Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Renkaan vetäminen

Lähettäjä: Arti 
Päivämäärä:   1.11.24 17:29:46

Renkaan vetäminen: kun maa jäätyy ja ei voi juoksua ajaa et hiukan olisi ns hyötyä kävelylenkistä . Mitäs ht netin viisaat mieltä?

Re: Renkaan vetäminen

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   1.11.24 17:48:03

Jarrukärry parempi, voit säätää vastuksen eikä se nyi renkaan tavalla.

Lähettäjä: föri 
Päivämäärä:   1.11.24 18:38:56

Kyllä rengasta on vetäny paremmatkin hevot mitä me tullaan koskaan saamaan...

Lähettäjä: Suokki 
Päivämäärä:   1.11.24 18:44:05

Jos kävelyä koppakärryillä ajaa niin minkä kokoinen rengas perään vedettäväksi? Eihän se rengas kävellessä kovin paljon pompi?

Lähettäjä: Jouni 
Päivämäärä:   1.11.24 20:19:15

Suokki, meillä ollut ihan auton rengas vanteineen jos lunta. Kovin paljon isompaa eivät kyllä kuljeta.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   1.11.24 20:31:33

jaa ,että ihan ollut auton rengas,, voi mahoton ja mie olen vetäny kaivon rengasta

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   1.11.24 20:39:34

Voiko olla rintaremmi koppakärryissä jos vetää rengasta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.11.24 21:01:39

Voi jos haluat jumiin ne lavat

Lähettäjä: Lämmintä 
Päivämäärä:   1.11.24 21:51:52

Laita jousi tai kuminen jouste renkaan vetonarun ja kärryyn kiinnityksen väliin niin ei nyi kärryä.
Itse en tämmöisen kanssa juoksuta joten en tiedä kuinka siinä pomppii.

Lähettäjä: Puh 
Päivämäärä:   3.11.24 09:29:37

Kuorma-auton rengas meillä vedettävänä, ilman vannetta. Santaa voi lisätä painoksi renkaan sisään tarvittaessa.

Lähettäjä: $$$$ 
Päivämäärä:   3.11.24 10:02:29

Rengas lanaa samalla elikkä kaksi asiaa samalla kertaa....

Lähettäjä: Suokki 
Päivämäärä:   5.11.24 06:57:46

Meillä myös vedetty kuorma-auton rengasta ilman vannetta ja kylläkait se melko tasaisesti perässä on tullut kävellessä. Juoksua en ole ajanut rengas perässä. Matalalta kun laittaa kiinni, että veto tulee mahdollisimman suoraan eikä yläviistoon niin nykii paljon vähempi... Ja tosiaan tuo jousi voisi vielä tasoittaa nykäisyjä.

Lähettäjä: Tietoa 
Päivämäärä:   5.11.24 10:00:24

Talvella reki on kyllä hyvä....

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.11.24 12:26:55

Oon vedättänyt vanteellista autonrengasta. Oon tehnyt kumiin reijän ja pujottanut siitä ketjun vanteen ympäri sieltä sisäkautta kun ulkoa kun laittaa ketjun renkaan ympäri, niin menee aikaa myöten poikki kun hankaantuu maahan. Tosta reijästä mennyt hiekkaa sinne vanteen sisään, että ei enää ihan kevyt rengas ole. :D kärryn akseliin olen renkaan laittanut kiinni, niin tulee matalalta veto. Kaverin kanssa joskus ajanut hölkkää ja tällä ollut rengas perässä, niin aikalailla pomppinut rengas perässä ja välillä pyöri ihan kuin renkaan kuuluukin pyöriä siellä perässä. :D

Lähettäjä: Kake 
Päivämäärä:   5.11.24 12:33:34

Tästä tuli mieleen eräs hullu hevosen käsittelijä. Oli traktorin rengas jäätynyt maahan kiinni, yritti hevosella vetää sitä ja löi kettingillä hevosta. Mutta rengas oli jäätynyt maahan kiinni. Ei lähtenyt,eikä muuten lähtenyt edes traktorin vetämänä.... Sama "hevosmies" hakkasi myöhemmin radalla myös hiitillä ollessaan hevosta yhdellä kädellä jossa oli kettinki....

Ja kun aina ihmiset miettii että onko joku jonka tuntee,niin tämä tapahtui aikanaan p-pohjanmaalla. Erään kohtalaisen suuren tallin kakkosmies oli kyseessä. Että toivottavasti nykyään ei vedätetä renkaita enää jos on jäätynyt kiinni maahan...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.