Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pikku-e

Lähettäjä: Pörri 
Päivämäärä:   12.8.24 19:06:45

Pitääkö ajokokeessa olla oma/lainattu traileri vai onko käytössä ajovarman traileri?

  Re: Pikku-e

Lähettäjä: egenvagn 
Päivämäärä:   12.8.24 19:57:33

oma/lainattu/varastettu

  Re: Pikku-e

Lähettäjä: Pörri 
Päivämäärä:   12.8.24 20:16:24

Kiitos.
Onko siinä jotain kriteerejä trailerin korkeudelle, leveydelle, painolle?
Miten ne voi ajokokeessa todistaa ajotaidosta esimerkiksi moottoritielä, jarrutuksissa tms. kun ei painoa (eli hevosta) siellä kuitenkaan kyydissä ole?

  Re: Pikku-e

Lähettäjä: Roope 
Päivämäärä:   12.8.24 20:19:23

Varastetun osalta ei kannata nirsoilla, ota se joka on helpoiten omittavissa. Kyllä katsuri ymmärtää!

  Re: Pikku-e

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   12.8.24 21:00:08

Painoa täytyy olla tietty määrä, en nyt tarkkaan muista, mutta taisi olla yli 800kg.
Ja oma yhdistelmä

  Re: Pikku-e

Lähettäjä: Pörri 
Päivämäärä:   12.8.24 21:12:54

Kiitos Tiina.

  Re: Pikku-e

Lähettäjä: Valto 
Päivämäärä:   12.8.24 21:17:50

Ja nimenomaan Oma ei veksilivetoinen eikä santanderin yhdistelmä.

  Re: Pikku-e

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.8.24 21:26:47

Vajukit

  Re: Pikku-e

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   12.8.24 22:22:24

800 kiloa oli kopin massalle minimivaatimus. Tai sai se alle olla mutta sitten piti laittaa lastia niin että paino tulee täyteen. Mulla bökkis paino just 810 kg nii sai tyhjänä mennä.

Ja tähän koko pikku e kuvioon löytyy idioottivarmat ohjeet kyllä juurikin Ajovarman ja Traficomin sivuilta.

  Re: Pikku-e

Lähettäjä: ookko nää tyhymä? 
Päivämäärä:   13.8.24 01:15:15

Tuon pikku-een sai joskus kunhan haki vaan. -90-luvulla. En hakenut kun tiesin että töissä joku aina että sullahan on se pikkuee. :) ilman sitäkin oli liikaa hommia !

  Re: Pikku-e

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.24 07:16:42

Miten ne voi ajokokeessa todistaa ajotaidosta esimerkiksi moottoritielä, jarrutuksissa tms. kun ei painoa (eli hevosta) siellä kuitenkaan kyydissä ole?

-----
Minulle ainakin inssi sanoi, että pitää ajaa niin kuin se hevonen olisi kyydissä. Eli ei äkkijarrutuksia, kaarteissa kiihdyttelyä yms. Kyllä ne pystyy arvioimaan sitä ajamista.

  Re: Pikku-e

Lähettäjä: Heku 
Päivämäärä:   13.8.24 08:18:25

Ajoneuvoyhdistelmän vaatimukset: Vetoauton tulee olla manuaali- tai automaattivaihteinen B-luokan ajoneuvo. Perävaunun rekisteröidyn kokonaismassan on oltava vähintään 1000 kg ja todellisen massan vähintään 800 kg. Jos perävaunun omamassa alle 800 kg, on perävaunu kuormattava (esim. pv omamassa 690 kg + kuorma 110 kg = 800 kg)
Jos pv:ssä on kuormaa, kuorman tulee olla asianmukaisesti kiinnitetty. PV korirakenteen tai kuorman on oltava kuormatilan leveydeltä ja pituudelta vetoauton ohjaamon korkuinen ja levyinen. SE voi olla myös kapeampi edellyttäen kuitenkin, että kuljettaja näkee taakse vain käyttämällä ulkopuolisia taustapeilejä
Vetoauton ja pv:n yhteenlasketun kokonaismassan tulee olla yli 3500 kg.
Vetoauton ja pv:n suurimman rakenteellisen nopeuden on oltava vähintään 100 km/h.
Talvirenkaiden käyttöaikana yhdistelmässä on oltava talvirenkaat.
Yhdistelmän tulee oll liikkennekelpoinen (mm. kärryn vetokytkimen, jarrujen, valojen sekä virtaliitännän tulee olla kunnossa)
Mikäli edellä mainitut vaatimukset eivät täyty, koetta ei voi suorittaa
Käyttämättä jääneestä ajokokeestä peritään peruutusmaksu, joka on puolet ajokokeen hinnasta.

  Re: Pikku-e

Lähettäjä: Inssi 
Päivämäärä:   13.8.24 23:31:20

Jos kopissa ei riitä painot, niin kuormaksi voi laittaa hevosenkin! Inssi mulle näin väitti. Ja sanoi että on monet monituiset inssit ajettu hevonen perässä. Toki sitä en tiedä miten koppi pysyy tasapainossa, kun käsittelykokeessa sitä pitää irrotella ja kytkeä takaisin kiinni.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.