Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Joko sinne on tolkkua saatu?

Lähettäjä: Sami 
Päivämäärä:   2.3.25 00:50:49

Siis Hingunniemeen.

Ratsupuoli taitaa olla hallinnassa, on kokeneet ja hyvät opettajat.

Ravipuolta ei taida kohta enää olla, jos ei homma muutu, kun osaamattomat mukamas opettaa.

Haloo, jos joku heräisi tähän päivään johtoportaasta!

  Re: Joko sinne on tolkkua saatu?

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   2.3.25 06:12:59

Kopioitu Tarja Komulaisen kirjoitus toisaalta:
"Olen kuullut näistä keskusteluista ja haluan kertoa muutaman tarkennuksen. Opetushallitus on määrännyt tutkinnon perusteet hevostalouden perus-, ammatti- ja erikoisammattitutkintoihin. Käsittääkseni keskustelu enimmäkseen pyörii yhteishaun kautta meille tulleissa opiskelijoista, jotka suuntautuvat hevostenhoitajiksi. Heille kuuluu 60 osaamispistettä ammatillisia valinnaisia tutkinnon osia. Valinnaisia opiskellaan, kun pakolliset on tehty. Tutkinnossa on kaksi tutkinnon osaa liittyen raviurheiluun. Opettajien tehtävänä on antaa riittävät tiedot ja taidot ...elinkaareen, varusteisiin, jalkojen hoitoon, valjastamiseen, irtokenkään, ruokintaan, ajamiseen....ja, kun näitä on riittävästi, niin sitten hakemaan osaamista ravitalleilta. Näytötkin tehdään oikeassa työelämässä. Oppilaitos ei ole ravitalli eikä saa sellaisena toimia. Tällä hetkellä näitä ravisuuntautuneita nuoria on koululla paikan päällä muutama eli pieni määrä koko joukosta. Hevostalouden ammattitutkinnossa on ravivalmentajan opinnot. Eli tutustukaa ensin, että mitä näille nuorille opetushallitus on määrännyt tutkinnon perusteissa opetettavaksi. Ylä-Savon ammattiopiston sivuilta löytyy henkilökunnan yhteystiedot. Sopikaa ja tulkaa tutustumaan! Mielellään keskustellaan mahdollista ongelmista ja näkökulmista, mutta omilla nimillä eikä nimimerkeillä."

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.