Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Helätin ajo

Lähettäjä: ..? 
Päivämäärä:   27.5.25 18:29:49

Miks mukana vaan 14 tammaa vaikka tasoitus-ajo, 3 karsittu?

Re: Helätin ajo

Lähettäjä: Pisara 
Päivämäärä:   27.5.25 18:33:05

täysi paalu 12 hevosta johon nuo karsitutkin yrittivät mutta pisteet eivät riittäneet

Lähettäjä: ..? 
Päivämäärä:   27.5.25 18:59:31

Aa ja siks sirpsakka pääs mukaan pienemmillä pisteillä kun ei ollut paalulla?

Lähettäjä: Pisara 
Päivämäärä:   27.5.25 19:03:08

Juuri niin.

Lähettäjä: Tietäjä 
Päivämäärä:   29.5.25 11:03:11

Herätin oli hieno hevonen . Tullut nähtyä Se livenä usean kerran.

Lähettäjä: Repe 
Päivämäärä:   29.5.25 13:06:11

Missä Tietäjä on tämän Herätin nimisen hienon hevosen nähnyt? Mistään rekisteristä ei Herätin nimistä hevosta löydy.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   29.5.25 13:09:33

Lennätin ja Helätin asui samalla kylällä . Tosin eri talleissa ja eri miehillä .

Lähettäjä: Tietäjä 
Päivämäärä:   30.5.25 09:40:17

No Helätin ....näppäimistö virhe!
Keskipohjanmaan raveissa .

Lähettäjä: pohojalaanen 
Päivämäärä:   30.5.25 09:59:43

Samoin Tietäjä minä olen Helättimen nähnyt useaan kertaan mm. kaikki kuningatar titteli voitotkin 1964 Kouvola, 1965 Seinäjoki Helätin ja Puhemies, 1966 Pori nuorena miehenä silloin mutta hyviin muistoihin on tamma jäänyt.

Lähettäjä: pohojalaanen 
Päivämäärä:   30.5.25 10:29:26

Tuli tuossa mieleen vielä Helättimestä se, että ensimmäinen varsa Uskotin menestyi hyvin, ei toki saavutuksiltaan kivunnut emänsä tasolle vaikka viidesti osallistui kuninkuuskilpailuihin. Ennätys oli kuitenkin hiukan emäänsä parempi. Uskottimen ensimmäinen varsa ori Poikamies oli kohtalainen menestyjä ja kilpaili Kauhavalta pankinjohtaja Ville Pernaan (ravikuningas Forte) omistuksessa.

Lähettäjäkamarihevosmies 
Päivämäärä:   30.5.25 11:11:35

Ei tarvi ihmetellä jos tällä foorumilla ollaan eri " aaltopituuksilla" kun.esim.pohojalaanen kertoo ja muistaa - 60 luvun alun alun tapahtumia.
Taitaa kaikista viisaampia olla 2000 luvulla syntyneet hötönettiläiset , ainakin omasta.mielestä.
Itse olen käynyt/ katsonut raveja -78 v asti ja pidän itseäni aika " seniorina" mutta arvostan vielä seniorimpia henkilöitä ja heidän tietämistä :)

Lähettäjä: joan 
Päivämäärä:   30.5.25 12:44:34

Minäkin muistan Helättimen, ja minun tammani on voittanut Helätin-ajon. Ensimmäisiä kertoja ravikilpailuissa olen käynyt jo 1950-luvun lopulla, mutta Länsi-Suomn raviradoisa muutamat tulivat tutuksi vasta 1970-luvulla.

Lähettäjä: salapetsari 
Päivämäärä:   30.5.25 13:22:09

Kovasti vaan on Helätin ajon taso laskenut oisko syynä väärä ajankohta eikös ajo ajettu ennen Yliviskan 75 ravien yhteydessä? Kyllä perinteinen ajo sopisi ruunakunkkari viikonlopulle elokuulle.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   30.5.25 18:04:14

Uskotin oli mielestäni kulkevampi hevonen ,kuin emänsä . Tella , Riuskan-Tyttö , Marinka ja kumppanit oli vain parempia .

Lähettäjä: Tamma 
Päivämäärä:   30.5.25 19:06:11

Ei missään nimessä saa enää laittaa ruunakunkkari viikonlopulle, siksihän arvostus lopahti, kun se joksikin aikaa sinne siirrettiin. Nyt arvoisellaan paikalla ennen kunkkareita.

Lähettäjä: Esko 
Päivämäärä:   30.5.25 19:09:00

salapetsari; Noinkohan kiinnostaisi pari viikkoa kunkkareista. Nyt sentään kk pisteitäkin jaossa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.