Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kimpanvetäjän saamattomuus

Lähettäjä: Hämmentynyt 
Päivämäärä:   25.10.24 08:15:58

Sovittiin useampi viikko sitten, että kimppahevonen myydään. Valmentaja lupasi sen myyntiä edistää. Nyt näyttää vähän epävarmalta löytyykö valmentajan kontaktien kautta uutta osoitetta.

Kimpanvetäjä ei tee eikä kommentoi mitään, kuten ei ole tähänkään asti oikein mitään laskujen maksamisen lisäksi tehnyt. Valmentajallehan tämä on win-win, kun maksut kulkee jokatapauksessa. Voiko asialle tehdä mitään, kun kimpanvetäjää ei asioiden edistäminen kiinnosta? Mitään ilmiriitaakaan ei tässä vaiheessa haluaisi, kun kimppa on loppumassa jokatapauksessa.

Re: Kimpanvetäjän saamattomuus

Lähettäjä: onko ... 
Päivämäärä:   25.10.24 08:22:15

..kyseessä kimi-niminen vetäjä?

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   25.10.24 09:00:52

Hyvä veikkaus, mutta minä en toimi kimpoissa kimpanvetäjänä. Silja Mäki-Tulokas hoitaa tätä jobia.

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   25.10.24 09:04:09

Hämmentyneelle vastauksena, että kannattaisi opastaa laittamaan ilmoitukset eri myyntikanaviin, jos oikeasti on tarkoitus myydä, eikä kerryttää vaan treenarille turhaa rahaa. Ehdotat, että ilmoitukset Heilaan ja MT Hevosiin, FB-ryhmiin mm. niin asialle oikeasti tehdään jotain. Jos on sovittu, että noin toimitaan, niin kyllä sitten pitäisi asiaa aktiivisesti myös edistää.

Päivämäärä:   25.10.24 09:40:10

Joo ei ole Kimi eikä hevonenkaan ole Forssassa. Sitä tässä mietin, että miten paljon pitäisi alkaa laittaa painetta, kun kimpanvetäjää ei näytä kiinnostavan asian edistäminen ja valmentajahan saa helpolla rahansa näin. Toki tästä on sen oppinut, että pitää tietää kimpanvetäjän energiataso ennen kuin lähtee enää yhteenkään kimppaan.

Lähettäjä: proffs 
Päivämäärä:   25.10.24 09:45:26

Olet kai tietoinen että kertaalleen koetettui itaravihevonen maksaa satasia.

Lähettäjä: Simo 
Päivämäärä:   25.10.24 10:18:09

Kimi ei toimi kimpanvetäjänä? Mikä sitten on taustahahmon , tavallisen kimppalaisten rooli näissä kimpoissa? Kimi kun on valitsemassa hevosta, päättämässä valmentajaa ja markkinoimassa ja myymässä osuuksia?
Onko Kimi teidän kaikissa kimpoissa kaikilla kimppalaisilla samat "oikeudet" vai oletko tosiasiallinen kimpan vetäjä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.10.24 10:37:41

nytkö se vasta tuli selväksi, vaikka tätä rautalankaa on sinulle simo väännetty useammassa topassa? tutustu kimppojen sääntöihin niin selviää osuuden haltijoiden oikeudet ja tasa arvoisuus. jonkun aloitteestahan hevonen aina ostetaan ja valitaan ei sen tarvi olla varsinainen kimpan vetäjä. minä en näe kim'in toiminnassa mitään pahaa. ainoastaan en pidä siitä osuudesta että vetäjälle maksetaan posketon korvaus ei mistään.

Lähettäjä: R.R. 
Päivämäärä:   25.10.24 10:47:22

Laittakaa itse myynti ilmoitus ja myytte sen tarjousten perusteella, niin pääsette nopeasti eroon.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   25.10.24 11:14:20

Tämähän on huonoin aika myydä hevosta. Jos ei minkäänlaista menestystä niin arvoa ei juurikaan ole. Teuraaksi, kun vie niin kulut loppuu siihen.

Lähettäjä: Ihailija 
Päivämäärä:   25.10.24 11:19:38

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Kimppakusetuksiin haksahtaneita tuntuu edelleen riittävän. Bull Mentulaa lainatakseni: Ei voi muuta sanoa kun hattua nostaa.

Kautta aikain tyhmiltä otettu rahat pois ja se on oikein 👌

Päivämäärä:   25.10.24 12:02:03

Ei se mikään täysin menestymätön ole. Mutta siltähän tämä vähän tuntuu, että maksaja kelpaa ja siihen jää.

Lähettäjä: Hophop 
Päivämäärä:   25.10.24 12:14:21

Pitäisi kuunnella aidosti porukkaa. Jos on ravikimppaan lähtenyt niin odottaa kärrylähtöjä tietenkin eikä mitään laukka-ascotteja tai muuta tms

Lähettäjä: S.V. 
Päivämäärä:   25.10.24 13:09:13

Hämmentynyt:onko sh vai lv?

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   25.10.24 15:58:07

Minua kiinnostaisi hieman tieto mistä kimpasta on kyse. Ihan jo senkin takia, ettei tulisi käytettyä kuvatun kaltaista kimpanvetäjää koskaan meidän kimpoissa. Ei ole tätä tietenkään pakko jakaa, eikä julkisesti varsinkaan edes kannata ruveta huutelemaan. Siitä ei seuraa muuta kuin harmia.

Kimpat eivät ole pääsääntöisesti mitään kusetuksia, meillä kaikki ovat kimppasopparin lukeneet ja tasaveroisia omistajia prosenttiensa mukaisin äänin. Ei ole vielä tullut sellaista tilannetta vastaan, että tosissaan olisi jouduttu vääntämään mistään asiasta. Aina on päästy keskustelemalla järkevään lopputulokseen, jos jokin asia on mietityttänyt. Ylipäätään kimppaomistamisesta maalaillaan täysin väärää kuvaa tällä palstalla. Toki tärkeässä roolissa ovat ne henkilöt, jotka homman ovat pistäneet alulle ja heidän tarkoitusperänsä. Meillä on kaikki toiminta läpinäkyvää.

Päivämäärä:   25.10.24 16:56:24

Eli, Kimillä ei tavallisena kimpan osakkaana ole ollut mitään tekemistä hankinnan, valmentajan valinnan ja osakkuuksien eteenpäin myymisen kanssa. Ihan tavan kimpan osakas. Uskoo ken haluaa:-)

Kimi, toimit näissä kimpoissa ihan toisessa roolissa kun annat ymmärtää, vaikka kimpalla on ns. vetäjä, ei hän ole kuin "marionettinukke" joka antaa kimpalle kasvot ja hoitaa varmaankin talouspuolta.

Hankinnan, valmentajan valinnan, markkinoinnin osalta aktiivinen osapuoli on Maalikamera/Sinkkonen.

Päivämäärä:   25.10.24 17:00:06

S.V. lämppäri on. En viitsi julkisesti levittää nimiä, eikä sillä ole merkitystä tämän ongelmanratkaisuun. Jos kimppa olisi vielä jatkumassa, vetäjää voisi vaihtaa, tässä kohtaa siihen ei kannata tietty ruveta. Pitää vaan yrittää potkia puhtia hommaan.

Lähettäjä: Saamaton 
Päivämäärä:   28.10.24 14:24:30

Kuinkahan pitkään tätä hevosta on yritetty myydä? Ja millainen tausta, minkä ikäinen, miten mennyt, paljonko pyydätte jne... Ei tänä päivänä hevosia osteta silmänräpäyksessä. Hyvillekin on vaikea löytää ostajaa, koska tiukassa on kaurarahat edes vähän pärjäävällekin.

Mutta tosiaan monelaisia tapoja on myydä. Omaa kontakiverkostoa kannattaa ensimmäisenä kokeilla, oisko mahdollisesti halukkuutta. Sitten tosiaan nämä erilaiset foorumit ihan Tori.fi ja vaikkapa Heilasta alkaen.

Sitten yksi hyväksi koettu tapa on mennä raveihin ja jutella ihmisille. ne kaiki mahdolliset ostajat ei aina ole sielllä tallilla, myös katsomoista saattaa löytyä kiinnostuneita.

Mutta jos sinulla on hevonen, joka ei pärjää, niin sellaisella ei ole mitään rahallista arvoa. Kun tuote ja hinta kohtaavat, niin ihan varmasti menee kaupaksi!

Päivämäärä:   28.10.24 14:49:57

Tässä on kyse siitä, ettei hevosta myydä, vaikka se on "myynnissä". Minähän en 10%:lla voi sitä myydä, vaikka miten haluaisin. Kimpanvetäjällä on tässä nyt paikka ja velvoite toimia. Mutta ehkä vielä muutama viikko odotellaan, jos joku saisi tämän telepaattisen viestin ja ostaisi hevosen pois.

Lähettäjä: bvt 
Päivämäärä:   28.10.24 15:38:36

Voithan sinä, tai kuka tahansa kimpasta, sille mahdolliselle ostajaehdokkaalle antaa kimpanvetäjän yhteystiedot ja hän vie kaupan sitten ns. maaliin.
Mutta ei kun tumput suorana mieluummin odotellaan ja ihmetellään että joku muu tekee kaiken.

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   29.10.24 06:50:50

Isojen kimppojen aika on ohi...liigavarsat pistivät pystyy tietynlaisen muoti jutun.

Lähettäjä: Nous 
Päivämäärä:   29.10.24 08:26:29

Ei voi aina kuin hämmästyä millainen komediahahmo on tämä Simo! "hankinna osalta aktiivinen osapuoli"......miten siis ajattelit? Ne hevoset yleensä itte hyppää silja linen kyytiin tukholmasta ja ilmoittautuu kimppahevoseksi täällä päässä?

Päivämäärä:   29.10.24 08:47:59

Nous, Kimi itse on usein todennut olevansa vain yksi tavallinen osakas näissä kimpoissa. Niillä ihan toiset vetäjät.

Se että on Traveran ostokiellossa, käyttää bulvaaneja niin hankinnoissa kuin kimpanvetäjinä kertoo paljon kaverista, vaikka vetelee taustalla kaikista naruista, on vain tavallinen osakas. Uskoon ken haluaa :-)

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   29.10.24 09:59:05

Niin, minä olen vain tavallinen osakas muiden joukossa. Kimpoilla on koulutuksen käynyt kimpanvetäjä. Minun rooli on lähinnä olla mukana valitsemassa hevosta ja avustaa järjestelyissä ja kimpan rakentamisessa. Mikä siinä on Simolle ylivoimaisen vaikea ymmärtää? Onhan oltava (kuten olen todennut) aloitteellisia henkilöitä, jotta näitä hevosia Suomeen saadaan.

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   29.10.24 10:00:27

Ja heti perään lisäyksenä, että tämä käytävä keskusteli ei liity millään tavalla ketjun alkuperäiseen aiheeseen, mutta kun Simolla ja kumppaneilla on pakkomielle vetää / liittää minut mukaan kaikkiin keskusteluihin tavalla tai toisella.

Lähettäjä: Lapinukko 
Päivämäärä:   29.10.24 10:29:53

Ostakaa itselle oma hevonen, nämä kimpan vetäjät ovat suurimpia kusettajija mitä maa päällä kantaa. Kimpassa korkeintaan 4 omistajaa juuri menee. Köyhää on kun pitää yhtä hevosta omistaa kokonainen lauma.

Päivämäärä:   29.10.24 11:14:01

Eli Kimi, et ole tavallinen kimpan osakas. Hyvä että asian uskalsit sanoa ääneen.

Se että näitä rakentelee taustalla käyttäen bulvaaneja, kertoo ainakin minulle näiden kimppojen luotettavuuden. Aamen.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   29.10.24 11:27:38

Jokaisessa kimpassa, on siinä sitten 2 -1000 osakasta, jonkun täytyy hoitaa raha-asiat ym - sekö tekee heistä maailman suurimpia kusettajia? Nyt en ihan ymmärrä. Itse hoidan raha-asioita kahdessa kimpassa, molemmissa olen myös omistajana eikä kummastakaan minulle makseta mitään vaikka kulutan aikaani asioiden hoitoon. Mikä minusta tekee kusettajan?

Lähettäjä: Timone 
Päivämäärä:   29.10.24 11:30:59

Toivottavasti porukka ymmärtää ettei lähde kimppoihin kun korkeintaan omien hyvien tuttujen ja kavereiden kanssa joihin luotto 100%, muuten tulee väistämättä vedetyksi kölin ali. Tavalla tai toisella.

Lähettäjä: Nous 
Päivämäärä:   29.10.24 11:41:37

Simo voitko vielä rautalangasta vääntää mikä tekee kimpasta epäluotettavan jos siinä on kimppasopimus, avoin kirjanpito ja koulutettu ulkopuolinen kimpanvetäjä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.10.24 11:58:30

kimppojahan on laidasta laitaan. toimivia ja rehellisiä ja sitten sellaisia missä rahaa menee vääriin käsiin välistä. arvon L, sinä vaikutat loistavalta tyypiltä ja toivon jokaiseen kimppaan tuollaista löytyvän.

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   29.10.24 12:11:54

Simolle vielä yksi vastaus. Ei kimppoja tämän tunnollisemmin / osakkaita kunnioittavammin pysty varmasti kovin moni tekemään kuin miten homma meidän kimpoissa toimii. Yksikään euro ei huku matkalla, jokaisesta kulusta on tositteet ja osakkaat saavat säännöllisesti eritellyn menot / tulot tositteen nähtäväksi sähköpostiin. Täysin läpinäkyvää ja rehellistä toimintaa. Pelkästään sillä kortilla, ettet pidä minusta ja et luota minuun, et näistä kimpoista saa epäluotettavia. Meillä ei kuulu valituksia asioiden hoidosta, koska ne hoidetaan oikein.

Jos et pidä kimppaomistamisesta, niin älä arvostele tietämättä faktoja. Jos taas kiinnostaa, niin lähde mukaan ja koe itse, miten homma toimii. :) Mikään kimppa ei yksilöidy yhteen tiettyyn ihmiseen, kuten vaikkapa minuun. Toimivaan kimppaan vaaditaan luotettava vetäjä, informaatiota tarjoava treenari ja kasa mukavia omistajia. Tämä paketti on toiminut meillä ja tulee toimimaan jatkossakin.

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   29.10.24 12:20:25

Meillä on 60-70 kpl omistajia mukana noin arviolta. Määrä voi heittää muutamalla suuntaan tai toiseen. Siinä on aika iso otanta jo sille, että asiat toimivat jos tuolla määrällä ei tule negatiivista palautetta. Mutta Simo tietysti tietää, etteivät ne toimi, koska tietää muutoinkin kaikesta kaiken. Ja koska minä olen paska jätkä, niin homman on oltava niin. :-)

Päivämäärä:   29.10.24 15:20:42

Ei mennä henkilökohtaisuuksiin. Kuten olen monta kertaa sanonut, kimppa jossa taustalla häärää "joku", jonka uskottavuus ja luottamus mennyt, on kimppaan vaikea uskaltautua mukaan. En autoa tai asuntoakaan osta jobbarilta joka myy toisen tavaraa vailla valtakirjaa tai omistus suhdetta myytävään tuotteeseen, vaikka paperityöt tekisikin sitten myöhemmin ammattilainen jobbarin puolesta.

Tämä toki vain minun mielipide, jokainen harkitsee itse mitä ostaa ja mistä maksaa.

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   29.10.24 16:27:59

Esimerkkisi ontuu osittain, sillä kukaanhan ei näissä kimpoissa maksa minulle senttiäkään, vaikka myynti-ilmoitus on minun tekemä. En minäkään maksaisi jobbarille kaupoista kuvailemasi esimerkin mukaisesti.

Mutta se on tosiaan fakta, että kukin tekee juuri niin kuin itsestä tuntuu. Minä olen myös sillälailla avoin lähestyttävä, että jos epäilyttää jokin asia, niin kannattaa vaikka avata keskusteluyhteys ja käydä asiat läpi ja tehdä vasta sitten päätöksiä.

Lähettäjä: Kimppaniin 
Päivämäärä:   29.10.24 19:28:40

Ei taida niin saamatonta kimpanvetäjää olla, kuin Oulussa Sahara Crack itin kimpanvetäjä. Jatkokimpassa oli vähemmän porukkaa, mut vetäjä sama. Siinä vaiheessa kun lopetuspäätös tehtiin hevosen hajottua, meni tovi jos toinenkin, kun yritettiin rikkinäiselle hevoselle löytää "loppuelämän" koti. Kun sitä ei löytynyt, eikä päätöstä lopettaa hevonen, voinut enään pitkittää, päätettiin hevonen laittaa monttuun. Missä, milloin ja kenen toimesta, on vieläkin epäselvää. Hippoksessa hevonen on vielä elävien kirjoissa, niin enpä tiedä, onko tätä edes lopetettu.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   30.10.24 00:53:06

Ei ole kimpanvetäjä myynti vastuussa. Omistajat ovat.

Lähettäjä: Xz 
Päivämäärä:   30.10.24 08:30:54

Kimpanvetäjä on vastuussa siitä, että omistajat tulevat kuulluksi tasapuolisesti ja kyllä kimpanvetäjän vastuisiin kuuluu pitää ns langat käsissä, omistajia kuunnellen tietty.
Näin minä ymmärrän tämän pestin. Toki kimpan säännöt viime kädessä ratkaisee, mikä on vetäjän rooli, mutta kyllähän se on ikäänkuin puheenjohtajan rooli.
Avoimuus on tärkeää ja myös se kuuntelemisen taito. Kimpassa on monenlaista omistajaa, kokenutta ja kokematonta, niin tiedottaminen avoimesti ja tarpeeksi selkeästi nousee todella tärkeään asemaan.
Rakettitiedettä se ei ole. Kimpanvetäjän täytyy osata tiedottaa kimpan asioista tarpeeksi laajasti.
Hyvänä esimerkkinä eräs kimppa, jossa tiedotettiin vain lähinnä startit ja niiden kulku. Osa omistajista toivoi viikottaista, tai edes kuukausittaista hevosen kuulumisten tiedottamista, mutta tätä vetäjä ei ymmärtänyt, koska itseä kiinnosti vain startit. Pelihenkilöitä kun oli itse.

Lähettäjä: Xz 
Päivämäärä:   30.10.24 08:39:35

Jatketaan vielä: nämä ekat isot ratojen kimpat muodostettiin siksi, että saataisiin ihmisiä kiinnostumaan omistajuudesta ja raviurheilusta noin yleisesti. Tässä kimpanvetäjän rooli oli avaiasemassa, miten kimppa onnistui. Jos oli ns huonon tuurin hevonen, niin siltikin omistajia saatiin sitoututettua tähän hommaan hyvällä ja avoimella tiedottamisella.
Omistajia on monenlaisia ja kyllä selkeästi osaa harmitti, jos hevosesta kuului vain joskus ja jouluna. Uusille omistajille oli tärkeää kuulla esim. Hevosen viikottaisista rutiineista, ja vaikka ns vanhoista omistajista jotka raviurheilua tuntee, tämä ei ollut välttämättä tärkeää. Uusille omistajille, jotka tutustuivat liigojen kautta raviurheiluun, tämä oli todella arvokasta työtä, ja jos tässä kimpassa siinä onnistuttiin, niin palo ja kiinnostus raveihin ja hevosiin jäi ihan varmasti kytemään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.