Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rahasija unelmana, ehkä

Lähettäjä: Pölöjä 
Päivämäärä:   5.8.24 01:04:42

Kertokaahan hölömölle mikä on se mielenkiinnon aihe amatöörivalkuille/hevosenomistajille käydä sillä omalla suojatillaan viikko toisensa perään raviloissa kun tietää jo ilmovaiheessa että maksimisuoritus on 50 metriä rahasijasta.

  Re: Rahasija unelmana, ehkä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 01:24:34

koita joskus niin ehkä ymmärrät

luultavasti oot niin vaisu pökäle että et saa edes tuota aikaan

  Re: Rahasija unelmana, ehkä

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   5.8.24 07:26:46

Hevosharrastuksessa on paljon muuta tärkeämpää kuin raha. Ravit voi olla aivan sivuseikka silloin, kun harrastuksen pääasiana on periaate "onni on oma hevonen". Se voi olla kotiväen mieleinen, jolla voi ajaa ja ratsastaa, ja toisinaan hevosen tärkein ominaisuus on " olla niin kaunis".

  Re: Rahasija unelmana, ehkä

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   5.8.24 08:00:25

Mietihän vähän. Jos et tuota ihan ite tajua niin oot kyllä oikeesti hölömö

  Re: Rahasija unelmana, ehkä

Lähettäjä: Mielestäni 
Päivämäärä:   5.8.24 15:38:46

Aloituksessa on tavallaan ajattelemisen aihetta.

Mulla oli hevonen jonka valmensin itse ja näin. Aloitti myöhään uransa ja pärjäsi niissä nollasarjoissa ollen totossa ja vähintään rahoilla. Mutta eipä kauaa. Sillä kun oli haasteensa kilvanajon suhteen, siis fyysisiä. Sain minä valmennettua sen jaksavaksi, ei ollut siitä yleensä kiinni mutta kun ei kykyjä ollut parempaan sitten muuten.

Minä en kauaa sitä ilmoitellut kun tuli selväksi ettei tämä polo tule enää saamaan rahaa. Hevonen antoi itsestään kaiken ja silti ei pärjännyt.

Mun oli itselleni helppo sanoa että tämän yksilön kärrääminen raveihin ei ole pelkkä rahakysymys. Se oli hevosen hyvinvoinnin kannalta järkevintä siirtää se kotiharrastelukaveriksi.

  Re: Rahasija unelmana, ehkä

Lähettäjä: Mielestäni 
Päivämäärä:   5.8.24 15:39:50

Se vielä, että tämä on sitten ihan eri asia kuin esim arpaonni lähtöradoissa ja huonontuurin juoksunkulut. Mun hevonen EI ollut tauluaan parempi.

  Re: Rahasija unelmana, ehkä

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   5.8.24 16:12:33

Tämä ihmetyttää minuakin. Varmaan missään muussa yksilölajissa ei riittämättömät kilpaile niin pitkään kuin raviurheilussa.

  Re: Rahasija unelmana, ehkä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 16:33:30

??? olympialaiset ovat täynnä riittämättömiä, joilla takana pitkä ura

et edes seuraa urheilua, kun tuollaista pukellat

  Re: Rahasija unelmana, ehkä

Lähettäjä: Pitäisi uusia 
Päivämäärä:   5.8.24 19:24:34

aina kun vanha kuluu ja vanhenee tai jos ei osaa auttaa hevosta.

  Re: Rahasija unelmana, ehkä

Lähettäjä: Mielestäni 
Päivämäärä:   5.8.24 20:18:22

Ne riittämättömät ihmiset kaivaa ihan itselleen se motivaation reenata ja kilpailla, vaikka kuinka vaivaisina. Ihan turha verrata hevoseen. Kyllä se hevonen startissa peesissä voi juosta pötkiä miten pystyy ja vaikka kuinka yrittää mutta kyllä ihminen sen sinne raveihin ilmoittaa.

  Re: Rahasija unelmana, ehkä

Lähettäjä: Obelix 
Päivämäärä:   5.8.24 23:31:58

Kyllä se lähtölistoilla jo näkyy että unelmana rahasijat on jo suurin osa lopettanu ja ajellaan neljän viiden hevosen lähtöjä

  Re: Rahasija unelmana, ehkä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.8.24 10:38:46

Ilman häviäjiä ei olisi voittajia.

  Re: Rahasija unelmana, ehkä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.8.24 10:42:49

Hyvät lausunnot edellä:

Kyllä se lähtölistoilla jo näkyy että unelmana rahasijat on jo suurin osa lopettanu ja ajellaan neljän viiden hevosen lähtöjä.

Ilman häviäjiä ei olisi voittajia.

  Re: Rahasija unelmana, ehkä

Lähettäjä: Madness 
Päivämäärä:   6.8.24 10:58:41

Oikeaan osuvia näkemyksiä,mutta eniten ihmetyttää se, että monia lämminverisiä tarjotaan koelähtöihin vuodesta toiseen tai jos raja hikisesti saavutettu. Tahkotaan kisoja vaikka edistymistä vauhdillisesti ei tapahdu. Varmaan nämä on niitä mukavia hevosia käsitellä ja harrastaa,mutta silti eikö voisi kokeilla jotain muuta.

  Re: Rahasija unelmana, ehkä

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   6.8.24 13:58:34

Ihan mielenkiintoista. Oon ite näitä tyyppejä kellä harvemmin on pärjääjiä ollut, sellainen yksi parempi on onneksi kohdalle osunut, muuten ei. Mutta onhan se raveissa käynti kirsikka sen kakun päällä harrastajan näkökulmasta, kaikki se muu lannanluonnista hevosen valmentamiseen ja hoitamiseen on elämäntapaa ja rakkautta hevosta sekä lajia kohtaan eli kaikessa raskaudessaan ainoa tapa miten vapaa-aika ja raha osataan kuluttaa. :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.