Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Valjas rasva?

Lähettäjä: Veto 
Päivämäärä:   10.12.24 17:19:23

Mikä on paras keino saada kovettuneet nahkavaljaat edes vähän pehmeämmäksi? Olen näitä rasvannut jollain nahkarasvalla, mutta nyt ovat niin koppurat, et sormet verillä saa kiskoa.
Ja nämähän ei ole laatukamaa, niin perästä kuuluu. Tekisi miellä laittaa öljyastiaan likoomaan...

Re: Valjas rasva?

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   10.12.24 17:26:02

Tämä paras, joka itselle tullut vastaan:
https://www.rwvaljaat.com/fi/tuote/26285999-naf-sheerluxe-leather-balsam-nahanhoitoaine
Sorry, en osaa linkittää.

Lähettäjä: Kikka 
Päivämäärä:   10.12.24 17:33:03

Kannattaa kokeilla pestä ensin ne valjaat valjassaippualla ja rasvata samantien ennen kuin kuivuvat. Rasva imeytyy paremmin kosteaan kuin kuivaan nahkaan, usko pois.

Joudut varmaan tekemään tätä ainakin 2-3 kertaa, mutta oikeasti auttaa, jos tilanne ei nyt ihan toivoton ole.

Lähettäjä: Jepa 
Päivämäärä:   11.12.24 08:50:41

Hevarin pojilla oli joku hyvä aine. En muista nimeä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   11.12.24 09:18:31

Pese kunnon nahkasaippualla ja Belvoir nahkarasvaa pintaan

Lähettäjä: Kokenut 
Päivämäärä:   11.12.24 16:45:31

Oma kokemus on se, että ei rasvaa. Pesu ja hetki kuivata. Reilusti valjasöljyä. Olen joskus laittanut kuntoon valjaat, joista pesin paksun kerroksen rasvaa pois. Öljyä ja taas öljyä. Hyvät tuli.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.12.24 16:49:13

Huonolaatuista intian nahkaa et saa millään rasvalla tai öljyllä hyväksi.

Lähettäjä: Oili 
Päivämäärä:   11.12.24 18:08:04

Saakohan valjasöljyä ostettua jossain isommassa kanisterissa?
Itse tykkään öljystä enemmän kuin rasvasta, koska imeytyy paremmin. Jotkut koppura-varusteet vois ihan upottaa hetkeksi öljyyn ja sitten vaan pyyhkeellä ylimääräinen pois. Mutta myynti pakkaukset on niin pieniä, että kalliiksi tulee jos vaikka ämpäriin laittaisi.
Tallipoika valjasöljy on paras

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   11.12.24 18:38:11

Luottotuote nykyään Eclipse nahkaöljyspray. Edullinen ja älyttömän helppo käyttää. Suosittelen.

Lähettäjä: Kokenut 
Päivämäärä:   11.12.24 18:56:18

Koppuroita vanhoja työvaljaita tiedän uitetun jäteöljyssä.

Unohtakaa rasva valjaiden hoidossa. Kunnolla hoidetut valjaat kestää käyttöä. Kiireessä valjaat hoituu pyyhkimällä ne öljyisellä rätillä. Itse olen kokenut parhaaksi vanhat villasukat. Välillä valjaat on hyvä pestä. Kun on hyvät valjaat ne voi upottaa lämpimään veteen ja pehmeällä harjalla pestä. Oikein likaisiin mäntysaippuaa tai valjassaippuaa. Kuivaus ja öljyä sen verran kun tarvitsee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.