Lähettäjä: Seppo
Päivämäärä: 5.11.24 10:57:49
Aika esitellä viikon venkulat. Ostin muutama viikko sitten suomenhevosruuna VOPASSI. Olen ostanut aikaisemminkin kyseiseltä venkulalta hevosen mikä meni semisti maaliin niin en sitten kauheasti ihmetellyt tämänkään kanssa. Kyseiselle hevoselle oli aikaisempi ostaja tehnyt tarkin ja venkulan mukaan muuta vikaa ei ollut kuin käyttöä haittaamaton löydös selässä. Venkulalla ei tietenkään ollut kaupantekohetkellä röntgenlausuntoa tai kuvia. Aika nopeasti kävi ilmi muuta kautta että hevosen selkä sellaisessa hantteessa että käyntiä voi köpötellä. Kuvan löydät alta ja kuvan mitä tapahtuu kuskille kun nostat laukan. Mietin mitä teen vienkö teuraaksi vai tarjoanko nimellisellä summalla seuraksi. Laitoin ilmoituksen ja seuraava venkula soitti. Hänen toinen hevosensa oli laitettu pois ja hän kaipasi seurahevosta. Kaupat sovittiin ja venkula haki hevosen hintaan 800e. Seuraavana aamuna soi puhelin. Venkula oli myynyt hevosen 5500e vaellustallille käyttöhevoseksi. Hakenut siis meiltä ja vienyt suoraan tuonne vaellustallille. Yhteistyössä vaellustallin pitäjän kanssa saatiin venkula palauttaa rahat. Hevonen palautui siis tälle jälkimmäiselle venkulalle. Jälkimmäinen venkula joka vähemmistön edustaja on myynyt hevosen 50 eurolla eteenpäin kolmannelle venkulalle joka nyt myy hevosta hevostallinetissä ensihevoksi hintaan 2800 euroa. Multa saa kaikkien venkuloiden nimet viestillä ja hippoksestakin löytyy aika paljon hevosen nimellä. Tässä nyt kuitenkin venkuloiden nimikirjaimet. Eka venkula J.A, toinen venkula J.R ja kolmas venkula T.S. Ja kyllä, **tuttaa ylettömästi että olin paskahousu enkä vienyt tätä hevosta makkaraksi. Ja kyllä, tätä stooria saa jakaa ettei kukaan joutuisi näiden venkuloiden kynsiin. Mun rahallinen tappio oli tässä kuviossa muutama satku mutta **tutus sitäkin suurempi.
^ Facessa pyöri viesti. Kuvia en saa tähän mukaan, kuski joka nostanut laukan on saanut mojovan vekin ilmeisesti pohkeeseen(?). Tämän enempää en osaa kertoa kys. hevosesta tai tapauksesta. Mutta kun täälä ihmeteltiin mikä vouhotus ja ei oo facebookkia niin kerroin vain mistä kyse.
|