Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Teivon tuomaristo

Lähettäjä: osakas 
Päivämäärä:   28.9.24 09:24:19

Jos Moilanen ei tänäänkään ole lähtöauton takana 100m ennen lähtölinjaa, niin uskaltaako tuomaristo keskeyttää lähdön?
Voisi helposti luulla, että tämä liittyy jollakin tavalla Evarttiin, mutta enemmänkin siihen, mistä rahasta nuo muut valjakot pääsevät ajamaan. Itse kun en pelaa.

  Re: Teivon tuomaristo

Lähettäjä: Mussuttajavihaaja 
Päivämäärä:   28.9.24 09:28:29

Suosittelisin sinua kertaamaan säännöt ja pyytämään tarvittaessa apua lukemiseen ennen kuin jatkat tuota mussutusta. On ihan todella rasittavaa, miten lukutaidottomia urpoja tännekin viitsii kirjoittaa.

  Re: Teivon tuomaristo

Lähettäjä: osakas 
Päivämäärä:   28.9.24 10:28:26

Ihan on 2024 säännöt tiedossa. Jos sinun mielestä kaikkien kilpailijoiden tasavertainen kohtelu on mussutusta, sinulla lienee oma lehmä ojassa.
Minulla ei ole mitään Akua vastaan, päinvastoin. Lisäksi minulle on aivan yksi lysti kuka tuon lähdön voittaa. Jos säännöistä ei pidetä kiinni, niin nehän eivät ole enää sääntöjä.

  Re: Teivon tuomaristo

Lähettäjä: Mies Suomesta 
Päivämäärä:   28.9.24 10:40:21

Onhan nämä autolähdöt surkea katsottavaa. 70% pitäisi uusia säätöjä jos noudatettaisiin. Oma lukunsa lähtöjen pummaaminen, hevonen valmennetaan ja tehdää kaikki asiat sen eteen että menestytään. Sitten joku TUMPELO kuski myöhästyy auton takkaa!!?

  Re: Teivon tuomaristo

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.9.24 10:40:41

osakas, sääntöihin lukeutuu myös rangaistusjärjestelmä. Jos ja kun ei toimita sääntöjen mukaan, niin toimitaan rangaistusmääräysten mukaan, oletko ymmärtänyt?

  Re: Teivon tuomaristo

Lähettäjä: Mussuttajavihaaja 
Päivämäärä:   28.9.24 10:43:08

Ensinnäkään lähtöä ei sääntöjen mukaan keskeytetä auton takan olemisen tai olemattomuuden takia. Muutenkin tämä höpöhöpöselittely antaa ymmärtää, ettei aloittajalla ole minkäänlaista käsitystä säännöistä.

Mutta osaa kirjoittaa nettiin, onhan sekin jo jotain.

  Re: Teivon tuomaristo

Lähettäjä: osakas 
Päivämäärä:   28.9.24 10:55:16

Mitä kohtaa en säännöistä ymmärrä? Sitäkö että jos valjakko ei ole n.100m ennen lähtölinjaa määrätyllä paikallaan, niin se aiheuttaa joko uusinnan tai rangaistuksen. Kaipaisin valistusta kiitos.

  Re: Teivon tuomaristo

Lähettäjä: Mussuttajavihaaja 
Päivämäärä:   28.9.24 11:18:40

Minähän jo kirjoitin mikä selvisi ihan aloituksesta: "..uskaltaako tuomaristo keskeyttää lähdön.". Lähteä ei keskeytetä kenenkään sijainnin vuoksi. Ja olen aika varma, että lähdön jälkeen selviää lisää typeryyksiä, kun en usko, että tiedätmikä se määritelty paikkakaan on.

  Re: Teivon tuomaristo

Lähettäjä: osakas 
Päivämäärä:   28.9.24 11:36:53

Siis jos sireeni kajahtaa ennen kuin lähtölinja ylitetään ja lähtöauto ei kiihdytä alta pois, niin se ei keskeydy. Saivartelua.
Uskaltaako tuomaristo siis uusia lähdön jos valjakko ei ole määrätyllä paikalla n.100m ennen lähtölinjaa?

  Re: Teivon tuomaristo

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.9.24 11:56:05

Osakkaalla tosiaan luetun ymmärtämisessä hieman häiriötä. Missään ei sanota, että lähtö pitää palauttaa jättäytymisestä, vaan rangaistus riittää. Aku ottaa sakot ja todennäköisesti voittaa lähdön. Siitäkös nämä itkupillit ja itse oppineet tuomarit taas innostuu. Voitto on upea hevonen ja tämän hetkisistä absoluuttisesti paras, Toivottavasti säilyy ehjänä ja nähdään upea ura Voitolta.

  Re: Teivon tuomaristo

Lähettäjä: Mirka 
Päivämäärä:   28.9.24 12:05:58

Ei kai siinä puomissa pakko oo kiinni olla eikös se oo että viereisen valjakon voilokin kohalla turpa vähintään
Mutta mitä näitä miettimää korttikurssilla jo ensimmäisenä sanovat aikonaa ravituomariston päätöksestä ei voi valittaa ku äitille kotona nykyää nettipalstalla

  Re: Teivon tuomaristo

Lähettäjä: osakas 
Päivämäärä:   28.9.24 12:19:03

Voi ei minua itketä laisinkaan. Olen itsekin sitä mieltä että Voitto on Suomen paras eikä minua harmita jos/kun Voitto tänään voittaa. Se on myös myös minun suosikkikylmäverinen. Mutta silti minulle on itseasiassa aivan sama kuka tuon lähdön voittaa kun en pelaa Suomen raveja enkä omista ainuttakaan kylmäveristä hevosta.
Minä en vain ymmärrä miksi noin hyvää parivaljakkoa pitäisi vielä suosia venyttämällä tai rikkomalla sääntöjä. Mutta ehkä se johtuu siitä, että minä en sekoita tunteita ja sääntöjä samaan soppaan.

  Re: Teivon tuomaristo

Lähettäjä: osakas 
Päivämäärä:   28.9.24 12:26:39

Kolme pistettä: ei minulla ole luetun ymmärtämisessä vikaa. Tiedän että siitä voi ja on selvinnytkin sakoilla. Siksi minä pohdinkin, että uskaltaako tuomaristo reagoida sillä toisella tavalla. Enkä minä ole pyytänyt myöskään heitä tekemään niin. Minäkin sanoisin valmentajana tuon hevosen kuskille, että jättäydy ja minä hoidan sakot. Kun sakottaminen on ainoa rangaistusmuoto.

  Re: Teivon tuomaristo

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   28.9.24 12:31:11

Ei muuta kuin tuomarikurssille ja tuomaristoon mukaan korjaamaan nämä vääryydet.

  Re: Teivon tuomaristo

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   28.9.24 12:31:35

Tuomaristo antoi tilanteesta sääntöjen mukaisen sakon jättäytymisestä. Mikäli lähtö olisi uusittu, olisi kyseessä ollut karkea tuomarivirhe. Tämä selviää säännöt lukemalla, mikäli ymmärtää lukemaansa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.