Lähettäjä: eepee
Päivämäärä: 19.1.25 01:12:05
Ravigaala on monesti totuttu päättämään Vuoden hevosen palkitsemiseen. Tällä kertaa gaala kuitenkin huipentui harvinaislaatuiseen tunnustukseen, kun Pertti Puikkoselle myönnettiin raviurheilijan kultainen ansiomerkki.
"Hieno kunnianosoitus elämäntyölleni. Olen aina tehnyt töitä tällä alalla. Välillä sitä työtä on palkittu menestyksellä, mutta heikommilla hetkillä paljon on myös vaadittu uskoa itseensä ja raviurheiluun", Puikkonen sanoi liikuttuessaan kyyneliin.
"Minun kohdallani elämänpolku tähän hetkeen ei todellakaan ole aina ollut helppo. Näenkin itseni aika periksiantamattomana luonteena."
Puikkonen on vuonna 1976 alkaneella urallaan ajanut yli 39 450 ravilähtöä ja saavuttanut niissä vuoden 2024 tammikuuhun mennessä 3150 voittoa.
Ravikuningatteren tittelin Puikkonen on saavuttanut vuosina 2009, 2010 ja 2011 valmentamalla ja I.P. Vipotiinalla.
Raviurheilijan kultainen ansiomerkki on korkealle arvostettu palkinto, joka on myönnetty nyt kolmelletoista raviurheilun suurnimelle. Ennen Puikkosta palkinto on myönnetty Tuomo Mäkelälle, Pentti Savolaiselle, Martti Keskiselle, Pekka Korvelle, Jorma Kontiolle, Markku Niemiselle, Timo Nurmokselle, Seppo Suuroselle, Tapio Perttuselle, Harri Koivuselle, Antti Teivaiselle ja Jukka-Pekka Kauhaselle.
"Olen nyt osa tätä harvinaista porukkaa, mutta mielestäni ihan ansaitusti", Pertti Puikkonen totesi.
|