Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ajo-opetus rauhoitettuna

Lähettäjä: Domo 
Päivämäärä:   5.5.25 13:35:56

Miten yleistä on, että varsa rauhoitetaan ajo-opetuksen? Itse en ole omiani doupannut, ei ole ollut tarvetta, mutta tehdäänkö sellaista?

Re: Ajo-opetus rauhoitettuna

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   5.5.25 13:43:07

Jos joutuisi ajo-opetusta edes harkitsemaan rauhoitettuna, on kyllä varsan käsittelyssä menty pahasti metsään

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.5.25 13:53:58

Näin on ja ylipäätänsä hevosmiestaidoissa.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   5.5.25 14:05:07

Toivottavasti ei ole yleistä!
Joku tämmöinen avaus on ollut täällä aiemminkin, jos en ihan väärin muista

Lähettäjä: Kukkahattu 
Päivämäärä:   5.5.25 14:16:40

En ole ikinä kuullut kenenkään tekevän näin. En tiedä mitä tällaisella kyselyllä haet.

Lähettäjä: h20 
Päivämäärä:   5.5.25 14:26:57

Ei vielä niin kovinkaan kauan sitten oli ihan yleistä...

Virrakkaalla varsalla auttaa, kun siitä saa sen hipun ylimääräistä energiaa pois, ettei se säiky ja panikoi ekalla kertaa. Yleensä kerta-pari käytettiin, sitten jo ilman.

Lähettäjä: joan 
Päivämäärä:   5.5.25 14:32:32

Kyllä on väärätihmiset varsa opettamassa jos virtavaa pitää rauhoittaa. On muitakin konsteja ja perempia.

Lähettäjä: hephep 
Päivämäärä:   5.5.25 14:34:46

Juu, ja nekin konstit olivat aika yleisiä, nykyään vähenemään päin, miksiköhän?

Lähettäjä: Timo 
Päivämäärä:   5.5.25 15:18:16

Amatörimäistä

Lähettäjä: joan 
Päivämäärä:   5.5.25 15:30:26

hephep ei nyt tiedä mitä tarkoitan; ne ovat erittäin hyväksyttyjä ja edelleen käytökelpoisia.

Lähettäjä: kaale 
Päivämäärä:   5.5.25 15:45:21

Kyllä sitten osa elleistä sitten täysamatöörejä kun pitää pienenkin toimenpiteen vuoksi rauhoittaa. Joskus joku huuteleva maailmankaataja sh-orivarsa käyttäytyi näyttelyssä kuin herrasmies kun sai geeliannoksen.

Lähettäjä: Raven 
Päivämäärä:   5.5.25 15:51:34

Taannoin oli juttua isosta kasvattajasta joka käytti varsoihin rauhotteita, ei sellasia joilta meni toimintakyky mutta mielestäni amatöörimäistä ja tämä sellainen tuskin ole koska varsoja niin paljon

Lähettäjä: Ikinä 
Päivämäärä:   5.5.25 17:19:03

ei ole tarvinnut varsoja rauhoittaa ajo-opetukseen. Jotain on kyllä pielessä, jos tälläiseen pitää lähteä. Ja virtava varsa on kyllä ihan eri asia kuin arka ja panikoiva.

Aikaa ja toistoja. Eihän ne kaikki toimi samalla kaaavalla, vaikka pääsääntöisesti onnistuukin. Yksilöitä!

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   5.5.25 17:25:28

Minulla on pieni epäilys, että yksi entinen suomenvarsani rauhoitettiin _ammattilaisella_ ollessaan ajoon ja opetukseen. Tai ainakin silloin kun minä kävin sitä ajaessa katsomassa ja kun se haettiin pois. Olin nuori ja tyhmä enkä kehdannut kyseenalaistaa ammatti-ihmistä, mutta kaikki hevosen käytöksess siihen viittasi. Olen siis itsekin kokenut hevosten kanssa mutta kyseinen hevonen oli itsellenikin liian haasteellinen ja päädyin ammattilaiselle viemään. Asuin kaukana joten jouduin ennakkoon ilmoittaa tulostani enkä päässyt yllätyshyökkäystä tekemään. Ei kai siinä mitään mutta sitä ihmettelen ettei sitä ääneen sanottu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.