollisia paikkoja.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   28.10.25 09:30:34

No, missä tämä sun kotos sijaitsee, ei selviä avauksesta??

Lähettäjä: EePee 
Päivämäärä:   28.10.25 09:32:41

Etelä-Pohjanmaalla yksi talli mainostaa innokkaasti tallipaikkoja. Ottavat sekä ratsuja että ravureita. Omat hevoset ovat ravureita. Löytyy ratsastuskenttä ja ajomaastoja.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   28.10.25 09:59:14

Laita ilmoitus tänne hevostallinettiiin. Sieltä tähän asti löytynyt meille kaikki tallipaikat (nykyistä/viimeisintä lukuun ottamatta, joka löytyi kaverin kautta).

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.25 10:40:54

Ei niitä ole. Siinä yksi syy raviurheilun alasajoon, harrastaminen on mahdollista vain ostamalla oman hevostilan. Tallipaikkoja ei ole ravihevosille tarjolla.

Lähettäjä: Outi 
Päivämäärä:   28.10.25 10:46:42

No varmasti on tarjolla, mutta ei olla valmiita maksaan paikasta ja perushoidosta.
Pitäisi saada kahdella sataa euroa, olen mieluummin omien kanssa. Ei oo radalla ruuhkaa näin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.25 10:49:04

Ei ole, ratsutalleihin moni vie omiaan ja kuljettaa sieltä radalle. Kun ei ratsutalleilla ole yleensä minkäänlaista ajomahdollisuutta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.25 11:45:03

Nykyään kukaan ei maksaisi mitään ja kaikki kulut nousseet niin ei kannata ottaa ylimääräisiä hevosia vaivoiksi.

Lähettäjä: Talliyrittäjä 
Päivämäärä:   28.10.25 11:47:31

Itse voisin tarjota tallipaikkaa ravurille. Sellainen perusjuttu... aamulla nappulat kuppiin ja ulos heinille, joku loimi säiden mukaisesti ylle, karsinan siivous ja illalla sisälle. Tarhausaika hyväpohjaisissa tarhoissa klo 8-20. Heiniä nakkaan 4x päivässä ja nappulat 3x pvä. Mulla on oma rata ja ratsastuskenttä jäänyt edellisiltä myös, heinä hyvää ja tallilla perusasiat kunnossa, vain vähän asiakkaita, suurinosa hevosista mun omia. Vain kivenheitto isolle tielle, joten trailerin kanssa helppo lähteä.

Mitä tällaisestä paikasta oikeasti oltaisiin valmiita maksamaan? Pohdin, että pistänkö muutaman paikan tarjolle vai....

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   28.10.25 11:53:24

Laittaa riittävän isolla hinnalla ettei itseä harmita, sen mukaan itse teen. Vuokralaisista on aina yllättävän paljon lisätyötä.

Lähettäjä: Talliyrittäjä 
Päivämäärä:   28.10.25 12:17:14

hmm: niinpä!

Itse en ole juurikaan hoitopaikkoja tarjonnut, niin en oikein tiedä hintatasoa.

Lähettäjä: proffs 
Päivämäärä:   28.10.25 12:28:30

Talliyrittäjän kertoma palvelutaso = 600 € kk + alv.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.