Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Istuuko teillä ravikypärät hyvin päähän

LähettäjäSinttu 
Päivämäärä:   13.5.25 16:32:34

Mikä näissä on kun mitkään ravikypärät ei istu kunnolla päähän. Tippuu kyllä varmasti jos vahinko tulee. Monen eri merkin kypäriä kokeillut ja aina sama homma??

Re: Istuuko teillä ravikypärät hyvin päähän

Lähettäjä: Pentti 
Päivämäärä:   13.5.25 16:37:24

Kun laittaa kypärän päähän sopivasti ja sitten täyttää uretaanilla hielumisen aiheuttavat välit niin johan pysyy hyvin.

Lähettäjä: Risto pelimies 
Päivämäärä:   13.5.25 16:44:47

Mulla on Lippalakki kesäisin ja Karvalakki talvisin kun ajan hevosta. Kyllä istuu hyvin.

LähettäjäSinttu 
Päivämäärä:   13.5.25 16:48:13

Kyllä sen täytyy istua ilman karvalakkia tai uretaaniakin :D

Lähettäjä: Pentti 
Päivämäärä:   13.5.25 16:56:05

Hyvin varustetuista erikoisliikkeistä löytynee myös sitä mallia jonka voi uunissa lämmittää ja siten muovata sopivaksi kuten luistimetkin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.5.25 17:09:18

Minun pään muodolle on wahlstenin kypärä sopiva.

Lähettäjä: ktllä 
Päivämäärä:   13.5.25 17:33:32

Sun tarttee hommata tauskin kaltanen mies ni se muokkaa sun päätä ni alkaa istumaan.

Lähettäjä: Mr49 
Päivämäärä:   13.5.25 17:37:44

Mulla se istui hyvin, mutta olin muuten toisten edessä tai jaloissa. Kaksikymmentäluvulla syntyneitä joutui itse varomaan. Ei se kypärästä jäänyt homma kiinni kyllä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.5.25 18:17:55

Mulle istuu vain Wahlstenin säädettävä. Muut joko puristaa tai tippuu, ihan sama mitä tekee.

Lähettäjä: raspi 
Päivämäärä:   13.5.25 18:55:57

Ihan paskoja, ei istu edes säädettävä kunnolla. Ottaisivat mallia vaikka laskettelukypärien muotoilusta, sellaisella itse ajan treenit.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.5.25 19:12:11

Kaverilla ei meinaa pysyä leuanalusremmi leuan alla. Vissiin liian pieni leuka. :D

Lähettäjä: Simo M 
Päivämäärä:   13.5.25 19:34:57

*:n kaveri on kiakkomiäs Jallis.

Päivämäärä:   13.5.25 19:40:30

Naisen leualla tuo leuanalusremmi ei tahdo pysyä millään leuan alla, pitäisi varmaan syödä jääkiekkoilijoiden troppeja.

Lähettäjä: Been there too 
Päivämäärä:   13.5.25 20:52:26

Tekeekö Grattan vielä ravikypäriä?

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   13.5.25 21:48:34

mitä vastauksia M mutta joo, eivät kyllä mitenkään ole niin napakoita kuin esm. ratsastuskypärät, hintaa kyllä on ja kehitys jäänyt jonnekin viime vuosisadalle.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   13.5.25 22:10:31

Joku 15v vanha merkitön istuu parhaiten päähän mutta ei liene täytä ravikilpailusääntöjen vaatimuksia enää. Uutta olen metsästänyt mutta ei istu mikään päähän. Joko liian iso että hölskyy tai jos ympärys tuntuu olevan sopiva niin tuntuu jäävän ”kellumaan” kun on niin matala! Samoin nuo leukalenkit ei istu mitenkään järkevästi hakeutuu väkisin leuan eteen. Säädettävä kokeilematta mutta on sen verran arvokas etten ehkä raaski ostaa vaikka istuisi, kun raveissa käyn kerran pari kk ja kotona menee tuo vanhakin kun on ehjä.

Grattan valmistaa kypäriä, mutta ainakaan alkuvuodesta hippos ei osannut sanoa täyttääkö se tätä nykyistä vaatimusta

Lähettäjä: Jofa 
Päivämäärä:   14.5.25 05:56:45

Vanha Jofa jääkiekkokypärä paras sopii kaikkien vatipäihin.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   17.5.25 17:17:02

Käsittämätöntä et ravikypäriä ei oo kehitelty yhtä paljon kun ratsastuskypäriä, itsellä kans hakusessa ravikypärä mutta kaikki tuntuu päässä siltä että lähtee lentoon saman tien kun jotain käy. Ratsukypärät tuntuu paljon turvallisemmalta päässä ja niillä ajaisin paljon mielummin. Sekä samat turvaluokituksethan niissä on niin et miks sit ratsukypärä ei käy. :D

Lähettäjä: intro 
Päivämäärä:   17.5.25 17:36:35

Sovitin kaupassa uutta Wahlstenin kypärää päähäni ja ihmettelin myyjälle, että ei sovi ja istu ja leukahihna on vikapaikassa, ni neuvoi painamaan kunnolla päähän ja suorassa, ei lippa ylöspäin. Johan sopi.

Lähettäjä: w 
Päivämäärä:   17.5.25 17:42:13

Juu pysyyhän se leukalenkki leuan alla kun lipan vetää riittävän alas, mutta kun kypärän muoto ei istu päähän ollenkaan niin käytössä lähtee kippaamaan omia aikojaan..

Lähettäjä: Kunkku 
Päivämäärä:   17.5.25 18:21:43

Hiilikuitu kypärät on melko hyviä, ei hölsky päässä niinkuin painavammat mallit.

Päivämäärä:   17.5.25 19:50:35

Kaksoisleuka aiheuttaa sen, ettei saa laitettua remmiä leuan alle

Päivämäärä:   17.5.25 19:52:13

JOS minulla olisi kaksoisleuka, niin ei se leuan kärjessä sijaitsisi. Ja se on se kohta mihin leukaremmi suoraan alas laskiessaan asettuu.

Päivämäärä:   19.5.25 11:19:59

Itse olen jo kerran esimerkiksi Back On Trackille ehdottanut ravikypärän lanseeraamista. Ratsastuskypäröissä lähes kaikissa jo Mips- ominaisuus, joka suojaa aivojen heilahtamista?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   21.5.25 11:49:26

BOTilla ois kyllä tuhannen taalan paikka ottaa koppi tuosta ravikypärän lanseerauksesta, jos olisivat yhtä hyviä kun ne ratsukypärät nii ostoon lähtee heti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.