Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tilastonikkarille

Lähettäjä: ei osaa 
Päivämäärä:   23.9.24 14:38:30

Sulla on noita hyviä tilastoavauksia niinkun tuo 2500 voiton kuskit. Ois mielenkiintoista nähdä kuka ulkomainen kuski on voittanut eniten lähtöjä Suomessa. Joko keltainen mies on ohittanut Goopin ja Örjanin vai veikkaanko koko TOP3:n pieleen ...

  Re: Tilastonikkarille

Lähettäjä: ei osaa 
Päivämäärä:   23.9.24 14:39:22

Ja ettei tule väärinkäsityksiä niin nimimerkkini viittaa siis omaan kädettömyyteeni tällaisissa.

  Re: Tilastonikkarille

Lähettäjä: llä 
Päivämäärä:   23.9.24 14:43:51

Tietääkö joku mistä näkee Ruotsin ohjastajien ja valmentajien koko uran tilastot? travsport.se näyttää vain viimeiset viisi vuotta!

  Re: Tilastonikkarille

Lähettäjä: kunhan totean 
Päivämäärä:   23.9.24 14:47:35

Jotta asiaa olisi järkevää tilastoida, pitäisi ensin määritellä, mitä ulkomaisella tarkoitetaan.

Taitaa esimerkiksi Kenneth Danielsenilla olla enemmän voittoja kuin Gocciadorolla, mutta onko hän tässä yhteydessä ulkomainen?

  Re: Tilastonikkarille

Lähettäjä: kunhan totean 
Päivämäärä:   23.9.24 14:53:12

Ja jos Danielsenia ei katsota ulkomaiseksi, koska asuu Suomessa, niin sitten voisi kysyä, onko Jorma Kontio ulkomainen (koska taas ei asu Suomessa).

  Re: Tilastonikkarille

Lähettäjä: ää 
Päivämäärä:   23.9.24 14:57:38

Sanoisin että tässä haetaan ulkomaisen ajamilla voitoilla sellaisia henkilöitä, joka on ulkomaalainen eikä koskaan asunut Suomessa. Eli Kontiota ei lasketa, koska on suomalainen ja Danielsenia ei lasketa kun asuu Suomessa. Kuten aloittajan mainitsemat Goop Kihlström ja Gocciadoro

  Re: Tilastonikkarille

Lähettäjä: kunhan totean 
Päivämäärä:   23.9.24 15:02:39

Hyvä määritelmä ulkomaiselle voisi tosiaan olla, että ei asu, eikä ole koskaan asunut Suomessa.

Mutta pointtini kuitenkin se, että on oleellista määritellä asia ennen kuin aletaan tilastoja tekemään, koska se ihan oleellisesti vaikuttaa siihen, millainen tilastosta tulee.

  Re: Tilastonikkarille

Lähettäjä: kunhan totean 
Päivämäärä:   23.9.24 15:40:15

Pikaisella laskemisella Claes Sjöströmillä on yli 100 voittoa jo pelkästään Maarianhaminasta. Siinä on sitten toinen määrittelykysymys, että pitäisikö Ahvenanmaalla voitettuja lähtöjä laskea Suomen voitoiksi vai ei.

  Re: Tilastonikkarille

Lähettäjä: tienraivaaja 
Päivämäärä:   23.9.24 16:19:47

Jätän tilastoinnin perusteet tilastonikkarin vapaaseen harkintaan. Yleensä tilastoista on helpompi poistaa ne joista kiinnostunut ei ole kiinnostunut kuin päinvastoin. Itseäni kiinnostaa ne jotka ovat vuosien mittaan käyneet vierailevana tähtenä Suomessa muttei ole olleet täällä vakituisesti.

"Kunhan totean" on Hippoksen väkeä ? Valtuuskunnassako ? Heti löytyi monta selitystä miksei kannata tehdä mitään :D

  Re: Tilastonikkarille

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   23.9.24 17:05:58

tienraivaaja, teetätkö työt muilla? Osaatko itse tehdä mitään muuta, kuin arvostella?

  Re: Tilastonikkarille

Lähettäjä: kunhan totean 
Päivämäärä:   23.9.24 17:06:35

En minä sanonut, ettei kannattaisi tehdä mitään, mutta onhan se älytöntä käyttää aikaa esimerkiksi pienemmissä raveissa voittaneiden voittojen laskemiseen, jos oikeasti halutaankin tietää vaikka vain sellaiset, jotka ovat tulleet tänne ajamaan suurkilpailuissa. Olettaen, että osin käsityönä joutuu asiaa tilastoimaan.

  Re: Tilastonikkarille

Lähettäjä: kunhan totean 
Päivämäärä:   23.9.24 17:12:22

Lisäksi uskoisin, että minä olen tähän mennessä eniten tehnyt työtäkin tämän tilastoinnin eteen, kun sentään mietin vähän asiaa ja ahaa-elämyksen jälkeen laskeskelin noita Sjöströmin Maarianhaminan voittoja. En minä silti tästä mitään kunniaa halua.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.