Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuolijaa varsalle, Uusimaa?

Lähettäjä: hoi 
Päivämäärä:   8.10.24 10:01:34

Ehdottakaa kengittäjää/vuolijaa suokkivarsalleni.

Maastakäsin työskentelyä on tehty ahkerasti, nosteltu jalkoja jai ne vousevat ja pysyvät ylhäällä tappelematta, mutta en halua itse lähteä mestaroimaan tämän kanssa, vaikka kokemusta onkin paljon. Tarkoitus on tehdä tästä vielä kilpahevonen.

  Re: Vuolijaa varsalle, Uusimaa?

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   8.10.24 10:44:06

hoi, jos sinulla on kokemusta paljon, niin luulisi myös olevan tiedossa kyseisen homman osaavat henkilöt!

  Re: Vuolijaa varsalle, Uusimaa?

Lähettäjä: hoi 
Päivämäärä:   8.10.24 10:49:18

Hankin ensimmäisen ravurini 1970-luvun puolivälissä.

Vakikengittäjäni on niin suositttu, että ei ehdi ajella tallilleni, joka on vähän syrjässä, ja minulla on vain muutama hevonen.

Kengittäjiä koulutetaan koko ajan lisää, joten miksi pidät pahana asiana etsiä taitavia uusia kengittäjiä? Nuoret ihmiset ovat usein myös hevosmiestaidoissa pätevämpiä. Eivät aina, mutta usein näin on.

  Re: Vuolijaa varsalle, Uusimaa?

Lähettäjä: Ei pidä 
Päivämäärä:   8.10.24 12:29:04

paikkaansa että kokemattomampi on pätevämpi. Jos olet 1970-luvulta ollut mukana niin itse vuolet kaviot ja lyöt kenkään. Siihen aikaan kaikki siis ihan kaikki jotka pitivät hevosia opetteli kengittämään.

  Re: Vuolijaa varsalle, Uusimaa?

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   8.10.24 12:39:32

hoi, ei tälle sivustolle kukaan nimeään, joten väärä foorumi! Soita sille vaki kengittäjälle ja kysy suosituksia!

  Re: Vuolijaa varsalle, Uusimaa?

Lähettäjä: hoi 
Päivämäärä:   8.10.24 13:16:14

Nimimerkille "ei pidä",

kokemattomampi kengittäjä ja kuka tahansa hevosihminen saattaa olla hevosmiestaidoissa pätevämpi, jos hän ymmärtää paineeenpoistamistekniikat. Nuoret ihmiset ymmärtävät joskus (ei aina) paremmin hevosen psykologiaa. Itse esim. olen opettanut varsat paineenpoistamistekniikalla valjaisiin muutamassa päivässä. Kun hevosia ei pakoteta mihinkään fyysisesti, mutta johtajan nimi on selvä, niin kaikki sujuu.

Myös kokeneissa hevosihmisissä on "rihmalangoilla ajelijoita" ja kenkääjiä, jotka hallitsevat hevosia muilla keinoin kuin voimalla, mutta 50 vuotta sitten heitä oli vielä enemmän.

Muistan kun 1977 maksoin paikalliselle hevosmiehelle kengityksestä 50 markkaa, eli alle kympin nykyrahassa. Päteviä miehiä oli siihen aikaankin paljon. Kunnioitan ammattitaitoa, siksi en edelleenkään sähellä itse.

Joidenkin naiskengitäjien kanssa on ollut ongelmia siksi, että he ovat pelänneet hevosta ja pelkoa on yritetty sitten ruualla peitellä. Sen jälkeen joutuu pitkään opettamaan uudelleen, etenkin nuoria hevosia. En ole sovinisti, kaksi tällaista tapausta vain tullut vastaan. Miesten pelko taas ilmenee väkialtana.

  Re: Vuolijaa varsalle, Uusimaa?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.10.24 15:24:41

Ihme ettei noin taitava ratsuhenkilö itse vuole.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.