Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Länget ja silat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.12.24 11:19:24

Oon nähnyt semmosia valjastuksia missä on ollut länget ja silat. Länget oli kiinnitetty aisaremmiin ja muuten ihan normaalisti valjastus. Onko tämä joku oikea valjastustapa?

Re: Länget ja silat

Päivämäärä:   8.12.24 11:19:41

En siis kisoissa ole tämmöisiä nähnyt mutta treenissä!

Lähettäjä: Dorgan Jane 
Päivämäärä:   8.12.24 12:36:12

Hyvin istuvat länget on paras ratkaisu jos vedetään raskasta. Myös kärryissä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.12.24 13:52:06

Perinteinen työvaljastus länget ja silat+mäkivyöt.

Lähettäjä: Epätietoinen 
Päivämäärä:   8.12.24 17:21:52

Putkireellä ajan just ninku alottaj kirjotti. Vejätän sillä pientä kuorma-auton rengasta tarvittaessa, mut jos pöllinajoon lähen ni sillon perinteinen luokkivaljastus ja työreet. Putkirekilöissä mulla sila-aisat jossa lenkit mihin rahkeet.

Päivämäärä:   9.12.24 17:00:05

kärryihin lenkit mihin rahkeet setolkan lenkit suht alas niin sitten voi kärryilläkin vähän vedättää

Lähettäjä: Ilon kautta 
Päivämäärä:   9.12.24 19:34:01

Längillä voi vetää silojen kanssa jos kärryissä on juko mihin saa pitkät vetohihnat jäi oo lavat karva ajolla

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   12.12.24 17:07:32

Miten löytää sopivat länget? Itse en uskaltaisi jollain randomeilla längillä vedättää kun pelkäisin että tekee vaan jumisen hevosen. Mä kun meinasin joskus omalle hevoselle länget hankkia ja joku länkientekijä kävi kotoa löytyneitä vanhoja länkiä sovittelemassa. Niistä ei vaan mitkään sopineet, tällä miehellä olis ollut yhdet joista olis saanut tehtyä hevoselle sopivat, mutta jäi sitten kun hinta olis ollut sellaiset 200 e ja patjat olis itse pitänyt vielä ostaa. Niin tuo mies vaan silloin niin kovasti ohjeisti että ne länget pitää olla todella sopivat, koska muuten kipeyttävät hevosen. Oon sitten pysytellyt y-rintaremmissä, vaikka kyllähän sekin varmasti voi hevosen kipeyttää. Mutta mistä tosiaan tietää että länget on sopivat? Vai onko se istuvuus nyt niin justiinsa kun ei mitään auraa yms. Vedätä? Kun tuskin tallin kaikille hevosille on omia länkiä...

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   12.12.24 17:14:50

Ne sopivat länget "löytää" kun soittaa länkimestarin paikalle. Ja luonnollisesti joka hevoselle omat, jos tarvis on.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.