Lähettäjä: typ
Päivämäärä: 19.6.25 13:29:04
Kunkkari-brändi pitäis myydä jollekin ulkopuoliselle tapahtumajärjestämiseen keskittyvälle firmalle. Tai ainakin tehdä pitkä sopimus jonkun sellaisen kanssa. Kauheesti menee rahaa ja aikaa hukkaan kun jokainen rata vuorollaan rakentaa väliaikaisrakenteet ja hoitaa paljon muuta sellasta mihin ei osaaminen riitä.
Jyväskylässä ollaan sitä mieltä että 250t voitto 50.000 kävijän tapahtumassa on hyvä tulos mutta ei se ole. Vitosen per lärvi voittoa vaikka kaikkihan me kylvetään sinne monta sataa euroa viikonlopusta. Tuo on surkea tulos. Tällainen tapahtuma missä pääosan esittäjille ei makseta järjestäjän rahoista tuottaisi paljon enemmän ammattitaitoisesti järjestettynä.
Ruisrock maksaa esiintyjilleen monta miljoonaa ja silti pysyy nenä pinnalla samalla yleisömäärällä. Lippujen hinnat on vain tuplaten kunkkarilippuun verrattuna.
Kaks syytä: liian isot kulut ja liian halvat sponsorisopimukset. Ei isoja firmoja kiinnosta neuvotella sponsorisopimuksia joka vuosi eri raviradan kanssa. Niille pitäisi pystyä tarjoamaan monen vuoden diiliä niin silloin ne panostaisi kunnolla.
|