Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 17.2.25 17:54:13
Kyllä se on eniten kuskista kiinni.. Mulla oli ns. raivopäinen hevonen pari kuukautta. Sen suupielet oli kuitenkin ehjät ja käytin sillä kolmipalaa ajaessa. Sai ajettua ihan hyvin, kun muutamat kohdat ennakoi, toimi oikein kivasti. Hevonen tuli kuitenkin vaihdossa minulle ja minulla ei sille tarvetta ollut joten myynnissä oli. Eräs ostajaehdokas kävi kokeilemassa KERRAN miten ajossa toimii ja sen lyhyen lenkin aikana sai hevoselta tulemaan verta suupielistä. Sanoi vain, että vähän kovemmin piti pidellä välillä. Vaikka kerroin etukäteen miten toimia hevosen kanssa. Ei kuitenkaan selvästikään minkäänlaista hevosenlukutaitoa, että olisi ennakoinut ne tietyt kohdat ja/tai ei uskonut minua joka kuitenkin ajoin hevosella säännöllisesti ihan ilman ongelmia..
Että aloittaja, älä hätäile. Raspauta suu kuntoon, laita normaali, sopiva ja ehjä rautakuolain ja katso mille alkaa. Tunnet kyllä itse ohjiin, että onko jarrut huonot, tarvii pidellä paljon tms ja siitä johtuu haavaumat vai onko kyseessä jokin allerginen reaktio. Kolmipala on monesti hyvä sellaisille jotka painaa ohjille, herkemmille taas suora. Niveltä en käyttäisi ollenkaan. Jos sitten oikeasti tulee mieleen, että onko allergiaa tms, niin päällysmateriaalia valitsee sen mukaan. Tarkista myös, että jos on lörppänät suupielet, että ei jää mihinkään väliin, niihin voi auttaa kumitutit.
|